Voinko lähteä miehen kanssa kahdestaan etelään?
Mies haluaisi lähteä viikoksi etelään ja tarjoutui maksamaan koko matkan. Mulla on kotona 2 teiniä, jotka ovat monta krt kyselleet koska lähdetään lomareissulle. Mulla ei valitettavasti ole mahdollista maksaa koko perheen (mä ja lapset)matkaa kun teinitkin menevät aikuisen hinnalla.
Mitä mieltä ootte, onko törkeää jos itse kuitenkin lähden ja lapset eivät pääse?
Kommentit (156)
Tuon ikäisten kanssa pitäisi pystyä keskustelemaan elämän realiteeteista. Jos äiti saa miesystävältä lahjaksi tonnin puhelimen, teinienkin pitää halutessaan saada samanlaiset, ettei tule pettymyksiä?
Jollain oli hyvä ehdotus, että reissuun vaan ja sen jälkeen teinien kanssa tekemään suunnitelma, miten saatte rahat kasaan omaa reissua varten.
Saavatko kommentoijien mielestä ydinperheen vanhemmat lähteä viikoksi etelään ja jättää lapset mummolaan? Vai koskeeko tämä tuomitseminen vain kamalia uusperheitä?
Ei! Lähde pois..on sulla omakin elämä. Jossain vaiheessa teinien on susta kuitenkin irtaannuttava ja he kasvavat isoksi. Sellaista se elämä on. Laita heidät johonkin siksi aikaa.
Omasta kokemuksesta (teinin näkökulmasta siis) niin kannattaa luvata että menette kolmestaan teinien kanssa reissuun sitten vähän myöhemmin ja lähdette nyt miehen kanssa kahdestaan. Ei kannata myöskään ottaa sitten miestä sinne teinien reissuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinit tulevat vihaamaan miestä tuollaisen jälkeen. En lähtisi.
Teinitkö sen määräävät mitä vanhemmat tekevät ja kenen kanssa vanhemmat viettävät aikaansa?
Ap on ilmaissut teiniensä kärsineen erosta ja myös teinit ovat osoittaneet kiinnostusta reissuun. Kuinka paljon sinun mielestäsi on kohtuullista kääntää veistä haavassa vain jotta "teinit eivät määräisi mitä vanhemmat tekevät"? Ap on hyvä äiti kun miettii asiaa.
Toki hyvä, että äiti miettii lasten tunteita, mutta en näe sitä, että äiti pitää huolta myös omista tarpeistaan mitenkään veitsen kääntämisenä haavassa. Onnellinen äiti on yleensä hyvä äiti ja jos elää täysin lasten ehdoilla tulee vaan katkeraksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisten kanssa pitäisi pystyä keskustelemaan elämän realiteeteista. Jos äiti saa miesystävältä lahjaksi tonnin puhelimen, teinienkin pitää halutessaan saada samanlaiset, ettei tule pettymyksiä?
Jollain oli hyvä ehdotus, että reissuun vaan ja sen jälkeen teinien kanssa tekemään suunnitelma, miten saatte rahat kasaan omaa reissua varten.
Saavatko kommentoijien mielestä ydinperheen vanhemmat lähteä viikoksi etelään ja jättää lapset mummolaan? Vai koskeeko tämä tuomitseminen vain kamalia uusperheitä?
No minä en jättäisi kotona asuvia alaikäisiä ydinperheessäkään viikoksi hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinit tulevat vihaamaan miestä tuollaisen jälkeen. En lähtisi.
Teinitkö sen määräävät mitä vanhemmat tekevät ja kenen kanssa vanhemmat viettävät aikaansa?
Ap on ilmaissut teiniensä kärsineen erosta ja myös teinit ovat osoittaneet kiinnostusta reissuun. Kuinka paljon sinun mielestäsi on kohtuullista kääntää veistä haavassa vain jotta "teinit eivät määräisi mitä vanhemmat tekevät"? Ap on hyvä äiti kun miettii asiaa.
Ap olisi voinut vähän miettiä ennen kuin aiheutti niitä tramuoja lapsilleen jatkuvalla juhlinnalla miesrumballa eron jälkeen. Nyt kun vaikuttaa löytäneen hyvän miehen niin kannattaa myös panostaa siihen yhteiseen aikaan hänen kanssaan.
Mistä sinä eron taustatkin jo tiedät? Saati ap:n eronjälkeisen käytöksen?
