Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ÄLÄ syö omia eväitä. Älä tee töitä tietokoneella viikonloppuisin. Älä opiskele täällä, kiitos. Muun muassa tällaisista asioista kahviloiden ...

Vierailija
18.07.2023 |

Tämä on liiketoimintaa, ja meidän on ajateltava sitä, mikä on järkevintä. Se ei ole järkevää, että yksi ihminen istuu kahvikupin hinnalla kaksi tuntia läppärin ääressä ja vie samalla neljän asiakkaan paikat. Jos pitää päästä tekemään töitä, pitää hankkia työtila tai mennä kirjastoon, mikä on tarkoitettu sitä varten.

Siis onko nykyään näin itsekästä porukkaa, että omivat kahvin hinnalla itselleen tunneiksi työpisteen jonkun kahvilayrittäjän tiloista, koska minä voin?

Kommentit (892)

Vierailija
761/892 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle ole tullut mieleenkään että puhelimen tai läppärin käyttö kahvilassa voisi oikeasti häiritä noin paljon. Kun menen yksin kahvilaan niin tietenkin avaan puhelimen tai läppärin tai luen lehteä, ihan tavallista mielestäni. En mä nyt edes keksi mitä muuta siinä kahvin ja syömisen ohessa pitäisi tehdä. Eikä mun puhelimesta tai läppäristä mitään ääntä kuulu että sekään ei pitäisi ketään häiritä.

Nimenomaan, ennen ei ollut läppäreitä ja luettiin lehteä, joka vie vielä enemmän tilaa kuin läppäri - ainakin vanhan mallinen hesari vei. Ei kukaan kahvilayrittäjä tullut kellottaa, että nyt olet lukenut hesaria 30 minuuttia voisit pikkuhiljaa poistua.

Ihan hölmöjä nämä, joiden mielestä kahvila on joku pikakahvila, juo kahvis ja häivy. Ja itselläni ei ainakaan tuli mieleenkään alkaa jossain kahvilassa tai ravintolassa nauttimaan omia eväitä.

ennen kahviloissa oli ehkä kaksi sanomalehteä: toinen oli hesari ja toinen paikkakunnan oma lehti. ehkä myös ilmaislehtiä luetttavana. ennen ihmiset myös osasivat ottaa muut huomioon: jos kahvila tuli täyteen ja joku istahti sanomalehdenlukijan pöytään, niin tuo sanomalehden lukija ykskaksi puolitti lehtensä lukualan ja antoi toiselle rilusti yli puolet pöydästä käyttöon (esimerkin omaisesti, jos olisi ollut vaikka kahden istuttava pöytä).

nykpäivänä nämä uniikit lumihiutaleet eivät osaa yhtään ajatella muita, minkä tämäkin ketju todistaa, kun ei osata tajuta mitä se ketään haittaa, jos joku omii kahvilasta pöydän itselleen koko päiväksi yhden kahvikupin hinnalla.

Vierailija
762/892 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi syistä miksi en käy kahviloissa. Missään ei lue selkeästi kuinka monta minuuttia saa istua kahvikupin hinnalla, vaan oletetaan että kaikki ovat syntyneet sen tiedon kanssa.

Tietoa syntyy päättelykyvyn avulla. Voit istua sen kahvisi kanssa huoletta niin kauan kuin istuisit juomassa sitä kaverisi seurassa. Jos kahvin kanssa on muuta, aikaa saa tietenkin käyttää enemmän. 

Toimivien silmien avulla voi tehdä havaintoja kahvilan asiakasmäärästä. Jos et ole valinnut parasta paikkaa ja kahvila ei näytä kovin täydeltä, voit olla sen läppärisi kanssa pidempään, jos koneen käyttäminen ei ole kielletty.  

Viimeksi taisin lukea kirjaa kolme varttia kahvilassa, jossa oli paljon tyhjiä paikkoja. 

Onko olemassa kahviloita missä kannettavan tietokoneen käyttäminen on erikseen kielletty?

Kyllä.

Onko puhelimet ja tabletit sallittuja?

