Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Perussuomalaiset ovat hyvätuloisia duunareita, jotka kokevat, että heillä on paljon menettävänään

Vierailija
21.07.2023 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009726807.html

Kantar Publicin Sakari Nurmelan mukaan puolueella on työväenluokkaan identifioituvia kannattajia jopa suhteellisesti enemmän kuin esimerkiksi työväenpuolueena profiloituneella Sdp:llä.

Perussuomalaisten kannatus työntekijöiden parissa on selvästi kovempi kuin millään muulla puolueella, Nurmela sanoo.

Puolueen äänestäjät ovat kuitenkin pääsääntöisesti hyvin toimeentulevia työntekijöitä, Juho Rahkonen toteaa. Tähän kansanosaan oikeistopopulistinen viesti uppoaa hänestä hyvin: äänestäjien oma, jokseenkin vauras elämäntapa on uhattuna ja siitä on syyttäminen esimerkiksi eliittiä, EU:ta tai maahanmuuttoa.

Perussuomalaiset äänestäjät kokevat, että heillä on paljon omaisuutta menetettävänään. Se on omiaan tuomaan oikeistolaista ajattelutapaa, Rahkonen sanoo.

Ja koska puolueen äänestäjät ovat hyvätuloisia duunareita, heitä eivät hetkauta myöskään esimerkiksi uuteen hallitusohjelmaan kirjatut leikkaukset sosiaaliturvaan. Ne eivät tule koskemaan heitä.

Samasta syystä perussuomalaisia äänestävät kannattavat niin löyhää verotusta, että heidän ajatuksensa menevät Rahkosen mukaan oikealta ohi kokoomuksestakin.

Kommentit (708)

Vierailija
481/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan itseni. PS on ainoa puolue joka ajaa minun asiaani ja on kiinnostunut ns. tavallisen ihmisen pärjäämisestä.

Muille puolueille olen pelkkää saastaa, syyllinen kaikkeen pahaan ja osani on olla pelkkä maksumies, joka kustantaa sossupummien ja eliitin juhlat. En halua sellaisia äänestää.

T. PSää äänestävä tehdas tyä ukko

Hyvin sanottu. Muut puolueet ei tajua sitä että verotus on asia mikä heikentää lähes kaikkien asemaa ja ihminen kuka käy töissä eikä saa mitään tukia niin sitä eniten risoo korkeiden verojen maksu.

M33

Veronkorotukset aiheuttavat myös hintojen nousua ja inflaatiota. Ärsyttää kun vasemmisto luulee, että veroja voi vaan kiristää loputtomiin 

Kevan johtaja Jaakko Kiander arvioi Helsingin Sanomissa, että julkisen talouden tulot olisivat voineet olla tänä vuonna jopa noin kahdeksan miljardia euroa arvioitua suuremmat, mikäli veroaste olisi pysynyt 44 prosentissa

Vierailija
482/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa persuista, joita tunnen on korkeastikoulutettuja ja hyvin toimeentulevia (itseni mukaan lukien). Osa on duunareita, mutta hekin hyvin toimeentulevia. Osa on myös korkeastikoulutettuja duunareita, eli siis esim. maistereita, jotka nyt vaan sattuu tekemään duunarihommia. Itseasiassa, en tunne yhtään "köyhää" persua.

Kaikki persuthan ovat valtakunnan kermaa.

Tähän kuuluvat EK, työnantajat, poliisi, puolustusvoimat, raja, insinöörit ja yrittäjät. Lisätkää, jos on jäänyt joku ryhmä pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan itseni. PS on ainoa puolue joka ajaa minun asiaani ja on kiinnostunut ns. tavallisen ihmisen pärjäämisestä.

Muille puolueille olen pelkkää saastaa, syyllinen kaikkeen pahaan ja osani on olla pelkkä maksumies, joka kustantaa sossupummien ja eliitin juhlat. En halua sellaisia äänestää.

T. PSää äänestävä tehdas tyä ukko

Hyvin sanottu. Muut puolueet ei tajua sitä että verotus on asia mikä heikentää lähes kaikkien asemaa ja ihminen kuka käy töissä eikä saa mitään tukia niin sitä eniten risoo korkeiden verojen maksu.

M33

Veronkorotukset aiheuttavat myös hintojen nousua ja inflaatiota. Ärsyttää kun vasemmisto luulee, että veroja voi vaan kiristää loputtomiin 

Kevan johtaja Jaakko Kiander arvioi Helsingin Sanomissa, että julkisen talouden tulot olisivat voineet olla tänä vuonna jopa noin kahdeksan miljardia euroa arvioitua suuremmat, mikäli veroaste olisi pysynyt 44 prosentissa

Tuskin olisi. Korkeampi veroaste olisi hidastanut talouskasvua ja jos verotulot olisivatkin olleet noin paljon suuremmat niin ne olisi taatusti törsätty johonkin tuottamattomaan.

Vierailija
484/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten rahoilla vetelehtivät vasemmistolaiset ovat tämän maan syöpä. Persuduunarit pitävät yhteiskuntaa pystyssä.

Vierailija
485/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra on aikuinen ihminen, joka kiihottaa kansanryhmiä vastaan. Tämä ja kaikki muutkin vastaavat tapaukset on saatava tuomiolle.

