Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko manuaalivaihteisen auton?

Vierailija
19.07.2023 |

Perustele.

Kommentit (1451)

Vierailija
441/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asuisin maalla voisin ostaakin. Helsingissä automaatti on vaan niin paljon parempi

Totta. Automaatti on kovempi kuluttamaan polttoainetta.

Kun joutuu ajamaan ruuhkaista kehää tai jotain vastaavaa päivittäin niin sitä alkaa arvostamaan ettei joudu manuaalisesti vaihtamaan vaihdetta 30 kertaa minuutissa. Vielä ärsyttävämpää tietenkin ylämäkeen kun vähän väliä pysähdytään ja taakse et voi liukua edes 5 cm tai pelti rytisee

Et siis osaa mäkilähtöä 😀

Vierailija
442/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadilainen kirjoitti:

Olen ajanut automaateilla jo v. 2012 lähtien, en vaihda enää käsipeliin.

Ihminen laiskistuu vanhetessaan 😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Automaatti on kuin apupyörät polkupyörässä. Kyllähän se ajoa helpottaa tietyissä tilanteissa mutta samalla vie paljon hauskuutta ja nautintoa ajosta kun ei itse ole ajoneuvon hallinnassa yhtä paljon. Minä jätän apupyörät ja automaatit vammaisille.

Tätä yhtälöä en ihan ymmärrä. Kyllä omassa autossa automaatti hoitaa vaihtamiset ihan yhtä hyvin kuin sen tekisi itse. Ja kun on tarpeeksi tehoa ja sporttiasento päällä, jättää useimmat manuaalit taakseen. Aina voi vaihtaa rattinappivaihteillakin, jos haluaa itse vaihdella, mutta eipä ole tullut tarvetta.

Molempia olen ajanut, omia autoja on ollut muutamia kymmeniä elämän varrella. Automaatissa on parasta se, kun ei tarvitse pumpata kytkintä ja vatkata vaihdetta edestakaisin, ajot pääsiassa kaupunkiajoa ja välillä väistämättä ruuhkassakin. Maantieajossa mennään pääsiassa vakkarilla, saa vielä rennompaa ajamista. Manuaali pitää nyt hommata rinnalle opetusautoksi, jotta teini saa manuaalikortin.

Vierailija
444/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla kaikki autot olivat manuaalivaihteisia. Vain rikkailla oli varaa automaattivaihteiseen autoon.

Meillä oli sellainen ja kuusisylinterinen moottori nokalla myös.

No eivät olleet mutta kyllä, ehkä kalliimmat autot olivat usein automaatteja. Meillä oli 740 turbo manuaali nappi 80-luvulla... Ei sellaisia autoja enää saa!

Vierailija
445/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan sellaisen auton minkä sattuu halvalla saamaan, tähän mennessä kaikki on ollu manuaalilla ilman ilmastointia. Ei minua kiinnosta autot.

Vierailija
446/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin toki. Sellaisella ajelin 30 vuotta mutta sitten 'pakosta' ostin automaatin pari vuotta sitten. 

Mikäli auto on yhtä kestävä kuin aiempi, en tule enää tarvitsemaan uutta autoa koska tuolla pärjään sitten siihen asti kun ei ole enää suotavaa ajaa itse vaan siirtyä käyttämään joukko-liikennettä.

Toki saatan muuttaa mieltäni ja hommata sähköauton (sitten kun niissä on tarpeeksi pitkä kantama), toivottavasti löytyy manuaalina.

Vierailija
447/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan sellaisen auton minkä sattuu halvalla saamaan, tähän mennessä kaikki on ollu manuaalilla ilman ilmastointia. Ei minua kiinnosta autot.

Ei minuakaan mutta millään vanhalla romulla en halua ajaa.

Vierailija
448/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ajan sähköllä, ja niissä ei ole vaihteita.

Sähköautoa edeltävä oli manuaali eikä ole ollut ikävä vaihteita. 

Vierailija
449/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enää junt seit ostavat manuaaleja.

Sanoo lasten ajokortin omaava.

Aikuisten ajokortilla saa ajaa sekä manuaalivaihteisilla että automaatilla eikä moottoripyöräkään ole poissuljettu.

ABeC lompakossa, 80-luvulta asti. Yli 30 vuotta manuaaleja. Nykyään automaatti, eikä uutta manuaalia tule.

Kortti 70-luvulta asti, ja manuaalilla mennään siihen asti, kunnes vain sähköautoja on saatavana (tai ruumisauto tulee noutamaan). Tämä toki vain omasta puolestani... jokainen ajakoon ihan millä haluaa, se ei minulle kuulu.

Vierailija
450/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on automaattiin tottunut, ei paluuta manuaaliin enää ole. Kun mukana on vielä mukautuva nopeuden säädin, on matkanteko miellyttävää. Vain yksi huono puoli tullut vastaan ja se on start-stop-toiminto, jossa auto "sammuttaa" itsensä esim. pysähdyttäessä risteyksessä/liikennevaloissa. Manuaalivaihteisessa auto käynnistyy uudestaan, kun painaa kytkintä. Automaatissa pitää painaa kaasua, josta seuraa ärsyttävä viive ennenkuin auto käynnistyy ja lähtee liikkeelle. Onneksi toiminnon voi kytkeä pois päältä... 

Vierailija
451/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta manuaalilla ja 7 viimeistä vuotta automaatilla.

En enää ikinä suostu ostamaan manuaalivaihdeautoa. Automaatilla on nautinto ajaa kaupungissa ja muuallakin.

Vierailija
452/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ostaisin manuaalin. Olen sellaisilla körötellyt kohta 60 vuotta muutamaa tuhatta kilometriä lukuunottamatta. Auton ajaminen, vaihteiden käsittely mukaan lukien, ei ole ollut minulle koskaan ongelma, vaan päin vastoin ajonautintoa lisäävä toimenpide.

Vierailija
453/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Manuaali. Minä määrään autoa ja auto ei määrää minua. Automaatti on tylsä.

Klassinen lantasaapas, joka ei ymmärrä tekniikasta mitään.

ja klassinen vastaus kun ei tiedä mistään mitään. 

Minä tiedän, sinun vastauksesi kertoi, että elät kivikaudella.

voisit jo lopettaa tyhmänä esiintymisen, nolo

Vierailija
454/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Ajan sähköllä, ja niissä ei ole vaihteita.

Sähköautoa edeltävä oli manuaali eikä ole ollut ikävä vaihteita. 

et siis koskaan oppinut käyttämään vaihteita ja kytkintä?

Vierailija
455/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minuakaan mutta millään vanhalla romulla en halua ajaa.

Minulle se on ihan sama, kun mukavuus on joka tapauksessa ihan eri luokkaa verrattuna julkisiin tai polkupyörään, vaikka ajaisi 80-luvun datsunilla.

Vierailija
456/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta manuaalilla ja 7 viimeistä vuotta automaatilla.

En enää ikinä suostu ostamaan manuaalivaihdeautoa. Automaatilla on nautinto ajaa kaupungissa ja muuallakin.

Ei autoilu ole koskaan nautinto, kaupungissa liikennevaloissa seisoskelu ja jonoissa matelu on lähempänä kidutusta.

Vierailija
457/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtaisi automattiin

Vierailija
458/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintasyistä ehkä.

Ja vuokra-autoa kun tarvitsee joskus reissun päällä niin automaatti on joku luxusmalli, halpa on manuaali. Poika on nyt autokoulussa niin oppii ajamaan manuaalilla. Meidän oma auto on automaattivaihteinen hybridi.

Vierailija
459/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 vuotta tullu ajeltua manuaalilla.

Nyt oli pakko ostaa automaatilla.

Auto tarvii sen kun pitää automaattisesti etäisyyden edelläajavaan, ja autoparkkikin tarvii sen.

Ja onhan se automaatti helpompi ajettava, kun vaan oppii ettei hae sitä vaihdekeppiä :D

Vanha on vielä manuaali.

Vierailija
460/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

35 vuotta tullu ajeltua manuaalilla.

Nyt oli pakko ostaa automaatilla.

Auto tarvii sen kun pitää automaattisesti etäisyyden edelläajavaan, ja autoparkkikin tarvii sen.

Ja onhan se automaatti helpompi ajettava, kun vaan oppii ettei hae sitä vaihdekeppiä :D

Vanha on vielä manuaali.

Eiku 45 vuotta. LoL

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme