Jos mies kieltäytyy naimisiinmenosta
Jos miehesi kieltäytyisi menemästä naimisiin, voisitko jatkaa suhteessa? Itse kokisin tämän tunteita latistavana. Asia mietityttää, takana suhdetta useita vuosia ja mies ei ole naimisiinmenosta puhunut. Alussa hän kyllä sanoi, että haluaa joskus naimisiin.
Voisin kosia itse, mutta pelkään vastausta.
Kiitos
Kommentit (114)
Minulle se, että toinen ei haluaisi lainkaan naimisiin, tarkoittaisi että suhteemme ei ole vakava ja itsekin asennoituisin niin, että vastoinkäymisten tullessa eteen lähden helpommin kuin että jäisin työstämään ja ratkaisemaan ongelmia.
Kun olen naimisissa, sitoudun suhteeseen täysin ja tähtään loppuelämän liittoon. Silloin asennoidun niin, että mikäli puolisoni vaikka vammautuisi, niin itsestäänselvästi alkaisin omaishoitajaksi. Eron ottaisin vain äärimmäisen painavasta syystä, kuten pitkästä sivusuhteesta tai väkivallasta. Parisuhde ja sen hoitaminen on prioriteetti jonka eteen olen valmis näkemään aikaa ja vaivaa kunnes kuolema erottaa.
Sitä ennen suhde on koeajalla ja vaikka en aktiivisesti etsisi muuta, niin pidän silmät auki jos se elämäni rakkaus kävelisi vastaan joka haluaa yhtä syvän sitoutumisen kuin minäkin. Suhde ennen naimisiinmenoa on kokeilua ja harkintaa, pitkittyessään mukavuussuhde ilman syvempää sitoutumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymykseni onkin asetettu sellaisille ihmisille, keille avioliitto merkitsee jotain ja haluavat sitä.
Ap
Jos mies kieltäytyy mistä tahansa naisen ehdotuksesta, oli se miten idioottimainen tahansa, on se naiselle henkilökohtainen loukkaus
Tuo kommenttisi on naisvihaa.
mikä siinä on vihaa? kerropas nyt ihan omin sanoin.
Älä venkoile, persu.
Laillisen sopimuksen omaisuudenjaosta voi tehdä ilman naimisiinmenoa ja häät voi juhlia ilman vastaavaa sopimusta. Mikä se on se tärkein asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se olisi aika kova paikka ollut etenkin, jos on ollut puhetta, että avioliitto joskus kiinnostaa. Suhteen jatko riippuisi siitä, mitkä perustelut kieltäytymiselle on.
No mitkä olisivat sinusta hyväksyttäviä syitä? Että ei koe olevansa vielä valmis? Minusta se tarkoittaisi, että ei vain rakasta minua tarpeeksi.
Ap
Varmasti menisi nopeasti naimisiin jos olisit tarpeeksi rikas. Olen nähnyt täysin naimahaluttoman miehen löytävän viikoissa loppuelämänsä rakkauden lomp...naiseen ja kosineen. Sitä ennen oli ehdottomasti avioliittoa vastaan kaikin tavoin. Sinulla ei ole vain pinkka kunnossa. Olet siinä ajan kuluna kunnes se elättäjä löytyy.
Ymmärtäisin kyllä kieltäytymisen, koska täällä aikuisten maailmassa on jo varallisuutta, aiempia lapsia, perittyjä kiinteistöjä sun muuta. Naimisiin meno vain sotkisi asioita ja perimysjärjestyksiä - mikä pointti mennä naimisiin jos samalla yritetään kyhätä avioehto joka kumoaa kaikki liiton vaikutukset?
Mitä víttua sä huóra asiasta täällä vingut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymykseni onkin asetettu sellaisille ihmisille, keille avioliitto merkitsee jotain ja haluavat sitä.
Ap
Jos mies kieltäytyy mistä tahansa naisen ehdotuksesta, oli se miten idioottimainen tahansa, on se naiselle henkilökohtainen loukkaus
Tuo kommenttisi on naisvihaa.
Älä venkoile, persu.
Kato kato, terrieri on taas miesvihaketjussa haastamassa riitaa.
Kai sä sentään saat tästä palkkaa, ettei se pelkkä harrastus ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se olisi aika kova paikka ollut etenkin, jos on ollut puhetta, että avioliitto joskus kiinnostaa. Suhteen jatko riippuisi siitä, mitkä perustelut kieltäytymiselle on.
No mitkä olisivat sinusta hyväksyttäviä syitä? Että ei koe olevansa vielä valmis? Minusta se tarkoittaisi, että ei vain rakasta minua tarpeeksi.
Ap
Minusta hyväksyttäviä syitä:
- kumppanilla selvästi vähemmän varallisuutta
- kumppanilla selvästi huonopalkkaisempi työ
- jommalla kummalla tai molemmilla entuudestaan lapsia
- avioliitto ei merkitse ihmiselle mitään
- ihminen on nähnyt omien vanhempiensa perseilyn avioliitossa ja liiton menemisen kiville
- ihminen on jo aiemmin ollut aviossa ja todennut homman vaikutuksiltaan itselleen negatiiviseksi
Miksi se avioliitto on sinulle tärkeä? Onko ne mielikuvat avioliitosta? Avioliitto ei puhtaasti perustu rakkauteen, se on oman edun tavoittelua kuten mikä tahansa liitto. Miehelle rakkaus voi merkitä enemmän kuin liitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Varmasti menisi nopeasti naimisiin jos olisit tarpeeksi rikas. Olen nähnyt täysin naimahaluttoman miehen löytävän viikoissa loppuelämänsä rakkauden lomp...naiseen ja kosineen. Sitä ennen oli ehdottomasti avioliittoa vastaan kaikin tavoin. Sinulla ei ole vain pinkka kunnossa. Olet siinä ajan kuluna kunnes se elättäjä löytyy.
Tää on kyllä karua mutta joskus totta. Mä en tiedä yhtään naista joka olisi parisuhteessa rahan takia (monta tiedän joka on lähtenyt suhteesta täysin tyhjän päälle hetkeäkään epäröimättä), mutta miehiä löytyy lähipiiristä jo nopealla mietinnällä ainakin kolme, joilla pääsyy suhteessa pysymiseen ja sen virallistamiseen on naisen varakkuuden ja statuksen tuoma elintaso.
Vierailija kirjoitti:
Ei halua luopua puolesta omaisuudestaan (arvaan, että sinä olet ja tulet olemaan perse auki) kun ajaudutte erilleen.
On todella harvinaista että Suomessa aikuinen (varsinkin nainen) on aidosti täysin varaton.
Naiset ei tajua, että kun nainen hyötyy avioliitosta, niin me miehet kärsitään siitä. Miksi luulette, että me olemme onnellisempia sinkkuina.
Mulla oli nuorena sellainen mies joka ilmoitti noin, ja minä ilmoitin että sittenpä tämä suhde on loppu.
Naisilla ei onneksi ole oikeus vaatia miehiltä yhtään mitään.
Etsikää rauhassa sellainen mies jonka kanssa jaatte arvot ja porsikaa vasta sen jälkeen.
Ei ehdi, kiire, karúselli vei liian monta vuotta? Sääli.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli nuorena sellainen mies joka ilmoitti noin, ja minä ilmoitin että sittenpä tämä suhde on loppu.
Hyvä tyttö! Tässä ainoa oikea vastaus.
Miettikääs mitä itse vastaisitte jos mies alkaisi vaatimaan vaikkapa lapsia, joita ette itse välttämättä halua. Eiklhän se olisi tuo sama "tee omat johtopäätöksesi ja pidä turpas kiinni"
Miehelle riittää rakkaus, avioliitossa pitää alkaa tahtorakastamaan. Tahtomisesta tulee tärkeämpää kuin rakkaus, mutta onko se tahtominen oikeaa rakkautta?
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei tajua, että kun nainen hyötyy avioliitosta, niin me miehet kärsitään siitä. Miksi luulette, että me olemme onnellisempia sinkkuina.
Miten nainen hyötyy avioliitosta?
Suomessa naiset käyvät töissä ja keräävät omaa omaisuutta. Avioehdolla voi varmistaa, että eron aikana ositetaan vain avioliiton aikainen yhteinen omaisuus. Vaikkei avioehtoa olekaan, molempien varat ja velat lasketaan yhteen, ei pelkästään miehen omaisuutta.
Tosin ainakin kaverini ex-mies luki omaan omaisuuteensa kuuluvan kaiken, myös ex-vaimonsa perimän kesämökin ja työsuhdeauton ja sitten liehui ympäriinsä huutelemassa miten "nainen vei kaiken!".
Mulle ilmoitettiin kerran niin, mies meni lähes samana vuonna naimisiin toisen naisen kanssa, johon oli tutustunut jo suhteemme aikana.
Miehelle usein paras vaihe suhteessa on avoliitto ennen avioliittoa. Avioliitto tulee kakkosena, paitsi jos nainen on varakas.
Sinkkumiehet tunnetusti voivat huonoimmin (toki johtunee paljolti siitä, että ikisinkuiksi jäävät ihan objektiivisesti kaikkein huonoimmilla eväillä elävät miehet).