Voinko lähteä miehen kanssa kahdestaan etelään?
Mies haluaisi lähteä viikoksi etelään ja tarjoutui maksamaan koko matkan. Mulla on kotona 2 teiniä, jotka ovat monta krt kyselleet koska lähdetään lomareissulle. Mulla ei valitettavasti ole mahdollista maksaa koko perheen (mä ja lapset)matkaa kun teinitkin menevät aikuisen hinnalla.
Mitä mieltä ootte, onko törkeää jos itse kuitenkin lähden ja lapset eivät pääse?
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en lähtisi. Mulle lapseni ovat tärkeämpiä kuin mies. Ja jos mies välittäisi minusta oikeasti, hän toki joko auttaisi matkakuluissa tai sovittaisiin edullisempi kohde, johon on vara ottaa mukulat mukaan.
Mutta onhan näitä epäkypsiä Taunoja pilvin pimein, jotka ovat mustasukkaisia jopa naisen lemmikille tai omalle lapselleen. Taunon pitää saada olla naisensa ainoa vauva.
Miks minun pitäisi maksaa jonkun Pirjon pentujen lomamatka tai ylipäätään lähteä samaan paikkaan lomalle, jos muutenkaan ei olla enemmälti tekemisissä keskenämme niinkuin tässä tapauksessa ei olla.
Lapsillahan on lisäksi oma isä.
Panet kuitenkin sitä Pirjoa, joten ihan ventovieraita ette ole.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilla olisi mummi vahtimassa, vein heidät kesällä risteilylle mutta etelänreissuun ei valitettavasti ole mahdollisuutta. Lapsilla on viikon syysloma, silloin voin korkeintaan järkätä hotellireissun johonkin Suomessa.
Onko miesystävä itsekäs kun haluaa viedä vain mut etelään? Emme asu yhdessä (yhteinen päätös) koska teinit vielä kotona. En haluaisi aiheuttaa heille enempää traumoja kun ovat jo eron jälkeen saaneet kärsiä tarpeeksi..
ja onko oikein ottaa vastaan miesystävän maksama matka?
ap
Ette asu yhdessä, koska lapset vielä kotona. Samaan hengenvetton mietit, josko sitten mentäisiin etelänreissulle porukassa koko sakki.
Ootko milloin viimeksi tarkistanut onko sinulla paristoissa virtaa tai vieteri vireessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en lähtisi. Mulle lapseni ovat tärkeämpiä kuin mies. Ja jos mies välittäisi minusta oikeasti, hän toki joko auttaisi matkakuluissa tai sovittaisiin edullisempi kohde, johon on vara ottaa mukulat mukaan.
Mutta onhan näitä epäkypsiä Taunoja pilvin pimein, jotka ovat mustasukkaisia jopa naisen lemmikille tai omalle lapselleen. Taunon pitää saada olla naisensa ainoa vauva.
Miks minun pitäisi maksaa jonkun Pirjon pentujen lomamatka tai ylipäätään lähteä samaan paikkaan lomalle, jos muutenkaan ei olla enemmälti tekemisissä keskenämme niinkuin tässä tapauksessa ei olla.
Joo. Olen pannut monta muutakin, mutta en sen perusteella ole ruvennut koko sukua kuskaamaan etelänlomalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan normaalia, että aikuiset käyvät välillä keskenään matkalla. Ei teinien tarvitse päästä mukaan joka paikkaan vaikka olisi varaakin. Kunhan teineillä on vahti, kaikki on hyvin. Perhematka sitten erikseen.
Eroperheissä on se vaara, että lapset hylätään useaan kertaan, kun vanhemmat muodostavat uuden suhteen uuden kumppanin kanssa ja lapset jätetään tästä ulos, kun ei kiinnosta hei.
Hylkääminen on ihan eri asia kuin viikon reissu erossa teini-ikäisistä lapsista.
Luuletko näiden eroperheiden lasten pääsevän koskaan mihinkään? Kun uudet puolisot elävät kuin sinkkusuhteissa. Eikä kenelläkään (ei lasten isälläkään) ole varaa/halua maksaa lapsista yhtään mitään ylimääräistä.
Tämä. Lapsista tulee rasite, jota kukaan ei halua. Ihmettelen miten voi olla yleisesti hyväksyttyä käyttää esimerkiksi termiä lapsivapaa, koska se sisältää juuri tuon ajatuksen, että lapset ovat aikuisille vain riesa, joka estää kaiken kivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Olen pannut monta muutakin, mutta en sen perusteella ole ruvennut koko sukua kuskaamaan etelänlomalle.
Hauskaa ja nokkelaa tämä sanailu on, mutta tajunneet itsekin, että kyseinen Pirjo ei rinnastu sun yhden illan hoitoihin, joita on ilmeisen paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisten kanssa pitäisi pystyä keskustelemaan elämän realiteeteista. Jos äiti saa miesystävältä lahjaksi tonnin puhelimen, teinienkin pitää halutessaan saada samanlaiset, ettei tule pettymyksiä?
Jollain oli hyvä ehdotus, että reissuun vaan ja sen jälkeen teinien kanssa tekemään suunnitelma, miten saatte rahat kasaan omaa reissua varten.
Saavatko kommentoijien mielestä ydinperheen vanhemmat lähteä viikoksi etelään ja jättää lapset mummolaan? Vai koskeeko tämä tuomitseminen vain kamalia uusperheitä?
No minä en jättäisi kotona asuvia alaikäisiä ydinperheessäkään viikoksi hoitoon.
Voi hellanlettas sentään. Toinen melkein aikuinen ja toinenkin kohta riparille menossa naimalupaa hommaamaan. Omat kersat on muuttaneet omilleen opiskelun takia 15-16 vuotiaina, eikä tuo nyt ole tapahtunut mitenkään poikeuksellisen nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lapsille turvallinen ja luotettava hoitopaikka? Se nyt on ensimmäinen vaatimus. Ja voisiko teineille luvata jonkun edullisemman loman jonnekin? Vähän vaikea juttu minusta.
Mitä ihmeen hoitopaikkaa teini tarvitsee? Sairaalaa? Lastentarhaa?
Teinit voivat tehdä lasun tai poliisi-imoituksen.
Mistä aiheesta? Pistä nyt valot päälle.
Itse en voisi enkä haluaisikaan lähteä ilman teinejä ulkomaille. En mies- enkä naispuolisenkaan kaverin kans. Yhden reissun suomessa kävin to-su ystävättären kans. Silloin oli teineillä koulua ja aikuinen lapseni huolehti heistä illalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies maksaisi vain mun matkan joten teinit ei pääsis mukaan. Mies ehdotti reissua, sanoin ettei mulla oo mahiksia lähteä ja sitten tarjoutui maksamaan mun matkan.. Tuntuu aika kiusalliselta ottaa vastaan ilmainen matka, jota en pysty koskaan maksamaan takaisin
apOnko mahdollista kerätä teinien matkarahat? Kerro läheisille tilanteesta ja kysy jos joku haluaisi auttaa. Jos joku tuttuni olisi samassa jamassa niin uskoisin, että teinien matkat saataisiin kasaan.
Alaikäiset eivät ehkä voi olla keskenään samassa huoneessa, mutta voittehan ottaa 2 huonetta, joissa on kummassakin toinen teistä aikuisista. Siellä hotellissa ei enää kukaan kysele, että missä huoneessa kukakin nukkuu. Tai ottaa esim. huoneistohotellin, jossa on useampi huone.
Mikä saa mammat olettamaan, että se mies on halukas maksamaan sen matkan tai ylipäätänsä lähtemään sille, jos nämä teinit tulevat mukaan. Kun muutenkaan ei nähtävästi olla enemmälti yhdessä, niin miksi sitten romanttisella lomamatkalla?
Entä jos teinit jäävät kotiin, ja he saavat jonkin deal sweetenerin? Miehenä voisin maksaa tuollaisen, jos en haluaisi teinejä mukaan lomalle.
Ehkä uusi pelikone tai huvipuistorannekkeet? Jotakin hauskaa tekemistä kotona?
Lastenkasvatuskeinoihin kuuluu myös lahjonta.
Oltiin viikko Virossa, teinien piti olla äidillään. Asunto oli hyrskynmyrskyn takas tullessa, naapurit valittivat melusta, tupakka haisi, tavaroita pöllitty. Onneksi asuttiin erillään. Äijällä meni viikko siivotessa. Viinat piti viedä työpaikalle piiloon pois teinien ulottuvilta, olivat 11 ja 14.
Äitinsä luokse menivät paluu-päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisten kanssa pitäisi pystyä keskustelemaan elämän realiteeteista. Jos äiti saa miesystävältä lahjaksi tonnin puhelimen, teinienkin pitää halutessaan saada samanlaiset, ettei tule pettymyksiä?
Jollain oli hyvä ehdotus, että reissuun vaan ja sen jälkeen teinien kanssa tekemään suunnitelma, miten saatte rahat kasaan omaa reissua varten.
Saavatko kommentoijien mielestä ydinperheen vanhemmat lähteä viikoksi etelään ja jättää lapset mummolaan? Vai koskeeko tämä tuomitseminen vain kamalia uusperheitä?
No minä en jättäisi kotona asuvia alaikäisiä ydinperheessäkään viikoksi hoitoon.
Voi hellanlettas sentään. Toinen melkein aikuinen ja toinenkin kohta riparille menossa naimalupaa hommaamaan. Omat kersat on muuttaneet omilleen opiskelun takia 15-16 vuotiaina, eikä tuo nyt ole tapahtunut mitenkään poikeuksellisen nuorena.
Mietin samaa, mutta sitten tuli mieleen, että ehkä he ovat kehitysvammaisia. Ei meillä kolme teiniä ole tarvinnut mitään hoitoa, tai mummoa, niillä matkoilla, kun heitä ei ole otettu mukaan. Yhdessä kokanneet safkat, pakasteessa ollut ruokaa ja lähikaupasta hakeneet lisää siihen jätetyillä varoilla.
Hoitaneet itsensä aamuisin kouluun ja tehneet kotitehtävänsä, niin kuin nyt yleensäkin. Kolmen kissan hoito on myös ollut heidän vastuullaan.
Matkamme suuntautuvat kehittyvään maahan Länsi-Afrikkaan ja teinit eivät aina "jaksa" lähteä sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa, mutta sitten tuli mieleen, että ehkä he ovat kehitysvammaisia. Ei meillä kolme teiniä ole tarvinnut mitään hoitoa, tai mummoa, niillä matkoilla, kun heitä ei ole otettu mukaan. Yhdessä kokanneet safkat, pakasteessa ollut ruokaa ja lähikaupasta hakeneet lisää siihen jätetyillä varoilla.
Hoitaneet itsensä aamuisin kouluun ja tehneet kotitehtävänsä, niin kuin nyt yleensäkin. Kolmen kissan hoito on myös ollut heidän vastuullaan.
Matkamme suuntautuvat kehittyvään maahan Länsi-Afrikkaan ja teinit eivät aina "jaksa" lähteä sinne.
Toinen lapsista on down ja toinen vain heikkolahjainen. Ei heitä voi jättää kahdestaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen lapsista on down ja toinen vain heikkolahjainen. Ei heitä voi jättää kahdestaan.
Ap
No tämähän selittää koko jutun. Asia muuttui aivan olennaisesti.