Mies alentaa itseään jatkuvasti
Olenko ihan hölmö, vai onko asialla mitään väliä?
Tapasin komean, kivan, mukavan miehen ja ollaan jo tapailtu jonkin aikaa. Tiesin kyllä, ettei miehellä ole hirveästi kokemusta aiemmista suhteista, vaikka ikää on reilu 30 vuotta. Ei kai se haittaa, ei kai aikaisemmilla suhteilla ole mitään väliä, sehän on tärkeintä, että meillä synkkaa kahdestaan, viis menneisyydestä.
Mies puhui yksi päivä entisistä suhteista, ja sanoi, että on niin onnellinen, kun saa olla kanssani. Hänen elämä on ollut pelkkää sydänsurua ja että kun hänestä ei aiemmin ole kukaan välittänyt ja kaikki suhteet on ollut pettymystä pettymysten jälkeen. Ja välillä aina jossain sivulauseessa, että ei hänestä kukaan ole koskaan kiinnostunut ja baarissa kukaan ei lähesty tms tms.
Minusta moinen on tosi luotaantyöntävää. Tuli sellainen, että jos kaikki naiset on hänet karttanut kaukaa, olenko itse sitten jokin erikoinen, kun minä sitten hänet kelpuutan. Ja että onko mies kanssani, kun muut eivät hänestä välitä.
Mun mielestä miehen ei tarvitsisi ollenkaan puhua tuollaisia, vaan pikemminkin arvostaa itseään ja puhua arvostavalla sävyllä. Vaikka onhan sydänsurut tietenkin surullisia ja näin.
Mitä mieltä? Onko sellainen itseään alentava käytös jotenkin luotaantyöntävää?
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies puhuu tunteistaan ja kipeistä asioista ja sinä mietit itseäsi?
Aina valitetaan, ettei mies puhu tunteistaan ja nyt kun puhuu, niin. . .
Se mitä nainen sanoo haluavansa ja se mitä nainen oikeasti haluaa on kaksi täysin eri asiaa
Jos inceli oikeasti ymmärtäisi naisia yhtään, ei hän inseli olisikaan.
Kylläpä naiset on itserakkaita kun näköjään oikeasti kuvittelette olevanne jotain palkintoja joita kaikkien pitää tavoitella vaikka todellisuudessa aina vaan enemmän ja enemmön miehiä huomaa sen että naisista ei ole mitään hyötyä ja elämä helpottuu kummasti kun jättää naiset omaan arvoonsa eikä välitä tippaakaan niiden tunteista. Seksiä saa yhden illan jutuista niin ei ole kannattavaa rakentaa parisuhdetta sen ainoas asian ympärille mitä nainen miehelle antaa pelkkien vaatimusten päälle
Ei naisiin voi luottaa niin paljoa että kannattaisi näyttää tunteet ja heikkoudet. Suhde päättyy kuitenkin eroon niin nainen käyttää luottamuksella saatuja tietoja satuttaakseen mahdollisimman paljon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotte aina että haluatte itsevarman ja hyväitsetuntoisen miehen, MUTTA ILMEISESTI KOMEIDEN MIESTEN EI TARVITSE OLLA!. VOIN LYÖDÄ VETOA ETTÄ on YLI 180CM. Komea mies ei tarvitse irsevarmuutta, karismaa, luonnetta. Komeus riittää. Komeaa miestä nainen haluaa hoivata jos hänellä on paha olls, mutta taviksen hän jättää, jos ei ota itseään niskasta
Sanotte että en saa naisia koska en ole tarpeeksi itsevarma, tarpeeksi karismaattinen ja hyväluonteinen, ei naiset halua mitään perässävedettävää riippakivea yms.
NO NÄKÖJÄÄN NE MT ONGELMSISET JA EPÄVARMAT MIEHET KELPAAKIN KUNHAN ULKONÄKÖ KRITEERIT TÄYTTYY. AIVAN VARMASTI ON +180CM PITKÄEnnen kaikkea miehen pitää olla mies. Itsevarmuus on yksi tärkeimmistä miehen ominaisuuksista, siihen kannattaa panostaa. Komeakin mies joutuu tyytymään alempitasoisiin naisiin mikäli on surkea tapaus henkisesti.
-Eri
Minä olen itsevarma mies ja olen huomannut miten naiset suhtautuvat siihen oudosti tai jopa vihamielisesti. Ihan kuin yrittäisin huijata heitä jotenkin?
ohis
Ehkä sinulta puuttuu empatia ja kyky kohdata tunnetasolla.
Mitä konkreettista hyötyä empatiasta on kun joka nainen sitä mieheltä vaatii mutta yksikään nainen ei ole empaattinen miehiä kohtaan?
Jos koet vetoa vain persoonallisuushäiriöisiin naisiin heidän ulkonäkönsä/ vuoristorataluonteensa vuoksi, ei voi auttaa asiaa.
Suosittelen etsimään normaalin naisen ja käyttäytymään itse normaalin ihmisen tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ehkä merkitsee se, onko tuollaiset puheet jatkuvia ja onko miehen itsetunnon nostatus sinun vastuullasi. Parisuhde voi parantaa, mutta jos menneisyyden haavat ovat syviä ja kumppanin pitää koko ajan kannatella toista niin se käy pidemmän päälle tosi raskaaksi. Tuohon yleensä kuuluu myös se, että mies koko ajan epäilee, että haluatko oikeasti olla hänen kanssaan ja joudut koko ajan miettimään omaa käytöstäsi.
Eikä siinä vielä kaikki. Et pysty koskaan sanomaan miehelle mitään lähimainkaan negatiivista hänen omasta käytöksestään, koska hän heittäytyy hirveäksi marttyyriksi, kuinka hän nyt on maailman huonoin poikaystävä ja nyt sitten heti jätät hänet ja näin tässä aina käy ja nyyh nyyh. Lopulta joudut itse pyytämään anteeksi ja häntä lohduttelemaan kun niin sanoit yhtään mitään (sinun tarpeistasi viis), koska tämä herkkä mimosa ei kestä yhtään mitään palautetta.
Siis passiivis-aggressiivista manipulointia ja henkistä väkivaltaa, vaikka ei ensin olisikaan tarkoituksellista, mutta pian tyyppi oppii, että tällä keinoin saa aina tahtonsa läpi eikä tarvitse mitenkään muuttaa omaa käytöstään.
Juuri tämä! Suhde tällaisten ihmisten kanssa on henkisesti murskaavaa pidemmän päälle. Otin avioeron herkkiksestä ja vasta jälkikäteen ymmärsin miten manipuloiva ja itsekeskeinen hän oli. Ja miten sysäsin oman luonteeni ja omat tarpeeni syrjään. Kunhan vain herra herkkiksen herkkiä tunteita ei loukattu.
Se on kontrollointi keino. Käyttäydyit juuri niin kuin hänen tavoite olikin. Ensimmäinen ex mieheni oli samanlainen ja kävin hänen kanssaan myös keskustelun aiheesta vuosia eromme jälkeen. Hän sanoi nauttineensa siitä ja tiesi koko ajan manipuloineensa minua. Hän jatkoi käytöstään huolimatta siitä, että se aiheutti minulle masennuksen, yleistyneen ahdistuneisuushäiriön, kymmenien kilojen painon nousun stressin ja uupumuksen sekä lääkitysten vuoksi ja tuhosi oikeastaan osittain lopullisesti mielenterveyteni. Kysyin miksi hän tekee sitä silti yhä, tai yrittää, koska se ei enää toimi, niin hän sanoi että kuitenkin aina pitää yrittää löytää sitä hyötyä itselleen. Katumus oli tasan 0%
Ap, tässä ketjussa on näköjåån kirjoittelemassa sellainen mies, jonka mielestä naisystävän pitäisi toimia terapeuttina. Näet hänen kirjoituksistaan, miten sairas hänen maailmankuvansa on ja millaista naisvihaa siellä on taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ehkä merkitsee se, onko tuollaiset puheet jatkuvia ja onko miehen itsetunnon nostatus sinun vastuullasi. Parisuhde voi parantaa, mutta jos menneisyyden haavat ovat syviä ja kumppanin pitää koko ajan kannatella toista niin se käy pidemmän päälle tosi raskaaksi. Tuohon yleensä kuuluu myös se, että mies koko ajan epäilee, että haluatko oikeasti olla hänen kanssaan ja joudut koko ajan miettimään omaa käytöstäsi.
Eikä siinä vielä kaikki. Et pysty koskaan sanomaan miehelle mitään lähimainkaan negatiivista hänen omasta käytöksestään, koska hän heittäytyy hirveäksi marttyyriksi, kuinka hän nyt on maailman huonoin poikaystävä ja nyt sitten heti jätät hänet ja näin tässä aina käy ja nyyh nyyh. Lopulta joudut itse pyytämään anteeksi ja häntä lohduttelemaan kun niin sanoit yhtään mitään (sinun tarpeistasi viis), koska tämä herkkä mimosa ei kestä yhtään mitään palautetta.
Siis passiivis-aggressiivista manipulointia ja henkistä väkivaltaa, vaikka ei ensin olisikaan tarkoituksellista, mutta pian tyyppi oppii, että tällä keinoin saa aina tahtonsa läpi eikä tarvitse mitenkään muuttaa omaa käytöstään.
Juuri tämä! Suhde tällaisten ihmisten kanssa on henkisesti murskaavaa pidemmän päälle. Otin avioeron herkkiksestä ja vasta jälkikäteen ymmärsin miten manipuloiva ja itsekeskeinen hän oli. Ja miten sysäsin oman luonteeni ja omat tarpeeni syrjään. Kunhan vain herra herkkiksen herkkiä tunteita ei loukattu.
Se on kontrollointi keino. Käyttäydyit juuri niin kuin hänen tavoite olikin. Ensimmäinen ex mieheni oli samanlainen ja kävin hänen kanssaan myös keskustelun aiheesta vuosia eromme jälkeen. Hän sanoi nauttineensa siitä ja tiesi koko ajan manipuloineensa minua. Hän jatkoi käytöstään huolimatta siitä, että se aiheutti minulle masennuksen, yleistyneen ahdistuneisuushäiriön, kymmenien kilojen painon nousun stressin ja uupumuksen sekä lääkitysten vuoksi ja tuhosi oikeastaan osittain lopullisesti mielenterveyteni. Kysyin miksi hän tekee sitä silti yhä, tai yrittää, koska se ei enää toimi, niin hän sanoi että kuitenkin aina pitää yrittää löytää sitä hyötyä itselleen. Katumus oli tasan 0%
Olen pahoillani, että sinäkin jouduit kokemaan sen helvetin. Minunkin mielenterveys romahti ex-mieheni kanssa. Tässä keräillään palasia takaisin kasaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuota on valitettavan paljon liikkeellä. Suomalainen mies ei enää arvosta itseään tässä ajassa. Jotakin on hemmetin pahasti pielessä nyt.
Ei niin, koska nainen on ollut vallantavoittelussaan vahvempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänhän ajaisi sinut vaikka itsemurhaan. Onneksi löysit halun ja voiman lähteä.
Aloin seurustella tuollaisen kanssa, mutta suhde loppui nopeaan, koska en reagoinut hänen toivomallaan tavalla, olin liian vahva ja tasapainossa (oppinut aiemmista virheistä).
Vaikuttaa masentuneelta. Kerro hänelle suoraan ettei kannata itseään jatkuvasti vähätellä. Kaikilla on sellaisia kokemuksia joskus, mutta ihmiselle on lajityypillistä vieroksua niitä jotka valittaa omaa surkeuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään ihmissuhteissa sama juttu kuin työnhaussa; et saa töitä jos ei ole työkokemusta ja sitä ei ole jos ei saa töitä.
Molempiin toimi itselläni mainiosti valehtelu. Kaunistelin cv:tä ja sain ensimmäisen työn. Uskottelin ensimmäiselle treffikumppanille että edellisiä suhteita on riittänyt, ja pääsinkin ensimmäiseen suhteeseeni.
Ei miehenä ole varaa olla rehellinen, pitää pelata niillä korteilla joilla pystyy.
Sitten kun se ensimmäinen kynnys on ylitetty, uudet työpaikat ja suhteet tulevatkin kuin itsestään.
Ei naisia tai työnantajia karu totuus kiinnosta, vaan mielikuvat, imago kuten joku sanoi sivulla 1.
Tarinan ja mielikuvan pitää miellyttää aivan kuten markkinoinnissa, tai jäät satojen muiden hakijoiden jalkoihin.
Rehellisyys ei siis ole sinulle tärkeä arvo. Voit yrittää feikata ja valehdella, ehkä onnistuakin siinä hetkellisesti.
Totuus on kuitenkin niin kuin öljy vedessä, lopulta se nousee pintaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nykyään mukiinmenevän näköinen (en silti komea) vuosien laihdutuksen ja salin jälkeen. Tosin 27 vuotta olin naisille täyttä ilmaa.
Nyt olen 36 ja minulla on yksi lapsi. Olisi jäänyt sekin kokematta jos olisin kertonut puolisolle, miten minulle ivailtiin ja jopa naurettiin naisten toimesta kun olin sysiruma.
Jostain asioista näemmä ei kannata olla rehellinen, koska se nähdään "itsensä alentamisena".
Itsekin yritin vaan olla mahdollisimman normaali enkä pihauksellakaan puhunut kumppanilleni, ettei ennen häntä niitä naisjuttuja juuri ollut. Ihan sama ihminen olin silloinkin, mutta läskimpi.
Naisille on neuvottu ettei kannata antaa miehille kuvaa, että entinen on kohdellut huonosti tms. Se että tuollaista kertoo voi altistaa jatkossakin henkiselle tai fyysiselle pahoinpitelylle. Siitä voi kertoa lähinnä kun suhdetta on kestänyt pidemmän aikaa. Siinä suojelee itseään kunnes ollaan ns. turvallisella maaperällä. Lisäksi se miten on aiemmin kohdeltu ei määritä ihmistä, sehän on kiusaajien vika, ei oma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies puhuu tunteistaan ja kipeistä asioista ja sinä mietit itseäsi?
Aina valitetaan, ettei mies puhu tunteistaan ja nyt kun puhuu, niin. . .
Se mitä nainen sanoo haluavansa ja se mitä nainen oikeasti haluaa on kaksi täysin eri asiaa
Jos inceli oikeasti ymmärtäisi naisia yhtään, ei hän inseli olisikaan.
Kylläpä naiset on itserakkaita kun näköjään oikeasti kuvittelette olevanne jotain palkintoja joita kaikkien pitää tavoitella vaikka todellisuudessa aina vaan enemmän ja enemmön miehiä huomaa sen että naisista ei ole mitään hyötyä ja elämä helpottuu kummasti kun jättää naiset omaan arvoonsa eikä välitä tippaakaan niiden tunteista. Seksiä saa yhden illan jutuista niin ei ole kannattavaa rakentaa parisuhdetta sen ainoas asian ympärille mitä nainen miehelle antaa pelkkien vaatimusten päälle
Itserakkaita? Olisiko sinusta kiva kuulla jatkuvasti tyttöystäväsi suusta valitusta ettei ole saanut muilta miehiltä ku vain sulta?
Oman kokemukseni mukaan tällaisia miehiä on hämmentävän paljon. Ja siis sellaisissakin miehissä, joiden ulkoisten mittapuiden perusteella luulisi olevan niitä "naisten kanssa pärjääviä", eli komeat kasvot, hyvä kroppa, hyvä työ ja elämä sinänsä kaikin puolin mallillaan. Mutta ei, tuntuu että aina ennemmin tai myöhemmin sieltä alkaa tulla katkeraa tilitystä siitä kuinka naiset ovat nirsoja, mikään ei kelpaa tai he eivät vastaa tinderissä, tai kuinka epäreilu deittimaailma on miehille. Näissä tilanteissa herää itselläni aina sama reaktio: mies joka aiemmin on vaikuttanut silmissäni potentiaaliselta ja "tasoiseltani", herättääkin omat epäilyni siitä että miksi tämä mies ei ole näille muille naisille kelvannut joista nyt näin katkerana tilittää, että olenko sittenkin arvioinut hänet ja hänen arvonsa "väärin".
Verrattuna siihen, että jos menneistä parisuhteista/tapailuista voisi keskustella neutraalisti (jos tarvetta ylipäätään niitä sivuta), ja viestittäisiin sanoilla ja olemuksella sitä että ollaan sujut oman historian kanssa, mutta samalla ajatellaan että mennyt on mennyttä ja päättyneet suhteet eivät vain ole ollut tarkoitettu kestämään, ja jotain sopivampaa on varmasti vielä edessäpäin. Silloin mies viestisi tiedostavansa oman arvonsa, ja säilyttäisi näin myös arvonsa minun silmissäni.
Siis mies yhden kerran kertoi aiemmin kokemistaan pettymyksistä. AV-mamman reaktio: sfiddu mikä sika!
1/5 omaperäisyydestä.
Jatkuvasti? Kertomuksesi mukaan hän kertoi menneisyydestään YHDEN kerran, ja sinä vedit herneet nenääsi.
Kiltti mies kirjoitti:
Itse kerroit että tapasit komean miehen joten se komeus on syynä että haluat olla miehen kanssa. Komeilla miehillä on usein paska luonne joten puhuvat itsestään alentavaan sävyyn joten se ei naisia haittaa ollenkaan.
Vai niin ne komeat miehet nyt tekee...
"Kilteillä" miehillä vasta onkin paska luonne, joten puhuvat pelkkää paskaa.
Kilttikset sais tappaa itsensä!