Ostaisitko manuaalivaihteisen auton?
Kommentit (1451)
Jos ei ole varaa oikeaan autoon, en ostaisi kepakkoautoakaan. Eli en, voisin mennä katsomaan sitä museoon.
Uudet automaatit ovat hyviä, mutta molemmat kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää laittaa kunnon sähkövatkainvero kun se ajaminen muuten on ilmaista ja niin ihanaa. Ei luulisi viherhippejäkään se haittaavan vaikka vero olisi jotain 1000e/vuosi vaikka alkajaisiksi. Ja sähkövatkaimille kielto laivoihin ja parkkihalleihin yms. Myöhäistä se sitten on kun jonkun viherhipin sähkövatkain palaa jossain laivassa ja koko paatti uppoaa. Samalla pitäisi estää sähkövatkainkuskejakin menemästä laivoihin kun kuitenkin jossain psykoosissa olevat siellä. Automaatit on invalideille mutta sähkövatkaimet on aivoinvalideille.
Kyllä sähköautoissa on jo nykyiselläänkin käyttövoimavero (Joskin pienempi kuin diesel-autossa). Ja ihan varmasti sähköautojen verotusta jossain vaiheessa kiristetään paikkaamaan liikenneverotuksen pienenevään tulovirtaa, mutta en epäile hetkeäkään etteikö maksut nousisi ihan samassa suhteessa myös dinosaurusmehua käyttäville autoille, ja sähköautoilusta ei koskaan tule bensa-autoilua kalliimpaa.
Miksei sähköautoja saisi laittaa parkkihalleihin? Tilastojen mukaan ne syttyvät palamaan paljon harvemmin kuin polttomoottoriautot, joten jos jotain pitäisi paloriskin takia rajoittaa niin se olisi noi polttikset. (Sitä en tiedä, että johtuuko toi vähäisempi syttymistodennäköisyys itse tekniikasta vai siitä, että ainakin toistaiseksi sähköautot on keskimäärin uudempia kuin polttikset, mutta ainakin toistaiseksi tilanne on vielä toi (Ja tilastoissa on suhteutettu ko. autotyyppien määriin, joten on turha vedota siihen, että "nokun sähkiksiä on niin paljon vähemmän"))
SESKAn artikkelissa paloviranomaiset sanoivat, että sähköautopalo ja palon lämpötila on jollekin autolautalle ihan yhtä vaarallinen kuin polttispalokin. Sähköautopalosta tosin saattaa tulla myrkyllisempiä palokaasuja, mutta ei polttiksen palossa syntyvät kaasutkaan vaarattomia ole.
Oletko muuten ikinä kokeillut ajaa sähkömoottorilla liikkuvaa autoa? Se on joka suhteessa miellyttävämpi ajettava kuin vastaava polttis.
Itselleni on ihan sama millä kukanenkin ajelee, mutta kiinnostaisi tietää, miten se sähköauto on joka suhteessa miellyttävämpi ajaa kuin polttis? Mitkä siinä on paremmin?
Menet ja pyydät koe ajoon sähköauton niin sitten selviää mikä se sähköauto on autojaan näin muodostat itse mielipiteesi etkä kysele sitä täältä,enkä väitä että sähkäri on joka suhteessa parempi.
Mutta kuitenkin joka suhteessa miellyttävämpi kuin polttis?
Uskon toki, että on parempi kiihtyvyys, mutta se ei ole minulle merkityksellistä.
Ajokm on nyt edullisempi, mikäli ei huomioi pääomakustannuksia. Totuuden nimissä on sanottava, että sähköautojen hinnat ovat tulleet ja tuleva alaspäin.
Mutta vaihteistoasiaan, olen ajanut molemmilla satoja tuhansia kilometrejä ja molemmissa on puolensa.
Itselleni sopii paljon kännykkään puhuessa ajaessa automaatti. Joo, luuri kädessä.
Ajakaa joskus oikealla automaatilla, eikä millään robottivaihteistolla.. on muuten iso ero
Onhan automaatissa hienoo se ajamisen helppous, ite päästän manuaalilla. Vag-konsernin dsg:tä ei tohdi hommata, niissä voi joutua maksamaan jossain vaiheessa. Tiptronic olis parempi loota.
Työn puolesta ajelen MB Sprinter pikkukaappia, joka on automaatti. On makea auto päästää ja vaihteisto pelittää tarkasti
Tämä on huvittavaa. 20 vuotta sitten suurin osa ei halunnut edes kokeilla automaattia kun sillä oli niin vaikea ajaa ja herkkä särkymään ja vaikka mitä. Nyt ei enää muu kelpaa.
Ja joo, mulla on kaksi automaatilla, siis vanhanaikaisella jenkkisellaisella jotka toimivat erinomaisen hyvin, ja kolme käsivalintaisella. Jos valita pitää niin ehdottomasti oikea automaatti momentinmuuntimella eikä mikään kaksoiskytkinhökötys.
Lähinnä enään hinnat alkaen halppis autoissa.
Minusta se kepakko on hankala. Reidet väsyy kun siihen laskeutuu sisään saadakseen. Sauva on paljon mukavampi.
10 v. automaatilla, nyt manuaalisella, no problemo
Molemmat toimivat, mutta automaattivaihteisto on parempi. En näe manuaalivaihteistossa mitään etua.
Bensaa/rahaa säästyy manuaalisella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muista sähköautoista mutta tesla m3 pitää kyllä aika voimakasta huminaa hyrinää kun lähtee liikkeelle ei ole mitään kaunista kuultavaa minusta, esim hybridi corolla ei pidä mitään ääntä.
Toi riippuu lähinnä auton iästä. Vanhemmat lähti liikkeelle ihan hiljaa, mutta sitten tuli EU(?)-asetus, jonka mukaan autojen pitää sitten tehdä edes kaiuttimien kautta jotain ääntä hiljaisella nopeudella ajaessaan. Niin sitten kaikissa uusissa on jotain huminaa.
Ei ole tuollaista normia.
Manuaalivaihteet kuuluu museoon.
Manuaalissa on parempi kontrollin tunne mutta ei oo niin leppoisa ruuhkassa :P
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta muutosvastarintaa monella täällä. En voi käsittää, miksi jotkut haluavat itse vaihtaa vaihteita? Automaatti voittaa mukavuudessa 100-0 manuaalivaihteisen auton. Autoihin on tullut aikojen kuluessa vaikka mitä elämää helpottavia toimintoja. Otan ne kaikki ilolla vastaan. Nykyisin ei tarvitse edes rengaspaineita käydä huoltoasemalla tarkistamassa, kun ne voi ajaessa tarkistaa näytöltä. Vakionopeussäädin on myös tosi mukava ja kätevä. Huomaa hyvin liikenteessä ne jotka eivät sitä käytä. Nopeus sahaa edestakaisin noin +- 10 km/h.
Lisää tekniikkaa autoihin ja vanha tekniikka museoihin!
Nii ja sitte kun se automaatti lossahtaa niin byebye kymppitonni😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi riippuu lähinnä auton iästä. Vanhemmat lähti liikkeelle ihan hiljaa, mutta sitten tuli EU(?)-asetus, jonka mukaan autojen pitää sitten tehdä edes kaiuttimien kautta jotain ääntä hiljaisella nopeudella ajaessaan. Niin sitten kaikissa uusissa on jotain huminaa.
Ei ole tuollaista normia.
Ainakin tässä artikkelissa väitetään, että tuon on pakollista. https://moottori.fi/liikenne/jutut/sahkoauto-tulee-havahduttavatko-auto…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta muutosvastarintaa monella täällä. En voi käsittää, miksi jotkut haluavat itse vaihtaa vaihteita? Automaatti voittaa mukavuudessa 100-0 manuaalivaihteisen auton. Autoihin on tullut aikojen kuluessa vaikka mitä elämää helpottavia toimintoja. Otan ne kaikki ilolla vastaan. Nykyisin ei tarvitse edes rengaspaineita käydä huoltoasemalla tarkistamassa, kun ne voi ajaessa tarkistaa näytöltä. Vakionopeussäädin on myös tosi mukava ja kätevä. Huomaa hyvin liikenteessä ne jotka eivät sitä käytä. Nopeus sahaa edestakaisin noin +- 10 km/h.
Lisää tekniikkaa autoihin ja vanha tekniikka museoihin!
Nii ja sitte kun se automaatti lossahtaa niin byebye kymppitonni😂
Riippuu autosta. Minulla se olisi enemmänkin byebye 200 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on huvittavaa. 20 vuotta sitten suurin osa ei halunnut edes kokeilla automaattia kun sillä oli niin vaikea ajaa ja herkkä särkymään ja vaikka mitä. Nyt ei enää muu kelpaa.
Ja joo, mulla on kaksi automaatilla, siis vanhanaikaisella jenkkisellaisella jotka toimivat erinomaisen hyvin, ja kolme käsivalintaisella. Jos valita pitää niin ehdottomasti oikea automaatti momentinmuuntimella eikä mikään kaksoiskytkinhökötys.
Joo kaksoiskytkinlaatikosta kertoo ihan tarpeeksi se, että toinen kytkettynä oleva vaihde valitaan arpomalla. Olisi edes kolmoiskytkinlaatikko.
Vaarivainaa pelkäsi automaatteja. En uskaltaisi ostaa. Ei oo kyllä rahhaakaan.
Latukan ostaisin jos sossu antas rahhaa.
Mulla on aina vaan manuaaleja, niillä on kivempi ajaa.
N34