ÄLÄ syö omia eväitä. Älä tee töitä tietokoneella viikonloppuisin. Älä opiskele täällä, kiitos. Muun muassa tällaisista asioista kahviloiden ...
Tämä on liiketoimintaa, ja meidän on ajateltava sitä, mikä on järkevintä. Se ei ole järkevää, että yksi ihminen istuu kahvikupin hinnalla kaksi tuntia läppärin ääressä ja vie samalla neljän asiakkaan paikat. Jos pitää päästä tekemään töitä, pitää hankkia työtila tai mennä kirjastoon, mikä on tarkoitettu sitä varten.
Siis onko nykyään näin itsekästä porukkaa, että omivat kahvin hinnalla itselleen tunneiksi työpisteen jonkun kahvilayrittäjän tiloista, koska minä voin?
Kommentit (892)
Välillä näitä AP:n kuvailemia henkilöitä näkee heti etuovelta, kun astuu sisään. Paristi käännytty ympäri tyttöjen kanssa ja vaihdettu kahvilaa, kun ei ollenkaan pöytiä vapaana. Mutta noloa varsinkin, kun kassit yms. levitetään tuoleille ja pöydälle kuin jollekin bussinistuimelle niin, että tuskin edes yksittäinen henkilö uskaltaisi käydä kysymässä, saako istua.
Vierailija kirjoitti:
Kahvilan pitäjän on myytävä pöydät etätyö käyttöön. Näitä pöytiä voisi olla jossain syrjemmällä.
Hinta voisi olla 220 euroa/ vrk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä kirjastojuttu. Miksi pitää poistua sieltä kotoa jonnekin muualle tekemään töitä? Mikä ihmeen juttu tämä oikein on?
Mun on helpompi tehdä etätyötä, kun selkeästi erotettu työaika ja vapaa-aika. Jos olis kotona erillinen työhuone, etätyö kotoa olis ok. Kun ollaan työhuoneessa, ollaan töissä. En halua tehdä töitä jossain olkkarin nurkassa, siinä ainakin minä harhaudun väsyessäni surffaamaan jonnekin ip-lehtien sivuille, työhuoneessa tätä ei tehdä vaan tauolla mennään olkkariin surffaamaan ihan minne haluaa. Minä olen ratkaissut tämän niin, että etäpäivinä menen läppärini kanssa lähipubin takahuoneeseen. Olen vienyt sinne tiskin taakse omua teepusseja, ja ne ihan auliisti keittää mulle kuumaa vettä. Eivät halua ottaa siitä teestä multa maksua, mutta laitan aina euron tippikuppiin.
Ei välttämättä kiinnosta vierailla kahvilassa, missä seinät ovat täynnä kieltoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä kirjastojuttu. Miksi pitää poistua sieltä kotoa jonnekin muualle tekemään töitä? Mikä ihmeen juttu tämä oikein on?
Mun on helpompi tehdä etätyötä, kun selkeästi erotettu työaika ja vapaa-aika. Jos olis kotona erillinen työhuone, etätyö kotoa olis ok. Kun ollaan työhuoneessa, ollaan töissä. En halua tehdä töitä jossain olkkarin nurkassa, siinä ainakin minä harhaudun väsyessäni surffaamaan jonnekin ip-lehtien sivuille, työhuoneessa tätä ei tehdä vaan tauolla mennään olkkariin surffaamaan ihan minne haluaa. Minä olen ratkaissut tämän niin, että etäpäivinä menen läppärini kanssa lähipubin takahuoneeseen. Olen vienyt sinne tiskin taakse omua teepusseja, ja ne ihan auliisti keittää mulle kuumaa vettä. Eivät halua ottaa siitä teestä multa maksua, mutta laitan aina euron tippikuppiin.
Onko toimistolle meno teillä kiellettyä vai miksi sä et sinne mene?
Vierailija kirjoitti:
Kuka oikeasti haluaa tehdä etätöitä jossakin kahvilassa? Ihan viimeinen paikka mihin minä menisin töitä tekemään. Eihän siellä saa edes keskittyttyä ja kaikki näkee läppärin ruudun. Ei, ei, ei.
Jotkut ihmiset pystyy keskittymään paremmin, jos ympärillä on tasainen häly. Kuten minä. Minä myös nukahdan parhaiten telkkaria kuunnellen, eli ääni suht hiljaisella ja simmut kiinni. Läppärin näyttöön saa 8tietosuojakalvon.
En kuitenkaan dissaa ihmisiä, jotka tarvitsevat keskittyäkseen täydellisen hiljaisuuden
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on helpompi tehdä etätyötä, kun selkeästi erotettu työaika ja vapaa-aika. Jos olis kotona erillinen työhuone, etätyö kotoa olis ok. Kun ollaan työhuoneessa, ollaan töissä. En halua tehdä töitä jossain olkkarin nurkassa, siinä ainakin minä harhaudun väsyessäni surffaamaan jonnekin ip-lehtien sivuille, työhuoneessa tätä ei tehdä vaan tauolla mennään olkkariin surffaamaan ihan minne haluaa. Minä olen ratkaissut tämän niin, että etäpäivinä menen läppärini kanssa lähipubin takahuoneeseen. Olen vienyt sinne tiskin taakse omua teepusseja, ja ne ihan auliisti keittää mulle kuumaa vettä. Eivät halua ottaa siitä teestä mu
Pitää tehdä vähintään 3 pv viikossa etänä: korona-aikaan luovuttiin osasta toimistotiloja, ja nyt ei kaikille ole enää omaa työpistettä toimistolla. Mieluummin tekisin kaiken työn toimistolla, ettei tarttis pusata tämmöisiä järjestelyjä.
Sen olen kyllä huomannut. Etenkin nuoret !!! Kattavat vain puhelintaan, kun pitäisi syödä se ruokansa ensin ! Sitä odotellessa voi sitä katsoa, muttei sen aikana !!!! Ja aika siellä venyyyyyyyyy taas useaan tuntiin......esim mäkkäreissä pitäisi olla joku aika, minkä siellä saa yksi ihminen, kavereiden yms kans viettää aikaa, esim 30 minsaa. Sen jos ylittää, henkilökunta tulee ja poistaa heidät veks. Mä en ikinä ole siellä sen enempää, kun tilaan, odotan ja syön. Lähden välittömästi itse pois sen jälkeen. Miten vaikeaa se voikaan olla joillekin ?? Etenkin nuorille. Ja jotkut kehtaa vielä jättää sen tarjottimensa pöytään ! Ja pöydän todella likaiseksi ! Tarjotin kuuluu jokaisen itse viedä lähimpään paikkaan, missä on roskis ja niiden paikka ! Ja omat jäljet pitää jokaisen siellä olevan ihmisen itse siivota ! Ja jokainen normaali ihminen ottaa ruokaa yms tilatessaan pöytiin tarjoilun, jos niitä pöytä kolmioita on tarjolla. Jos ei siinä tolpalla, missä ite asioo, ole niitä, niin rohkeasti vain ottamaan muualta ! Eivät ne ole sen tietyn tilausttolpan NS omia.
Joskus aikanaan, kun olin nuori ja kävimme paljon ravintoloissa, niin naiset kävivät wc-tiloissa naukkailemassa omista taskumateistaan mikä minun mielestäni oli hävettävää ja väärin ravintoloitsijaa kohtaan. Ymmärrän hyvin etteivät kahviloiden pitäjät pidä siitä, että ihmiset jäävät kahvilaan pitkäksikin aikaa esimerkiksi tekemään läppärillään töitä tai vaateputiikkien pitäjät eivät pidä siitä, että ihmiset käyvät sovittelemassa heidän liikkeissään vaatteita, jotka sitten ostavat jostain nettikaupasta. Ovatko ihmiset nykyään vain itsekkäitä vai yksinkertaisesti niin tyhmiä etteivät tajua mikä on sopivaa käyttäytymistä ja mikä ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka oikeasti haluaa tehdä etätöitä jossakin kahvilassa? Ihan viimeinen paikka mihin minä menisin töitä tekemään. Eihän siellä saa edes keskittyttyä ja kaikki näkee läppärin ruudun. Ei, ei, ei.
Jotkut ihmiset pystyy keskittymään paremmin, jos ympärillä on tasainen häly. Kuten minä. Minä myös nukahdan parhaiten telkkaria kuunnellen, eli ääni suht hiljaisella ja simmut kiinni. Läppärin näyttöön saa 8tietosuojakalvon.
En kuitenkaan dissaa ihmisiä, jotka tarvitsevat keskittyäkseen täydellisen hiljaisuuden
Minä työskentelen pääasiassa kotona, mutta joskus kun ei ole motia tai inspiraatiota niin menen kahvilaan. Siellä ei tule niin herkästi esim. selailtua vauvaa :D
Vierailija kirjoitti:
No on se ärsyttävää kun joku tekee kahvilan pöydästä kotitoimiston.
Ostetaan se halvin kahvi ja istutaan pöydässä koneen kanssa 4h. Vessassa käydään välillä tuhlaamaan saippuaa, vettä ja paperia. Servettejä lähtee kassiin aimo nippu. Sekä sokeria , hunajaa ja hintaan kuuluvaa. makuvettä juodaan paljon. Omat eväät syödään vessassa, tätäkin nähty. Usein saa siivota muualta ostettujen kolmioleipien rasvaiset pakkaukset vessan lattialta ja tasoilta.
Viedään neljän hengen pöydässä yksin näin neljän asiakkaan paikka.
Kahvilan pitäjänä tekisi mieli joskus tarjota ilmainen olut jollekin äänekkäälle maksavalle asiakkaalle ja ilmaisen oluen ehtona pyytää tätä menemään istumaan läppäritytön pöytään. Ja alkaa siellä jutella isoon ääneen juttuja. Tulisi neljän hengen pöytä pian tyhjäksi.
Läppärikieltoa vakavasti harkitsen.
Kyllä esimerkiksi puolen päivän aikaan täällä päin kahvilat on ihan tupaten täynnä ruoka- ja kahvitaukoa pitäviä työläisiä ilman läppäriä. Hienoa, jos joku "etätyöläinen" juuri silloin on tunkenut itsensä läppäreineen sinne ruuhkan sekaan.
Teillä varmaan sitten niin ankeat kahvilat ettei kukaan muu sinne halua mennä? Eipä sellaiset varmaan kauaa pystyssä pysy