Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnonmyyjä järjetön palkkio

Vierailija
17.07.2023 |

Ei voi olla todellista.

Olen ajatellut laittaa noin 600 000 arvoisen asunnon myyntiin.
Pyysin asunnonvälittäjiltä muutamia tarjouksia myydä asuntoni.
Miten on mahdollista, että välittäjä saa tästä työstä noin 24 000:- palkkion?

Kommentit (175)

Vierailija
141/175 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset ostavat käytettyjä autoja autoliikkeistä, kun ne voi ostaa suoraan yksityisiltä myyjiltä?

Olisko että perinteisesti kun ostetaan uusi niin vanha menee vaihdossa.

Ennen oli aika työläs etsiskellä keltaisesta pörssistä sopivia, nyt nettisivujen hakukoneella onnistuu helposti, joten se on kasvattunutkin yksityistä kauppaa reilusti.

Tesla ja kumppanit vie aika lailla siihen suuntaan että myy itse autosi, aika lailla itsepalveluksi mennyt kun katselee miten luovutus tapahtuu itse etsien vesisateessa.

Vierailija
142/175 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me otettiin välittäjä ja maksettiin ihan mielelläään siitä, ettei tarvitse muuton ja uuden kodin remppaan liittyvien asioiden lisäksi huolehtia vielä myyntiasioistakin, ajella näyttämään sitä ties mihin aikaan ja soitella pankkeihin.

Jotkut maksaa kuulemma siivojalle ja muuttomiehillekin, vaikka eihän niitä tarvi mihinkään, kun itsekin voi tehdä.

Siivoojat ja muuttomiehet harvemmin veloittavat kymmeniä tuhansia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/175 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Hyvin moni ostaa mieluiten suoraan, varsinkin jos on asuntokauppoja tehnyt ennenkin ja huomannut, miten yksinkertaista se on.

En mene näyttöön, jota ei pidä välittäjä. Omistajan myydessä hän arvostaa kotiaan erilailla, kun itse haluan rauhassa katsoa mi suunnitella miten ostettavaa asuntoa muuttaisin. Ne toisen "maailman ihanimmat" tapetit ja maalit voivat olla minulle heti vaihdettava kauhistus. Välittäjälle myynti on kliininen tapahtuma.

Miksi asuntoesittelyssä pitäisi ääneen jonkun vanhoja tapetteja haukkumaan? Pintaremonttia on helppo tehdä sitten kun asunto on ostettu.

Ei tarvitse haukkua, vaan jos kumppanin kanssa juttelemme mitä muuttaisimme. Omistaja ottaa helposti keskustelun loukkauksena. Me haluamme yhdessä arvioida paljonko kussakin kohteessa pitäisi tehdä muutoksia, jotta asunto olisi meille mieleinen.

Työkaveri etsi omakotitaloa ja he kävivät katsomassa yhtä, jota iäkäs omistajapari möi itse. He siinä kierrellessään juttelivat keskenään, mitä remonttia pitäisi tehdä. Talon rouva loukkaantui puheista ja sanoi, että tämä on ihan hyvä, ei täällä mitään remonttia tarvitse tehdä. Talo oli parikymmentä vuotta vanha ja kaikki alkuperäistä.

Mitä parikymmentä vuotta vanhaan taloon sinusta pitäisi tehdä?

Pintaremonttia toki, sitä kai aina tehdään kun muutetaan, että saadaan asunnosta mieluinen. Mutta ei vielä vuosikymmeniin putkia, sähköjä, kattoa ... mitään isoa.

Jos keittiökalusteet ja kylppärin laatat on parinkymmenen vuoden takaista silloista trendikamaa, ne voi olla ostajan silmään hirveän vanhentunutta ja melko kalliit ja työläät vaihtaa kuitenkin. Haluaako siihen ryhtyä, jos viereisestä korttelista löytyisi valmiiksi oman maun mukainen?

Vierailija
144/175 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me otettiin välittäjä ja maksettiin ihan mielelläään siitä, ettei tarvitse muuton ja uuden kodin remppaan liittyvien asioiden lisäksi huolehtia vielä myyntiasioistakin, ajella näyttämään sitä ties mihin aikaan ja soitella pankkeihin.

Jotkut maksaa kuulemma siivojalle ja muuttomiehillekin, vaikka eihän niitä tarvi mihinkään, kun itsekin voi tehdä.

Tämäpä, niillä sentäs jonkinlainen realiteetti laskutuksessa.

Jotenkin pitäisi saada suitsittua tuota posketonta välityspalkkion hintaa.

Vierailija
145/175 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin kokeilla myydä itse. Jos sinä menisit näyttöön jota pitää myyjä itse, minkälainen näyttö olisi sinusta paras? Itse ajattelin jotenkin niin että esittelisin ensin pikaisesti koko talon, sitten ostajaehdokkaat saisi halutessaan kiertää itsekseen (ja keskustella rauhassa) ja lopuksi voisivat vielä esittää kysymyksiä jos jotain on herännyt. Olisko ok?

Vierailija
146/175 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on sekä myyty että ostettu asunto ilman välittäjää. Ei ollut kovinkaan kummoinen homma. Eikä välittäjien ammattitaito ole aina priimaa. Mm. itse näin erään myynti-ilmoituksen, jossa luki "asunto-osakeyhtiö" vaikka kyseessä tiedän olevan osuuskunta. Miten tumpelo välittäjä ei ymmärrä näiden eroa? Lisäksi pitäisi tarkistaa myyjän antamat tiedot. Nykyinen ostettu välittäjän kautta ja välittäjä teki useita virheitä. Myyjän antamissa tiedoissa oli virheitä, jotka olisi voinut tarkistaa ja lisäksi piti huomauttaa papereiden toimittamisesta eteenpäin. Kun myytiin itse, siinä toimittamisessa oli vähemmän hommaa kuin siinä, että piti välittäjälle kertoa mitä hänen pitää tehdä.  

Vierailija
147/175 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Muutama muutto tehty sekä lasten kanssa että itse ilman apua, mutta yhteen otettiin muuttoporukka. Säästettiin paljon aikaa ja vaivaa, vaikka toki itse pakattiin. Kun kuitenkin siihen muuttoon pitää olla peräkärry tai pakettiauto ja yhteen kuormaan ei kaikki edes mahdu. Muuttoporukalla on iso muuttoauto ja kaikki menee kerralla. Tuli lopulta halvemmaksi. Tyhjän asunnon siivous ei kyllä ole kummoinen homma, jos on pitänyt perussiistinä muutenkin.  Itse muutossa meni päivä, muuttoporukan avulla kaksi tuntia kun saman kaupungin sisällä muutettiin. 

Vierailija
148/175 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitään muuta yritystä tai yrittäjää jolla olisi näin suuri tuntipalkka työmäärää nähden.

Taidan ryhtyä välittäjäksi.

Ymmärrätkö, että sä et saa myytyä asuntoja 8 h päivässä?... Saatat myydä yhden asunnon joka neljäs kuukausi. Lisäksi maksat itse eläkkeesi ja lääkårisi. Työttömyysturvaa et saa niiltä kuukausilta, kun sinulla ei ole tuloja, koska olet yrittäjä.

Vålittäjäpuolisoni on jo pitkään hakenut epätoivoisesti oikeita töitä, joista saisi oikeasti palkkaa, mm kauppaan hyllyjen töyttäjåksi, muttei ole päässyt.

Jos tulee kauppa/4kk niin voiko tuota pitää työnä? Kuulostaa harrastukselta. Poikkeuksena tietysti jos sijaintina on esin kainuu tai muu syvä muuttotappioalue.

Onko myynnissä siis kohde kerrallaan vai tuo sijainti.

Vierailija
149/175 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Muutama muutto tehty sekä lasten kanssa että itse ilman apua, mutta yhteen otettiin muuttoporukka. Säästettiin paljon aikaa ja vaivaa, vaikka toki itse pakattiin. Kun kuitenkin siihen muuttoon pitää olla peräkärry tai pakettiauto ja yhteen kuormaan ei kaikki edes mahdu. Muuttoporukalla on iso muuttoauto ja kaikki menee kerralla. Tuli lopulta halvemmaksi. Tyhjän asunnon siivous ei kyllä ole kummoinen homma, jos on pitänyt perussiistinä muutenkin.  Itse muutossa meni päivä, muuttoporukan avulla kaksi tuntia kun saman kaupungin sisällä muutettiin. 

Kaksi tuntia muuttoporukan kanssa?

Ei kuulosta kovin ison asunnon tavaroilta, jos noin nopeasti on muutettu.

Vierailija
150/175 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blok ottaa vähemmän. Maksoin max 2500€ heille. Todella hyvä palvelu. Itse näytöissä esittelin paikan.

Vierailija
151/175 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myynyt asuntoni itse, meni ensimmäisellä näytöllä, pankki hoiti paperit.

Et tarvitse mitään välittäjää.

Välittäjä saa paremman hinnan. Omasta asunnostani onnistui puristamaan vielä 8000 € lisää.

On luotettava ja ulkopuolinen. Välittäjällä on vastuu asunnon kuntotiedoista.

Välittäjä ei ole vastuussa yhtään mistään yhtään millään tavalla.

On kait välittäjälläkin nyt jonkinlainen vastuu:

Välittäjän vastuu asuntokaupan virheistä

Asunnonvälittäjällä on suuri vastuu sekä myyjää että ostajaa kohtaan. Lainsäätäjä edellyttää välittäjältä hyvää ammattiosaamista asuntokaupoista. Välittäjä joutuu vastuuseen helposti jos annetuissa tiedoissa on virhe tai jos jotain epäilyksen alle tullutta seikkaa ei ole tarkastettu. Vastuu ei kuitenkaan ulotu salaisiin tai odottamattomiin virheisiin.Vastuista säädetään kiinteistövälityslaissa.

Lähde: https://www.asuntokaupanvirheet.fi/valittajan-vastuu

En ole ikinä kuullut tapauksesta jossa kiinteistönvälittäjä olisi joutunut maksamaan korvauksia asunnon ostajalle mistään syystä.

Tietenkään kiinteistönvälittäjä ei saa välittää virheellisiä tietoja tai pimittää oleellisia tietoja ostajalta. Mutta ei välittäjä ole vastuusa muulla tapaa kuin viestinvälittäjänä. Kertoo ostajalle ne tiedot jotka on myyjältä saanut. Ei kiinteistövälittäjä ole vastuussa siitä jos myyjä on jättänyt jotain kertomatta. Ellei se ole täysin ilmeistä osallitumista petokseen.

Meille joutui maksamaan pakastimen hinnan. Myynti-ilmoituksessa oli että pakastin kuuluu kauppaan. Myyjät veivät sen pois, heiltä löytyi sähköposti välittäjälle jossa maininta ettei pakastin kuulu kauppaan. Välittäjä jouti korvaamaan pakastimen hinnan meille.

Käytettyjä pakastimia saa torista parilla kympillä.

Vierailija
152/175 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Hyvin moni ostaa mieluiten suoraan, varsinkin jos on asuntokauppoja tehnyt ennenkin ja huomannut, miten yksinkertaista se on.

En mene näyttöön, jota ei pidä välittäjä. Omistajan myydessä hän arvostaa kotiaan erilailla, kun itse haluan rauhassa katsoa mi suunnitella miten ostettavaa asuntoa muuttaisin. Ne toisen "maailman ihanimmat" tapetit ja maalit voivat olla minulle heti vaihdettava kauhistus. Välittäjälle myynti on kliininen tapahtuma.

Miksi asuntoesittelyssä pitäisi ääneen jonkun vanhoja tapetteja haukkumaan? Pintaremonttia on helppo tehdä sitten kun asunto on ostettu.

Ei tarvitse haukkua, vaan jos kumppanin kanssa juttelemme mitä muuttaisimme. Omistaja ottaa helposti keskustelun loukkauksena. Me haluamme yhdessä arvioida paljonko kussakin kohteessa pitäisi tehdä muutoksia, jotta asunto olisi meille mieleinen.

Työkaveri etsi omakotitaloa ja he kävivät katsomassa yhtä, jota iäkäs omistajapari möi itse. He siinä kierrellessään juttelivat keskenään, mitä remonttia pitäisi tehdä. Talon rouva loukkaantui puheista ja sanoi, että tämä on ihan hyvä, ei täällä mitään remonttia tarvitse tehdä. Talo oli parikymmentä vuotta vanha ja kaikki alkuperäistä.

Pintaremonttia toki, sitä kai aina tehdään kun muutetaan, että saadaan asunnosta mieluinen. Mutta ei vielä vuosikymmeniin putkia, sähköjä, kattoa ... mitään isoa.

Jos keittiökalusteet ja kylppärin laatat on parinkymmenen vuoden takaista silloista trendikamaa, ne voi olla ostajan silmään hirveän vanhentunutta ja melko kalliit ja työläät vaihtaa kuitenkin. Haluaako siihen ryhtyä, jos viereisestä korttelista löytyisi valmiiksi oman maun mukainen?

Ei varmaan, jos löytyy juuri sellainen, joka on remontoitu juuri oman maun mukaan. Monesti sanotaan ettei kannata esim. Keittiötä remontoida myyntiin koska on todennäköistä ettei se ole ostajan makuun ja tämä repii sen kuitenkin alas. Jos talo on muuten ok (sijainti, tontti, hinta, pohja, lämmitys, muut kulut...) niin keittiöremppa on pieni asia tehdä eikä ollenkaan pakollinen, ainakaan heti.

Vierailija
153/175 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnoittele asunto 600 000€ + välityspalkkio+ALV. Tässä tapauksessa saat käteen haluamasi summan ja ostaja maksaa välitysoalkkion. Hyväksyt kun saat tuon summan etkä yhtään pienempää.

Oletko ikinä myynyt mitään 😂

Vierailija
154/175 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä tarjouksia eri firmoilta.

Halvin on yritys, joka laskuttaa kiinteästi huoneiden hinnan mukaan. Noin kymmenen vuotta sitten myin asuntoni 320 000 eurosta. Palkkio 5200 €.

Pyysin tarjouksia neljältä eri välittäjältä. Yksi mies oli huijari. Palkkio 8200 euroa ja asunnon hinta 265 000 euroa. Jupisi, että sopisi hänen tyttärelleen tämä asunto. Ei kuulemma kannattaisi laittaa edes Oikotielle ilmoitusta.

Yksi oli lakia opiskeleva tyttö, jolla oli edullinen palkkio, mutta ei uskottavuutta.

Valitsin Huoneistokeskuksen ammattitaidon, luotettavuuden ja uskottavuuden perusteella. Hinta oli myös kohtuullinen.

Miten alaikäinen voi toimia kiinteistönvälittäjänä??

Opiskeli lakia yliopistossa, ei alaikäinen. Harrasti valokuvausta. Olisi kuvannut asunnon.

Halpa hinta 3000 euroa. Varmaan paperit olisi ollut ihan ok, mutta ei ollut myyntihenkinen.

Miksi sitten kutsuit häntä tytöksi?

Koska hän näytti tytöltä, vaikutti tytöltä ja oli 21 vuotta.

Voi kutsua tytöksi.

Halusit siis vaan vähätellä häntä? Helvetissä on oma paikkansa niille, jotka tytöttelevät nuoria naisia vähätelläkseen heidän osaamistaan.

No, kyse oli 21 vuoden ikäisestä ihmisestä. Ei sen ikäinen  ole täysi ammattilainen vielä missään ammatissa. 

-eri

Vierailija
155/175 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelin kokeilla myydä itse. Jos sinä menisit näyttöön jota pitää myyjä itse, minkälainen näyttö olisi sinusta paras? Itse ajattelin jotenkin niin että esittelisin ensin pikaisesti koko talon, sitten ostajaehdokkaat saisi halutessaan kiertää itsekseen (ja keskustella rauhassa) ja lopuksi voisivat vielä esittää kysymyksiä jos jotain on herännyt. Olisko ok?

Ei mitään talon esittelyä! Vastaat kysymyksiin ja juttelet kun tulevat sun luo. AiNA talon omistaja näkee asunnon/talon muistojen kautta, eikä se auta myynnissä. Ostaja haluaa nähdä talossa oman elämän. Miltä tuntuu mennä esittelyyn joss myyjä alkaa kertoa huoneista tyyliin: täällä meidän lauri otti ekat askeleet, tosi hyvä huone kun kaikki terävät kulmat on rakennettu sisäänpäin.

Vierailija
156/175 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rouvan mielestä talo oli niin hyvässä kunnossa, että sinne olisi voinut muuttaa suoraan sisään. Siitäkään hän ei ollut tykännyt, kun ostajat olivat miettineet pitäisikö yksi seinänpätkä purkaa.

Vierailija
157/175 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään talon esittelyä! Vastaat kysymyksiin ja juttelet kun tulevat sun luo. AiNA talon omistaja näkee asunnon/talon muistojen kautta, eikä se auta myynnissä. Ostaja haluaa nähdä talossa oman elämän. Miltä tuntuu mennä esittelyyn joss myyjä alkaa kertoa huoneista tyyliin: täällä meidän lauri otti ekat askeleet, tosi hyvä huone kun kaikki terävät kulmat on rakennettu sisäänpäin.

No ei ollut tarkoitus esitellä tuolla tavalla :) Lähinnä ajattelin että käyn läpi samalla sen mitä talossa on tehty, siis perusparannukset yms. Toki ne laittaisin esitteeseenkin joten onhan sekin mahdollista että lykkää vaan sen käteen ja sanoo että olkaa hyvä tutustukaa.

Vierailija
158/175 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein juuri asuntokaupat ilman välittäjää ja päätin, että jatkossa haluan aina välittäjän mukaan kauppoihin. Välittäjiä on hyviä ja huonoja. Jos löytää sellaisen välittäjän, joka oikeasti hoitaa kaiken niin, ettei myyjän tai ostajan tarvitse stressata mitään, niin siitä hyvästä voin maksaa ilomielin. 

Itse siis ostin juuri asunnon ilman välittäjää ja koin, että kaikkien asioiden neuvottelu oli todella hankalaa ilman välikättä. Milloin myyjä oli viemässä kiinteitä kodinkoneita mukanaan tai ehdottelemassa, että hallintaoikeuden siirtyminen sovittaisiin myöhemmin kaupanteon jälkeen sen mukaan miten hän löytää uuden asunnon jne. Monta kertaa mietin, että olisipa tässä välissä välittäjä, joka selittäisi myyjälle asuntokaupan perusasiat, ettei minun tarvitse sitä tehdä. Toisekseen, koska en ollut tehnyt virallista kirjallista tarjousta, niin jouduin elämään epävarmuudessa kaupantekopäivään asti siitä, syntyykö kaupat varmasti vai ei. 

Tuon edellä mainitun säädön lisäksi kiinteistövälittäjä huolehtii siitä, että esimerkiksi autotalli tai autokatospaikka on mainittu oikealla tavalla kauppakirjassa (ovatko omilla osakkeilla, siirtyykö omistusoikeus vai pelkkä hallintaoikeus jne.) Tämän lisäksi hän käy asunnon läpi myyjän kanssa tietyn protokollan mukaisesti, jolloin hän osaa kysyä oikeat kysymykset historiasta ja tiedustella läpi erilaiset asiat, joita itse ei välttämättä osaa kaikkea kysyä (esimerkiksi tuholaiset ja muut haitat). Kun kauppaa tehdään ilman välittäjää, ei todellakaan ole itsestään selvyys, että myyjä kirjaa nämä kaikki asiat jonnekin kirjallisesti.

Tämän lisäksi täytyy tietysti huolehtia sen tarkistuksesta, että myyjä on maksanut oman taloyhtön velkaosuutensa ennen kaupantekoa, kuten on sovittu ja että osakekirja siirtyy sähköisen muotoon, jos sitä ei ole vielä sähköiseksi siirretty. Varainsiirtoverosta täytyy tehdä ilmoitukset, isännöitsijälle toimittaa tiedot kaupoista jne. Eli asuntokaupassa on aika monta asiaa, jotka välittäjä hoitaa ilman, että itse niistä edes on tietoinen. Itse huomasin mm. virheitä kauppakirjassa, virheen pankin tekemässä ilmoituksessa maanmittauslaitokselle ja jouduin kaiken syynäämään läpi todella tarkkaan, kun ei ollut luotettavaa välittäjää tekemässä sitä minun puolesta.

Itse maksan mielelläni esim. 3500 e siitä mielenrauhasta ja helppoudesta, joka kaupantekoon tulee välittäjän myötä. Ja mielenrauhalla tarkoitan sitä, että tiedän ettei minun jatkossa tarvitse toimia kaupanteossa ns. kiinteistövälittäjän roolissa, joka selittää kaiken toiselle osapuolelle ja neuvottelee kaupan ehdoista, jos vastapeluri on typerys. Tutulle ja järkeväksi todetulle ihmiselle voin myydä ilman välittäjää, mutta muuten maksan muutaman satasen välittäjälle kaupan hoitamisesta mielelläni, vaikka olisin löytänyt itse ostajankin.

Vierailija
159/175 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi tuntia muuttoporukan kanssa?

Ei kuulosta kovin ison asunnon tavaroilta, jos noin nopeasti on muutettu.

Muuttomatka oli lyhyt, auto oli iso, kaksi rivakkaa nuorta miestä ja kannettiin myös itse. Kaikki oli pakattu toki valmiiksi ja purkaminen sitten myös itse.  Minustakin oli aika uskomaton suoritus, mutta ne pojat oli vaan tehokkaita hommissaan.  Kerrostaloasunnosta toiseen saman kaupungin sisällä. 

Vierailija
160/175 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt itse monta asuntoa. Enää en myy. Huoneiston myynti on yksinkertainen kunnes joku osapuoli aloittaa sähläyksen. Viimeisessä tapauksessa jouduin ottamaan asianajajan.Teki niin tai näin, aina on väärin päin. Käytän ammattitaitoista välittäjää jatkossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme