onko joku lihonnut aloitettuaan karppaamisen?
Kommentit (8)
Harvinainen karppien alalaji, joka on tavattaessa vittumainen ja kaikkitietävä. Myös " Rölli Rupeltaja" -karppina tunnettu. Kannattaa vältellä.
ja miten VAIKEA on myöntää saati sitten tajuta, että meitä ihmisiä on erilaisia ja että me olemme kaikki yksilöitä ja se mikä toimii yhdellä, ei toimi alkuunkaan toisella. Tämä näkyy aivan kaikessa, vauvojen nukuttamisesta ja imettämisestä parisuhdekoukeroihin ja tosiaan laihduttamiseenkin. Toivottavasti tämä on vain palstan ilmiö eikä päde tosielämässä?!
Mulla ei ainakaan ole minkäänlaisia vaikeuksia tajuta, että ihmisille sopivat erilaiset dieetit. Itse olen karppi, ja koko aikuiselämäni ensimmäistä kertaa voin oikeastikin hyvin. Mua ei ollenkaan kuitenkaan ihmetytä, jos karppaus ei sovi jollekulle. Ettekö te ole tosiaan koskaan kuulleet, että ihmisillä on erilainen rasva-aineenvaihduta, ja että toiset ovat hiilihydraattiherkkiä? Toiset päärynälihovat, toisen omppulihovat, toiset saavat kakkostyypin diabeteksen sellaisesta ruokavaliosta, jolla toiset ovat terveitä kuin pukit.
Mitä järkeä on kiduttaa itseään, jos pitää tavallisesta, monipuolisesta ruuasta, jossa on sopivasti kaikkea, jota on helposti saatavilla???? Mitä fanaattista on kohtuullisessa syömisessä?????
Je sen koommiin en ole laihtunut millään konstilla. Alkuun lähti kyllä nesteet liikkeelle, mutta tuli korkojen kanssa takaasin!
Ajattelin ruokaa koko ajan, söin hirveitä määriä, mutta nälkä ei lähtenyt. Teki mieli edes hiukan leipää tai pastaa tasapainottamaan aterioita.
Vaihdoin typeryyden järkevämpään kuuriin, eli aloin pienentää annoskokoja ja vähentää kalorimääriä. Myös ruisleipää, perunaa, pastaa yms, mutta hyvin kohtuullisia määriä. Näin alkoi paino pudota puoli kg viikossa. Eikä ole takaisin tullut. Olennaista on lautasmalli ja kasvisten syönti.
Sen sijaan ystäväni karppaa, ja on laihtunut karppaamalla 5kg puolessa vuodessa. Hänelle sopii, hänellä ei ole ollut mitään niistä " sivuvaikutuksista" mitä mulla.