Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko manuaalivaihteisen auton?

Vierailija
19.07.2023 |

Perustele.

Kommentit (1451)

Vierailija
421/1451 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo, koska paras.

Vierailija
422/1451 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuisin maalla voisin ostaakin. Helsingissä automaatti on vaan niin paljon parempi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1451 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asuisin maalla voisin ostaakin. Helsingissä automaatti on vaan niin paljon parempi

Totta. Automaatti on kovempi kuluttamaan polttoainetta.

Vierailija
424/1451 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Automaatti on kovempi kuluttamaan polttoainetta.

Kun joutuu ajamaan ruuhkaista kehää tai jotain vastaavaa päivittäin niin sitä alkaa arvostamaan ettei joudu manuaalisesti vaihtamaan vaihdetta 30 kertaa minuutissa. Vielä ärsyttävämpää tietenkin ylämäkeen kun vähän väliä pysähdytään ja taakse et voi liukua edes 5 cm tai pelti rytisee

Vierailija
425/1451 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Auton tarkoitus on päästä paikasta A, paikkaan B ja usein takaisinkin paikkaan A.

Vierailija
426/1451 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enää juntit ostavat manuaaleja.

Sanoo lasten ajokortin omaava.

Aikuisten ajokortilla saa ajaa sekä manuaalivaihteisilla että automaatilla eikä moottoripyöräkään ole poissuljettu.

ABeC lompakossa, 80-luvulta asti. Yli 30 vuotta manuaaleja. Nykyään automaatti, eikä uutta manuaalia tule.

Vierailija
427/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut nyt reilun vuoden ensimmäinen automaatti ja täytyy sanoa että on manuaalia ikävä :(

Vierailija
428/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin taaplaa tyylillään, mutta itselle manuaali on paras. Se on taloudellisin, antaa parhaan kontrollin ajamiseen ja on luotettava ulkolämpötilasta riippumatta. Minulla on ollut automaattejakin, joten voin kokemuksesta sanoa, että omiin tarkoituksiini manuaali sopii paremmin (vaikka naisväki tietysti tykkää 'helposta' automaatista). Asiaa auttaa se, että asun maalla ja ajo on pääsääntöisesti maantieajoa.

Vierailija
429/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manuaalivaihteinen on nyt autona, automaattivaihteista en koskaan ole ajanutkaan. Jos ei ole pakko, en tule koskaan hankkimaan automaattivaihteista. 

Vierailija
430/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukin taaplaa tyylillään, mutta itselle manuaali on paras. Se on taloudellisin, antaa parhaan kontrollin ajamiseen ja on luotettava ulkolämpötilasta riippumatta. Minulla on ollut automaattejakin, joten voin kokemuksesta sanoa, että omiin tarkoituksiini manuaali sopii paremmin (vaikka naisväki tietysti tykkää 'helposta' automaatista). Asiaa auttaa se, että asun maalla ja ajo on pääsääntöisesti maantieajoa.

Vai tykkää naisväki? Lol. Itse suosin manuaalia, kuten tuossa äsken postasin. Mutta olenkin jo aika vanhaa sukupolvea. N45

Vierailija
431/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatti on kuin apupyörät polkupyörässä. Kyllähän se ajoa helpottaa tietyissä tilanteissa mutta samalla vie paljon hauskuutta ja nautintoa ajosta kun ei itse ole ajoneuvon hallinnassa yhtä paljon.

Minä jätän apupyörät ja automaatit vammaisille.

Vierailija
432/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa automaatti nykypäivänä säästää polttoainetta, aina on oikea vaihde päällä.

Lämpötilalla ei ole ollut huomattavissa ongelmia ainakaan Mersuissa, joita minulla ollut.

Vierailija
433/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Automaatti on kuin apupyörät polkupyörässä. Kyllähän se ajoa helpottaa tietyissä tilanteissa mutta samalla vie paljon hauskuutta ja nautintoa ajosta kun ei itse ole ajoneuvon hallinnassa yhtä paljon.

Minä jätän apupyörät ja automaatit vammaisille.

Kerro mulle, mikä vaihteiston ryskyttämisessä on "hauskuutta ja nautintoa"? Minusta ajamisen hauskuus on hyvä kiihtyvyys, ja vaihteet on siinä vain hidaste. Hauskuutta, nautintoa? 

Ja ajoneuvon hallinta... suurin osa ajovirheistä johtuu kuskista. Vähitellen tässä ollaan menossa siihen suuntaan, että auto ajaa ilman ihmistä. Joten onnettomuudet vähentyvät. 

Jyyrät papat toki ajaa manuaalilla vielä silloinkin, peruuttavat parkkipaikalla kävelijän päälle ja täräyttävät liikennevaloissa toisten perään. Mutta hauskuus ja nautinto! 

Vierailija
434/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi.

Ajaessa jää enemmin aikaa keskittyä liikenteeseen. Ja vakionopeuden säädin on aina päällä.

Sitten vain hyvä mieli ja toisten huomioon ottaminen ja poikkeus järjestelyiden seuraaminen.

Valtavasti tietöitä ja kuoppia maanteissä nykyään. Ja aurinko saattaa häikäistä pahasti.

Turvallista matkaa kaikille, mieleisellään autolla.

Vierailija
435/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se manuaaliv. on "yesterday" meidän talossa. Automv. menty jo jo yli 10v. Vaimo edes suostu/muista enää miten tuollaisella mennään.

Itse kyllä ajanut tuhansia km man. vaihteilla ja käy niinku unissa.

Uudet autot kuitenkin vain sellaista että nappia painaa ja menoksi. Nuorempi juuri sai kortin vaan ei napannut kikkailu manuaaliaskin kanssa.

Vierailija
436/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuli useammin tilattua vuokrapaku tavaran siirtoa ja muuttoa varten, eikä koskaan tullut vastaan automaattivaihteista pakua - En tiedä onko tilanne nykyään toisin, mutta ihan hyvin harjaannutti lihasmuistia kun kerran-kaks vuodessa joutui jotain siirtelemään - muuten tulikin ajeltua automaattivaihteisella.

Olihan se hieman noloa ja huvittavaa kun liikennevaloissa ja risteyksissä tyssäs -ja pari kertaa parkissa, kun lihasmuistista unohti vaihteet ja polkimet.

Vierailija
437/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Olen väjjjaaalyinen ja pelkään että ajaisin pahki oikealla autolla. Eikä oo rahhaajkaan

Vierailija
438/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi.

Ajaessa jää enemmin aikaa keskittyä liikenteeseen. Ja vakionopeuden säädin on aina päällä.

Sitten vain hyvä mieli ja toisten huomioon ottaminen ja poikkeus järjestelyiden seuraaminen.

Valtavasti tietöitä ja kuoppia maanteissä nykyään. Ja aurinko saattaa häikäistä pahasti.

Turvallista matkaa kaikille, mieleisellään autolla.

Jos osaa manuaalilla ajaa tottuneesti ei se kyllä vie yhtään huomiota pois liikenteestä.

Vierailija
439/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on vaarivainaan "viisaudet" näköjään iskostuneet nuorempiinkin. Oikeasti vain nuijalle myydään kepakkoauto. Ei niitä juuri enää tehdäkään.

Vierailija
440/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin siirtämään kepakkoautoa. Pysähtyessä aina unohdin nyhtää kepakkoa ja se sammui ;-=

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi