Jos mies kieltäytyy naimisiinmenosta
Jos miehesi kieltäytyisi menemästä naimisiin, voisitko jatkaa suhteessa? Itse kokisin tämän tunteita latistavana. Asia mietityttää, takana suhdetta useita vuosia ja mies ei ole naimisiinmenosta puhunut. Alussa hän kyllä sanoi, että haluaa joskus naimisiin.
Voisin kosia itse, mutta pelkään vastausta.
Kiitos
Kommentit (114)
En olisi suhteessa sellaisen miehen kanssa joka ei haluaisi avioitua kanssani. en tekisi mitään molempia velvoittavia sopimuksia kuten moisen kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei tajua, että kun nainen hyötyy avioliitosta, niin me miehet kärsitään siitä. Miksi luulette, että me olemme onnellisempia sinkkuina.
Ja tutkitusti miehet ei ole onnellisempia sinkkuina. Naiset sen sijaan on. Asiasta on niin paljon dataa etta argumentointi on turhaa.
ja 60% lapsista on käenpoikasia. Siitäkin on niin paljon dataa että argumentointi on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei tajua, että kun nainen hyötyy avioliitosta, niin me miehet kärsitään siitä. Miksi luulette, että me olemme onnellisempia sinkkuina.
Ja tutkitusti miehet ei ole onnellisempia sinkkuina. Naiset sen sijaan on. Asiasta on niin paljon dataa etta argumentointi on turhaa.
Perustui vuosikymmenien takaiseen tilanteeseen kun miehet kuolivat nälkään ilman vaimoa.
Ja kuka nainen myöntäisi olevansa tyytymätön ilman miestä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastojen mukaan se on toisinpäin.
TILASTOJEN?
EI SAATANA MIKÄ TOLLO
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se avioliitto on sinulle tärkeä? Onko ne mielikuvat avioliitosta? Avioliitto ei puhtaasti perustu rakkauteen, se on oman edun tavoittelua kuten mikä tahansa liitto. Miehelle rakkaus voi merkitä enemmän kuin liitto.
Niin varmaan joo. Kuule, jos mies rakastaa, hän taatusti haluaa myös naimisiin. Kaikki rahajutut voi hoitaa avioehdolla, ja kannattaakin.
Ellei halua naimisiin, mies vaan odottaa parempaa akkaa johon vaihtaa.
Kyllä se avioliitto tekee perheen tavalla jota pelkkä yhdessä asuminen ei tee.
Eihän sitä tiedä, ellei ole naimisissa ollut, vaikka nykyään sehän onnistuu miespariltakin.50-luku soittaa, kuuleeko kukaan?
50-luvussa oli paljon hyvää ja moni asia paremmin kuin nyt, kysy vaikka silloin eläneiltä :)
Koetahan Repomies nimetä edes yksi asia ihan itse.
Naisten ei tarvinnut vetää itseään burnouttiin tasapainottelemalla opiskelun, perheen ja työn välillä.
Ei siinä mitään, itse olette mt-ongelmanne kehittäneet, sääli että miehet joutuu maksamaan sen kulut.
Vierailija kirjoitti:
Minä halusin olla naimisissa, joten kosin miestä. Teetin varakkaampana myös avioehdon ja testamentin eli mies ei saa mitään, jos eroamme tai kuolen. Leski saisi kyllä jatkaa asumista yhteisessä asunnossa, mikä olisi huono juttu lapselle perijänä, mutta onneksi lapseni perii useamman asunnon, niin se ei ole niin iso katastrofi.
Jos joku mies ei mene naimisiin omaisuuden jakoon vedoten, niin kyseessä on vähän yksinkertainen ja avuton yksilö, jos ei pysty näitä asiakirjoja teettämään juristilla. Sellaisen reppanan kanssa ei kannatakaan mennä naimisiin.
Tai sitten naisilla on tapana sekä syödä kakku että säästää se. Avioehto miehen toiveesta kun on epäluottamuslause ja peruste jättää se sika :)
Noin se naisen rakkaus kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja 60% lapsista on käenpoikasia. Siitäkin on niin paljon dataa että argumentointi on turhaa.
Miksi sinä homppeli edes osallistut tähän keskusteluun? Linkki tohon väitteeseen, tai noi ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä homppeli edes osallistut tähän keskusteluun? Linkki tohon väitteeseen, tai noi ei ole.
Dataa riittää, etsi itse jos linkkejä kaipaat.
Argumentointi on turhaa :)
Vierailija kirjoitti:
Mies arvostaa ap:ta eikä halua aiheuttaa hänen lihomista. Se pala hääkakkua kun tuo 20 kiloa hyvin nopeasti kun naiset luulee että nyt voi luovuttaa.
Niin ja miehethän ne pysyy yhtä simpseänä vielä viiskymppisenä kuin 23 vuotiaana ;) eiku...
En usko, etyä voisin jatkaa suhteessa. Minulle avioliitto on symbolinen teko, ja jos mies ei haluaisi naimisiin, niin takaraivossa olisi koko ajan epäilys, että miksi hän ei minun kanssani halua. Se nakertaisi uskoa meidän suhteeseen.
Juu, tiedän, ettei avioliitto mitään takaa, ja rakkautta voi olla ilman sitä, mutta en pääsisi yli siitä, ettei hän halua symbolisesti sitoutua minuun. Eihän papin aamen muuta mitään. Ja Aina pääsee eroon aviopuolisosta (mutta ei lastensa äidistä).
Vierailija kirjoitti:
Minulle se, että toinen ei haluaisi lainkaan naimisiin, tarkoittaisi että suhteemme ei ole vakava ja itsekin asennoituisin niin, että vastoinkäymisten tullessa eteen lähden helpommin kuin että jäisin työstämään ja ratkaisemaan ongelmia.
Kun olen naimisissa, sitoudun suhteeseen täysin ja tähtään loppuelämän liittoon. Silloin asennoidun niin, että mikäli puolisoni vaikka vammautuisi, niin itsestäänselvästi alkaisin omaishoitajaksi. Eron ottaisin vain äärimmäisen painavasta syystä, kuten pitkästä sivusuhteesta tai väkivallasta. Parisuhde ja sen hoitaminen on prioriteetti jonka eteen olen valmis näkemään aikaa ja vaivaa kunnes kuolema erottaa.
Sitä ennen suhde on koeajalla ja vaikka en aktiivisesti etsisi muuta, niin pidän silmät auki jos se elämäni rakkaus kävelisi vastaan joka haluaa yhtä syvän sitoutumisen kuin minäkin. Suhde ennen naimisiinmenoa on kokeilua ja harkintaa, pitkittyessään mukavuussuhde ilman syvempää sitoutumista.
Hyvin kuvattu. Näin minäkin ajattelen.
Miksi pitäisi kosia? Miksi et vain ala keskustella miehen kanssa naimisiinmenosta?
En tykkäisi, jos mies ei haluaisi naimisiin. Koska olen nähnyt niiiiiiiin monta tapausta, jossa mies ei halua naimisiin sanoen, ettei avioliitolla ole merkitystä tai ettei arvosta paperinpalaa, ja että hyvä on näinkin.
Sitten tulee ero ihan muista syistä, ja seuraavassa suhteessa mies menee naimisiin. Joskus nopeastikin. Yhtäkkiä sillä paperinpalalla onkin merkitystä. He sanovat, että näin jälkeenpäin ymmärtävät, ettei heillä ollutkaan avioliittoa vastaan mitään, he eivät vain halunneet kyseisen henkilön kanssa naimisiin.
Ja tätä ole todistanut monesti. Vanhaksi kun elää.
1,mies yhteinen lapsi kietäydyn aviolitosta ,koska hän lityiheluntalisserakuntaan ja vaati minua samaa,Hän jätti minut kymästi. 2-mies yhteinen lapsi alkoi juomaan,Olimme kihloissa Minä jätin hänet 12vuoden jälkeen alkoholin takia ja syy naisena kietäysyin aviollitosta.3 mies kieltäydyin aviolitosta .serustelimme 21 vuotta eri osoiteet.suhde loppui hänen sydän kohtaus johon hän kuoli.
Vierailija kirjoitti:
En tykkäisi, jos mies ei haluaisi naimisiin. Koska olen nähnyt niiiiiiiin monta tapausta, jossa mies ei halua naimisiin sanoen, ettei avioliitolla ole merkitystä tai ettei arvosta paperinpalaa, ja että hyvä on näinkin.
Sitten tulee ero ihan muista syistä, ja seuraavassa suhteessa mies menee naimisiin. Joskus nopeastikin. Yhtäkkiä sillä paperinpalalla onkin merkitystä. He sanovat, että näin jälkeenpäin ymmärtävät, ettei heillä ollutkaan avioliittoa vastaan mitään, he eivät vain halunneet kyseisen henkilön kanssa naimisiin.
Mutta eikö sitten ole hyvä asia että kun ero tulee niin ei olla naimisissa? Pääsee helpommin ukosta eroon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö sitten ole hyvä asia että kun ero tulee niin ei olla naimisissa? Pääsee helpommin ukosta eroon?
Miten onnistuit lukemaan viestin noin?
Juttuni pointti oli: jos itse etsii loppuelämän sitoutunutta suhdetta, niin sellaisen kanssa ei ehkä kannata edes seurustella, joka on avioliittoa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei vain halua naimisiin sun kanssa. Ei siinä sen kummempaa.
Ja kysymällä selviää. Tosin jos vastaus pelottaa niin taidat tietää vastauksen kysymättäkin.
Mitä nopeammin ymmärrät ja sisäistät tuon, sitä parempi.
Rakastunut mies tekee mitä tahansa pitääkseen naisensa loppuelämänsä.
Vierailija kirjoitti:
No nykyinen on toivonut avoliittoa ja sitä on menty liki 15 vuotta eteenpäin. Lady ei ole hakannut minua kuin 3-4 eri kertaa. Mammat! Mitä te tekisitte jos avokki olisi pahoinpidelloyt teitä fyysisesti useita kertoja .... vastaan en ole lyönyt kertaakaAN sillä siitä joutuisin linnaan liki varmasti. Miksi naiset saavat pahoinpidellä miehiä? En minä ole mikään täyspanssaroitu pansarivaunu!
Mitä tekisin jos kumppanini pahoinpitelisi? Öö.. minä lähtisin suhteesta. Eikä ole vaihtoehtoja. Jäämällä vaarantaisin itseni sekä myös kumppanini, koska minulla on valitettavasti jonkinlainen häiriö päässä tälläisiin juttuihin.
Perustui vuosikymmenien takaiseen tilanteeseen kun miehet kuolivat nälkään ilman vaimoa.