Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en löydä sopivaa miestä?

Vierailija
15.07.2023 |

Jotenkin masentaa. En etsi uutta suhdetta kuumeisesti , mutta pidän silmiä auki ja toivoisin loppuelämän suhdetta. Olen jo pari vuotta etsinyt miestä, mutta jos joku minua kiinnostava on tullut vastaan niin hän on ollut naimisissa enkä halua koskea varattuihin. Mistä sitä voisi löytää kumppanin? Tinder on kokeiltu mutta kovin tuntuu olen kysyntää vain fwb tyyppisiin suhteisiin.

Olen 47 ja eronnut kolme vuotta sitten 20 v liitosta. Kaksi lasta, toinen täysi-ikäinen ja toinen melkein täysi-ikäinen. Akateeminen, talous kunnossa eli en tarvitse itselleni enkä lapsille elättäjää. Asun omistusasunnossa ja minulla on kesämökki. Ei mt- ongelmia, ei peliongelmia eikä riippuvuuksia. Alkoholia juon yhden saunasiiderin viikossa. Harrastan liikuntaa 2-3 kertaa viikossa, normaalipainoinen ja ulkonäkö on huoliteltu ns toimistolook. En tupakoi. Olen 100% uskollinen, en siis istu parisuhteessa deittipalstoilla enkä flirttaile muiden miesten kanssa.

Olen rauhallinen ja inhoan riitelyä. En ole ns jännänainen. Exän kanssa en ole tekemisissä joten uuden miehen ei tarvitse pelätä että joutuu tekemisiin eksän kanssa.

Ex kertoi mikä minussa on vikana kun jätti toisen vuoksi. Olen kuulemma liian rauhallinen luonteeltani eikä minussa ole haastetta eli minusta ei kuulemma saa väittely- ja riitelykaveria. En kuulemma myöskään ihaillut eksää ja lisäksi olin huono, kun en ollut valmis antamaan miehelle kaksi kertaa päivässä.

Mistä ihmeestä löytäisin pitkäaikaiseen suhteeseen rauhallisen, uskollisen ja omillaan tulevan sekä ulkonäöstään huolehtivan miehen? Urheiluharrastusten parista ei ole löytynyt. Työpaikaltakaan ei ole löytynyt.

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kelpaisi tupakoimaton nainen koska itse en polta. Täytän pian 48 v , kelpaisi kyllä kiva nainen joka lähtis vaikka pyöräilemään ja veneilemään. Harva mies siis haluaa naisen jolla on lapsia mutta minua ei lapset haittaa. Rauhallinen luonteinen nainen on minun makuuni koska olen itsekkin sellainen. Itse asun satakunnassa rauman suunnalla.

Vierailija
2/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keksit ratkaisun niin tule kertomaan. Tosin luulen etten minä sellaista sinkkumiestä löydä kenen kanssa parisuhteeseen tahtoisin :I

N47

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mihin aloittaja tarvitsee miestä. Kaikki hänen elämässään on jo hyvin, kunhan lopettaa miehen perään haikailemisen.

Vierailija
4/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lavatansseista voisi löytyä.

Vierailija
5/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi paljon haluttuja sinkkuja? Heidät revitään käsistä heti kun vapautuvat.

Vierailija
6/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ikää on 30+ sinkkujen enemmistö on niitä jotka jäi jäljelle, kun parhaat vietiin.

Vierailija
7/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkumies 47 kirjoitti:

Minulle kelpaisi tupakoimaton nainen koska itse en polta. Täytän pian 48 v , kelpaisi kyllä kiva nainen joka lähtis vaikka pyöräilemään ja veneilemään. Harva mies siis haluaa naisen jolla on lapsia mutta minua ei lapset haittaa. Rauhallinen luonteinen nainen on minun makuuni koska olen itsekkin sellainen. Itse asun satakunnassa rauman suunnalla.

Tuossa ikäluokassa melkein kaikki miehet kyllä joutuvat hyväksymään sen, että naisella on ennestään lapsia. Tarjontaa lapsettomista on aika vähän. 

Vierailija
8/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, mihin aloittaja tarvitsee miestä. Kaikki hänen elämässään on jo hyvin, kunhan lopettaa miehen perään haikailemisen.

No mitäpä luulet..?

Vierailija
9/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata, enhän tunne sinua eikä muutenkaan kannata lähteä siitä, että sinussa olisi jotain vikaa. Exän sanomisissa voi sikäli olla perää, että minun elämänkokemuksellani siitä on pariutumisessa naiselle haittaa, jos on liian joustava ja särmätön. Miehen ihailu on myös tärkeää (eikä kannata valita miestä, joka ei ihaile vastavuoroisesti sinua).

Se ainoa tuntemani nainen, joka on jäänyt eronsa jälkeen sinkuksi on elänyt huonossa suhteessa eikä hänellä sen vuoksi ole tarpeeksi korkeaa rimaa miehille. Siksi hän ajautuu toistuvasti tilanteisiin, joissa hän ei ns. kelpaa parisuhteeseen. Jolloin hän on omaksunut puolustusmekanismin, missä jatkuvasti korostaa omaa pärjäävyyttään ja itsenäisyyttään sekä omaa rauhaansa, vaikka kuitenkin haluaisi seurustella. Tuollaisia asioita voi ja kannattaisi miettiä psykoterapiassa.

Suomalaiset naiset eivät ole kovin naisellisia ja seksikkäitä, joten oletan, että kuvaamasi virkanaislook tarkoittaa sellaista tyyliä, missä omaa naisellisuutta ei tuoda esille. Mutta seksikkäämpi ja feminiinisempi olemus ei auta pariutumisessa, jos sitä seksikkyyttä ja feminiinisyyttä ei kanna itsevarma ja humoristinen naaras. Henkinen työ on tärkeää ulkoisen trimmaamisen rinnalla. 

Koko tekstisi henkii huonoa itseluottamusta, panosta sen kehittämiseen monin tavoin ja monilla tasoilla. Lue kirjoja, katso ulkonäköäsi naisellisuuden näkökulmasta ja selvitä erosi ja mieskäsityksesi (isäsuhde) psykoterapiassa. Sen uskon auttavan.

Vierailija
10/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä kelpaisi lapsien takia.

Vierailija
11/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä olla vähän flirtimpi ja avoimempi. Voi olla että miehet eivät vaan uskalla lähestyä jos vaikutat siltä ettet kaipaa seuraa. Jos on varautunut ja hillitty niin sellaista on vaikeampi lähestyä. Pilkettä silmäkulmaan ja hymyä on neuvoni. Loput on tuurista kiinni.

Vierailija
12/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkumies 47 kirjoitti:

Tuossa ikäluokassa lapset ovat jo aikuisia, joten lapsilla ei sikäli ole merkitystä (ellei ole jotain erityislasta tai muuten ongelmaista).

13/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs syy se Sellainen on, että mies haluaa etsiä kumppanin, jonka kanssa voi riidellä?

Vierailija
14/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa vastata, enhän tunne sinua eikä muutenkaan kannata lähteä siitä, että sinussa olisi jotain vikaa. Exän sanomisissa voi sikäli olla perää, että minun elämänkokemuksellani siitä on pariutumisessa naiselle haittaa, jos on liian joustava ja särmätön. Miehen ihailu on myös tärkeää (eikä kannata valita miestä, joka ei ihaile vastavuoroisesti sinua).

Se ainoa tuntemani nainen, joka on jäänyt eronsa jälkeen sinkuksi on elänyt huonossa suhteessa eikä hänellä sen vuoksi ole tarpeeksi korkeaa rimaa miehille. Siksi hän ajautuu toistuvasti tilanteisiin, joissa hän ei ns. kelpaa parisuhteeseen. Jolloin hän on omaksunut puolustusmekanismin, missä jatkuvasti korostaa omaa pärjäävyyttään ja itsenäisyyttään sekä omaa rauhaansa, vaikka kuitenkin haluaisi seurustella. Tuollaisia asioita voi ja kannattaisi miettiä psykoterapiassa.

Suomalaiset naiset eivät ole kovin naisellisia ja seksikkäitä, joten oletan, että kuvaamasi virkanaislook tarkoittaa sellaista tyyliä, missä omaa naisellisuutta ei tuoda esille. Mutta seksikkäämpi ja feminiinisempi olemus ei auta pariutumisessa, jos sitä seksikkyyttä ja feminiinisyyttä ei kanna itsevarma ja humoristinen naaras. Henkinen työ on tärkeää ulkoisen trimmaamisen rinnalla. 

Koko tekstisi henkii huonoa itseluottamusta, panosta sen kehittämiseen monin tavoin ja monilla tasoilla. Lue kirjoja, katso ulkonäköäsi naisellisuuden näkökulmasta ja selvitä erosi ja mieskäsityksesi (isäsuhde) psykoterapiassa. Sen uskon auttavan.

ps. Tähän lisään, että jos olisin itse sinkku, niin en asettaisi siihen ehdotonta rajaa, että miehen pitää olla sinkku. Onhan paljon onnettomia liittoja. Toisaalta en myöskään ryhtyisi salasuhteeseen eli siinä pitäisi olla know how:ta, että käsittää kuka mies sitten lähtee liitostaan eikä ole vain tavallinen pettäjä. 

Vierailija
15/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen mies sitten ihan avoimesti halusi jonkun jännittävän psykonartun tarjoamaan ns. haastetta. Ei mulla muuta.

Vierailija
16/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sopivia ihmisiä, joiden kanssa klikkaa molemminpuolisesti, niin usein välttämättä tule vastaan, joten pari vuotta ei sinänsä ole hirveän pitkä aika (vaikka voi sellaiselta tuntua). Kyllä niitä parisuhteita haluavia miehiä on myös, eri asia sitten tietysti, missä kohtaa just oikeanlaisen ihmisen.

Itse löysin 44-vuotiaana samanikäisen miehen, kylläkin työn parista. Itselläni on kouluikäiset lapset eikä edes elämä noin mallillaan kuin sinulla, mutta ei tuntunut haittaavan. Joten en usko, että se mahdotonta sinullakaan on. Ulkonäkö on tietysti näissä aika olennainen asia - plussaa on se, että olet normaalipainoinen, koska valtaosa alkaa yli nelikymppisenä siirtymään ylipainoin puolelle. Mitä huoliteltu toimistolook käytännössä tarkoittaa? Tämä ei ihan aukea itselleni.

Vierailija
17/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En rehellisesti sanottuna ole ymmärtänyt tätä exän ihailuntarvetta. Tein 99% kotitöistä sisällä ja ulkona. Ainoa mitä mies teki oli renkaiden vaihto ja satunnainen tiskikoneen tyhjennys. Exän mukaan minun olisi pitänyt kiittää ja ihailla häntä tiskikoneen tyhjentämisestä ja se oli yksi eron syy.

Se mikä tässä ei mene ymmärrykseeni on, että mies ei koskaan kiittänyt tai ihaillut minua mistään. Koko 20 vuotisen liiton ajan ajoin nurmikon, kannoin polttopuut , lämmitin talvella takan keran päivässä, tein perheen kaikki ruuat, kävin kaupassa , pesin pyykit, vaihdoin lakanat, imuroin, moppasin, pesin ikkunat, tein miehelle joka päivä eväät töihin, tankkasin, hoidin kukkapenkit. Mies ei pyynnöistä huolimatta suostunut auttamaan - saati kiittämään minua- kotitöistä. Istui vain tietokoneella. Ja sitten yhdeksi eron syyksi sanotaan että en ihaillut ja kiittänyt häntä tiskikoneen satunnaisesta tyhjentämisestä. Olihan tuo kotitöiden määrä epäsuhtainen mutta ei lapsiperheessä voi molemmat vanhemmat velttoilla.

Ehkä sitten olen liian kiltti mutta ei kai luonteellen mitään voi. En voi keinotekoisesti alkaa käskyttämään miestä ja näyttämään kaapin paikkaa.

Ap

Vierailija
18/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumppaniksi jakamaan elämän iloja ja suruja?

Vierailija
19/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaa kumppanuutta, seksiä, romantiikkaa... Sehän se syy olisi etsiä miestä siinäkin tapauksessa, vaikka omassa elämässä ei olisi kaikki yhtä hyvin.

Vierailija
20/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskuntako asettaa painetta parisuhteeseen vai mistä tämä puristaa että kaikilla on oltava puoliso tai muuten on jotenkin vajaa?

Apn ikäisenä sinkkunaisena, erosta 10v ja lapset omillaan, kohtaan kaiken aikaa päivittelyä miksi olen sinkku, mitä vikaa minussa on vai olenko munahaukka!?

Jotensakin olen pelottava. Ja ei ole yksi eikä kaksi varattua niin miestä kuin naista valmiina leimaamaan minut kodin rikkojaksi jolta saa hetken hupia ja jonka voi sitten kyllästyttyään heittää pois. Miksi tämä stigma on sinkkunaisissa eikä vapaana vaeltavissa miehissä?

Pitkässä parisuhteessa oli hetkiä jollaisia kaipaisin elämääni; tuttuutta, turvallisuutta ja yhdessä tekemistä. Exä päätti puolestani tuoda kolmansia osapuolia suhteeseemme ja olin ikävä ihminen kun en suostunut hänen järjestelyihin. Kokemani perusteella en edelleenkään ole valmis ko. järjestelyihin.

Aplla menee taloudellisesti hyvin, itsellä ei ole noin komeita puitteita, en silti hae elättäjää ja meitsin vaatimattomat huvitukset ovat osasyy kohtaamattomuuteen. Lenkkipolulta tai kirjastosta tai ilmaisesta tapahtumasta löydyn. Katseenkestävä kokoa 44, rauhallinen ja parjatulla kouvolatukalla koska hiukset pitkinä ollessaan valuisivat sivuilla laiskana ja aina likaisen näköisinä.

Aplle toivon lykkyä pyttyyn. Uskon että löydät, sulla on puitteet kunnossa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi