Voinko lähteä miehen kanssa kahdestaan etelään?
Mies haluaisi lähteä viikoksi etelään ja tarjoutui maksamaan koko matkan. Mulla on kotona 2 teiniä, jotka ovat monta krt kyselleet koska lähdetään lomareissulle. Mulla ei valitettavasti ole mahdollista maksaa koko perheen (mä ja lapset)matkaa kun teinitkin menevät aikuisen hinnalla.
Mitä mieltä ootte, onko törkeää jos itse kuitenkin lähden ja lapset eivät pääse?
Kommentit (156)
Minä ainakin lähtisin reissuun ilman muuta!! Sanoit että teinit on käyneet jo risteilyllä niin kyllä kai se nyt kesäksi riittää että on edes jossain käyty. Mene ihmeessä reissuun ja aivan ihanalta kuulostaa että menette kahdestaan! :) Mä olen koittanut houkutella mun miestä kahdestaan reissuun (hänellä kaks lasta) mutta toistaiseksi ei ole ottanut tuulta alleen. Mutta kyllä me vielä! Niin että mene mene reissuun. Ei ole itsekästä tai jos onkin niin sen verran "itsekäs" saa ja pitää olla. Mies haluaa sun kanssa kovasti reissuun kun on valmis maksamaan matkan niin ethän halua tuottaa pettymystä hänelle. :) Kyllä teineillä luulis sen verta järkeä olevan että ei tuosta pahastu vaan ovat iloisia sun puolesta. Parisuhdetta pitää vaalia se on kaikkien etu!
Tottakai se mies on itsekäs ja haluaa olla sun kanssa kahdestaan ilman teinejä. :D Ja teineistä se tuntuu tosi kenkulta, että priorisoit itseäsi etkä heitä. Nyt onkin kyse siitä, että paljonko haluat aiheuttaa teineille pahaa mieltä, onko se ok? Voi ollakin, jos on kasvattavaa, että kaikkea ei aina saa jne. Pitäis tuntea sun ja teinien tilanne.
Vastavuoroisesti sun pitäis tehdä jotain kivaa teinien kanssa.
Onko sulla aikaa ja tilaa elämässä sille suhteelle? Paljonko sun teinit tarvii sua, paljonko haluat panostaa äitiyteen?
Se on teineillekin ihan terve opetus, että kun tekee töitä ja tienaa rahaa, sillä voi tehdä kivoja asioita kuten matkustaa. Sinä et sitä heille ole pystynyt opettamaan, hyvä sentään että miehen kautta tähän avautuu mahdollisuus.
Olen työssäkäyvä yh, valitettavasti mun palkalla ei ole mahdollisuuksia viedä koko perhettä etelään..
Mutta en haluaisi olla hyväksikäyttäjä, joka ottaa mieheltä matkan vastaan.
Hankala tilanne, joku loukkaantuu, tai sitten mies testasi miten suhtaudun tällaiseen tarjoukseen😬🙈
ap
Vierailija kirjoitti:
Lapsilla olisi mummi vahtimassa, vein heidät kesällä risteilylle mutta etelänreissuun ei valitettavasti ole mahdollisuutta. Lapsilla on viikon syysloma, silloin voin korkeintaan järkätä hotellireissun johonkin Suomessa.
Onko miesystävä itsekäs kun haluaa viedä vain mut etelään? Emme asu yhdessä (yhteinen päätös) koska teinit vielä kotona. En haluaisi aiheuttaa heille enempää traumoja kun ovat jo eron jälkeen saaneet kärsiä tarpeeksi..
ja onko oikein ottaa vastaan miesystävän maksama matka?
ap
Voisitteko tehdä teinien kanssa jonkinlaisen säästösuunnitelman, jotta pääsette yhdessä reissuun vaikka ensi kesänä? Avaatte tätä varten vaikka erillisen pankkitilin. Siirrätte sinne vaikka pieniä summia talven mittaan, jos vain mahdollista. Esim. väliin jätetty leffareissu, mcdonalds ruokailu tms. ---> nämä rahat matkatilille. Vuoden aikana sinne saattaa kertyä ihan hyvä summa. Matkoja saa myös edullisesti esim. lentoja, jos vain malttaa seurata tarjouksia ja myös viikonpäivät vaikuttavat hintaan. (Matkatoimistojen pakettimatkat ovat aika kalliita.)
Vierailija kirjoitti:
Olen työssäkäyvä yh, valitettavasti mun palkalla ei ole mahdollisuuksia viedä koko perhettä etelään..
Hankala tilanne, joku loukkaantuu, tai sitten mies testasi miten suhtaudun tällaiseen tarjoukseen😬🙈
ap
No, mies maksaa matkan ja sinä korvaat takaisin perseelläsi. Ei siihen kuvioon teinit mahdu mukaan.
Mitäs jos kysyisit teinien mielipiteen asiaan?
Onko teinit siinä iässä, että voisivat myös itse tehdä jotain töitä? Voitte sitten yhdessä säästää matkaa varten.
Vierailija kirjoitti:
Mies maksaisi vain mun matkan joten teinit ei pääsis mukaan. Mies ehdotti reissua, sanoin ettei mulla oo mahiksia lähteä ja sitten tarjoutui maksamaan mun matkan.. Tuntuu aika kiusalliselta ottaa vastaan ilmainen matka, jota en pysty koskaan maksamaan takaisin
ap
Onko mahdollista kerätä teinien matkarahat? Kerro läheisille tilanteesta ja kysy jos joku haluaisi auttaa. Jos joku tuttuni olisi samassa jamassa niin uskoisin, että teinien matkat saataisiin kasaan.
Alaikäiset eivät ehkä voi olla keskenään samassa huoneessa, mutta voittehan ottaa 2 huonetta, joissa on kummassakin toinen teistä aikuisista. Siellä hotellissa ei enää kukaan kysele, että missä huoneessa kukakin nukkuu. Tai ottaa esim. huoneistohotellin, jossa on useampi huone.
Ota joku lisätyö tai teinitkin voisi ottaa niin saatte matkakassan kasaan. Älä nyt lapsia kotiin jätä, törkeää...
Mitä sinä joudut antamaan vastapalveluksi?
Elä omaa elämääsi. Teinit ovat muutaman vuoden päästä omillaan, ja sinä olet silloin yksin, jos laitat heidät aina etusijalle. Myös ydinperheessä aikuiset reissaavat joskus ilman lapsia. Miehelle maksaisin reissun vähitellen takaisin, mutta nyt lähtisin, kun teineillekin on hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apNo, mies maksaa matkan ja sinä korvaat takaisin perseelläsi. Ei siihen kuvioon teinit mahdu mukaan
Mitäs jos kysyisit teinien mielipiteen asiaan?
Tämä! Lue ajatuksella. Huoraisit joltain mahdollisesti vaihtuvalta äijältä itsellesi matkan ja jättäisit omat lapsesi kotiin.
Tämä on tosi epäreilusti ja karusti sanottu teitä kumpaakin kohtaan, mutta siltä se sinuun tympääntyneiden teinien mielessä tuntuisi.
Minun mielestäni asia on yksinkertainen. Sinulla on teinit mutta hekin ovat lapsia suhteessa sinuun. Te kolme olette aina toisillenne tärkeämmät kuin tämä tai kukaan muu mies kuin lasten isä (lapsille).
Lapset tarvitsevat myös lomaa ja haluavat lähteä jonnekin. Sinun tehtäväsi äitinä on mahdollistaa se teille kolmelle.
Pointti ei ole onko teidän yhteinen loma kallista tai hienoa vai ei. Se voi olla vaikka se mummola ja sen seudun nähtävyydet turistin silmin ja roolissa.
Mutta se on se pointti heille, että et jätä omia murrosikäisiä lapsiasi jonkun äijän takia. Koska nämä muistetaan pitkään, loppuelämän.
Miehen ja ehkä myös sinunkin pitää ymmärtää se, että seurustellessaan yh-äiti ja alaikäiset lapset todellakin kuuluvat samaan pakettiin.
Viikonloppu kaksin on ok. Etelänloma vain koko porukalle. Vaihtoehtoisesti miehen kanssa aikuisina ihmisinä jaksatte kyllä odottaa, että lapset ovat aikuisia.
Minusta tässä kaksin lähtemisessä ei tulisi näytetyksi lapsille esimerkkiä siitä, että työtä tekemällä saa kivoja asioita. Eivät he vieraan miehen tekemisiä seuraa ja pohdi.
Ainoa mitä oma vanhempi opettaisi olisi se, että a) köyhän pitää ottaa ensisijaisesti varakkaampi kumppani jotta voi siipeillä ja b) oma äiti laittoi itsensä ja oman etunsa lastensa edelle.
Vierailija kirjoitti:
Se on teineillekin ihan terve opetus, että kun tekee töitä ja tienaa rahaa, sillä voi tehdä kivoja asioita kuten matkustaa. Sinä et sitä heille ole pystynyt opettamaan, hyvä sentään että miehen kautta tähän avautuu mahdollisuus.
Sen sijaan tulee opetettua, että vieraat miehet maksavat matkat. 😑
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin lähtisin reissuun ilman muuta!! Sanoit että teinit on käyneet jo risteilyllä niin kyllä kai se nyt kesäksi riittää että on edes jossain käyty. Mene ihmeessä reissuun ja aivan ihanalta kuulostaa että menette kahdestaan! :) Mä olen koittanut houkutella mun miestä kahdestaan reissuun (hänellä kaks lasta) mutta toistaiseksi ei ole ottanut tuulta alleen. Mutta kyllä me vielä! Niin että mene mene reissuun. Ei ole itsekästä tai jos onkin niin sen verran "itsekäs" saa ja pitää olla. Mies haluaa sun kanssa kovasti reissuun kun on valmis maksamaan matkan niin ethän halua tuottaa pettymystä hänelle. :) Kyllä teineillä luulis sen verta järkeä olevan että ei tuosta pahastu vaan ovat iloisia sun puolesta. Parisuhdetta pitää vaalia se on kaikkien etu!
Miesystävälle et halua pettymystä, mutta teineille kyllä? Outoa logiikkaa.
Itse en raaskisi tehdä teineille noin. Mieti, aloittaja, että teinit ajattelevat sen niin, että miesystävä on sinulle tärkeämpi kuin he.
Minä en lähtenyt viikon matkalle, jonka halusi maksaa mies, jonka kanssa vain keskustelin netissä ja puhelimessa.
Minulla ei ollut edes lapsia.
Tuli ajatus, että matkan maksaja haluaa ja olettaa tietty saavansa jotain vällyjen välissä.
Ajatus oli ällö.
Onko matkakohde Bulgaria?
Mahdollisimman halpa kohde. Viikossa kerkee sitten touhuta esmes yhdyntää useammin, kuin ne kerrat maksaisi maksullisissa.
Kustannustehokas ehdotus mieheltä.
Miksi se mies haluaa maksaa sun matkan?
No en menisi, tulisi huono fiilis teinien puolesta. Menkää jonnekin kaupunkilomalle tai vaikka Rooma 4 pvää. Ei mene kauaa kun sun lapset on jo pois kuvioista tai parin vuoden päästä eivät enää suostu edes lähtemään mukaan, joten jaksat odottaa sen ajan. Olisi ikävää jos heille jäisi fiilis että äitiä ei kiinnostanut heidän kanssa reissata, voivat muistaa sen pitkälle aikuisuuteen. Koittakaa kerätä rahaa vaikka ensi kesäksi jos sattuisitte pääsemään reissuun lasten kanssa, voi olla viimeinen etelänloma heidän kanssaan, riippuen minkä ikäisiä ovat
En lähtisi, säästä rahaa yhteiseen reissuun teinien kanssa.