Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pääsen eroon määräaikaisesta työsopimuksesta?

Vierailija
19.07.2023 |

Minä olen lähihoitaja vanhustyössä. Tein pitkän määräaikaisuuden ilman irtisanomisehtoa. Sopimus kestää vielä vuoden.

Minulla on oikeasti hyvät mukavat, positiiviset, kannustavat työkaverit ja esimies. Mutta olen hyvin uupunut, onneton ja työni tympii, hoidokit tympii, työn sisältö vtuttaa. Eli asiat, joihin ei voi vaikuttaa millään esimiestyöllä tai yhtään millään, ovat negatiivisia eli se työ ja hoidokit, joiden takia siellä olen ja se on väärin ja olen pättänyt että nyt irtisanoudun, en vain jaksa enää. Olin juuri 3 viikon kesälomalla ja heräsin eloon, nautin taas elämästä.

Miten pääsen työsopimuksesta eroon? Ihan miten vain? Opintovapaa? En kestä enää. Nyt oli toka päiväni töissä. Menin iltavuorosta aamuvuoroon: nukuin 4h, heräsin hiestämärkänä, istun nyt töiden jälkeen sängyssä pimeässä huoneessa.

Kommentit (210)

Vierailija
101/210 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koeta nyt ymmärtää, että pilkunnussinta ei ole tässä kohtaa olennaista. Kyllä se sopimus irtisamisen seuruksenakin purkautuu. 

Asialla on merkitystä, koska purettaessa työsopimus päättyy ilman irtisanomisaikaa. Ja vain painavat perusteet oikeuttavat purkuun siinä missä toistaiseksi voimassa olevan työsopimuksen saa työntekijä irtisanoa vapaasti.

- Eri

Vierailija
102/210 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Argumentoimalla, että määräaikaisuuteen ei ollut perusteita. Ja yleensä ei ole. 

Ei tarvitse argumentoida muuta kuin "en halua jatkaa enää tässä työssä". Ihmisellä on Suomessa oikeus itse päättää tekeekö töitä vai ei. Ei ole työpakkoa eikä työsopimus ole niin sitova, etteikö sitä voisi halutessaan purkaa. Työntekijä ei tarvitse käytönnössä minkäänlaisa syytä työsopimuksen purkamiselle, työnantajan puolelta vaaditaan sitten jo ihan eri tavalla perusteluja. 

Kylläpäs vaatii. Työntekijä ei voi PURKAA työsopimusta kovinkaan helposti. Työsuhteen PURKUUN tarvitaan Erittäin painavat perusteet, Edes se että palkka ei tule ajoissa ei ole välttämättä riittävä PURKUperuste.

Määräaikaisen työsuhteen IRTISANOMINENKIN on sellainen asia että siinä vaaditaan myös työnantajan suostuminen tai voi joutua maksamaan esim rekrytoimiskulut työnantajalle.

Tuohan on puhdasta paskapuhetta. Jokaisessa työsopimuksessa on lakisääteisenä osana irtisanomisehdot ja niissä ei tasan varmasti lue mitään tuollaista. Älä meuhkaa asiasta, josta et selkeästi mitään tiedä. Ei kukaan tekisi määräaikaisia sopimuksia, jos niistä ei pääsisi eroon heti kun itse haluaa ilman mitään sakkoja. 

Ole jo hiljaa, kun et asiasta mitään tiedä.

Tiedänpä hyvinkin. Eikä se tosiasia muutu sillä, että käsket minun olla hiljaa. Googlaa ja opi, lapsonen :)

Googlaapa ja opi itse. Joka paikassa lukee, ettei määräaikaista työsopimusta pääsääntöisesti voi irtisanoa, jos irtisanomisehdoista ei ole sovittu.

Niin, JOS EI OLE sovittu. Käytännössä aina on sovittu, koska ani harva on niin pihalla, että suostuisi allekirjoittamaan sopimuksen, josta ei ole mitään keinoa päästä eroon. Lisäksi määräaikaisissa sopimukisssakin on lähes aika koeaika, jonka aikana sopimuksen purkaminen onnistuu ihan normaalisti koeaikapurulla. Että googlaapa vähän laajemmin kuin vain yhdellä lauseella niin saat kokonaiskuvan asiasta :D

Aina on niitä tyhmiä, jotka eivät tajua tuollaisen perään kysellä. Kiitollisena vain allekirjoittavat sopimuksen. Et voi väittää, että määräaikaisesta työsopimuksesta pääsee aina eroon ilman seuraamuksia.

Enpä ole sellaista missään väittänytkään. Kerroin vain, että sopimuksen voi irtisanoa missä tahansa vaiheessa. 99,999999% tapaukista se onnistuu myös täysin ilman seurauksia. Paitsi jos jää työttömäksi niin seurauksena on karenssi, koska olet itse päättänyt työsuhteen. Työnantajan puolelta seurauksia ei tule, koska työnantajalla on muuakin tekemistä kuin tapella jonkun työahaluttoman lähärin kanssa. Kaikkien kannalta helpompi kun hänet vain päästetään pois. 

Kyllä olet väittänyt. Nyt lopetat tänne kommentoinnin kun et aiheesta mitään ymmärrä. Sulla menee purkamiset ja irtisanomiset ihan sekaisin.

Kultapieni, sinun on hyvä tiedostaa, että vauva-palstalla kirjoittaaa enemmän kuin kaksi ihmistä. Sinä et anonyymilla palstalla voi tietää, mikä on kenenkin kirjoittamaa. Etkä sinä ole mikään palstapoliisi, joka täällä jakelee puheenvuoroja :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/210 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koeta nyt ymmärtää, että pilkunnussinta ei ole tässä kohtaa olennaista. Kyllä se sopimus irtisamisen seuruksenakin purkautuu. 

Asialla on merkitystä, koska purettaessa työsopimus päättyy ilman irtisanomisaikaa. Ja vain painavat perusteet oikeuttavat purkuun siinä missä toistaiseksi voimassa olevan työsopimuksen saa työntekijä irtisanoa vapaasti.

- Eri

Aika harvoin on määräaikaisilla mitään irtisanomisaikoja. Sori siitä. 

Vierailija
104/210 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse argumentoida muuta kuin "en halua jatkaa enää tässä työssä". Ihmisellä on Suomessa oikeus itse päättää tekeekö töitä vai ei. Ei ole työpakkoa eikä työsopimus ole niin sitova, etteikö sitä voisi halutessaan purkaa. Työntekijä ei tarvitse käytönnössä minkäänlaisa syytä työsopimuksen purkamiselle, työnantajan puolelta vaaditaan sitten jo ihan eri tavalla perusteluja. 

Tämä ei pidä paikkaansa. Työsopimus sitoo molempia osapuolia. Vain jos voit osoittaa, että määräaikaisuudelle ei ollut perusteita, voit päästä irti allekirjoittamastasi sopimuksesta.

Olet väärässä. Sinullakin lukee työsopimuksessa irtisanomisehdot. Ihan samalla tavalla kuin kaikilla muillakin. Ei ole laillista tehdä työsopimusta, jota työntekijä ei voi halutessaan päättää kesken sopimuksen. Jos olisi, ei kukaan täysipäinen suostuisi määräaikaiseen sopimukseen. Työntekijällä on aina ja kaikissa olosuhteissa oikeus itse päättää jatkaako hän töissä vai ei. Irtisanomisaika toki voi olla, mutta tuo ihan puppua, että määräaikaisuus=et pääse pois ennen kuin sopimuskausi loppuu. 

Kyllä muuten on.

"Määräaikainen työsopimus päättyy ilman irtisanomista määräajan päättyessä tai sovitun työn valmistuessa."

Tuohan ei liity mitenkään työsopimuksen päättämiseen kesken kaiken. Tuo on vain määräaikaisen sopimuksen määritelmä. Kun tutustut aiheeseen "työsopimuksen irtisanominen", homaat, että työsopimus on aina mahdollista päättää myös kesken sopimuskauden. Molemmilla osapuolilla on siihen oikeus. Työnantajalla vain pitää olla painavat syyt ennen kuin päättäminen on laillista. Työntekijälle riittää, että ilmoittaa irtisanovansa itsensä. 

Puhut täyttä paskaa.

"Määräaikaisesta työsuhteesta voi irtisanoutua vain, jos siitä sovitaan työnantajan kanssa tai jos määräaikaisuus kestää yli viisi vuotta. Jos haluat päättää määräaikaisen työsuhteesi, tarkista, onko päättämisestä sovittu työsopimuksessa. Jos ei, voit yrittää sopia työsuhteen päättämisestä työnantajasi kanssa."

Lähde: TYÖSUOJELUHALLINTO.

Tässä asiassa kyllä uskon 1 000 000 kertaa ennemmin Suomen viranomaisia kuin AV-mammaa joka näköjään yrittää päteä aiheessa josta ei selkeästi tiedä paskan vertaa.

Ja luuletko vakavissasi, että joku työnantaja haluaa väkipakolla pitää työntekijän, joka ei töissä halua olla? Sellaiseen kun voi helposti vastata niin, että menee töihin, mutta ei tee siellä mitään. Löytyy aika nopeasti viimeistään siinä kohtaa yhteystyöhalukkuutta sopimuksen purkamiseen. Normaaliälyinen työnantaja suostuu siksi ilman nikotteluja pelkästään työntekijän ilmoituksella irtisanoutumiseen. Ihan jo siksi, että kukaan ei halua mainetta työnantajana, jonka kanssa asioista ei saa sovittua asiallisesti. 

Ei tasan löydy.

Koita nyt ymmärtää edes Työsopimuksen IRTISANOMISEN ja PURKAMISEN erot.

Juridisesti on aivan eri asia puretaanko työsuhde vai irtisanotaanko se. Se ei ole mitään pilkunnussintaa.

Nyt ei puhuta siitä, vaan keinoista päästä eroon työsopimuksesta. Silloin ei ole v¨tunkaan väliä käyttääkö pilkulleen oikeaa termiä juridisesti. Kaikki muut paitsi sinä kuitenkin ymmärsivät, mistä puhutaan. 

Kyllä sillä on kun neuvoja jaellaan.

Vierailija
105/210 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon lampaita täällä linjoilla. Itse olen aina vain ilmoittanut, että en tule enää päivän x jälkeen töihin ja ikinä ei ole tullut minkäänlaisia seurauksia. Olen aina irtisanoutunut siinä vaiheessa, että minulla on jo uusi työ tiedossa. Ei tällä alalla ole työnantajilla varaa ruveta tappelemaan tai kohta saavat tehdä työnsä keskenään. Muutenkin jo pulaa tekijöistä, kun olosuhteet ovat mitä ovat.

t. lähihoitaja

Olen järkeillyt että jotenkin näin. Soitan vielä liittoon. Haluan sopia asian työnantajan kanssa. Esim. Olen tämän vuoden loppuun tms.

Vierailija
106/210 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs vaatii. Työntekijä ei voi PURKAA työsopimusta kovinkaan helposti. Työsuhteen PURKUUN tarvitaan Erittäin painavat perusteet, Edes se että palkka ei tule ajoissa ei ole välttämättä riittävä PURKUperuste.

Määräaikaisen työsuhteen IRTISANOMINENKIN on sellainen asia että siinä vaaditaan myös työnantajan suostuminen tai voi joutua maksamaan esim rekrytoimiskulut työnantajalle.

Tuohan on puhdasta paskapuhetta. Jokaisessa työsopimuksessa on lakisääteisenä osana irtisanomisehdot ja niissä ei tasan varmasti lue mitään tuollaista. Älä meuhkaa asiasta, josta et selkeästi mitään tiedä. Ei kukaan tekisi määräaikaisia sopimuksia, jos niistä ei pääsisi eroon heti kun itse haluaa ilman mitään sakkoja. 

Tiedänpä hyvinkin. Eikä se tosiasia muutu sillä, että käsket minun olla hiljaa. Googlaa ja opi, lapsonen :)

Googlaapa ja opi itse. Joka paikassa lukee, ettei määräaikaista työsopimusta pääsääntöisesti voi irtisanoa, jos irtisanomisehdoista ei ole sovittu.

