Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnonmyyjä järjetön palkkio

Vierailija
17.07.2023 |

Ei voi olla todellista.

Olen ajatellut laittaa noin 600 000 arvoisen asunnon myyntiin.
Pyysin asunnonvälittäjiltä muutamia tarjouksia myydä asuntoni.
Miten on mahdollista, että välittäjä saa tästä työstä noin 24 000:- palkkion?

Kommentit (175)

Vierailija
1/175 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy tuota. Kehotan tekemään rikosilmoituksen heti.

Vierailija
2/175 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan myydä sen ilman välittäjääkin? Sitten näet millaisen työn joudut sen eteen tekemään. Mitä kalliimpi kämppä ni sen vaikeampi on sitä myydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/175 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitaan asunnon myyjää?

Vierailija
4/175 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osahan tekee jollain 2500-3500 kiinteillä palkkioilla, eikä ota mitään prosenttia myyntihinnasta, eli hanki edullisempi välittäjä, toki se voi näkyä työn laadussa, mutta jos asunto on sellainen joka menee nopeasti joka tapauksessa, niin tuollakaan ei ole väliä.

Vierailija
5/175 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnoittele asunto 600 000€ + välityspalkkio+ALV. Tässä tapauksessa saat käteen haluamasi summan ja ostaja maksaa välitysoalkkion. Hyväksyt kun saat tuon summan etkä yhtään pienempää.

Vierailija
6/175 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku välittäjä avata mistä nämä järjettömät palkkio-pyynnit koostuu?

Vierailija
7/175 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osahan tekee jollain 2500-3500 kiinteillä palkkioilla, eikä ota mitään prosenttia myyntihinnasta, eli hanki edullisempi välittäjä, toki se voi näkyä työn laadussa, mutta jos asunto on sellainen joka menee nopeasti joka tapauksessa, niin tuollakaan ei ole väliä.

Voi kun asia olisikin noin yksinkertainen!

Vierailija
8/175 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välityspalkkio määräytyy sen mukaan, mitä siitä toimeksiantosopimuksessa on sovittu. Jos toimeksiantosopimuksessa on sovittu, että palkkio lasketaan velattomasta kauppahinnasta, lasketaan se velattomasta kauppahinnasta huolimatta siitä, kuinka paljon lainaosuutta kaupan kohteena oleviin osakkeisiin kohdistuu.

Vierailija
9/175 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnoittele asunto 600 000€ + välityspalkkio+ALV. Tässä tapauksessa saat käteen haluamasi summan ja ostaja maksaa välitysoalkkion. Hyväksyt kun saat tuon summan etkä yhtään pienempää.

Kuka hullu nykytilanteessa maksaa välityspalkkion ostettavasta asunnosta? Ostajana maksaisin välityspalkkion vain silloin, jos olisin tehnyt ostotoimeksiannon ja tarjottava asunto täyttäisi ne kriteerit, jotka olen toimeksiantoon kertonut. 

Vierailija
10/175 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä tarjouksia eri firmoilta.

Halvin on yritys, joka laskuttaa kiinteästi huoneiden hinnan mukaan. Noin kymmenen vuotta sitten myin asuntoni 320 000 eurosta. Palkkio 5200 €.

Vierailija
11/175 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt asuntoni itse, meni ensimmäisellä näytöllä, pankki hoiti paperit.

Et tarvitse mitään välittäjää.

Vierailija
12/175 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä tarjouksia eri firmoilta.

Halvin on yritys, joka laskuttaa kiinteästi huoneiden hinnan mukaan. Noin kymmenen vuotta sitten myin asuntoni 320 000 eurosta. Palkkio 5200 €.

Pyysin tarjouksia neljältä eri välittäjältä. Yksi mies oli huijari. Palkkio 8200 euroa ja asunnon hinta 265 000 euroa. Jupisi, että sopisi hänen tyttärelleen tämä asunto. Ei kuulemma kannattaisi laittaa edes Oikotielle ilmoitusta.

Yksi oli lakia opiskeleva tyttö, jolla oli edullinen palkkio, mutta ei uskottavuutta.

Valitsin Huoneistokeskuksen ammattitaidon, luotettavuuden ja uskottavuuden perusteella. Hinta oli myös kohtuullinen.

Vierailija
13/175 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välittäjä saa paremman hinnan. Omasta asunnostani onnistui puristamaan vielä 8000 € lisää.

On luotettava ja ulkopuolinen. Välittäjällä on vastuu asunnon kuntotiedoista.

Vierailija
14/175 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä järkeä jos välittäjän avulla saat myytyä asunnon välityspalkkiota suuremmalla hinnalla. Varsinaisesti et tarvitse välittäjää yhtään mihinkään. Kaiken voi hoitaa itse jos haluaa.

Vierailija
15/175 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu nykytilanteessa maksaa välityspalkkion ostettavasta asunnosta? Ostajana maksaisin välityspalkkion vain silloin, jos olisin tehnyt ostotoimeksiannon ja tarjottava asunto täyttäisi ne kriteerit, jotka olen toimeksiantoon kertonut. 

Eihän ostaja sitä välityspalkkion suuruutta tiedä, kun hänelle kerrotaan vain asunnon myyntihinta. Asunnon myyjä ei myy asuntoaan 600000 eurolla vaan 630000 eurolla.

Vierailija
16/175 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välittäjä saa paremman hinnan. Omasta asunnostani onnistui puristamaan vielä 8000 € lisää.

Välittäjä ei ole vastuussa yhtään mistään yhtään millään tavalla.

Vierailija
17/175 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajat arvostavat ulkopuolista kaupanvahvistajaa.

Vierailija
18/175 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä tarkoittaa jokainen voi myydä oman asuntonsa itse ja saa ensimmäisen näytön jälkeen hyvän tarjouksen ?

Vierailija
19/175 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välittäjä ei ole vastuussa yhtään mistään yhtään millään tavalla.

Jos paljastuu hometta tai epäkohtia niin on kuitenkin ulkopuolinen taho mukana.

Vierailija
20/175 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota Blok tekemään myynti, niillä on paljon pienemmät välityspalkkiot. Esittelemään joudut itse, mutta muuten hoitavat homman (esim. kaikki paperityöt).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme