Olisitko valmis muuttamaan ulkomaille työn perään?
Onko sinulle tarjottu töitä ulkomailta?
Minkälaista työtä?
Kommentit (17)
Suomessa on ihan tarpeeksi siivottavaa jos sitä haluan tehdä
Kyllä.
No omat työt on tehty mutta miehen töiden perässä kyllä.
Olen jo muuttanut kaksi kertaa töiden perässä ulkomaille. Musta on tosi kivaa asua ulkomailla. 👍
Muutin ulkomaille (Saksaan) jo kauan sitten. Ilmaston takia (ja nykyään lasteni, miniöiden ja lastenlasten takia) asun mielummin täällä kuin Suomessa (joskin matkustan sukulaisten luo sinne 2-3 kertaa vuodessa). Jokaisessa maassa on hyvät puolet. Ihan vain esimerkkinä Suomen äitiyspakkaus ja maksuton kouluruokailu, Saksassa vaikkapa lapsilisän suuruus ja kesto (loppuu kun lapsi on täysikäinen, mutta jatkuu 24-vuotiaaksi jos lapsi opiskelee).
Monessa suhteessa täällä olo on ihan samanlaista kuin Suomessa: tehdään töitä, maksetaan veroja, kasvatetaan lapsia, ostetaan mitä tarvitaan, säästetään rahaa omaan asuntoon ja/tai lomiin tai molempiin.
Vaikeaa tällä palstalla minulle on ymmärrä ihmisiä, jotka käsitykseni mukaan eivät muusta tiedä kuin omasta elämästään, mutta haukkuvat helsinkiläisiä tai maalaisia, hoitotyötä tekeviä tai opiskelijoita, rikkaita (lapsilisät pois!) tai köyhiä työttömiä (menisivät töihin!). Ja vaikeaa on myös ymmärtää niitä, jotka selkeästi ilman tiedonhäivääkään ihannoivat tai haukkuvat Suomea tai jotain muuta maata.
Mutta myös muilla keskustelupalstoilla (täällä Saksassa) kehutaan tai haukutaan ihan samalla lailla omaa maata (ja kansalaisia) ja muita maita (ja niiden kansalaisia) ja mielestäni huippuesimerkki täydestä
tietämättömyydestä oli muutama vuosi sitten täällä televisiossa Goodbye Deutschland -ohjelmassa saksalainen nainen, joka hehkutti jotain eteläisen Euroopan maata (en muista mitä) ihan kaikesta, muutti sinne uuden miesystävän luokse neljän lapsensa kanssa, soitti Saksaan Familienkassaan kysyen voisiko puhelimitse antaa tiedot uudesta tilistään, lapsilisien takia, ja tipahti korkealta ja kovaa kuullessaan, että ei saisi lapsilisää Saksasta kun asui ulkomailla. Oli laskenut yli 800 euroa kuussa saavansa noin vain lapsista.
Ottakaa hyvät ihmiset selvää asioista ennenkuin muutatte yhtään minnekään!
En. On tarjottu moniakin töitä, mutta tykkään asua Suomessa ja täällä on sukulaiset lähellä.
Olen muuttanut ja parissa maassa Suomen ohella työskennellyt. Tällä hetkelläkin olen käytettävissä firman sisäiseen vaihtoon, eli sillä listalla kun noihin ulkomaanjaksoihin haetaan tekijöitä.
Avokki on vaan siksi aikaa jäänyt sitten Suomeen oman työnsä pariin, ei ole koskaan ollut ongelma.
On kyllä käynyt mielessä, että lähtisin kausitöihin Norjaan. Saisi aikalisää hallituksesta ja persuista.
Joo, professorina ja tutkimuskeskuksen johtajana. Ja olen muuttanut, ensin Australiaan ja sitten Saksaan.
Toki elämä on erilaista, mutta ei välttmättä helpompaa tai parempaa kuin jossain muuallakaan. Paitsi siltä osin, että on niitä töitä - ja onhan se aika merkittävä osa elämää. Suomessa korkeakoulusektori on ajettu alas, ei sinne enää voi jäädä vaikka haluaisi.
Joo, olen ollutkin pari vuotta putkeen, mutta se hyvin alkanut putki loppui perheen perustamiseen. Nyt kun ei ole enää perhevelvoitteita, voisin hyvin lähteä taas jonnekin. Mutta en enää siihen maahan, jossa olin aiemmin, se maa on mennyt tärviölle. Arvaatte varmaan, mistä maasta puhun.
Olen asunut yli 2 vuotta Saksassa, ja sitten muutamia kuukausia muualla. Asiantuntijatöissä ollut, IT.
Voisin muuttaa vaikka ilman töitä, mutta kun se ei onnistu yhtä helposti kuin suomeen tuleminen, ilman mitään matkustusasiakirjoja.
Muutin jo vuonna 1971 ja edelleen ulkomailla.
En ole valmis muuttamaan mihinkään työn takia. On tarjottu töitä ulkomailta. Kun tarkemmin kyseli ja otti asiasta selvää, palkka oli aivan surkea, vaikka Suomen tasoon nähden olisi ollut hyvä, kyseisessä maassa kun kaikki on kallista, sillä ei olisi tullut toimeen ja asunto olisi ollut jotain komeroa vastaavaa kokoa.
Olen muuttanut. Olen myös valmis muuttamaan takaisin Suomeen, mutta en "tyhjän päälle". Se olisi vaihtoehto vain silloin, jos työpaikka kilpailukykyisellä palkalla on valmiiksi sovittuna.
Olisin valmis ja se on suunnitelmissa kunhan saan erikoistumisjakson päätökseen täällä suomessa. Haaveissa Kanadaan muutto miehen ja lasten kanssa.