Niin, JOS EI OLE sovittu. Käytännössä aina on sovittu, koska ani harva on niin pihalla, että suostuisi allekirjoittamaan sopimuksen, josta ei ole mitään keinoa päästä eroon. Lisäksi määräaikaisissa sopimukisssakin on lähes aika koeaika, jonka aikana sopimuksen purkaminen onnistuu ihan normaalisti koeaikapurulla. Että googlaapa vähän laajemmin kuin vain yhdellä lauseella niin saat kokonaiskuvan asiasta :D

Aina on niitä tyhmiä, jotka eivät tajua tuollaisen perään kysellä. Kiitollisena vain allekirjoittavat sopimuksen. Et voi väittää, että määräaikaisesta työsopimuksesta pääsee aina eroon ilman seuraamuksia.

Enpä ole sellaista missään väittänytkään. Kerroin vain, että sopimuksen voi irtisanoa missä tahansa vaiheessa. 99,999999% tapaukista se onnistuu myös täysin ilman seurauksia. Paitsi jos jää työttömäksi niin seurauksena on karenssi, koska olet itse päättänyt työsuhteen. Työnantajan puolelta seurauksia ei tule, koska työnantajalla on muuakin tekemistä kuin tapella jonkun työahaluttoman lähärin kanssa. Kaikkien kannalta helpompi kun hänet vain päästetään pois. 

Kyllä olet väittänyt. Nyt lopetat tänne kommentoinnin kun et aiheesta mitään ymmärrä. Sulla menee purkamiset ja irtisanomiset ihan sekaisin.

En ole väittänyt. Enkä todellakaan lopeta kommentointia jonkun penikan määräilyjen takia. Mene nukkumaan, jos et kestä aikuisten keskustelua. 

Vierailija
107/210 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.tehy.fi/fi/tyoelamaopas/tyosuhteen-paattyminen/maaraaikaise…

Määräaikainen työsopimus päättyy sovitun määräajan kuluttua ilman irtisanomista tai purkamista. Määräaikaisen työsopimuksen ennenaikainen päättäminen edellyttää, että työsopimuksessa on sovittu irtisanomismahdollisuudesta.

https://www.minilex.fi/a/m%C3%A4%C3%A4r%C3%A4aikaisen-ty%C3%B6sopimukse…

Määräaikainen työsopimus sovitaan etukäteen päättymään tiettynä päivänä tai tietyn työn saatua suoritetuksi. Sovittuna työsuhteen päättymisajankohtana työsopimus päättyy ilman erillistä irtisanomista. Määräaikaisen työsuhteen keskeinen ominaisuus onkin se, ettei työsuhteen päättäminen normaalisti irtisanomalla ole mahdollista työsopimuksen aikana. Määräaikainen sopimus takaa sekä työnantajalle että työntekijälle työsuhteen jatkumisen sovitun ajanjakson ajan, ilman pelkoa irtisanomisesta. Määräaikainen työsopimus sitouttaa osapuolet toisiinsa sovituksi määräajaksi. Määräaikainen työsuhteen purkaminen välittömästi vakavien sopimusrikkomusten perusteella sen sijaan on mahdollista.

Määräaikaisen työsopimuksen irtisanominen on siten kiellettyä. Työsopimuksen irtisanominen mahdollistuu kuitenkin silloin, jos työnantaja ja työntekijä ovat ottaneet työsopimukseen ehdon, jonka mukaan kyseessä olevan määräaikaisenkin työsopimuksen irtisanominen on mahdollista. Tällöin irtisanominen mahdollistuu ilman seuraamuksia osapuolen sopimusrikkomuksesta.

Irtisanomisen mahdollistavan sopimuslausekkeen lisäksi työsopimus on mahdollista irtisanoa työnantajan konkurssitapauksessa, työnantajan kuoltua tai yrityksen jouduttua saneerausmenettelyyn. Tällöin myös määräaikaisten työsopimusten kohdalla tulee noudattaa lain määräyksiä lainmukaisesta irtisanomisesta.

Jos työnantaja myöhemmin nimenomaisesti suostuu määräaikaisen työsopimuksen irtisanomiseen, onnistunee tämä ilman seuraamuksia. Lisäksi jos määräaikaisen työsuhteen alkuun on sovittu noudatettavasta koeajasta, onnistuu koeaikapurku normaalein koeaikapurun edellytyksin.

Jos määräaikainen työsopimus päätetään ilman lainmukaisia ja edellä mainittuja perusteita, joutuu sopimuksen päättänyt osapuoli maksamaan vahingonkorvausta vahinkoa kärsineelle osapuolelle.

Vierailija
108/210 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä oikein sekoilet? Lainaamassasi viestissä ei puhuta mitään purkamisesta. Ja millähän pätevyydellä luulet voivasi määrätä, kuka täällä saa kirjoitta? :D:D:D:D:D

Vierailija
109/210 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään sopimus ei ylikirjoita lakia.

Vierailija
110/210 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei pidä paikkaansa. Työsopimus sitoo molempia osapuolia. Vain jos voit osoittaa, että määräaikaisuudelle ei ollut perusteita, voit päästä irti allekirjoittamastasi sopimuksesta.

Olet väärässä. Sinullakin lukee työsopimuksessa irtisanomisehdot. Ihan samalla tavalla kuin kaikilla muillakin. Ei ole laillista tehdä työsopimusta, jota työntekijä ei voi halutessaan päättää kesken sopimuksen. Jos olisi, ei kukaan täysipäinen suostuisi määräaikaiseen sopimukseen. Työntekijällä on aina ja kaikissa olosuhteissa oikeus itse päättää jatkaako hän töissä vai ei. Irtisanomisaika toki voi olla, mutta tuo ihan puppua, että määräaikaisuus=et pääse pois ennen kuin sopimuskausi loppuu. 

Kyllä muuten on.

"Määräaikainen työsopimus päättyy ilman irtisanomista määräajan päättyessä tai sovitun työn valmistuessa."

Tuohan ei liity mitenkään työsopimuksen päättämiseen kesken kaiken. Tuo on vain määräaikaisen sopimuksen määritelmä. Kun tutustut aiheeseen "työsopimuksen irtisanominen", homaat, että työsopimus on aina mahdollista päättää myös kesken sopimuskauden. Molemmilla osapuolilla on siihen oikeus. Työnantajalla vain pitää olla painavat syyt ennen kuin päättäminen on laillista. Työntekijälle riittää, että ilmoittaa irtisanovansa itsensä. 

Puhut täyttä paskaa.

"Määräaikaisesta työsuhteesta voi irtisanoutua vain, jos siitä sovitaan työnantajan kanssa tai jos määräaikaisuus kestää yli viisi vuotta. Jos haluat päättää määräaikaisen työsuhteesi, tarkista, onko päättämisestä sovittu työsopimuksessa. Jos ei, voit yrittää sopia työsuhteen päättämisestä työnantajasi kanssa."

Lähde: TYÖSUOJELUHALLINTO.

Tässä asiassa kyllä uskon 1 000 000 kertaa ennemmin Suomen viranomaisia kuin AV-mammaa joka näköjään yrittää päteä aiheessa josta ei selkeästi tiedä paskan vertaa.

Ja luuletko vakavissasi, että joku työnantaja haluaa väkipakolla pitää työntekijän, joka ei töissä halua olla? Sellaiseen kun voi helposti vastata niin, että menee töihin, mutta ei tee siellä mitään. Löytyy aika nopeasti viimeistään siinä kohtaa yhteystyöhalukkuutta sopimuksen purkamiseen. Normaaliälyinen työnantaja suostuu siksi ilman nikotteluja pelkästään työntekijän ilmoituksella irtisanoutumiseen. Ihan jo siksi, että kukaan ei halua mainetta työnantajana, jonka kanssa asioista ei saa sovittua asiallisesti. 

Ei tasan löydy.

Koita nyt ymmärtää edes Työsopimuksen IRTISANOMISEN ja PURKAMISEN erot.

Juridisesti on aivan eri asia puretaanko työsuhde vai irtisanotaanko se. Se ei ole mitään pilkunnussintaa.

Nyt ei puhuta siitä, vaan keinoista päästä eroon työsopimuksesta. Silloin ei ole v¨tunkaan väliä käyttääkö pilkulleen oikeaa termiä juridisesti. Kaikki muut paitsi sinä kuitenkin ymmärsivät, mistä puhutaan. 

Kyllä sillä on kun neuvoja jaellaan.

Jos tulet kysymään neuvoa vauva-palstalta, et voi olettaa saavasi pilkkujakin valmiiksi nussittuina, vaan pitää varautua siihen, että neuvot voivat olla mitä sattuu. Kuten 90% tästä ketjusta on tosistanut. Osa ihan vakavissaan täällä luulee, että työsopimus on  vankeustuomio, josta ei voi irtisanoutua. Se on huolestuttaavaa. 

Vierailija
111/210 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Mutta tämä kryptinen neuvo ei auta minua mitenkään pyysin neuvoa.

Eli. Soitan liittoon ja yritän sopia asian.

Vierailija
112/210 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Eri

Kuten saa määräaikaisenkin, jos on selvillä omista oikeuksistaan ja valmis ottamaan vastaan mahdollisen karenssin. Suomessa ei ole laillista keinoa pakottaa ketään töihin. 

Vierailija
113/210 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan et voi irtisanoutua, jos siitä ei lue mitään sopimuksessa, mutta kyllä varmasti pääset eroon sopimuksesta, kun puhut esimiehesi kanssa.

Vierailija
114/210 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Eri

Kuten saa määräaikaisenkin, jos on selvillä omista oikeuksistaan ja valmis ottamaan vastaan mahdollisen karenssin. Suomessa ei ole laillista keinoa pakottaa ketään töihin. 

Menepä jonne vaikka Ylilaudalle. Tämä on aikuisten keskustelupalsta.

Vierailija
115/210 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muuten ylikirjoittaa.

On tahdonvaltaista ja pakottavaa lainsäädäntöä. Eli sopimalla voidaan poiketa tietyin reunaehdoin siitä mitä laissa määrätään.

Vierailija
116/210 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sinä täällä jankutat, jos olet soittamassa liittoon. Ei edistä kekustelua mihinkään suuntaa, jos toistelet kymmenen kertaa että soitat liittoon. Noin muutenkin varin typerää tulla kyselemään lakiasiosita neuvoa täältä sen sijaan, että ihan vain soittaisi sinne liittoon. Tai vaikka vähän googlaisisi perusasioita. 

Vierailija
117/210 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Eri

Menepä jonne vaikka Ylilaudalle. Tämä on aikuisten keskustelupalsta.

Ei Suomen laki muutu, vaikka sinua miten kiukuttaisi. 

Vierailija
118/210 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sinä täällä jankutat, jos olet soittamassa liittoon. Ei edistä kekustelua mihinkään suuntaa, jos toistelet kymmenen kertaa että soitat liittoon. Noin muutenkin varin typerää tulla kyselemään lakiasiosita neuvoa täältä sen sijaan, että ihan vain soittaisi sinne liittoon. Tai vaikka vähän googlaisisi perusasioita. 

Nyt meni jonnella tunteisiin kun neuvoi väärin :D

Vierailija
119/210 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Eri

Eihän sitä olekaan pakotettu, kun kerta vapaaehtoisesti sopimuksen tehnyt. Jos et ole sopinut irtisanomisehdosta määräaikaiseen työsopimukseen, niin oikeutta irtisanoa se kesken määräajan ei ole.

Vierailija
120/210 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muuten ylikirjoittaa.

On tahdonvaltaista ja pakottavaa lainsäädäntöä. Eli sopimalla voidaan poiketa tietyin reunaehdoin siitä mitä laissa määrätään.

Mutta ei koskaan niin, että heikommassa asemassa olevan (tässä tapauksessa työntekijän) oikeudet heikentyisivät.