Miksi mikä ihmeen takia niitä älylaitteita pitää päästä juuri kahvilaan raplaamaan?Juokaa se kahvinne ja poistukaa kotiin ne/ työpaikalle ne niitä räpläämään.

Miksi menisin johonkin kahvilaan vain siksi, että saan juoda kupin kahvia? Kyllä minä menen sinne viettämään aikaani, jos haluaa vain mahdollisimman nopeasti juoda kupin kahvia, niin sehän hoituu autossakin kun ottaa kahvin pahvimukiin.

Autossa voi myös räplätä niitä laitteita. Miksipä et tosiaan ottaisi kahvia mukaan autoon ja seurustelisi siellä laitteidesi kanssa?

No tässä tosiaan herää kysymys miksi yleensä käydä kahvilassa juomassa kiireellä ylihintainen kuppi kahvia ja sitten äkkiä pihalle, mutta onhan siellä ainakin enemmän tilaa ja pöytä läppäriä varten. Ja kahvilassa on mukavampi tavata kavereita ja jutella tunti tai pari, kuin autossa.

Kahvilaan ei ole laitettu pöytiä "läppäriä varten", vaan kahveja ja syömisiä varten. Kahvilan pöydät eivät ole työpöytiä.

Kyllä se työpöydän virkaakin ihan yhtä hyvin ajaa ja läppärini ja se kahvikuppi ei vie edes sitä yhtä neljännestä neljän hengen pöydästä, eli tilaa on kyllä reilusti.

Puheet on puheita, todellisuudessa kuitenkin mitta alkaa olla kahvilayrittäjilläkin täynnä, kuten Aamulehden jutusta kävi ilmi. Samasta asiasta on keskusteltu myös Hesarissa viime talvena, ja kommenttien ja peukutusten tulos oli murskaava: Lähes kukaan ei halunnut kahviloihin läppäreitä käyttäviä asiakkaita. Yleisesti paheksuttavaa. Voit mennä jankkaamisen sijaan lukemaan näitä kommentteja, niin ehkä ymmärrät.

Ei minua niinkään kiinnosta aamulehden tai hesarin lukijoiden kommentit, en lue muutenkaan sanomalehtiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/892 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua tätä läppärivihaa. Ihan yhtä lailla se yhden kahvin ostava lehtien lukija pitää yhtä pöytää varattuna pari tuntia.

Muutenkin aloitus on taas loistava esimerkki suomalaisesta palvelukulttuurista tai oikeastaan siitä ettei sitä ole. Tarjotaan palveluita ja sitten valitetaan kun asiakkaat käyttää niitä.

Ei ole sopivaa yhden kahvin hinnalla istua kahta tuntia kahvilassa, vaikka kahvila tarjoaisikin lehtiä luettavaksi.

Läppäri on sama asia kuin kirjan tai lehden lukija pystyttäisi pöytään lukutelineen. Tabletin vielä joten kuten ymmärtää, se rinnastuu kirjaan. Mutta läppärin kansi pitää erikseen avata pystyyn, ja siinä se sitten tököttää ja siihen uppoudutaan.

Työntekoa varten on työpaikka ja opiskelua varten oppilaitos tarjoaa tilat. Kahvilassa otetaan muut ihmiset huomioon.

Todella, todella moni uppoutuu nykyään kännykkäänsä. Sekö on ongelma, että et näe toisen ihmisen kasvoja, jos sillä on läppäri, lehti, kirja tai joku muu edessä? Ja koska kännykkä ei peitä kasvoja, siihen on ihan sopivaa uppoutua?

Ei, vaan työ- ja opiskeluvälineitä ei pidä tuoda kahvilaan. Kännykkää voi lueskella tai kahvilan lehtiä, kunhan ei uppoudu niin, että ajantaju menee tai ei huomaa, että kahvila alkaa täyttyä.

Läppäri ei kuulu kahvilaan, se latistaa muidenkin tunnelmaa muistuttamalla työstä ja itsekkäistä ihmisistä. Ei kai kahvilayrittäjät olisi joutuneet rajoituksia tekemään, jos läppärin käyttäjät osaisivat, kuten itse väittävät, huomioida muut. Meillä kaikilla kahviloissa kävijöillä on kokemusta siitä, että läppärin käyttäjät eivät kuule eivätkä näe ympäristöään tai jos näkevät, eivät välitä vaan toimivat itsekkäästi. Tästä syystä junien ravintolavaunuissakaan ei saa enää läppäriään pystyttää.

Miten varmistetaan, että joku ei lue kännykällä opiskeluun liittyvää e-kirjaa? Tai jotain työhön liittyvää? Tai vastaile kännykällä työsähköposteihin?

Oireellista, että tämä läppäriporukka saivartelee kaikesta erikseen. On niin vaikea hyväksyä sitä, että läppäreitä ei valtaosa asiakkaista eikä kahvilayrittäjistä kahviloihin halua.

Sen kun lukee kännykällä! Ketään ei kiinnosta! Läppäri on liian iso kansi pystyssä kahvilan pöytään asetettavaksi.

Ei ole. Jos kahvilassa on vaikka neljän istuttava pöytä, niin tavallinen 14" läppäri ei mitenkään vie pöydän pinta-alasta edes neljäsosaa.

mutta sen käyttö vie

Läppärin käyttö vie sen verran pinta-alaa kuin sen pohjan pinta-ala on. Eri asia tietty jos sen ympärille aletaan levittämään jotain hiirimattoja, lehtiöitä sun muita.

se vie enemmän tilaa. Ensinnäkin läppärin käyttäjät usein lepuuttavat ranteitaan pöydällä läppärin edessä: se antaa tukea kirjoittamiseen eikä kädet väsy. Toiseksi, läppärin näyttö on usein hiukan taaksepäin kallistunut. Kolmanneksi, kun tulee vieras ihminen istumaan siihen vastapäiselle paikalle, niin hän yleensä luontaisesti jättää jonkinlaisen "hajuraon" siihen läppäriin, ihan sen takia, että siinä edessä on läppäri, joka voi olla potentiaalisesti hyvinkin kallis, eikä olisi kiva esim. jos siihen lentäisi roiskeita syömisistä.

muutenkin se voi  ärsyttää siinä vastapäätä siinä mielessä, että se näyttää vievän enemmänkin tilaa, ja siitä seuraa se, että se vastapäätä istuja supistaa entisestäänkin omaa käytössä olevaa tilaansa, (koska meillä suomalaisilla on se kuuluisa muita ihmisiä suurempi tarve omaan henkilökohtaiseen tilaan ja me jätämme mieluusti hajurakoa toiseen ihmiseen ja hänen rojuihinsa).

Vierailija
764/892 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessakin on nykyisin pubeja, joihin saa mennä viettämään tuntikausiksi aikaa. Siellä on televisiota kaikkine kanavineen, biljardipöytiäkin jossain ja mukavia istuimia, joissa saa sitten vaikka vetäistä läppärin olkalaukustaan, tilata oluen ja alkaa hommiin. Kukaan ei vaivaa moneen tuntiin varsinkin, jos tajuaa valita paikkansa siten, ettei vie keltään matsia katselevalta tv-paikkaa jne. Eli jos tajuaa vlaita jonkun hämyisen nurkkapöydän. .

Vierailija
765/892 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi syistä miksi en käy kahviloissa. Missään ei lue selkeästi kuinka monta minuuttia saa istua kahvikupin hinnalla, vaan oletetaan että kaikki ovat syntyneet sen tiedon kanssa.

Tietoa syntyy päättelykyvyn avulla. Voit istua sen kahvisi kanssa huoletta niin kauan kuin istuisit juomassa sitä kaverisi seurassa. Jos kahvin kanssa on muuta, aikaa saa tietenkin käyttää enemmän. 

Toimivien silmien avulla voi tehdä havaintoja kahvilan asiakasmäärästä. Jos et ole valinnut parasta paikkaa ja kahvila ei näytä kovin täydeltä, voit olla sen läppärisi kanssa pidempään, jos koneen käyttäminen ei ole kielletty.  

Viimeksi taisin lukea kirjaa kolme varttia kahvilassa, jossa oli paljon tyhjiä paikkoja. 

Onko olemassa kahviloita missä kannettavan tietokoneen käyttäminen on erikseen kielletty?

Kyllä.

Onko puhelimet ja tabletit sallittuja?

Miksi mikä ihmeen takia niitä älylaitteita pitää päästä juuri kahvilaan raplaamaan?Juokaa se kahvinne ja poistukaa kotiin ne/ työpaikalle ne niitä räpläämään.

Miksi menisin johonkin kahvilaan vain siksi, että saan juoda kupin kahvia? Kyllä minä menen sinne viettämään aikaani, jos haluaa vain mahdollisimman nopeasti juoda kupin kahvia, niin sehän hoituu autossakin kun ottaa kahvin pahvimukiin.

Autossa voi myös räplätä niitä laitteita. Miksipä et tosiaan ottaisi kahvia mukaan autoon ja seurustelisi siellä laitteidesi kanssa?

No tässä tosiaan herää kysymys miksi yleensä käydä kahvilassa juomassa kiireellä ylihintainen kuppi kahvia ja sitten äkkiä pihalle, mutta onhan siellä ainakin enemmän tilaa ja pöytä läppäriä varten. Ja kahvilassa on mukavampi tavata kavereita ja jutella tunti tai pari, kuin autossa.

Kahvilaan ei ole laitettu pöytiä "läppäriä varten", vaan kahveja ja syömisiä varten. Kahvilan pöydät eivät ole työpöytiä.

Kyllä se työpöydän virkaakin ihan yhtä hyvin ajaa ja läppärini ja se kahvikuppi ei vie edes sitä yhtä neljännestä neljän hengen pöydästä, eli tilaa on kyllä reilusti.

Puheet on puheita, todellisuudessa kuitenkin mitta alkaa olla kahvilayrittäjilläkin täynnä, kuten Aamulehden jutusta kävi ilmi. Samasta asiasta on keskusteltu myös Hesarissa viime talvena, ja kommenttien ja peukutusten tulos oli murskaava: Lähes kukaan ei halunnut kahviloihin läppäreitä käyttäviä asiakkaita. Yleisesti paheksuttavaa. Voit mennä jankkaamisen sijaan lukemaan näitä kommentteja, niin ehkä ymmärrät.

Ei minua niinkään kiinnosta aamulehden tai hesarin lukijoiden kommentit, en lue muutenkaan sanomalehtiä.

Mikä yllätys, ettei minäminä-lumihiutaletta kiinnosta muiden mielipiteet.

Vierailija
766/892 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilat voisi helpottaa asiaa järjestämällä yhden henkilön "pöytiä", voi olla vaikka tiskityyppinen esim ikkunan äärellä.

Jos on vain 4 hengen pöytiä, silloinhan kahvila itse aiheuttaa sen että yksinoleva varaa käytännössä neljän paikat.

Vierailija
767/892 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvilat voisi helpottaa asiaa järjestämällä yhden henkilön "pöytiä", voi olla vaikka tiskityyppinen esim ikkunan äärellä.

Jos on vain 4 hengen pöytiä, silloinhan kahvila itse aiheuttaa sen että yksinoleva varaa käytännössä neljän paikat.

En näe järkeä varata läppärin tuijottamiseen ikkunapaikkaa. Pikemminkin takaseinää vasten tiski ja baarijakkarat näille koneiden orjille.

Vierailija
768/892 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä tahalleen väärinymmärtämisen määrää tässäkin ketjussa taas!

Vierailija
769/892 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tamperelainen ja täytyy sanoa, että tämä viime aikojen lehdissä ollut kitinä läppäreistä on aika lailla tappanut mielenkiintoni käydä kaupungin kahviloissa. Joskus aiemminkin keväällä oli muistaakseni samankaltainen juttu Aamulehdessä. Siinä oli mm. yksi Pyynikintorilla oleva kahvila, jossa olin haaveillut käyväni, mutta en ole tullut käyneeksi, kun luin heidän julistaneen läppärikiellon.

En tee kahviloissa töitä vaan harrastan kirjoittamista. Ajatus jotenkin virtaa paremmin ihmisten ilmoilla kuin kotona. Olen aika neuroottinen sen suhteen olenko tiellä, poistun heti jos näyttää siltä että paikka alkaa täyttyä enkä muutenkaan viivy kauempaa kuin 1,5 tuntia. Tilaan yleensä syötävää ja aina juotavaa. Olen käyttänyt kahviloihin elämäni aikana aika paljon rahaa mutta nykyään ei oikein enää huvita, kun koen, että olemistani niissä kytätään ja paheksutaan.

Vierailija
770/892 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tamperelainen ja täytyy sanoa, että tämä viime aikojen lehdissä ollut kitinä läppäreistä on aika lailla tappanut mielenkiintoni käydä kaupungin kahviloissa. Joskus aiemminkin keväällä oli muistaakseni samankaltainen juttu Aamulehdessä. Siinä oli mm. yksi Pyynikintorilla oleva kahvila, jossa olin haaveillut käyväni, mutta en ole tullut käyneeksi, kun luin heidän julistaneen läppärikiellon.

En tee kahviloissa töitä vaan harrastan kirjoittamista. Ajatus jotenkin virtaa paremmin ihmisten ilmoilla kuin kotona. Olen aika neuroottinen sen suhteen olenko tiellä, poistun heti jos näyttää siltä että paikka alkaa täyttyä enkä muutenkaan viivy kauempaa kuin 1,5 tuntia. Tilaan yleensä syötävää ja aina juotavaa. Olen käyttänyt kahviloihin elämäni aikana aika paljon rahaa mutta nykyään ei oikein enää huvita, kun koen, että olemistani niissä kytätään ja paheksutaan.

Etkö voi kirjoittaa kynällä paperille? Niin minä teen. Tutkimusten mukaan käsin kirjoittamisesta on paljon etuja.

https://jyx.jyu.fi/bitstream/handle/123456789/63005/URN%3ANBN%3Afi%3Ajy…

https://www.voice.fi/ilmiot/a-74600

Vierailija
771/892 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä surkuhupaisa klisee, ettei kirjailijalla/taiteilijalla/opiskelijalla ajatus juokse muuta kuin meluisassa kahvilassa/ravintolassa. Kirjoittipa mitä tahansa niin se on työtä, joka kannattaa opetella tekemään ihan siellä oman kirjoituspöydän ääressä.

Vierailija
772/892 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua tätä läppärivihaa. Ihan yhtä lailla se yhden kahvin ostava lehtien lukija pitää yhtä pöytää varattuna pari tuntia.

Muutenkin aloitus on taas loistava esimerkki suomalaisesta palvelukulttuurista tai oikeastaan siitä ettei sitä ole. Tarjotaan palveluita ja sitten valitetaan kun asiakkaat käyttää niitä.

Ei ole sopivaa yhden kahvin hinnalla istua kahta tuntia kahvilassa, vaikka kahvila tarjoaisikin lehtiä luettavaksi.

Läppäri on sama asia kuin kirjan tai lehden lukija pystyttäisi pöytään lukutelineen. Tabletin vielä joten kuten ymmärtää, se rinnastuu kirjaan. Mutta läppärin kansi pitää erikseen avata pystyyn, ja siinä se sitten tököttää ja siihen uppoudutaan.

Työntekoa varten on työpaikka ja opiskelua varten oppilaitos tarjoaa tilat. Kahvilassa otetaan muut ihmiset huomioon.

Todella, todella moni uppoutuu nykyään kännykkäänsä. Sekö on ongelma, että et näe toisen ihmisen kasvoja, jos sillä on läppäri, lehti, kirja tai joku muu edessä? Ja koska kännykkä ei peitä kasvoja, siihen on ihan sopivaa uppoutua?

Ei, vaan työ- ja opiskeluvälineitä ei pidä tuoda kahvilaan. Kännykkää voi lueskella tai kahvilan lehtiä, kunhan ei uppoudu niin, että ajantaju menee tai ei huomaa, että kahvila alkaa täyttyä.

Läppäri ei kuulu kahvilaan, se latistaa muidenkin tunnelmaa muistuttamalla työstä ja itsekkäistä ihmisistä. Ei kai kahvilayrittäjät olisi joutuneet rajoituksia tekemään, jos läppärin käyttäjät osaisivat, kuten itse väittävät, huomioida muut. Meillä kaikilla kahviloissa kävijöillä on kokemusta siitä, että läppärin käyttäjät eivät kuule eivätkä näe ympäristöään tai jos näkevät, eivät välitä vaan toimivat itsekkäästi. Tästä syystä junien ravintolavaunuissakaan ei saa enää läppäriään pystyttää.

Miten varmistetaan, että joku ei lue kännykällä opiskeluun liittyvää e-kirjaa? Tai jotain työhön liittyvää? Tai vastaile kännykällä työsähköposteihin?

Oireellista, että tämä läppäriporukka saivartelee kaikesta erikseen. On niin vaikea hyväksyä sitä, että läppäreitä ei valtaosa asiakkaista eikä kahvilayrittäjistä kahviloihin halua.

Sen kun lukee kännykällä! Ketään ei kiinnosta! Läppäri on liian iso kansi pystyssä kahvilan pöytään asetettavaksi.

Ei ole. Jos kahvilassa on vaikka neljän istuttava pöytä, niin tavallinen 14" läppäri ei mitenkään vie pöydän pinta-alasta edes neljäsosaa.

mutta sen käyttö vie

Läppärin käyttö vie sen verran pinta-alaa kuin sen pohjan pinta-ala on. Eri asia tietty jos sen ympärille aletaan levittämään jotain hiirimattoja, lehtiöitä sun muita.

Tuo väite paljastaakin kahvoilla läppäreitään käyttävien tyhmyyden ja miksi he muita ärsyttävät.

Läppäri vie tilaa myös pystysuunnassa. Läppäröitsijä vie muka junan vastakkaisilla istumapaikoilla muka "vain" puolet pinta-alasta pohjastaan, mutta kun se kansi avataan vastapäätä istuvan ihmisen ilmatilan päälle. Aina nämä läppäröitsijät toimivat näin, aina. Toisella ei sitten ole sitäkään vähää tilaa käytössään, kun toisen läppärinkansi roikkuu siinä tilan päällä.

Ei sitä avata vastapäätä istuvan ilmatilaan, vaan noin 120-asteen kulmaan, jolloin läppäri vie syvyyssuunnassa tilaa korkeintaan 30cm ja mahtuu läppärin käyttäjän itselleen kahvikupin ostamalla lunastamaan ilmatilaan.

Vierailija
773/892 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, suomalaista kulttuuria taas parhaimmillaan. Kahvit vaan nopeasti naamaan ja ovesta ulos ettei vaan pidetä lorvijana. Niin ja muista viedä astiasi itse pois.

Onhan se nyt täysin tavatonta että mukavassa paikassa asiakkaat viihtyy parikin tuntia juoden rauhassa kahvia ja syöden kakkua.

Vierailija
774/892 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä surkuhupaisa klisee, ettei kirjailijalla/taiteilijalla/opiskelijalla ajatus juokse muuta kuin meluisassa kahvilassa/ravintolassa. Kirjoittipa mitä tahansa niin se on työtä, joka kannattaa opetella tekemään ihan siellä oman kirjoituspöydän ääressä.

Ei sitä tarvitse opetella, kun voi mennä meluisaan kahvilaan/ravintolaan.

Vierailija
775/892 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö voi kirjoittaa kynällä paperille? Niin minä teen. Tutkimusten mukaan käsin kirjoittamisesta on paljon etuja.

Tutkimusten mukaan käsin kirjoittamisesta voi olla paljon etua. Järjellä ajateltuna siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä, muuten kaikki kirjoittaisivat käsin.

Vierailija
776/892 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että, suomalaista kulttuuria taas parhaimmillaan. Kahvit vaan nopeasti naamaan ja ovesta ulos ettei vaan pidetä lorvijana. Niin ja muista viedä astiasi itse pois.

Onhan se nyt täysin tavatonta että mukavassa paikassa asiakkaat viihtyy parikin tuntia juoden rauhassa kahvia ja syöden kakkua.

Ei tämä ole vielä mitään. Kerran kirjastossa kuulin kun kaksi vanhaa käpyä länkytti toisilleen miksi ihmiset tulee tänne syömään eväitä, vaikka täällä on muutenkin näin paljon ihmisiä. Miksi ne ei mene kotiinsa syömään.

Vierailija
777/892 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen välillä tehnyt opiskeluun liittyviä juttuja kahvilassa tai jopa baarissa. Kenenkään työntekijän ei ole tarvinnut nuorelle aikuiselle erikseen vääntää rautalankaa, vaan olen ymmärtänyt ihan itse poistua, jos paikka on alkanut täyttyä.

Nyrkkisääntönä olen pitänyt, että lähden viimeistään kun paikassa on enää yksi tyhjä pöytä.

JA epäilemättä siihen saakka olet pitänyt hallussasi kahvilan parasta ikkunapöytää läppärisi kanssa vähintään puolitoista tuntia.

Kuinka jalomielistä poistua sentään viimeistään sitten, kun on enää yksi tyhjä pöytä! (Jonosta on saattanut poistua jo useita seurueita tajutessaan, että tila ei enää riitä kuin sill, joka parhaillaan asioi kassalla.)

Hauska satu, mutta miksi tarvitsin parhaan ikkunapöydän?? Jos on sen verran jonoa niin tietysti poistun. On täällä raivohullua porukkaa.

Vierailija
778/892 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan käsin kirjoittamisesta voi olla paljon etua. Järjellä ajateltuna siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä, muuten kaikki kirjoittaisivat käsin.

Järjellä ajateltuna meillä ei siis olisi ilmastonmuutoksia tai sotia, koska ihmiset toimivat aina hyödylliseksi päättelemällään tavalla

Vierailija
779/892 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi erikoista mennä täyteen kahvilaan työskentelemään, ennemmin menee mahdollisimman tyhjään että saa olla rauhassa. Samalla kahvila saa yhden asiakkaan lisää joka välillä ostaakin jotain ja muut asiakkaat näkee että kyseessä on asiallinen paikka missä saa vaikka tehdä töitä.

Vierailija
780/892 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muutama vuosi sitten viikoloppukylässä poikani luona, joka silloin asui Heinolassa. Hän oli yhden juniorijoukkueen (jääkiekko) valmentaja. Menin tietysti katsomaan ko. joukkueen peliä.

Peli loppui ja menin jäähallin pikkuruiseen kahvilaan odottelenaan poikaani. Kahvilassa oli telkkari auki ja joku liigapeli menossa. Ainoan hyvän pöydän, jossa ei olisi tarvinnut kurotella ja vääntää niskojaan nähdäkseen telkkarin, oli varannut hipsterinnäköinen tyyppi, joka näpytteli läppäriään. Pöytä oli kuuden hengen pöytä.

Kysyin tyypiltä kahvimuki ja voileipä tarjottimella, että voiko tähän istua. Näin teen aina, enkä muista, että koskaan kukaan olisi sanonut ei, jos esim. kavereita ei satu odottelemaan.

Tyyppi sanoi että ei käy, hän kun tekee töitä! Siis kuvitteliko toi saamarin parikymppinen hipsteri (jäähallissa), että minä liki 50v nainen olisin hänen kanssaan alkanut jutella 😅, olisin halunnut ajankuluksi vain katsoa liigapeliä!

Olin niin puulla päähän lyöty, että istuuduin vain viereiseen pöytään ja koitin sitten ajankulukseni kurotella sitä peliä telkkarista.

Sori, meni ohi aloituksen, mutta joku raja töiden tekemiseen ainakin jäähallinen kahviloiden parhailla paikoilla telkkareitten suhteen. Menkää edes sinne seinänvieruspaikoille istumaan. Terveisiä Heinolan tosi tollolle hipsterille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi