Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies alentaa itseään jatkuvasti

Vierailija
17.07.2023 |

Olenko ihan hölmö, vai onko asialla mitään väliä?

Tapasin komean, kivan, mukavan miehen ja ollaan jo tapailtu jonkin aikaa. Tiesin kyllä, ettei miehellä ole hirveästi kokemusta aiemmista suhteista, vaikka ikää on reilu 30 vuotta. Ei kai se haittaa, ei kai aikaisemmilla suhteilla ole mitään väliä, sehän on tärkeintä, että meillä synkkaa kahdestaan, viis menneisyydestä.

Mies puhui yksi päivä entisistä suhteista, ja sanoi, että on niin onnellinen, kun saa olla kanssani. Hänen elämä on ollut pelkkää sydänsurua ja että kun hänestä ei aiemmin ole kukaan välittänyt ja kaikki suhteet on ollut pettymystä pettymysten jälkeen. Ja välillä aina jossain sivulauseessa, että ei hänestä kukaan ole koskaan kiinnostunut ja baarissa kukaan ei lähesty tms tms.

Minusta moinen on tosi luotaantyöntävää. Tuli sellainen, että jos kaikki naiset on hänet karttanut kaukaa, olenko itse sitten jokin erikoinen, kun minä sitten hänet kelpuutan. Ja että onko mies kanssani, kun muut eivät hänestä välitä.

Mun mielestä miehen ei tarvitsisi ollenkaan puhua tuollaisia, vaan pikemminkin arvostaa itseään ja puhua arvostavalla sävyllä. Vaikka onhan sydänsurut tietenkin surullisia ja näin.

Mitä mieltä? Onko sellainen itseään alentava käytös jotenkin luotaantyöntävää?

Kommentit (184)

Vierailija
1/184 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
2/184 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies puhuu tunteistaan ja kipeistä asioista ja sinä mietit itseäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/184 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ne omat villit vuodet? Kelpaako sinulle todella kaikki?

Vierailija
4/184 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota on valitettavan paljon liikkeellä. Suomalainen mies ei enää arvosta itseään tässä ajassa. Jotakin on hemmetin pahasti pielessä nyt.

Vierailija
5/184 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli tunne että mies asettaa nyt minulle tosi korkean riman. Jos jotain erimielisyyksiä tulee, epäilen että hän vaipuu epätoivoon ja luulee että meidän juttu on ohi. Minä olen huolissani myös hänestä.

Ap

Vierailija
6/184 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas nähdään että miksi miesten ei pidä avautua ja esittää heikkouta naisille.

Vierailija
7/184 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerroit että tapasit komean miehen joten se komeus on syynä että haluat olla miehen kanssa. Komeilla miehillä on usein paska luonne joten puhuvat itsestään alentavaan sävyyn joten se ei naisia haittaa ollenkaan.

Vierailija
8/184 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää feikata ja larpata luoden väärää mielikuvaa? Sitäkö haluat, mielikuvan ja imagon?

Nykyajan deittimaailma on todella bruraali nuorille miehille jotka eivät ole pitkiä ja kasvoiltaan hyvännäköisiä.

Totta kai se taviksena tai rumana miehenä ahdistaa, jos yrityksestä huolimatta naisilta tulee pelkkiä pakkeja ja negatiivista kommenttia.

Sinä näit hänet ihmisenä ja hän iloitsee siitä. Ei tarvitse lytätä lisää.

Vierailija
9/184 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ettei baarissa kukaan lähesty, olet tainnut törmätä sellaiseen neitimieheen.

Vierailija
10/184 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksais kuunnella tuommoista reppanan lässytystä. Voi voi, naiset ei välitä ja aina minua vaan sorsitaan, blaa blaa.

Vierailija
11/184 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää feikata ja larpata luoden väärää mielikuvaa? Sitäkö haluat, mielikuvan ja imagon?

Nykyajan deittimaailma on todella bruraali nuorille miehille jotka eivät ole pitkiä ja kasvoiltaan hyvännäköisiä.

Totta kai se taviksena tai rumana miehenä ahdistaa, jos yrityksestä huolimatta naisilta tulee pelkkiä pakkeja ja negatiivista kommenttia.

Sinä näit hänet ihmisenä ja hän iloitsee siitä. Ei tarvitse lytätä lisää.

Sama on naisilla jotka eivät ole instabeibejä. Mutta olit sitten tavis tai hottis, sinut nähdään vain reikänä tai välineellisenä arvona.

Vierailija
12/184 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasemmisto on haukkunut suomalaisia miehiä jo pitkään, tässä on tulos. Kuohittu vasemmistoluuseri tai kiukkuinen persu.

Vierailija
13/184 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoiset on aina syystäkin yksin. Jatka etsintää.

Vierailija
14/184 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina valitetaan, ettei mies puhu tunteistaan ja nyt kun puhuu, niin. . .

Vierailija
15/184 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, en ole tuo aiemmin itseään tituleerannut ap.

Kiitos kommenteista! Antoi ajattelun aihetta. Tietysti on kyllä hyvä, että mies puhuu avoimesti tunteistaan ja kokemuksistaan. En haluakaan mitään machomiestä, josta pitäisi kilpailla naisten kanssa.

Ehkä tosiaan mies kaipaa tosiaan vaan itsetuntoboostia ja nousee vielä enemmän kukkaan, kun kehun häntä ja hänen ei tarvitse ikäänkuin muistella epätoivoisia aiempia juttujaan.

Ja tosiaan, olen myös sitä mieltä, että oma itsetuntoni taitaa olla heikko, kun ajattelen asiaa tältä kantilta. Kiitos suorista kommenteista.

Vierailija
16/184 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nykyään mukiinmenevän näköinen (en silti komea) vuosien laihdutuksen ja salin jälkeen. Tosin 27 vuotta olin naisille täyttä ilmaa.

Nyt olen 36 ja minulla on yksi lapsi. Olisi jäänyt sekin kokematta jos olisin kertonut puolisolle, miten minulle ivailtiin ja jopa naurettiin naisten toimesta kun olin sysiruma.

Jostain asioista näemmä ei kannata olla rehellinen, koska se nähdään "itsensä alentamisena".

Itsekin yritin vaan olla mahdollisimman normaali enkä pihauksellakaan puhunut kumppanilleni, ettei ennen häntä niitä naisjuttuja juuri ollut. Ihan sama ihminen olin silloinkin, mutta läskimpi.

Vierailija
17/184 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina valitetaan, ettei mies puhu tunteistaan ja nyt kun puhuu, niin. . .

Missä kohtaa puhuu tunteistaan? Hän säälii itseään.

Vierailija
18/184 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On arvostettavaa ja kunnioitettavaa, että joku uskaltaa ja haluaa olla avoin menneisyydestään. Mutta ei parisuhde toimine, jos tulee tunne, että on toiselle enempi terapeutti kuin mahd. kumppani.

- Kyllä minä totaalikokemattomana miehenä olen oppinut "jo" ,että todennäköisesti pääsen vähemmällä, jos valehtelisin kokemattomuuten toiseksi. - Vaikka toisaalta miksi tekisin niin? - Kyllä minä haluaisin kumppanikseni sellaisen, joka hyväksyy historiani.

Mutta yritän skarpata ja kertoa elämästäni muidenkin lasien kautta kuin sanoittaa historiaani, että millaista se on ollut kun ei ollut sillloin tai tällöin kumppania.

Toisaalta joillekin naisille parisuhdekokemattomuuteni mainitseminen kun ovat tulleet kysyneeksi parisuhdehistoriaani, niin saanut vastaukseksi myös minua hämmentäneitä tosinaan hieman loukkaaviakin sivalluksia, kuten oelnko oikeasti homo, joka etsii kulissia, tai ainakin bi -joka haluaa panosuhteen myös naisen kans vai olenko tai olenko ollut uksovainen tai jonkun muun erityisen aatteeseen tai ismiin kuuluva/ kuulunut, joka olisi estänyt esiavioilliset suhteet. Tai oelkon koulukiusattu tai saanut kokea seksuaalistahyväksikäyttöä?

Onkin vaikuttanut sille, että itseni kaltaine olio on ilm. harvinainen. Siis sellainen suunnilleen täyspäisenä pysynyt itsestään ja ympäristöstään huoelhtiva vähän vanhempi mies, joka elättää itsensä, joskus saa jotain säästöökin ja jolla on vastavuorosia ihmissuhteita, eikä omaa päide ongelmaa tai muuta riippuvuutta tai addiktiota. - Joten kai näihin ennakkoluuloihin olisi jo pitänyt jo vähän tottua,

Totta on myös se, että jos joskus kohatsin suunnilleen samantapaisen historian / elämän kiintopisteet ja "kokemattomana" pysyneen naisen kuin minä itse niin varmasti olisin häntä kohtaan hieman ennakkoluuloinen...

Vierailija
19/184 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksi asia puhua näistä asioista, mutta sellainen uhriutuva, voivotteleva asenne ei kyllä nosta kenenkään pisteitä, sama onko mies vai nainen. Yksi rasittavimmista luonteenpiirteistä mitä voi olla. "woe is me".

Vierailija
20/184 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein mikään ole vastenmielisempää kuin uhriutuva, teinin tasolle jäänyt mies.