Vierailija
486/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat sukulaiseni kannattavat persuja intohimoisesti. Vanhemmalla polvella ei ole mitään koulutusta ja ovat tehneet pienituloisia, suorittavia töitä ja heillä vahva duunari-identiteetti. Nuorempien ammatteja ovat lähihoitaja (useita), merkonomi, poliisi ja varastotyöntekijä. Maailmaan ja elämään suhtaudutaan hyvin tunnepitoisesti ja faktoilla ei niin väliä. "Joku sanoi, että..." tai oma mielikuva on riittävä argumentti sille, että joku asia on totta. Esimerkiksi edelleen pauhataan siitä kuinka Marin on pelkkä kaupan kassa eikä mitään koulutusta, vaikka tämäkin fakta olisi tarkastettavissa 10 sekunnissa Eduskunnan nettisivuilta julkisesta CV:stä.

Vierailija
487/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään hyvätuloista persua. kaikki keski-ikäisiä alkoholisteja jotka elää minimi päivärahalla ja ruokakassin avulla.

Olen nainen. Tienaan yli 70 000 vuodessa ja äänestin nuorta perussuomalaista. En varmasti ole ainoa.

Vierailija
488/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Eiköhän talous kaadu nimenomaan persujen takia joten persujen äänestäjät ovat poliitikkoja, wannabe pliitikkoja, valtion virkamiehiä ja nimenomaan palkka tulee valtiolta tai kunnalta eli kannattajat ovat eliittiä tai wannabe eliittejä.

Minusta kuvailit tyypillisen demarin.

Vierailija
489/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös persuja ole aiemmin kuvailtu kouluttamattomiksi työttömiksi alkoholisteiksi, jotka hakkaavat kumppaneitaan mennen tullen? Mistä tällainen yhtäkkinen mielenmuutos kumpuaa?

Vierailija
490/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään hyvätuloista persua. kaikki keski-ikäisiä alkoholisteja jotka elää minimi päivärahalla ja ruokakassin avulla.

Olen nainen. Tienaan yli 70 000 vuodessa ja äänestin nuorta perussuomalaista. En varmasti ole ainoa.

Minäkin olen Kiinan keisari ja äänestin tiktok-poikaa, kun se on niin söpö ja suloinen kissimirri. Järjenjuoksusta ei niin väliä.

Vierailija
491/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen Kiinan keisari ja äänestin tiktok-poikaa, kun se on niin söpö ja suloinen kissimirri. Järjenjuoksusta ei niin väliä.

Seuraavalla kerralla sitten äänestät vähän vakuuttavampien kriteereiden perusteella, eikös vain? 

Vierailija
492/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh-hei. Olen työtön persujen äänestäjä ja haluan asua turvallisessa Suomessa - tätä menoa en (pian) asu. Ei haittaa, jos sen takia muutaman euron vähemmän saan asumistukea.

Vierailija
493/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eläkeläinen Vantaalta ja äänestin Perussuomalaisia. Ei varmasti tarvitse selityksiä tähän laittaa.

Vierailija
494/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ikinä äänestä ketään siksi, että hän on söpö. Olen 6-kymppinen nainen. Perussuomalaisissa on upeita nuoria, joilla on järkeviä ajatuksia: Rostila, Vigelius, Bergbom. Puolue tarvitsee juuri tällaisia ihmisiä.

Vierailija
495/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vihreä nuori nainen ja äänestin muslimia saadakseni oman talibanin reisieni väliin.

Vierailija
496/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän Halla-ahoa eduskunnan älykkäimpänä edustajana ja älykkäimpänä julkisuudessa esiintyvistä ihmisistä. Uskon tämän ymmärtävän mikä on Suomen ja suomalaisten parhaaksi, joten ääneni saa perussuomalaiset siitä huolimatta, että itse olen pitkäaikaistyötön.

Vierailija
497/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

75% persujen äänistä tuli miehiltä.

50% miehistä äänesti joko persuja tai kokoomusta.

En tiedä kummat on pahempia

Vierailija
498/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen entinen vihreiden äänestäjä, mutta sen jälkeen, kun tuleva presidenttiehdokas salakuljetti tänne ihmisiä...muualta, muutin äänestyskäyttäytymistäni.

Vierailija
499/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös persuja ole aiemmin kuvailtu kouluttamattomiksi työttömiksi alkoholisteiksi, jotka hakkaavat kumppaneitaan mennen tullen? Mistä tällainen yhtäkkinen mielenmuutos kumpuaa?

Sen lisäksi varmaan ihan uusia äänestäjiä, joita akat ei komentele. Sanna siis.

Lisäksi bensan hinta alas ym populismi uppoaa jos politiikka ei oikein muuten kiinnosta

Vierailija
500/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat sukulaiseni kannattavat persuja intohimoisesti. Vanhemmalla polvella ei ole mitään koulutusta ja ovat tehneet pienituloisia, suorittavia töitä ja heillä vahva duunari-identiteetti. Nuorempien ammatteja ovat lähihoitaja (useita), merkonomi, poliisi ja varastotyöntekijä. Maailmaan ja elämään suhtaudutaan hyvin tunnepitoisesti ja faktoilla ei niin väliä. "Joku sanoi, että..." tai oma mielikuva on riittävä argumentti sille, että joku asia on totta. Esimerkiksi edelleen pauhataan siitä kuinka Marin on pelkkä kaupan kassa eikä mitään koulutusta, vaikka tämäkin fakta olisi tarkastettavissa 10 sekunnissa Eduskunnan nettisivuilta julkisesta CV:stä.

Höpöhöpö pullamössö. Heissä näet sen Suomen selkärangan johon elintasomme perustuu.

Mikä vika sukulaisissasi muka on?

Eivätkö he edustakaan sinunlaistasi korkeakoulutettua (kenen ansiosta) "älykköä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi