Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Perussuomalaiset ovat hyvätuloisia duunareita, jotka kokevat, että heillä on paljon menettävänään

Vierailija
21.07.2023 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009726807.html

Kantar Publicin Sakari Nurmelan mukaan puolueella on työväenluokkaan identifioituvia kannattajia jopa suhteellisesti enemmän kuin esimerkiksi työväenpuolueena profiloituneella Sdp:llä.

Perussuomalaisten kannatus työntekijöiden parissa on selvästi kovempi kuin millään muulla puolueella, Nurmela sanoo.

Puolueen äänestäjät ovat kuitenkin pääsääntöisesti hyvin toimeentulevia työntekijöitä, Juho Rahkonen toteaa. Tähän kansanosaan oikeistopopulistinen viesti uppoaa hänestä hyvin: äänestäjien oma, jokseenkin vauras elämäntapa on uhattuna ja siitä on syyttäminen esimerkiksi eliittiä, EU:ta tai maahanmuuttoa.

Perussuomalaiset äänestäjät kokevat, että heillä on paljon omaisuutta menetettävänään. Se on omiaan tuomaan oikeistolaista ajattelutapaa, Rahkonen sanoo.

Ja koska puolueen äänestäjät ovat hyvätuloisia duunareita, heitä eivät hetkauta myöskään esimerkiksi uuteen hallitusohjelmaan kirjatut leikkaukset sosiaaliturvaan. Ne eivät tule koskemaan heitä.

Samasta syystä perussuomalaisia äänestävät kannattavat niin löyhää verotusta, että heidän ajatuksensa menevät Rahkosen mukaan oikealta ohi kokoomuksestakin.

Kommentit (708)

Vierailija
41/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään hyvätuloista persua. kaikki keski-ikäisiä alkoholisteja jotka elää minimi päivärahalla ja ruokakassin avulla.

Montako persua tunnet? Ja jos tunnet useitakin, miksi liikut alkoholistipiireissä?

Meillä ei esimerkiksi politiikasta puhuta lainkaan työpaikalla, mutta voin helposti arvata joiden kommenteista erään amistaustaisen henkilön olevan vankkumaton PS-äänestäjä. Erottuu todellakin joukosta, kun suurin osa on liberaaleja.

Vierailija
42/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen äitiysvapaalla oleva atk-insinööri, ja ylpeäsi persu. Haluan lapselleni turvallisen maan.

No mäkin oon äitiysvapaalla, 9kk vauvan kanssa, ope. Ja samasta syystä äänestin persuja että lapsillani olisi turvallinen koulu, kadut ja tulevaisuus. Pelkään väkivaltaa ja jengejä. Mielestäni edellinen hallitus oli liian lepsu eikä saanut hoidettua ongelmaa pois, päin vastoin lisäsi sitä. Uskon että tämä uusi hallitus on tiukempi sen suhteen.

Ai, mites vuonna 2015?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Duunareissa on tosiaan joukossa melkoisia persoonallisuuksia.

Esimerkiksi tiedän yhten metallimiehen, joka laukoo törkeitä ulkomaslaisia ja naisia hslventavia vitsejä koko ajan. Pajalla on piilossa tissikakenteri, ja kaveri kehuskelee kuinka liikkuu aina aseistettuna kaupungilla. Hän on punaniskaduunarin arkkityyppi, ja heitähän kyllä riittää - yleensä vähän väljähtäneemmässä muodossa tosin. Ei ollenkaan vaikea kuvitella näiden olevan persuäänestäjiä.

Piilossa tissikalenteri? Meillä on kyl tissikalenterit ihan koneiden kyljissä näkösällä.

Yksi työkaveri puhuu jatkuvasti transistoreista, puppelipojista, koronauskovaisista, ruskettuneista ja valitun kansan edustajista että ampua pitäisi kaikki ja puhuu venäjästä ylistävään sävyyn. Ukrainaan ei saisi kuulemma lähettää senttiäkään. Hauska mies, mutta ei se persuja äänestä, kun ei niistä ole mihinkään. Äänesti turtiaista.

Entinen persu Turtiainenkin on. Ihan puolue-eliittiainesta :D

Vierailija
44/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään hyvätuloista persua. kaikki keski-ikäisiä alkoholisteja jotka elää minimi päivärahalla ja ruokakassin avulla.

Montako persua tunnet? Ja jos tunnet useitakin, miksi liikut alkoholistipiireissä?

Hyvin tulee esiin sinulla tämä persujen logiiikka. Asiat lakkaa olemasta kun katsot muualle. Tosiasiassa persujen suurin kannattaja joukko on jonkun sortin psykopaatteja, sosiopaatteja, narsisteja ja yhteiskunnan pohjalla eläjiä. Kaikkia yhdistää täydellinen välinpitämättömyys muista ihmisistä, yhteiskunnasta  tai ylipäätään mistään koska se oma aivojen rakenne on tehty niin, että siellä ei ole muistikuvia 5 minuuttia pidemmältä ajalta. Se köyhyys on teillä joko ihan konkreettista tai se on mielen köyhyyttä. Vaikka nämä tulevat leikkaukset ei kosketa minua millään tavalla niin minä tunnen kuitenkin huolta kaikista niistä joiden kimppuun nyt käytte. Minulta ei ole pois se jos joku muu saa ihmismäiset elinolosuhteet, mutta kun te olette kateellisia pikkusieluja niin toisen ihmisen hymykin on pois teiltä, koska ettehän te psykot edes koe aitoa onnellisuutta, paitsi kiusatessanne jotain. 

Olet itse kiusaaja. Luepa oma tekstisi ja mieti miten voisit parantaa sitä.

Vierailija
45/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin tulee esiin sinulla tämä persujen logiiikka. Asiat lakkaa olemasta kun katsot muualle. Tosiasiassa persujen suurin kannattaja joukko on jonkun sortin psykopaatteja, sosiopaatteja, narsisteja ja yhteiskunnan pohjalla eläjiä. Kaikkia yhdistää täydellinen välinpitämättömyys muista ihmisistä, yhteiskunnasta  tai ylipäätään mistään koska se oma aivojen rakenne on tehty niin, että siellä ei ole muistikuvia 5 minuuttia pidemmältä ajalta. Se köyhyys on teillä joko ihan konkreettista tai se on mielen köyhyyttä. Vaikka nämä tulevat leikkaukset ei kosketa minua millään tavalla niin minä tunnen kuitenkin huolta kaikista niistä joiden kimppuun nyt käytte. Minulta ei ole pois se jos joku muu saa ihmismäiset elinolosuhteet, mutta kun te olette kateellisia pikkusieluja niin toisen ihmisen hymykin on pois teiltä, koska ettehän te psykot edes koe aitoa onnellisuutta, paitsi kiusatessanne jotain. 

Psykopaatteja kerääntyy tiettyihin ammatteihin enemmän esim. näihin: toimittaja, toimitusjohtaja, vartija, poliisi, poliitikko, insinööri.

Vierailija
46/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin johtunee siitä että asut puistossa ja nukut puiston penkillä omaisuus penkin alla... siellä riittää niitä jotka köyhtyivät Marin viisikko-hallinnon aikana 2020-2023 kun suomalaisista tuli köyhiä...

Minä en taas rikastuin Marinin hallinnon aikana, ja ihan yrittämällä. Itse pidän persuja epämiellyttävinä ihmisinä, en tuollaistan kanssa haluaisi edes iltaa istua kun en tykkää typerästä haukkumisesta ja pelottelusta.

Typerää haukkumista on kuulunut vihervasuri piireistä. Ehkä ne sun ilta kaverit ovatkin viherkommareita.

Vierailija
47/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli Suomessakin aika jolloin vielä työnteolla sitten rikastui eikä sitten 50%veroa.

Milloin sellainen aika oli?

Vierailija
48/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja koska puolueen äänestäjät ovat hyvätuloisia duunareita, heitä eivät hetkauta myöskään esimerkiksi uuteen hallitusohjelmaan kirjatut leikkaukset sosiaaliturvaan. Ne eivät tule koskemaan heitä."

Ja niin kuin täällä vassulisijat yrittivät väittää, että persut itse kärsivät eniten tukien leikkaamisesta. Outoa toki on se, että vassulisijat itse u li se vat eniten tukien leikkaamisesta.

🤣🤣

Niin, irtisanomissuojaa ja työehtoja heikennetään ja ansiosidonnaista leikataan, joten täytyy nyt toivoa ettei tule itku lyhyestä ilosta.

Sitten etsitään uusi työ, eikä jäädä paikalleen u li se maan.

Niinhän sitä tehdään. Syvää lamaa kohti ollaan kuitenkin menossa, historiallisen huonoin työttömientulikeinoin.

Saa nähdä mitä seuraa. Varmaan ainakin paljon talojen pakkomyyntejä.

Sinänsä se kai oikeistolaisen talousopin mukaa on oikein: elastinen talous on tehokkain, ja se vaatii, etteivät ihmiset kiinny kiinteään omaisuuteensa liikaa.

Hyvä että on sentään "oikeistolainen" hallitus, kun kerran syvää lamaa kohti ollaan menossa.

Vierailija
49/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla äänestäjäkunta muuttunut Soinin puolueesta.

Itseasiassa ei ole. Asiaa tutkittiin myös 2016 ja tulos oli hyvin samankaltainen (Kunta-alan Kehittämissäätiön KAKS: Tutkimus eri puolueiden äänestäjistä, 2016)

Siinä todettiin, että vaikka äänestäjät ovat keskimäärin hyvätuloisia duunareita, PS:n äänestäjien koulutustaso on kaikista eduskuntapuolueista matalin, rikosfrekvenssi kaikkein korkein ja että puolueen äänestäjistä on työttömiä eniten verrattuna muihin puolueisiin.

Lisäksi PS on miesenemmistöinen, kun taas sen peilikuva, Vihreät, on naisten ja opiskelijoiden puolue. Vihreiden tulotaso keskimäärin 600 euroa kuussa korkeampi kuin PS:n äänestäjien ja koulutustaso eduskuntapuolueista korkein.

Mikään näistä ei ole muuttunut, ainoastaan PS menetti älykkäimmän osan puolue-eliitistään ja varmasti myös äänestäjistään kesällä 2017 ja siirtyi entistä enemmän oikealle ja rasismiin päin. Nythän näemme, että persujen eliitillä eli sen ministereillä on valtavia ongelmia kyetä lailliseen toimintaan ja asialliseen käytökseen. Osa puolueen kansanedustajista ei kelpaa ministeriksi rikosrekisterinsä takia jne.

Vierailija
50/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen äitiysvapaalla oleva atk-insinööri, ja ylpeäsi persu. Haluan lapselleni turvallisen maan.

No mäkin oon äitiysvapaalla, 9kk vauvan kanssa, ope. Ja samasta syystä äänestin persuja että lapsillani olisi turvallinen koulu, kadut ja tulevaisuus. Pelkään väkivaltaa ja jengejä. Mielestäni edellinen hallitus oli liian lepsu eikä saanut hoidettua ongelmaa pois, päin vastoin lisäsi sitä. Uskon että tämä uusi hallitus on tiukempi sen suhteen.

Ai, mites vuonna 2015?

Riittävän moni ei valitettavasti äänestänyt persuja edeltävissä vaaleissa.

Vierailija
51/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja koska puolueen äänestäjät ovat hyvätuloisia duunareita, heitä eivät hetkauta myöskään esimerkiksi uuteen hallitusohjelmaan kirjatut leikkaukset sosiaaliturvaan. Ne eivät tule koskemaan heitä."

Ja niin kuin täällä vassulisijat yrittivät väittää, että persut itse kärsivät eniten tukien leikkaamisesta. Outoa toki on se, että vassulisijat itse u li se vat eniten tukien leikkaamisesta.

🤣🤣

Niin, irtisanomissuojaa ja työehtoja heikennetään ja ansiosidonnaista leikataan, joten täytyy nyt toivoa ettei tule itku lyhyestä ilosta.

Hyvä että alennetaan. Välillä on raskaasti vatuttanut, kun töissä on joku töhö tai saikuttaja, mistä ei meinata päästä eroon. Siis ihan pomon puolesta ja muutenkin, kun pilaa muidenkin hommat ja työilmapiirin. Pihalle vaan ja parempi mies tilalle.

No toivotaan näin. Itse ajattelen, että irtisanominen voi mennä mielivaltaiseksi ja se kuka pomoa mielistelee parhaiten saa jäädä.

Vierailija
52/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tyypillisin persujen äänestäjä on pienellä paikkakunnalla asuva AMK-insinööri, jota ei kiinnosta yhteiskunnan hyvinvointi kokonaisuutena, vaan pelkästään se oma perse. Jotta minun elinkustannukset ja bensalasku pysyy pienenä eikä maahantulijat vie naisia ja työpaikkoja. Eikä kiinnosta kenekään sosiaaliturvan tason, menkööt töihin oli mikä työkyvyttömyys ja elämäntilanne tahansa.

Vierailija
53/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, mites vuonna 2015?

Niin, ne ketkä oli silloin autettavia lapsia, ovat nyt niitä jengiläisiä.

Vierailija
54/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤣🤣

Hyvä että alennetaan. Välillä on raskaasti vatuttanut, kun töissä on joku töhö tai saikuttaja, mistä ei meinata päästä eroon. Siis ihan pomon puolesta ja muutenkin, kun pilaa muidenkin hommat ja työilmapiirin. Pihalle vaan ja parempi mies tilalle.

Kas, kun et huomaa, että työpaikan työmotivaation laskun syy olet sinä. Syypää irtisanomalla työilmapiiri paranee ja työ luistaa.

Vierailija
55/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa ei ole. Asiaa tutkittiin myös 2016 ja tulos oli hyvin samankaltainen (Kunta-alan Kehittämissäätiön KAKS: Tutkimus eri puolueiden äänestäjistä, 2016)

Siinä todettiin, että vaikka äänestäjät ovat keskimäärin hyvätuloisia duunareita, PS:n äänestäjien koulutustaso on kaikista eduskuntapuolueista matalin, rikosfrekvenssi kaikkein korkein ja että puolueen äänestäjistä on työttömiä eniten verrattuna muihin puolueisiin.

Lisäksi PS on miesenemmistöinen, kun taas sen peilikuva, Vihreät, on naisten ja opiskelijoiden puolue. Vihreiden tulotaso keskimäärin 600 euroa kuussa korkeampi kuin PS:n äänestäjien ja koulutustaso eduskuntapuolueista korkein.

Mikään näistä ei ole muuttunut, ainoastaan PS menetti älykkäimmän osan puolue-eliitistään ja varmasti myös äänestäjistään kesällä 2017 ja siirtyi entistä enemmän oikealle ja rasismiin päin. Nythän näemme, että persujen eliitillä eli sen ministereillä on valtavia ongelmia kyetä lailliseen toimintaan ja asialliseen käytökseen. Osa puolueen kansanedustajista ei kelpaa ministeriksi rikosrekisterinsä takia jne.

On muuttunut. Luepa tuo uusin tutkimus.

Vierailija
56/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤣🤣

Sitten etsitään uusi työ, eikä jäädä paikalleen u li se maan.

Niinhän sitä tehdään. Syvää lamaa kohti ollaan kuitenkin menossa, historiallisen huonoin työttömientulikeinoin.

Saa nähdä mitä seuraa. Varmaan ainakin paljon talojen pakkomyyntejä.

Sinänsä se kai oikeistolaisen talousopin mukaa on oikein: elastinen talous on tehokkain, ja se vaatii, etteivät ihmiset kiinny kiinteään omaisuuteensa liikaa.

Hyvä että on sentään "oikeistolainen" hallitus, kun kerran syvää lamaa kohti ollaan menossa.

Mihinkähän lamaan?

Tällä hetkellä käynnissä on hitaan talouskasvun aika, ei taantuma. Inflaatio ei johda lamaan, koska sitä on hillitty oikea-aikaisilla koronnostoilla EKP:n toimesta. Ylivelkaantuminen voi johtaa henkilökohtaisiin kriiseihin niillä, jotka ovat kaikesta varoittelusta huolimatta unohtaneet stressitestata taloutensa, mutta sehän ei johda lamaan vaan velallisten ulosottoihin.

Vierailija
57/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloinen duunari onkin pahin mahdollinen yhdistelmä. Rahaa, muttei älyä.

Vierailija
58/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuttunut. Luepa tuo uusin tutkimus.

MIKÄ on muuttunut? 

Vierailija
59/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskivertoäänestäjä ei uhraa kovinkaan paljoa aikaa miettimiselle ketä tai mitä puoluetta äänestää. Puhumattakaan siitä, että miettisi pitkäaikaisvaikutuksia. Ehdokasbingot, ei kun siis vaalikoneet, on kehitetty helpottamaan valinnanvaikeutta.

Vierailija
60/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tyypillisin persujen äänestäjä on pienellä paikkakunnalla asuva AMK-insinööri, jota ei kiinnosta yhteiskunnan hyvinvointi kokonaisuutena, vaan pelkästään se oma perse. Jotta minun elinkustannukset ja bensalasku pysyy pienenä eikä maahantulijat vie naisia ja työpaikkoja. Eikä kiinnosta kenekään sosiaaliturvan tason, menkööt töihin oli mikä työkyvyttömyys ja elämäntilanne tahansa.

Maahamme on tullut kymmeniätuhansia ukrainalaisia NAISIA, eivätkä nekään vie töitämme sillä ovat oppineet elämään tuilla. Ei tartte tehdä töitä, kun suomalaiset maksaa kaiken.

Juuri siksi kiinnostaa yhteiskunnan hyvinvointi, se ei ole sitä että osa siipeilee duunareiden veroilla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi