Heeeeeiii!!! Olen tulkki ja kielenkääntäjä...
Minkähän vuoksi iltapäivälehdet eivät kirjoita koskaan mun ammattiryhmästä yhtikäs mitään, mutta mun ikästen nuorten naisten itsensä kaupittelusta ja oman kehon myymisestä juttua tulee miltei liukuhihnalta. Tarkoittaako tämä kenties sitä, että on jotenkin hienompaa ansaita elanto siten, että antaa vieraiden miesten tunkeutua omaan kehoon maksua vastaan?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Kuka kielenkääntäjiä enää tarvitsee? Google translator tekee jo puolet töistä ja AI kohta loputkin.
Henkilökohtaisesti mun on hirveän vaikea kuvitella, että tekoäly syrjäyttäyisi liike-elämässä tapahtuvan tulkkauksen ja kielenkääntämisen. Kielitaidon lisäksi kun hallussa pitää olla myös kulttuurintuntemus sekä laaja talouteen liittyvä osaaminen.
Ap
Vielä muutama vuosikymmen sitten moinen urapolku olisi ollut kauhistus.
Reissaa ympäri Suomea pan^ettamassa itseään rahasta. Että semmoinen tapaus. Lähinnä säälin.
M27
Jos olisin Jade, miettisin vielä kahteen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Ollakseen kielenkääntäjä aloittaja kirjoittaa huonoa suomea. Porvoon kieliopiston kasvatti.
Tämä. Eikä olisi läpäissyt kypsyyskoetta.
Tuskin se on niin päin, että mainostetaan tuollaisia itsensäpaljastelu- tai jopa -myymisaloja.
Vaan tuollaiset henkilöt kaiketi itse ottavat yhteyttä toimituksiin ja haluavat kröh henkilöbrändätä palveluntuottoaan.
Kauan sitten oli ammattiviulisti, joka tykkäsi soittaa kyykkyasennossa ja oli lööpeissä, milloin tahtoi. Nyt on Sointu Borg ja kaikenlaiset tubetuuttaajat silikoneineen. Itse he sitä huomiota tahtovat, kukaan ei hae kotoa lööppeihin, vaan nuo haluavat itse pelata ulkonäkökortilla.