Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko lähteä miehen kanssa kahdestaan etelään?

Vierailija
21.07.2023 |

Mies haluaisi lähteä viikoksi etelään ja tarjoutui maksamaan koko matkan. Mulla on kotona 2 teiniä, jotka ovat monta krt kyselleet koska lähdetään lomareissulle. Mulla ei valitettavasti ole mahdollista maksaa koko perheen (mä ja lapset)matkaa kun teinitkin menevät aikuisen hinnalla.
Mitä mieltä ootte, onko törkeää jos itse kuitenkin lähden ja lapset eivät pääse?

Kommentit (156)

Vierailija
41/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden teinin matka kustantaa noin 1100 eur plus mitä paikan päällä kuluu. Jätä syysloman hotelli pois ja kustanna teinit mukaan luotolla, kustantaa siis jotain 100 eur per kk, maksuaika vuosi. Tietysti jos olette viiden tähden hotellissa rahaa kuluu enemmän.

Vierailija
42/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä joudut antamaan vastapalveluksi?

Erikoinen asetelma, jos parisuhteessa pitäisi miettiä mitä toinen tekee vastapalvelukseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden teinin matka kustantaa noin 1100 eur plus mitä paikan päällä kuluu. Jätä syysloman hotelli pois ja kustanna teinit mukaan luotolla, kustantaa siis jotain 100 eur per kk, maksuaika vuosi. Tietysti jos olette viiden tähden hotellissa rahaa kuluu enemmän.

Toisaalta itse jättäisin koko reissun väliin, jos vaihtoehtona olisi kumppanin kanssa kahdestaan tehty reissu tai kumppanin teinien kanssa tehty "perhereissu". 

Vierailija
44/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnet teinisi parhaiten. Kuinka kauan olette olleet miehen kanssa yhdessä? Keskustelkaa kaikkien kesken mitä mieltä ovat. Mutta jos teinit eivät edes tunne miestä niin oudolta kuulostaa.

Vierailija
45/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap:n varsinainen päätettävä asia on, oletko maksullinen h vai perheen äiti. Kas siinä pulma.

Vierailija
46/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaisi vain mun matkan joten teinit ei pääsis mukaan. Mies ehdotti reissua, sanoin ettei mulla oo mahiksia lähteä ja sitten tarjoutui maksamaan mun matkan.. Tuntuu aika kiusalliselta ottaa vastaan ilmainen matka, jota en pysty koskaan maksamaan takaisin

ap

Onko mahdollista kerätä teinien matkarahat? Kerro läheisille tilanteesta ja kysy jos joku haluaisi auttaa. Jos joku tuttuni olisi samassa jamassa niin uskoisin, että teinien matkat saataisiin kasaan.

Alaikäiset eivät ehkä voi olla keskenään samassa huoneessa, mutta voittehan ottaa 2 huonetta, joissa on kummassakin toinen teistä aikuisista. Siellä hotellissa ei enää kukaan kysele, että missä huoneessa kukakin nukkuu. Tai ottaa esim. huoneistohotellin, jossa on useampi huone.

Tutun perheen lukiolaiset n. 16-17v ovat keskenään junamatkailleet (Interrail-kortilla). Onko ikärajaa muutettu, kertoivat majoittuneensa hostelien lisäksi hotelleissa.

Vierailija
47/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen ettei mies halua lähteä reissuun mun ja teinien kanssa, reissu olisi vähän erilainen kuin jos kahdestaan mentäisi.

Luulen etten voi lähteä kahdestaan matkaan miehen kustantamana, olisi väärin lapsia kohtaan. Lasten isä ei vie lapsia koskaan mihinkään, edes risteilylle. Uusi vaimo ei halua lapsia heidän elämäänsä. Olisi kamalaa jos itse toimisin samoin.

ap

Vierailija
48/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme tunteneet miehen kanssa 3.5 v, mutta hän on tehnyt selväksi heti alussa ettei muuta meidän kanssamme kun lapset ovat kotona.. Hän ei selvästikään halua uusperheen isähahmoksi, eikä toisaalta tarvikaan.

ap

Vierailija
49/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde vaan jos haluat etäiset välit lastesi kanssa sitten kun he ovat aikuisia.

P.s. kokemusta on. No kyse ei ollut pelkästä yhdestä matkasta vaan monenlaisista muustakin uusperhehommasta.

Vierailija
50/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli lapset ovat vuoroviikoin vanhemmillana, niin pitäisikö lapsettomalla viikolla aikuisen olla tekemättä mitään, ettei lapset jää osattomiksi? 

Vierailija
51/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istutte niiden teinien kanssa alas ja keskustelette asiasta, että sinulla olisi nyt tällaiseen mahdollisuus. Ja keskustelette myös siitä miten te voisitte yhdessä säästää, jne että tällainen matka voitaisiin toteuttaa teidän kolmen kesken. Omat nuoret esim jakoi lehtiä, isovanhemmilla puutalkoissa, kävivät kioskissa hyllyttämässä, jne.

Vierailija
52/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin lähtisin reissuun ilman muuta!! Sanoit että teinit on käyneet jo risteilyllä niin kyllä kai se nyt kesäksi riittää että on edes jossain käyty. Mene ihmeessä reissuun ja aivan ihanalta kuulostaa että menette kahdestaan! :) Mä olen koittanut houkutella mun miestä kahdestaan reissuun (hänellä kaks lasta) mutta toistaiseksi ei ole ottanut tuulta alleen. Mutta kyllä me vielä! Niin että mene mene reissuun. Ei ole itsekästä tai jos onkin niin sen verran "itsekäs" saa ja pitää olla. Mies haluaa sun kanssa kovasti reissuun kun on valmis maksamaan matkan niin ethän halua tuottaa pettymystä hänelle. :) Kyllä teineillä luulis sen verta järkeä olevan että ei tuosta pahastu vaan ovat iloisia sun puolesta. Parisuhdetta pitää vaalia se on kaikkien etu!

Miesystävälle et halua pettymystä, mutta teineille kyllä? Outoa logiikkaa.

Itse en raaskisi tehdä teineille noin. Mieti, aloittaja, että teinit ajattelevat sen niin, että miesystävä on sinulle tärkeämpi kuin he.

No mä olen lapseton nii ei nyt kiinnosta ihan hirveästi jos ovat niin keskenkasvuisia että välit menee huonoiksi loppuelämäksi ja kokevat olevansa vähemmän tärkeitä kuin miesystävä ja mitä p*skaa vielä. XD Kyse siis oli teineistä, minkä ikäisistä?, ei aivan pikkulapsista kai kuitenkaan. Onko Seki h*oraamista jne jos ottaa vastaan lahjan tms tai vaikka mies maksaa ravintolassa?! Mikä v*ttu teitä ihmisiä vaivaa.

Vierailija
53/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit on 14 ja 17 v

ap

Vierailija
54/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti, aloittaja, että teinit ajattelevat sen niin, että miesystävä on sinulle tärkeämpi kuin he.

Miten muka tuossa kuviossa miesystävä olisi teinejä tärkeämpi? Mitä luulet vuoroviikkovanhempien tekevän lapsettomilla päivillään? Käyvät töissä ja muun ajan istuvat sohvalla odottamassa lapsia kotiin?

Vierailija
55/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin lähtisin reissuun ilman muuta!! Sanoit että teinit on käyneet jo risteilyllä niin kyllä kai se nyt kesäksi riittää että on edes jossain käyty. Mene ihmeessä reissuun ja aivan ihanalta kuulostaa että menette kahdestaan! :) Mä olen koittanut houkutella mun miestä kahdestaan reissuun (hänellä kaks lasta) mutta toistaiseksi ei ole ottanut tuulta alleen. Mutta kyllä me vielä! Niin että mene mene reissuun. Ei ole itsekästä tai jos onkin niin sen verran "itsekäs" saa ja pitää olla. Mies haluaa sun kanssa kovasti reissuun kun on valmis maksamaan matkan niin ethän halua tuottaa pettymystä hänelle. :) Kyllä teineillä luulis sen verta järkeä olevan että ei tuosta pahastu vaan ovat iloisia sun puolesta. Parisuhdetta pitää vaalia se on kaikkien etu!

Miesystävälle et halua pettymystä, mutta teineille kyllä? Outoa logiikkaa.

Itse en raaskisi tehdä teineille noin. Mieti, aloittaja, että teinit ajattelevat sen niin, että miesystävä on sinulle tärkeämpi kuin he.

No mä olen lapseton nii ei nyt kiinnosta ihan hirveästi jos ovat niin keskenkasvuisia että välit menee huonoiksi loppuelämäksi ja kokevat olevansa vähemmän tärkeitä kuin miesystävä ja mitä p*skaa vielä. XD Kyse siis oli teineistä, minkä ikäisistä?, ei aivan pikkulapsista kai kuitenkaan. Onko Seki h*oraamista jne jos ottaa vastaan lahjan tms tai vaikka mies maksaa ravintolassa?! Mikä v*ttu teitä ihmisiä vaivaa.

Muutaman kympin ateria on hippasen eri juttu kuin monen tonnin matka Entä ylläpito kohteessa? Onko aloittajalla siihen varaan?

Vierailija
56/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole törkeää kunhan annat miehelle päivittäin.

Vierailija
57/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ois suakaan varmaan teininä haitannut, jos isäs olis lähtenyt panolomalle uuden muijansa kanssa ja jättänyt sut kotiin, kun on (ja saa ja pitää olla) niin "itsekäs"..

Vierailija
58/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia tilanteita tulee uusperheessä.

Et voi lähteä, olisi törkeää teineille. Hei ei ilmeisesti ole koskaan päässeet etelän lomalle.

Sun mies sitten taas ärsyyntyy, kun tet tule. Hän varmaan haluaisi kunnolla kahdenkeskeistä aikaa siellä.

Ratkaisu: lähdet miehen kanssa Suomessa johonkin teineistä tylsään paikkaan kahdenkeskeiselle lomalle ja miehen kanssa sitten, kun teinit asuu jo omillaan.

Vierailija
59/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kympin ateria on hippasen eri juttu kuin monen tonnin matka Entä ylläpito kohteessa? Onko aloittajalla siihen varaan?

Mehän emme tiedä minkä hintaisesta reissusta on kyse. Nyt sinkkuna ei tule reissattua, koska ei huvita yksin reissata. Mikäli pariutuisin ja kumppanilla ei olisi mahdollisuutta jakaa reissukuluja, niin hyvinkin saattaisin maksaa reissusta enemmän päästäkseni pariskuntareissulle pitkästä aikaan. Olettaen, että minulla olisi varaa maksaa kulut.

Vierailija
60/156 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli lapset ovat vuoroviikoin vanhemmillana, niin pitäisikö lapsettomalla viikolla aikuisen olla tekemättä mitään, ettei lapset jää osattomiksi? 

Et tee mitään matkoja lasten kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi