Jos mies kieltäytyy naimisiinmenosta
Jos miehesi kieltäytyisi menemästä naimisiin, voisitko jatkaa suhteessa? Itse kokisin tämän tunteita latistavana. Asia mietityttää, takana suhdetta useita vuosia ja mies ei ole naimisiinmenosta puhunut. Alussa hän kyllä sanoi, että haluaa joskus naimisiin.
Voisin kosia itse, mutta pelkään vastausta.
Kiitos
Kommentit (114)
Mä kosin aikanaan ja jos olisin saanut kieltävän vastauksen, se suhde olisi ollut siinä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se avioliitto on sinulle tärkeä? Onko ne mielikuvat avioliitosta? Avioliitto ei puhtaasti perustu rakkauteen, se on oman edun tavoittelua kuten mikä tahansa liitto. Miehelle rakkaus voi merkitä enemmän kuin liitto.
Niin varmaan joo. Kuule, jos mies rakastaa, hän taatusti haluaa myös naimisiin. Kaikki rahajutut voi hoitaa avioehdolla, ja kannattaakin.
Ellei halua naimisiin, mies vaan odottaa parempaa akkaa johon vaihtaa.
Kyllä se avioliitto tekee perheen tavalla jota pelkkä yhdessä asuminen ei tee.
Eihän sitä tiedä, ellei ole naimisissa ollut, vaikka nykyään sehän onnistuu miespariltakin.
Vierailija kirjoitti:
Koska asia on sinulle tärkeä, olette olleet yhdessä jo vuosia ja mies on suhteen alkuaikoina sanonut haluavansa joskus naimisiin, en näe muita vaihtoehtoja kuin että sinä kosit. Saat tarvitsemasi vastauksen.
Jep. Aina on parempi tietää kuin arvailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei tajua, että kun nainen hyötyy avioliitosta, niin me miehet kärsitään siitä. Miksi luulette, että me olemme onnellisempia sinkkuina.
Miten nainen hyötyy avioliitosta?
Suomessa naiset käyvät töissä ja keräävät omaa omaisuutta. Avioehdolla voi varmistaa, että eron aikana ositetaan vain avioliiton aikainen yhteinen omaisuus. Vaikkei avioehtoa olekaan, molempien varat ja velat lasketaan yhteen, ei pelkästään miehen omaisuutta.
Tosin ainakin kaverini ex-mies luki omaan omaisuuteensa kuuluvan kaiken, myös ex-vaimonsa perimän kesämökin ja työsuhdeauton ja sitten liehui ympäriinsä huutelemassa miten "nainen vei kaiken!".
eli miksi pitäisi mennä naimisiin?
Etkö koe että kaiken rajaaminen tarkasti eron varalta on valmiiksi epäilyä että nainen on vain miehen omaisuuden perässä ja siten loukkaus naista kohtaan?
Vähän sama kuin mies vaatimassa isyystestiä kun nainen on synnyttänyt.
Äkillisen kuoleman varalta lain suoma suoja on parempi avioliitossa eläville, siis jos toinen puolisoista yllättäen menehtyy.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei naimisiinmeno merkitse mitään, joten ihan sama. Voisin mennä jos mies ehdottomasti haluaisi, mutta miksi vaivautua.
Eli miehesi ei merkitse sinulle mitään.
Mies arvostaa ap:ta eikä halua aiheuttaa hänen lihomista. Se pala hääkakkua kun tuo 20 kiloa hyvin nopeasti kun naiset luulee että nyt voi luovuttaa.
Jos et halua roikkua löysässä hirressä liian kauaa, niin täytyy sinun ottaa asia esille, eli ns. kosia itse. Sinun ei tarvitse ostaa sormusta ja mennä polvillesi, mutta voisit ottaa keskusteluun suhteenne tulevaisuuden. Haluatteko olla yhdessä ja haluatteko perheen? Ja sitä kautta naimisiinmeneminen tai jotkut muut vastaavat keskinäiset sopimukset voisivat olla väylä tähän.
Olen ikisinkkumies mutta jos minua joskus joku pyytää naimisiin niin kieltäytyisin koska ajattelisin heti että joko minun rahoja havitellaan ja ylipäätänsä ajattelen niin että naimisiinmeno on nykyisin varsin turhaa eli joku uskontohihhuli on se joka menee naimisiin.
Olen kristitty, joten naimisiinmeno on itselleni aika selviö, että voidaan lyödä hynttyyt yhteen :) Joskus nuorena olin ei-uskovan miehen kanssa, mutta eihän siitä mitään tullut.
Vaikka en nyt tässä arvojani kellekkään ole tuputtamassa, niin on tärkeää että tärkeistä asioista ollaan samalla aaltopituudella, muuten niistä joutuu sitten matkan varrella alkaa vääntämään. Nykyisen kanssa juteltiin ennen seurustelun aloittamista toiveet läpi ja mentiin sitten kihloihin ja naimisiin joidenkin vuosien sisällä seurustelun aloituksen jälkeen. Oli turvallinen olla, kun tiesi että suunta/ tavoitteet olivat yhteiset.
Toivottavasti saatte miehen kanssa homman toimimaan ja hän menee kanssasi naimisiin, jos se on sinulle tärkeää. Toisille avioliitto ei ole niin tärkeä asia, mutta kuitenkin jos mies haluaa kanssasi olla, niin luulisi että naimisiin voi myös mennä. Erityisesti jos se on sinulle tärkeää ja sinä ja onnesi hänelle.
Jaksaa kummeksuttaa tämä täydellinen kommunikoinnin puute ihmisten suhteissa. Mitä tärkeämpi asia, kuten nyt tässä suhteen tulevaisuus, siitä tiukemmin suu on supussa.
Jos sulle on naimisiinmeno tärkeää, tee heti seurustelun alussa se selväksi. Jos sulle lasten saaminen on tärkeää, kerro se kumppanille. Jos haluat yksiavioisen suhteen, ota asia puheeksi.
Puhukaa, lapset, puhukaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua roikkua löysässä hirressä liian kauaa, niin täytyy sinun ottaa asia esille, eli ns. kosia itse. Sinun ei tarvitse ostaa sormusta ja mennä polvillesi, mutta voisit ottaa keskusteluun suhteenne tulevaisuuden. Haluatteko olla yhdessä ja haluatteko perheen? Ja sitä kautta naimisiinmeneminen tai jotkut muut vastaavat keskinäiset sopimukset voisivat olla väylä tähän.
Miten nainen muka on löyhässä hirressä kun ei ole naimisissa?
Johan täällä tuli ohjeet mitä miehen tulee tehdä jos ei halua että nainen saa lanttiakaan eron tullen.
Estääkö sormus pettämisen? Tietääkseni ei...
Mikään ei oikeastaan muutu.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei tajua, että kun nainen hyötyy avioliitosta, niin me miehet kärsitään siitä. Miksi luulette, että me olemme onnellisempia sinkkuina.
Ja tutkitusti miehet ei ole onnellisempia sinkkuina. Naiset sen sijaan on. Asiasta on niin paljon dataa etta argumentointi on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se avioliitto on sinulle tärkeä? Onko ne mielikuvat avioliitosta? Avioliitto ei puhtaasti perustu rakkauteen, se on oman edun tavoittelua kuten mikä tahansa liitto. Miehelle rakkaus voi merkitä enemmän kuin liitto.
Niin varmaan joo. Kuule, jos mies rakastaa, hän taatusti haluaa myös naimisiin. Kaikki rahajutut voi hoitaa avioehdolla, ja kannattaakin.
Eihän sitä tiedä, ellei ole naimisissa ollut, vaikka nykyään sehän onnistuu miespariltakin.
50-luku soittaa, kuuleeko kukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tutkitusti miehet ei ole onnellisempia sinkkuina. Naiset sen sijaan on. Asiasta on niin paljon dataa etta argumentointi on turhaa.
Olet aivan oikeassa, sinkkunainen on keskimäärin onnellisempi kuin heterosuhteessa oleva. Mutta meillä on nykyään keskustelijoita, joiden mielestä jonkin väitteen todistamiseksi riittää, että se toistetaan riittävän usein. Lainaamasi mamma kuulunee heihin.
En, koska haluan seksiä. Ja se kuuluu avioliittoon. Tällä konstilla mies haluaa naimisiin pian, kokemusta on =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä tiedä, ellei ole naimisissa ollut, vaikka nykyään sehän onnistuu miespariltakin.50-luku soittaa, kuuleeko kukaan?
50-luvussa oli paljon hyvää ja moni asia paremmin kuin nyt, kysy vaikka silloin eläneiltä :)
Vierailija kirjoitti:
Tilastojen mukaan se on toisinpäin.
Koska asia on sinulle tärkeä, olette olleet yhdessä jo vuosia ja mies on suhteen alkuaikoina sanonut haluavansa joskus naimisiin, en näe muita vaihtoehtoja kuin että sinä kosit. Saat tarvitsemasi vastauksen.