Vierailija kirjoitti:
Omasta kokemuksesta (teinin näkökulmasta siis) niin kannattaa luvata että menette kolmestaan teinien kanssa reissuun sitten vähän myöhemmin ja lähdette nyt miehen kanssa kahdestaan. Ei kannata myöskään ottaa sitten miestä sinne teinien reissuun.
Aloittajalla ei ole varaa viedä teinejä reissuun.
Eikö teinit vois reissata oman isänsä kanssa?
Kuka enää tähän maailmanaikaan lähtee a) lisäämään ilmastonmuutosta lentämällä ja b) kärsimään mm. tuon lentelyn aiheuttamasta pätsistä etelässä!?
Vierailija kirjoitti:
Lapsilla olisi mummi vahtimassa, vein heidät kesällä risteilylle mutta etelänreissuun ei valitettavasti ole mahdollisuutta. Lapsilla on viikon syysloma, silloin voin korkeintaan järkätä hotellireissun johonkin Suomessa.
Onko miesystävä itsekäs kun haluaa viedä vain mut etelään? Emme asu yhdessä (yhteinen päätös) koska teinit vielä kotona. En haluaisi aiheuttaa heille enempää traumoja kun ovat jo eron jälkeen saaneet kärsiä tarpeeksi..
ja onko oikein ottaa vastaan miesystävän maksama matka?
ap
On täysin oikein mennä hänen maksamalle matkalle. Saatte kahdenkeskistä aikaa ja voit samalla miettiä, sovitteko yhteen loppujen lopuksi vai oletteko toisillenne vain silloin tällöin hetken hupi. Miehestä voi nimittäin paljastua ei niin mukavia ylläreitä matkan aikana.
Tarkkaile miehen käytöstä matkan aikana, osoittaako normaalia kunnioitusta sinua kohtaan vai tekeekö mitä huvittaa ja jättää sinut yksin hotellille omien menojen ajaksi? Vahtiiko kännykkää? Kokeile vastata hänen ollessa vaikka suihkussa hänen puhelimeen. Eräs exäni sai praivarin, kun tein tota. Ihan pokkana vaan sanoin auttavani. Sisko siellä aina soitteli, yritti vaan esittää olevansa hyvin suosittu, kun puhelin soi useasti päivän aikana.
Yks tärkeä huomioitava seikka on miehen alkoholin käyttö. Onko kohtuuden rajoissa vai meneekö aamusta iltaan suuria määriä.
Noiden yllä mainittujen seikkojen takia en edes haluaisi teinejä sotkemaan välejänne. Saat rauhassa tutustua.
Etköhän sä ole lomasi ansainnut. Ero on älyttömän rankka asia, joten ihan hyvä, että saat hieman muuta ajateltavaa. Samalla pääset tutustumaan mieheen paremmin, lomalla ja uudessa ympäristössä näkee hyvin millainen se toinen ihminen todella on.
älä lähde, ei ole sen arvoista että lapsesi alkavat vihata sinua (ja miesystävääsi). Tai mene kaikin mokomin Espanjaan kärvistelemään 45 asteen helteessä, sehän se kivaa on. Lähteminen olisi silkkaa itsekkyyttä. Paitsi, jos lasten isä kustantaa teineille ulkomaanmatkan itsensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työssäkäyvä yh, valitettavasti mun palkalla ei ole mahdollisuuksia viedä koko perhettä etelään..
Mutta en haluaisi olla hyväksikäyttäjä, joka ottaa mieheltä matkan vastaan.
Hankala tilanne, joku loukkaantuu, tai sitten mies testasi miten suhtaudun tällaiseen tarjoukseen😬🙈
apNo, mies maksaa matkan ja sinä korvaat takaisin perseelläsi. Ei siihen kuvioon teinit mahdu mukaan
Mitäs jos kysyisit teinien mielipiteen asiaan?
Tämä! Lue ajatuksella. Huoraisit joltain mahdollisesti vaihtuvalta äijältä itsellesi matkan ja jättäisit omat lapsesi kotiin.
Tämä on tosi epäreilusti ja karusti sanottu teitä kumpaakin kohtaan, mutta siltä se sinuun tympääntyneiden teinien mielessä tuntuisi.
Minun mielestäni asia on yksinkertainen. Sinulla on teinit mutta hekin ovat lapsia suhteessa sinuun. Te kolme olette aina toisillenne tärkeämmät kuin tämä tai kukaan muu mies kuin lasten isä (lapsille).
Lapset tarvitsevat myös lomaa ja haluavat lähteä jonnekin. Sinun tehtäväsi äitinä on mahdollistaa se teille kolmelle.
Pointti ei ole onko teidän yhteinen loma kallista tai hienoa vai ei. Se voi olla vaikka se mummola ja sen seudun nähtävyydet turistin silmin ja roolissa.
Mutta se on se pointti heille, että et jätä omia murrosikäisiä lapsiasi jonkun äijän takia. Koska nämä muistetaan pitkään, loppuelämän.
Miehen ja ehkä myös sinunkin pitää ymmärtää se, että seurustellessaan yh-äiti ja alaikäiset lapset todellakin kuuluvat samaan pakettiin.
Viikonloppu kaksin on ok. Etelänloma vain koko porukalle. Vaihtoehtoisesti miehen kanssa aikuisina ihmisinä jaksatte kyllä odottaa, että lapset ovat aikuisia.
Minusta tässä kaksin lähtemisessä ei tulisi näytetyksi lapsille esimerkkiä siitä, että työtä tekemällä saa kivoja asioita. Eivät he vieraan miehen tekemisiä seuraa ja pohdi.
Ainoa mitä oma vanhempi opettaisi olisi se, että a) köyhän pitää ottaa ensisijaisesti varakkaampi kumppani jotta voi siipeillä ja b) oma äiti laittoi itsensä ja oman etunsa lastensa edelle.
Miehenä en olisi välttämättä tarjonnut tuollaista matkaa tai vaihtoehtoa, jossa pitää valita miehen ja lasten välillä. Jos itse olisin tilanteessa, jossa pitäisi valita naisen ja lasten väliltä, nainen lentäisi luiskaan.
Jos kerran molemmat lapset ovat jo teinejä, ei kestä todellakaan montaa vuotta, ennen kuin he ovat aikuisia. Sen jälkeen kun molemmat ovat 18+ voitte mennä vaikka maailmanympärimatkalle kahdestaan, mutta nyt odottaisin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Onko lapsille turvallinen ja luotettava hoitopaikka? Se nyt on ensimmäinen vaatimus. Ja voisiko teineille luvata jonkun edullisemman loman jonnekin? Vähän vaikea juttu minusta.
Mitä ihmeen hoitopaikkaa teini tarvitsee? Sairaalaa? Lastentarhaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lapsille turvallinen ja luotettava hoitopaikka? Se nyt on ensimmäinen vaatimus. Ja voisiko teineille luvata jonkun edullisemman loman jonnekin? Vähän vaikea juttu minusta.
Mitä ihmeen hoitopaikkaa teini tarvitsee? Sairaalaa? Lastentarhaa?
Teinit voivat tehdä lasun tai poliisi-imoituksen.
Miksi teinit odottavat matkaa? Oletko luvannut heille jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin lähtisin reissuun ilman muuta!! Sanoit että teinit on käyneet jo risteilyllä niin kyllä kai se nyt kesäksi riittää että on edes jossain käyty. Mene ihmeessä reissuun ja aivan ihanalta kuulostaa että menette kahdestaan! :) Mä olen koittanut houkutella mun miestä kahdestaan reissuun (hänellä kaks lasta) mutta toistaiseksi ei ole ottanut tuulta alleen. Mutta kyllä me vielä! Niin että mene mene reissuun. Ei ole itsekästä tai jos onkin niin sen verran "itsekäs" saa ja pitää olla. Mies haluaa sun kanssa kovasti reissuun kun on valmis maksamaan matkan niin ethän halua tuottaa pettymystä hänelle. :) Kyllä teineillä luulis sen verta järkeä olevan että ei tuosta pahastu vaan ovat iloisia sun puolesta. Parisuhdetta pitää vaalia se on kaikkien etu!
Ei ois suakaan varmaan teininä haitannut, jos isäs olis lähtenyt panolomalle uuden muijansa kanssa ja jättänyt sut kotiin, kun on (ja saa ja pitää olla) niin "itsekäs"..
Ei kukaan halua tuon kaltaiselle lomalle mukaan. Sen sijaan oman vanhempansa kanssa varmasti matkustaa mielellään.
Se isäkö ei ole oma vanhempi?
No eivät kyllä ole.