Avioeron vuoksi sairauslomaa?
En ala sen tarkemmin selvittää mitä, missä, milloin. Ero mulle suuri järkytys ja paljastunut erinäisiä asioita. Olen yrittänyt sinnitellä töissä, mutta pelkään tekeväni jonkun virheen esim. lääkkeiden kanssa.
Olen ahdistunut, surullinen, en saa kunnolla nukuttua enkä syötyä. Ajatukset pyörii vain erossa ja kaikissa noissa asioissa. En koe olevani työkykyinen.
Onko hölmöä yrittää saada sairauslomaa?
Kommentit (404)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. Moni neuvoo ottamaan palkatonta lomaa, mutta minä en. Kyllä tämä yhteiskunta voi maksaa palkallista sairaslomaa työssäkäyvälle ihmiselle. Ei sairautesi ole avioero vaan masennus/ahdistuneisuus.
Yhteiskunta on tässä siis sama asia kuin työnantaja. Ei yhteiskunta maksa 10 ekasta päivästä euroakaan, työnantaja maksaa. Eli jokainen sairauspäivä on pois työkavereiden palkoista, vaikka he joutuvat "sairastuneen" työt tekemään.
No eikä ole muiden palkoista pois, haloo nyt näiden valheiden kanssa!
Miksi ei muka ole? Teet toisen työt saamatta siitä palkkaa.
Ap on hoitoalalla ja siellä on paljon keikkalaisia, jotka vuoroja ottaa. Lisäksi on vakkareille vapaaehtoista ottaa lisää vuoroja. Henkilökuntaa pitää olla tietty määrä joten kyllä ne hommat tulee tehtyä yleensä samalla mitoituksella kuin muulloinkin.
T: itsekin hoitoalalla
Mietipä hetki: täysi palkka ap:lle ja täysi palkka keikkalaiselle. Työnantajalle ihanan kallista! Ei ihme, että hoitomaksut hipovat pilviä, kun väki hakee pitkiä sairauslomia siksi, että heillä on ihan normaaleja tunteita.
Z-diagnoosilla saat. Mieti kuitenkin kahdesti haliatko tuollaisen merkinmän tietoihisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalia ihmisiä täällä. Oikein halutaan olla inhottavia muille.
Mitä kamalaa siinä on, että kerrotaan asiat niin kuin ne ovat? Se on kirjattu ihan Suomen lakiin, että avioero ei ole peruste palkalliselle sairauslomalle, vaikka oireiden, kuten unettomuuden takia sellaista VOI saada.
Tuon lain kohdan haluaisin nähdä
Näitöä oman elämänsä lakiaiantuntijoita riittää.
Odotan rehellisyyttä myös pomolta niin miksi itse valehtelisin hänelle. Sitä saa mitä tilaa.
Sit olisin pitänyt lomapäivän ja sitähän pyysinkin, en saikkua. Jokaisella meillä vakityössä olevilla on tienattuja lomapäiviä. Palkatonta en olisi pitänyt.