Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko lähteä miehen kanssa kahdestaan etelään?

Vierailija
21.07.2023 |

Mies haluaisi lähteä viikoksi etelään ja tarjoutui maksamaan koko matkan. Mulla on kotona 2 teiniä, jotka ovat monta krt kyselleet koska lähdetään lomareissulle. Mulla ei valitettavasti ole mahdollista maksaa koko perheen (mä ja lapset)matkaa kun teinitkin menevät aikuisen hinnalla.
Mitä mieltä ootte, onko törkeää jos itse kuitenkin lähden ja lapset eivät pääse?

Kommentit (156)

Vierailija
121/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo hei taas. Ei se ole teineiltä jos äitikin joskus pääsee jonnekin. Ja mummo kun tulee vielä vahtimaan niin eivät jää yksin kotiin. Turha täältä on lupaa kysellä kun kateelliset vaan syyllistää tai perhehullut riehuu ettei mitään voi tehdä ilman lapsia vaikka olisivat jo teinejä. Kiva että sinulla ao on noin hyvä miesystävä että maksaa matkatkin 👍Nauttikaa matkasta 😎

Vierailija
122/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit odottaa matkaa, vaikka teillä ei oo varaa matkustaa? Oisko keskustelun paikka, että miten rahaa hankitaan, niin että on varaa matkustaa? 

Miehen maksama matka on lahja sulle, ota se ilolla vastaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No haloo hei taas. Ei se ole teineiltä jos äitikin joskus pääsee jonnekin. Ja mummo kun tulee vielä vahtimaan niin eivät jää yksin kotiin. Turha täältä on lupaa kysellä kun kateelliset vaan syyllistää tai perhehullut riehuu ettei mitään voi tehdä ilman lapsia vaikka olisivat jo teinejä. Kiva että sinulla ao on noin hyvä miesystävä että maksaa matkatkin 👍Nauttikaa matkasta 😎

Hyvä miesystävä?

Vierailija
124/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne teinit oppii siitä että "äiti ei nyt lähde matkalle vaikka pääsisi ettei teille vain tule paha mieli"? En haluaisi ainakaan omista lapsista kateellisia oman navan ympärillä pyöriviä.

Ollaan matkustettu välillä ihan kahdestaan miehen kanssa ydinperheessämme, eikä lapsia ole harmittanut. Joskus ollaan matkustettu sitten perheenä, mutta aina ei ole varaa, teinimme tietävät elämän realiteetit.

No ainakin ne oppii että äidin ja naisen täytyy uhrautua toisten puolesta ettei vaan kellekään tule paha mieli, eikä saa ajatella itseään ja omaa hyvinvointia. Ja että jos mulla ei oo kivaa ni ei saa muillakaan olla.

Vierailija
125/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalia, että aikuiset käyvät välillä keskenään matkalla. Ei teinien tarvitse päästä mukaan joka paikkaan vaikka olisi varaakin. Kunhan teineillä on vahti, kaikki on hyvin. Perhematka sitten erikseen.

Eroperheissä on se vaara, että lapset hylätään useaan kertaan, kun vanhemmat muodostavat uuden suhteen uuden kumppanin kanssa ja lapset jätetään tästä ulos, kun ei kiinnosta hei.

Hylkääminen on ihan eri asia kuin viikon reissu erossa teini-ikäisistä lapsista.

Vierailija
126/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut takana hankala ero, uskoisin että tuon ikäiset teinit haluaisivat että äiti pääsisi matkalle. Eiköhän tämä äitee vietä öitäkin miesystävän luona. Keskustelu on tärkeää, eikä suhteen pidä antaa kaatua näinkin positiiviseen asiaan.

Vierailija
127/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka enää tähän maailmanaikaan lähtee a) lisäämään ilmastonmuutosta lentämällä ja b) kärsimään mm. tuon lentelyn aiheuttamasta pätsistä etelässä!?

Mitä vaikutusta pandemian aikaisella vähäisten lentojen määrällä oli ilmastonmuutokseen, ei mitään.

Kohde lienee vielä valitsematta !

Vierailija
128/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä miesystävä?

Kyllä se hyvältä kuulostaa. Aika paljon saisi olla ylimääräistä miehellä jos pystyisi maksamaan kaksi teiniä siihen päälle vielä. Maailmassa ei mene nallekarkit tasan. Ja näillä teineillä nyt on huono tuuri kun on persaukinen äiti ja isä. Ei se uuden miehen tehtävä ole maksella käenpoikasia matkoille.

Vierailija
129/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalia, että aikuiset käyvät välillä keskenään matkalla. Ei teinien tarvitse päästä mukaan joka paikkaan vaikka olisi varaakin. Kunhan teineillä on vahti, kaikki on hyvin. Perhematka sitten erikseen.

Eroperheissä on se vaara, että lapset hylätään useaan kertaan, kun vanhemmat muodostavat uuden suhteen uuden kumppanin kanssa ja lapset jätetään tästä ulos, kun ei kiinnosta hei.

Hylkääminen on ihan eri asia kuin viikon reissu erossa teini-ikäisistä lapsista.

Luuletko näiden eroperheiden lasten pääsevän koskaan mihinkään? Kun uudet puolisot elävät kuin sinkkusuhteissa. Eikä kenelläkään (ei lasten isälläkään) ole varaa/halua maksaa lapsista yhtään mitään ylimääräistä.

Vierailija
130/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsille turvallinen ja luotettava hoitopaikka? Se nyt on ensimmäinen vaatimus. Ja voisiko teineille luvata jonkun edullisemman loman jonnekin? Vähän vaikea juttu minusta.

Ota velkaa, eikö lapset ole kuitenkin tärkeintä elämässäsi.

Ja nimenomaan sen takia ei kannata ottaa velkaa.

Vierailija
131/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 12- vuotiaana onnesssani, kun sain jäädä kotiin eikä tarvinnut lähteä vanhempien ja pikkuveljen kanssa reissuun. Tärkeintä oli, että he luottivat minuun ja siitä lähtien sain aina valita, lähdenkö vai en.

Vierailija
132/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat vanhemmat reissasivat paljonkin kahdestaan ulkomailla kun olin kouluikäinen ja myöhemmin kun olin teini. Muutamalle ulkomaanmatkalle päästiin me kaksi lastakin mukaan, mutta suurimman osan matkoista vanhemmat teki keskenään. Vanhemmat ovat kiertäneet varmaan kaikki mantereet ja eksoottiset kohteet. Eivät koskaan kyselleet miltä tuntui jäädä kotiin. Muutenkin ovat aina olleet tietyllä tapaa itsekkäitä, esim. autokyytejä ei harrastuksiin saanut vaan aina piti mennä itse pyörällä ja harrastusten piti olla edullisia. Valittaa ei saanut.

Minusta kasvoikin henkilö, joka ei koskaan valita mistään. Huomaan vaan, että itse elän nyt täysin eri tyylillä kun on omia lapsia. Hemmottelen varmaan liikaakin enkä raaski jättää kotiin ja lähteä itse matkoille. Saavat myös harrastaa kalliisti ja aina viedään autolla harrastuksiin. Heistä todennäköisesti kasvaa taas itsekkäämpiä kun ovat tottuneet niin hyvään. Puolensa siis asioissa.

Omat vanhemmat ovat vanhempien omaa itsekkyyttä ja etua korostavan kasvatustyylinsa ansioista ääneet etäisiksi. En tukeudu heihin enkä kerro murheistani. Kai sitä jotenkin kasvoi ajatukseen, että yksin pitää pärjätä ja omilla tunteilla ei ole niin väliä. Hyvin vahva yksin selviytymisen ajatus aina itsellä. Erittäin hankala pyytää apua heiltä tai keneltäkään muultakaan. Tämmöisiä seurauksia voi siis olla lapsille, jos siis teinien isäkin elää itselleen ja lapset kasvaa vaan siinä ohessa.. En tiedä onko tämä toisaalta huonokaan juttu, että on kasvatettu ns. alistumaan ja pärjäämään yksin. Teineille voi kuitenkin syntyä voimakas tunnekokemus, jos olisivat kovasti toivoneet ja unelmoineet matkasta.

Te pääsitte sentään joskus matkalle vanhempienne mukana. Aloittaja on haaveillut matkasta lasten kanssa, jolle ei ole koskaan päässyt. Nyt äiti lähtisi yksin, joten aika isku olisi teineille. Haaveillulle matkalle lähtisi lasten sijasta mies.

Kummassakaan tapauksessa lapset eivät kuitenkaan pääse matkalle, joten se ei ole lapsilta mitenkään pois, että äiti pääsee matkalle. Ei lapsia pidä opettaa semmoisille tavoille, että aina ollaan kateellisia ja surullisia jos muille sattuu hyvää. Ostat kivat matkamuistot lapsille matkalta (vaikka jotain paikallisia herkkuja) ja sitten teette vaikka jonkun kivan päiväretken yhdessä. 

Sillä äidin törsäämällå rahalla he voisivat käydä edes risteilyllä, vuokrata mökin tai keksiä muuta kivaa:

Siis millä äidin törsäämällä rahalla? "Mies haluaisi lähteä viikoksi etelään ja tarjoutui maksamaan koko matkan."

Vierailija
133/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit mukaan ja he tekevät miehen lomasta helvetin. Matkan jälkeen oot vailla miestä.

Vierailija
134/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja olisin syvästi loukkaantunut, jos minulle olisi laitettu joku "vahdiksi"

Vierailija
135/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit ovat ihmisiä, jotka hyvin usein teineilystään huolimatta ymmärtävät suoraa ja rehellistä puhetta. Minä keskustelisin teinien kanssa ja selittäisin tilanteen. Nyt olisi tällainen mahdollisuus ja ei ole varaa maksaa teinejä mukaan, mieheltä ei voi odottaa että maksaisi myös lapset. Mielestäni aikuisilla on oikeus matkustaa myös ilman lapsia. Teinien kanssa voi lähteä suunnittelemaan omaa reissua tulevaisuudessa ja aloittaa säästöprojektin sitä varten. Suunnitella yhdessä ja miettiä millä tavalla kerätään ja säästetään rahaa.

Minä lähtisin, teinit eivät kuole siitä että eivät kaikkeen pääse mukaan. Kerta tuollainen mahdollisuus tulisi, on ihan tervettä itsekkyyttä siihen tarttua. Äidin on tärkeä pitää huolta myös omasta jaksamisestaan, ei ole tervettä että uhraa itsensä ja kaiken kivan lastensa takia. Eivät lapset siitä hyödy mitenkään.

Vierailija
136/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko näiden eroperheiden lasten pääsevän koskaan mihinkään? Kun uudet puolisot elävät kuin sinkkusuhteissa. Eikä kenelläkään (ei lasten isälläkään) ole varaa/halua maksaa lapsista yhtään mitään ylimääräistä.

Kyllä meillä on päässyt mutta olen matkustanut myös ilman lapsia. Ja tulen matkustamaan ilman lapsia, koska matkakohteeni eivät ole lapsille suunnattuja (vuoret).

Vierailija
137/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ap:n pitää nyt miettiä vaan ihan sen oman tilanteen ja teinien kannalta asiaa. Tässä on esitetty aika jyrkästi näkemyksiä puolesta ja vastaan, mutta ei ole mitenkään yksiselitteisesti oikeaa tapaa toimia. Täysin 100% ymmärrettävää tässä on se, ettei mies halua teinejä mukaan reissuun, sehän ois ihan erilainen reissu sitten. Ja toisaalta ap on hyvä äiti, kun ajattelee teiniensäkin tunteita. Ja hienoa ettei ole väkisin tehty uusperhettä vaan maltetaan asua suosiolla erillään kun lapset on kotona. Itse kallistuisin sille kannalle, että matkalle on ok lähteä, ellei tämä matkailu nyt ole erityisen herkkä aihe niille teineille.

Vierailija
138/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä lynkataan äitiä, että "hylkää" lapsensa, jos lähtee viikon reissuun ilman teinejä. Ja että on "epäreilua" teinejä kohtaan. Voi pyhä jysäys, osuisko isän viikolle, että isä on lapsiensa kanssa ja äiti voi tehdä mitä lystää. Äidinkö pitäisi elää 24/7 lapsilleen, mutta isä voi kulkea vapaana, kuin taivaan lintu loukkaamatta ketään? Pettymyksiä elämässä tulee eikä jonkun antama lahja äidille voi olla loukkaus ketään kohtaan. Teinit ovat kohta aikuisia ja sitten on kymmeniä vuosia aikaa tienata itse matkarahat ja reissata. Tai voivat hankkia kumppanin, joka maksaa. Hyvää reissua äidille, toivottavasti päätit lähteä!

Vierailija
139/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin etelään? Rooma, Lontoo, Pariisi, Los Angeles tai Peking?

Ei kai nyt kuitenkaan rymyloma Kanarialla? Sekö se on Etelä. Miksi teinit sinne haluaisivat?

Vierailija
140/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä miesystävä?

Kyllä se hyvältä kuulostaa. Aika paljon saisi olla ylimääräistä miehellä jos pystyisi maksamaan kaksi teiniä siihen päälle vielä. Maailmassa ei mene nallekarkit tasan. Ja näillä teineillä nyt on huono tuuri kun on persaukinen äiti ja isä. Ei se uuden miehen tehtävä ole maksella käenpoikasia matkoille.

Siis hyvä on mielestäsi sama kuin varakas?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä