Uskonnollisten kirjojen polttaminen julkisesti on sairasta ja tuomittavaa
jos joku haluaa kotonaan yksityisesti tehdä kirjoilla kokkoa niin tehkööt niin.
Miksi pitää lietsoa vihaa ja väkivaltaa tarkoitushakuisesti ja loukata kenenkään uskomuksia.
Olen uskonnoton mutta hyväksyn ihmiset omine uskomuksineen ja uskontoineen.
Kommentit (113)
Eikös Sari Essayah tiivistänyt oman vastauksensa asiaan hyvin. Kukin voi polttaa mitä lystää siellä omalla tontillaan. Mutta julkisesti kun jotain poltetaan, niin vastaan tulevat pelkästään jo järjestyssäännöt ja turvallisuus.
Tuollainen julkinen huomionhaku on ihan tahallista ärsyttelyä ja provosointia. Jos toinen osapuoli ei provosoidukaan, niin kierre katkeaa. Raamattu tosin sanoo näistä lähi-idän kansoista, että siinä on "mies kuin villiaasi" eli kiljuu ja provosoituu ja tulee päälle. Sitä kai polttajat haluavat - söhäistä ja sitten naureskella kun toiset niin vetivät tavaraa nenäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Painu sinä sinne missä aurinko ei paista joka kirjoitit kaikki ps pois suomesta yli 600000 ihmistä.Miksi minä kantasuomalainen lähtisin jonka geenit on puhdasta suomalaista verta 95% ja skandinaavista 5%..
Älä unohda 4% neandertaalista.
Vierailija kirjoitti:
Jos lataan kopioin verkosta jonkin uskonnollisen "pyhän" kirjan ja myöhemmin deletoin koneeltani sen, niin syyllistynkö jumalanpilkkaan? Ansaitsenko kivittämisen vanhurskaiden toimesta?
Riippuu deletoitko sen oikeasti vai pelkästään unlinkkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jonkun kultin pyhän kirjan polttaminen herättää väkivaltaista raivoa, terrrrorismia ja ihmisten väkivaltaista vainoamista niin sittenhän sellaisen kultin ja sosiopaattisen vieraskulttuurin paikka on kokonaan jossain toisessa maassa.
Täällä ei sellaista tarvitse yrittää edes ymmärtää.
Muistelen persujen pillastuneen Jari Tervon Raamatun viskomisesta. Persut ulos Suomesta
Älä valehtele. Korkeintaan ihmeteltiin, miksi ei paiskannut Koraania lattialle.
Ei ole sairasta eikä tuomittavaa. Se on vain ja ainoastaan osoitus siitä ettei hyväksy ko. kirjan sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Jos jonkun kultin pyhän kirjan polttaminen herättää väkivaltaista raivoa, terrrrorismia ja ihmisten väkivaltaista vainoamista niin sittenhän sellaisen kultin ja sosiopaattisen vieraskulttuurin paikka on kokonaan jossain toisessa maassa.
Täällä ei sellaista tarvitse yrittää edes ymmärtää.
Tuolla on kultistien niiden aito kotimaa ja menokin sen mukaista:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/9ef3a03d-106d-4f80-9eea-e195cec13cb0
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sairasta eikä tuomittavaa. Se on vain ja ainoastaan osoitus siitä ettei hyväksy ko. kirjan sisältöä.
Täähän se ois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa jos olisi koraaneja polteltu julkisesti vuoden sisällä sanktioitta -niin saattaisi olla jotta Turkki ei olisi osaltaan vieläkään ratifioinut meidän Nato jäsenyyttä.
Ruotsissa on nyt mahdollisimman huono ajankohta näissä uskonto asioissa alkaa uhoilemaan.
Eihän tommosesta hyödy ku venäjä..
Sillä tanskalaisnasu Paludanilla on yhteyksiä Venäjälle, kuten muullakin Euroopan äärioikeistolla.
Entä tämä irkilaisnasu?
-Lupaa oli hakenut kaksi henkilöä. Toinen heistä on Reutersin mukaan sama irakilaispak* kaiken, joka poltti Koraanin kesäkuun lopulla Tukholmassa.
Koraanin polttamisen lisäksi suunnitteilla on Irakin lipun polttaminen, AFP kertoo.
Uskonnot ovat höpönlöpöä.
Pyytäkää se jumalanne framille jos muuta väitätte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muslimit itse polttavat ja tuhoavat kaiken kulttuurin patsaita myöten, kun saavat jalansijaa riittävästi.
Vain supersuvakki ei sitä näe.Luuletko sä Talibanien edustavan jotenkin kaikkia muslimeita? Onks muut muslimit missään tuhonneet vanhaa taidetta silleen?
Käypä Kyproksen pohjoispuolella katsomassa kirkkoja. Ja muutenkin voi sitten miettiä ympärilleen katsellessa, että kummalla puolella asiat hoidetaan paremmin ja elämä mukavampaa. Ja siitä voi sitten tehdä laajempia johtopäätöksiä. Aikaahan heillä on siellä anastamallaan alueella ollut 45 vuotta, mutta ovat ainoastaan pilanneet sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko kaikkia pyhiä kirjoja saa polttaa tai sitten ei yhtäkään.
Mitään poikkeuksia ei ole eikä pidä tehdä.Mielummin kaikkia saa polttaa. Kuka määrittelee tulevaisuudessa mikä on pyhää kirjallisuutta? Mitä jos pyhäksi kirjallisuudeksi joku julistaa esimerkiksi massamurhaajan manifestin? Pitääkö sitä suojella ja vaalia tällä tavoin?
Kirjojen poltto se vasta onkin sivistyksen huipentuma. Kuka niitä muutenkaan tarvitsee, kun on tiktok?
Tietenkään ei polteta.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tiedekirjojen polttaminen voisi olla rangaistava teko.
Eipä niitä poltetakaan, vielä. Mutta jossain vaiheessa nekin ovat listalla jos kirjaroviota pystytellään.
Vierailija kirjoitti:
Sateenkaarilippuja kukaan ei ole vielä hoksannut poltella . Syntyisikö mellakoita ?
Tulevaisuuden Suomessa niitä poltellaan näiden toimesta, jotka nyt vastustavat Koraanin polttoa.
Mellakoita tuskin syntyy...
Polttaminen on oikeasti se oikea tapa hankittua koraanista eroon. Esimerkiksi jätteen sekaan heittäminen tai vaikka maahan pudottaminen ja päälle polkeminen on ns aidosti loukkaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Muslimit itse polttavat ja tuhoavat kaiken kulttuurin patsaita myöten, kun saavat jalansijaa riittävästi.
Vain supersuvakki ei sitä näe.
ISIS tuhosi korvaamattomia aarteita.
https://suomenkuvalehti.fi/ulkomaat/propagandaa-tamakin-isis-tuhoaa-mui…
Aika pientä yhden koraanin polttaminen tähän verrattuna.
Raamatun polttamisen takia Jumala ei kuole. Joten ihan turhaa touhua.
Ehkä sen toiminnan tarkoitus on laittaa alulle uskontojen kokonaan kieltäminen. Eikä sekään tapa Jumalaa.
Henkilökohtainen usko on eri asia kuin uskonto, vaikka se tiettyyn uskontoon aina ihmisellä perustuukin.
Jos uskonnot kiellettäisiin, mikä olisi seuraava askel ; totalitarismi, diktatuuri, ihmisten vapauden riistäminen.
Mietitään niitä seurauksia, ennenkuin tehdään hölmöyksiä.
Mä olen syvästi uskovainen, mun puolesta saa polttaa ihan vapaasti uskonnollisia kirjoja, minua ei häiritse tippaakaan vaikka joku polttaisi Raamatun.
Elämässä on kuule suurempiakin murheita kuin jonkun kirjan polttaminen: ilmastonmuutos jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lataan kopioin verkosta jonkin uskonnollisen "pyhän" kirjan ja myöhemmin deletoin koneeltani sen, niin syyllistynkö jumalanpilkkaan? Ansaitsenko kivittämisen vanhurskaiden toimesta?
Riippuu deletoitko sen oikeasti vai pelkästään unlinkkaat.
Deletoin. Voisitko nyt vastata kysymykseen?
No nythän olet sen tuominnut, rauha maan päällä 💁
Painu sinä sinne missä aurinko ei paista joka kirjoitit kaikki ps pois suomesta yli 600000 ihmistä.Miksi minä kantasuomalainen lähtisin jonka geenit on puhdasta suomalaista verta 95% ja skandinaavista 5%..