Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko manuaalivaihteisen auton?

Vierailija
19.07.2023 |

Perustele.

Kommentit (1451)

Vierailija
1281/1451 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ferrarin kuuluu manuaali.

Kenen mielestä, ei ainakaan Ferrarin itsensä.

Vierailija
1282/1451 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opin manuaalin autokoulussa. En osaa ajaa automaattista. Tuntuu pirun hankalalta.

Mikä on hankalaa ajaa autolla, jossa lähteissäs laitat nuoin kohtaan d ja nostat jalan jarrulta kaasulle ja vaan lähdet liikkeelle ilman mitään kytkintä? Pitää olla tosi tyhmä, jos ei osaa automaatilla ajaa.

No en ole koskaan kokeillutkaan. Jalkatyöni ja vaihtaminen on täysin selkäytimestä Olen ajanut 40 vuotta noin. .Miten voisin sitten ajaa automaattivaihteisella?

Ihan samalla tavalla kuin nytkin. Jätät vaan vasemman jalan paikalleen. Ei ole normaalijärkiselle vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/1451 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se mielenkiintoista huomata, kuinka joidenkin itseään fiksuna ja älykkäänä pitävien kommentoijien elämä pyörii jonkun auton vaihdelaatikon ympärillä. 

Älä nyt viitsi. Voi heidän äitinsäkin pitää heitä fiksuina ja älykkäinä.

Vierailija
1284/1451 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opin manuaalin autokoulussa. En osaa ajaa automaattista. Tuntuu pirun hankalalta.

Mikä on hankalaa ajaa autolla, jossa lähteissäs laitat nuoin kohtaan d ja nostat jalan jarrulta kaasulle ja vaan lähdet liikkeelle ilman mitään kytkintä? Pitää olla tosi tyhmä, jos ei osaa automaatilla ajaa.

No en ole koskaan kokeillutkaan. Jalkatyöni ja vaihtaminen on täysin selkäytimestä Olen ajanut 40 vuotta noin. .Miten voisin sitten ajaa automaattivaihteisella?

Ihan samalla tavalla kuin nytkin. Jätät vaan vasemman jalan paikalleen. Ei ole normaalijärkiselle vaikeaa.

Miksi pitäisi haluta ajaa automaatilla? Missä siinä on se ajonautinto? En halua automaattia. Olen kohta 40 vuotta ajanut manuaalilla, kerran kokeillut 90-luvun alussa automaattia ja se riitti. EI IKINÄ AUTOMAATTIA MINULLE!!!!!

-eri

Vierailija
1285/1451 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi haluta ajaa automaatilla? Missä siinä on se ajonautinto? En halua automaattia. Olen kohta 40 vuotta ajanut manuaalilla, kerran kokeillut 90-luvun alussa automaattia ja se riitti. EI IKINÄ AUTOMAATTIA MINULLE!!!!!

-eri

Ei ole mikään pakko haluta. Minulle ihan sama millä ajat.  Kerroin vain, että automaatilla ajaminen ei ole vaikeaa, jos nyt vähänkin on päässyt ohi siitä kehitysvaiheesta, jossa kaikki toiminnot tulevat autonomisesta hermostosta.

Ja jos nyt haluat manuaalista ajonautintoa, hanki polkupyörä. Saat polkea koko ajan ja vaihtaa vaihteetkin käsin. On vielä pari eri jarrukahvaa ja tuplavaihdevivut jos hommat etuvaihtajalla varustetun.

Vierailija
1286/1451 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi tärkeä kriteeri on nimenomaan automaattivaihteet. Asiaa toki helpottaa, että aikoinaan hiffasin heti miten toimia jalkojen kanssa :D Helpottaa kaupunkiajossa ylämäissä ruuhkassa - ei tarvi paljoa mäkilähtöjä miettiä talvipakkasilla. Eikä toki kesälläkään.

Vierailija
1287/1451 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaa ajaa pyörien päälle nostettu paskahuussia muistuttavalla möykyllä, jossa on kaiken lisäksi automaattivaihteet?

Vierailija
1288/1451 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi pitäisi jos ajo manuaalilla sujuu hyvin ja automaattisesti? On ihan järkevää.

Vierailija
1289/1451 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Da, eijpä ole automatik Lada saatavissa. 

Vierailija
1290/1451 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitä nyt haluaa stepata jalkatilassa ja hämmentää puurokauhaa. 

Vierailija
1291/1451 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, ei ole ensimmäistäkään syytä enää nykypäivänä ajaa manuaali vaihteistolla autolla.

Mutta jos muuta vaihteistoa ei ole käytettävissä. Onko automaattivaihteisia maastoajoneuvoja? Miten työkoneet? Kuorma-autot?

Vierailija
1292/1451 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitä nyt haluaa stepata jalkatilassa ja hämmentää puurokauhaa. 

Hyvää liikuntaa se on pitkillä matkoilla. Eipä tule veritulppia.

Vierailija
1293/1451 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdäänkö niitä manuaalivaihteisia autoja edes enää, poislukien jotkut huippuluokan megakalliit urheiluautot. Itse en enää koskisi manuaalivaihteiseen autoon pitkällä tikullakaan. Täysin turha kapistus.

Et ilmeisesti ole manuaalilla koskaan ajanut tai et osaa ajaa.

Vierailija
1294/1451 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, ei ole ensimmäistäkään syytä enää nykypäivänä ajaa manuaali vaihteistolla autolla.

Mutta jos muuta vaihteistoa ei ole käytettävissä. Onko automaattivaihteisia maastoajoneuvoja? Miten työkoneet? Kuorma-autot?

Joo, kaikki nämä alkavat olla automaatteja.

Vierailija
1295/1451 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enää juntit ostavat manuaaleja.

Onko tääkin muotiasia?

Ei. Ihan puhdasta junttien epäluuloa. He ovat hitaimpia omaksumaan mitä tahansa tämän päivän teknologiaa.

Määrittele tarkemmin juntti ? 

t. Urbaani maalainen

Automaatteja on ollut jo 50--luvulla. Ei mitään tämän päivän teknologiaa.

Vierailija
1296/1451 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi vaikka Patria AMV. Tai Patrian uusin 6x6.

Vierailija
1297/1451 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kaikki nämä alkavat olla automaatteja.

Afrikassakin? Enpä usko.

Vierailija
1298/1451 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi haluta ajaa automaatilla? Missä siinä on se ajonautinto? En halua automaattia. Olen kohta 40 vuot

90-luvun automaatit olivat aika kaukana nykyisistä. Minulla on nyt ollut neljä automaattia ja jokaisessa on voinut myös itse hämmentää niin halutessaan.

Vierailija
1299/1451 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaa ajaa pyörien päälle nostettu paskahuussia muistuttavalla möykyllä, jossa on kaiken lisäksi automaattivaihteet?

Oletettavasti tiedät, että on autoja, joissa on valittavana automaatti tai manuaali? Miten erotat ne näkemättä sisään/mallimerkintää? 

Mutta kerrotko, mikä on se auto, joka mielestäsi ei ole se pyörien päällä kulkeva ukohuusi.

Vierailija
1300/1451 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut missä automaatti on mielestäni totaalisen paska, on se, kun jää liukkaaseen peltosaveen kiinni traileri perässä. Aivan tunnoton, kun ei tiedä milloin alkaa sutia. Automaatti ei salli perinteistä eestaas heijausta kytkimen avulla, jolloin saadaan muokattua pyörille pidempää "vakoa" saveen. Kun jäljet ovat saatu heijattua tarpeeksi pitkiksi, nousee auto niistä koskemattomalle maalle. Jääden uuteen kohtaan kiinni, tai useammin alkaa pyörä pitää. Muuta hetkeä en ole huomannut, jolloin kaipaisin manuaalista. Paitsi jos ei oteta huomioon yhtä vikavaakkenin golffia. Siinä automaattiloota oli väärin mitoitetun moottorin perässä. 80 vauhdista jos lähti ohittamaan, saattoi rykäistä 6 loviseen lootaan kakkospykälän päälle. Ja sen tietää, ettei vauhti siinä kohtaa kiihdy, koska moottorin kierrosluku rajoittui jonnekin 7000 rpm tienoille. Muutenkin siinä autossa ja lootassa kokoajan jotakin vaivaa. Onkin muuten viimeinen VAGgilainen, joka meille tulee ikinä. Sen verran siitä oli kiusaa ja rahanmenoa. Volvolla noi on taas toiminut kuin ajatus. Vaikka niitäkin on rikottu paljon, ihan siitä syystä, että vaihteistoöljynvaihto ei Volvolla kuulu huolto-ohjelmaan. Säännöllisesti huollettuina niidenkin tomaattilootat kestää 600t + ajella.