HS: Perussuomalaiset ovat hyvätuloisia duunareita, jotka kokevat, että heillä on paljon menettävänään
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009726807.html
Kantar Publicin Sakari Nurmelan mukaan puolueella on työväenluokkaan identifioituvia kannattajia jopa suhteellisesti enemmän kuin esimerkiksi työväenpuolueena profiloituneella Sdp:llä.
Perussuomalaisten kannatus työntekijöiden parissa on selvästi kovempi kuin millään muulla puolueella, Nurmela sanoo.
Puolueen äänestäjät ovat kuitenkin pääsääntöisesti hyvin toimeentulevia työntekijöitä, Juho Rahkonen toteaa. Tähän kansanosaan oikeistopopulistinen viesti uppoaa hänestä hyvin: äänestäjien oma, jokseenkin vauras elämäntapa on uhattuna ja siitä on syyttäminen esimerkiksi eliittiä, EU:ta tai maahanmuuttoa.
Perussuomalaiset äänestäjät kokevat, että heillä on paljon omaisuutta menetettävänään. Se on omiaan tuomaan oikeistolaista ajattelutapaa, Rahkonen sanoo.
Ja koska puolueen äänestäjät ovat hyvätuloisia duunareita, heitä eivät hetkauta myöskään esimerkiksi uuteen hallitusohjelmaan kirjatut leikkaukset sosiaaliturvaan. Ne eivät tule koskemaan heitä.
Samasta syystä perussuomalaisia äänestävät kannattavat niin löyhää verotusta, että heidän ajatuksensa menevät Rahkosen mukaan oikealta ohi kokoomuksestakin.
Kommentit (708)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtään hyvätuloista persua. kaikki keski-ikäisiä alkoholisteja jotka elää minimi päivärahalla ja ruokakassin avulla.
Yllättäen virtsan hajuisen hipin tuttavapiiriin kuuluu toisia persaukisia juoppoja. Menisit sinäkin joskus töihin, kun mt-ongelmiltasi ehdit.
Taidat itse olla tuollainen kun niin hyvin asioista tunnut tietävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten kun persuäänestelijä sairastuu vakavasti tai joutuu työttömäksi, hä?
Öh, no sitten sairastun vakavaksi tai joudun työttömäksi. Mikä kysymys toi oli?
Eli asut kadulla sitten?
Kuinka moni työtön tai sairas mielestäsi asuu kadulla?
Kannattajat ovat ulosottomiehiä, haastemiehiä, poliiseja jne. Kaikkien palkka tulee valtiolta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattajat ovat itsekkäitä ja hyvätuloisia, joiden palkka tulee valtiolta joten koulutukseltaan ovat valtiotieteilijöitå, oileustieteilijöitä, humanisteja jne. Ammatti on jokin valtion virkamies, juristi, EU-virkamies, jokin humanistinen tutkija, armeijan väkeä jne.
Keskiasteen koulutuksella eli amiksella ei noihin hommiin juuri pääse.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Tai sit ihan vaan normaaleja suomalaisia jotka ei halua tästä maasta Bagdadia.
Moni haluaa, get over it!
Vierailija kirjoitti:
Saisiko samanlaisen analyysin siitä, että miksi niin moni äänestää kokoomusta?
Hyvätuloisten duunarien ääni menee siis persuille.
Jäljelle jää huonotuloiset duunarit, työelämän ulkopuoliset ja ilmeisesti akateemiset tulotasosta riippumatta. Näistäkö kokoomus saa äänensä ja miksi?
Akateemiset, yrittäjät ja johtavassa asemassa olevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten kun persuäänestelijä sairastuu vakavasti tai joutuu työttömäksi, hä?
Eli asut kadulla sitten?
Miksi asuisin kadulla, eihän ketään kadulle olma potkimassa. Tai jos oltaisiin, on aika epötodennäköistä etten saisi enää koskaan töitä. Jos sairastun tarpeeksi vakavasti, niin kuolen vaikka minulla olisi kaikki maailman rahat ja se on ihan ok minulle.
Enemmän minua kiinnostaa kuinka hyvin pärjään juuri nyt, kuin se kuinka hyvin pärjäisin pahimmassa mahdollisessa tilanteessa mikä ei kuitenkaan toteudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli asut kadulla sitten?
Kuinka moni työtön tai sairas mielestäsi asuu kadulla?
Niin eihän ne vielä asu kun meillä on hyvinvointivaltio yhä, mutta eiköhän persut romuta kokkareiden avulla meidät neljässä vuodessa Afganistanin tasolle.
Duunareissa on tosiaan joukossa melkoisia persoonallisuuksia.
Esimerkiksi tiedän yhten metallimiehen, joka laukoo törkeitä ulkomaslaisia ja naisia hslventavia vitsejä koko ajan. Pajalla on piilossa tissikakenteri, ja kaveri kehuskelee kuinka liikkuu aina aseistettuna kaupungilla. Hän on punaniskaduunarin arkkityyppi, ja heitähän kyllä riittää - yleensä vähän väljähtäneemmässä muodossa tosin. Ei ollenkaan vaikea kuvitella näiden olevan persuäänestäjiä.
Vierailija kirjoitti:
"Ja koska puolueen äänestäjät ovat hyvätuloisia duunareita, heitä eivät hetkauta myöskään esimerkiksi uuteen hallitusohjelmaan kirjatut leikkaukset sosiaaliturvaan. Ne eivät tule koskemaan heitä."
Ja niin kuin täällä vassulisijat yrittivät väittää, että persut itse kärsivät eniten tukien leikkaamisesta. Outoa toki on se, että vassulisijat itse u li se vat eniten tukien leikkaamisesta.
🤣🤣
Niin, irtisanomissuojaa ja työehtoja heikennetään ja ansiosidonnaista leikataan, joten täytyy nyt toivoa ettei tule itku lyhyestä ilosta.
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtään hyvätuloista persua. kaikki keski-ikäisiä alkoholisteja jotka elää minimi päivärahalla ja ruokakassin avulla.
Montako persua tunnet? Ja jos tunnet useitakin, miksi liikut alkoholistipiireissä?
Tai sitten he valehtelevat tulonsa kyselyssä, kuten niin monet muutkin asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja koska puolueen äänestäjät ovat hyvätuloisia duunareita, heitä eivät hetkauta myöskään esimerkiksi uuteen hallitusohjelmaan kirjatut leikkaukset sosiaaliturvaan. Ne eivät tule koskemaan heitä."
Ja niin kuin täällä vassulisijat yrittivät väittää, että persut itse kärsivät eniten tukien leikkaamisesta. Outoa toki on se, että vassulisijat itse u li se vat eniten tukien leikkaamisesta.
🤣🤣
Niin, irtisanomissuojaa ja työehtoja heikennetään ja ansiosidonnaista leikataan, joten täytyy nyt toivoa ettei tule itku lyhyestä ilosta.
Persut ei varmaan kuulu liittoon tai edes kassaan, kun se on sosialistien hapatusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäljelle jää huonotuloiset duunarit, työelämän ulkopuoliset ja ilmeisesti akateemiset tulotasosta riippumatta. Näistäkö kokoomus saa äänensä ja miksi?
Akateemiset, joiden palkka tulee valtiolta, yrittäjät, joiden yritys saa tulonsa vain ja ainoastaan Suomen rajojen sisäpuolelta, maksavat asiakkaat ovat vain ja ainoastaan suomalaisia, johtavassa asemassa olevat, joiden palkka tulee Suomesta ja suomalaisiilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattajat ovat itsekkäitä ja hyvätuloisia, joiden palkka tulee valtiolta joten koulutukseltaan ovat valtiotieteilijöitå, oileustieteilijöitä, humanisteja jne. Ammatti on jokin valtion virkamies, juristi, EU-virkamies, jokin humanistinen tutkija, armeijan väkeä jne.
Keskiasteen koulutuksella eli amiksella ei noihin hommiin juuri pääse.
Niin ei pääsekään. Mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin johtunee siitä että asut puistossa ja nukut puiston penkillä omaisuus penkin alla... siellä riittää niitä jotka köyhtyivät Marin viisikko-hallinnon aikana 2020-2023 kun suomalaisista tuli köyhiä...
Minä en taas rikastuin Marinin hallinnon aikana, ja ihan yrittämällä. Itse pidän persuja epämiellyttävinä ihmisinä, en tuollaistan kanssa haluaisi edes iltaa istua kun en tykkää typerästä haukkumisesta ja pelottelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko näitä 20% väestöstä? Akateemisten äänethän menevät sinne tänne; osa myös perussuomalaisille. Miksi keskituloinen tai pienituloinen akateeminen äänestää kokoomusta?
Oli Suomessakin aika jolloin vielä työnteolla sitten rikastui eikä sitten 50%veroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako persua tunnet? Ja jos tunnet useitakin, miksi liikut alkoholistipiireissä?
Hyvin tulee esiin sinulla tämä persujen logiiikka. Asiat lakkaa olemasta kun katsot muualle. Tosiasiassa persujen suurin kannattaja joukko on jonkun sortin psykopaatteja, sosiopaatteja, narsisteja ja yhteiskunnan pohjalla eläjiä. Kaikkia yhdistää täydellinen välinpitämättömyys muista ihmisistä, yhteiskunnasta tai ylipäätään mistään koska se oma aivojen rakenne on tehty niin, että siellä ei ole muistikuvia 5 minuuttia pidemmältä ajalta. Se köyhyys on teillä joko ihan konkreettista tai se on mielen köyhyyttä. Vaikka nämä tulevat leikkaukset ei kosketa minua millään tavalla niin minä tunnen kuitenkin huolta kaikista niistä joiden kimppuun nyt käytte. Minulta ei ole pois se jos joku muu saa ihmismäiset elinolosuhteet, mutta kun te olette kateellisia pikkusieluja niin toisen ihmisen hymykin on pois teiltä, koska ettehän te psykot edes koe aitoa onnellisuutta, paitsi kiusatessanne jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣
Sitten etsitään uusi työ, eikä jäädä paikalleen u li se maan.
Niinhän sitä tehdään. Syvää lamaa kohti ollaan kuitenkin menossa, historiallisen huonoin työttömientulikeinoin.
Saa nähdä mitä seuraa. Varmaan ainakin paljon talojen pakkomyyntejä.
Sinänsä se kai oikeistolaisen talousopin mukaa on oikein: elastinen talous on tehokkain, ja se vaatii, etteivät ihmiset kiinny kiinteään omaisuuteensa liikaa.
En ole tuo insinööri mutta mitä tarkoitat yhteiskunnan turvaverkoilla ja niiden hävittämisellä? -ohis