Miksi en löydä sopivaa miestä?
Jotenkin masentaa. En etsi uutta suhdetta kuumeisesti , mutta pidän silmiä auki ja toivoisin loppuelämän suhdetta. Olen jo pari vuotta etsinyt miestä, mutta jos joku minua kiinnostava on tullut vastaan niin hän on ollut naimisissa enkä halua koskea varattuihin. Mistä sitä voisi löytää kumppanin? Tinder on kokeiltu mutta kovin tuntuu olen kysyntää vain fwb tyyppisiin suhteisiin.
Olen 47 ja eronnut kolme vuotta sitten 20 v liitosta. Kaksi lasta, toinen täysi-ikäinen ja toinen melkein täysi-ikäinen. Akateeminen, talous kunnossa eli en tarvitse itselleni enkä lapsille elättäjää. Asun omistusasunnossa ja minulla on kesämökki. Ei mt- ongelmia, ei peliongelmia eikä riippuvuuksia. Alkoholia juon yhden saunasiiderin viikossa. Harrastan liikuntaa 2-3 kertaa viikossa, normaalipainoinen ja ulkonäkö on huoliteltu ns toimistolook. En tupakoi. Olen 100% uskollinen, en siis istu parisuhteessa deittipalstoilla enkä flirttaile muiden miesten kanssa.
Olen rauhallinen ja inhoan riitelyä. En ole ns jännänainen. Exän kanssa en ole tekemisissä joten uuden miehen ei tarvitse pelätä että joutuu tekemisiin eksän kanssa.
Ex kertoi mikä minussa on vikana kun jätti toisen vuoksi. Olen kuulemma liian rauhallinen luonteeltani eikä minussa ole haastetta eli minusta ei kuulemma saa väittely- ja riitelykaveria. En kuulemma myöskään ihaillut eksää ja lisäksi olin huono, kun en ollut valmis antamaan miehelle kaksi kertaa päivässä.
Mistä ihmeestä löytäisin pitkäaikaiseen suhteeseen rauhallisen, uskollisen ja omillaan tulevan sekä ulkonäöstään huolehtivan miehen? Urheiluharrastusten parista ei ole löytynyt. Työpaikaltakaan ei ole löytynyt.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen on kouvolatukka?
Se normi laatikkotukka jonka kampaajat leikkaa yli 40v naisille.
Joku jakaus päälle, sivut ja takahiukset lyhyet.
Miehesi halusi kaksi kertaa päivässä ja heitit aarteen menemään? Onko hän vielä vapaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin eilen treffeillä naisen kanssa, joka valitteli miesten huonoa tasoa ja sitä että on melkein mahdoton löytää hyvää miestä, vaikka on tyyliin vuosikymmenen yrittänyt.
Tein treffit todella helpoksi hänelle. Olin aktiivinen keskustelussa, kohtelias, rauhallinen, kevensin tunnelmaa, olin hyväntuulinen. Mutta hän oli silti koko treffien ajan neuroottinen. Menossa sinne tänne ja missään ei ollut hyvä. Kaunis ranta ja valitteli että hyttynen puree ja piti taas lähteä.
Luulen että hän ei halunnut myöntää itselleen että on aika mahdoton seurusteltava.
Negatiivinen elämänasenne on luotaantyöntävä, sellaisen ihmisen seurassa on raskasta olla. Yltiöpäinen positiivisuuskin voi olla luotaantyötävää, koska siitä tulee vaikutella epäaitoudesta. Eräs hyvin kaukainen tuttavani on oikein nätti nainen, mutta hän on jotenkin todella epäaidolla tavalla positiivinen ja liian puhelias. Häntä on ehkä kiusattu koulussa tms. kun hän pelkää niin valtavasti ihmisiä. Vaikutelma on se, että hän puhuu ja livertelee muut pyörryksiin, jolloin kaikille täysjärkisille tulee mieleen vain, että on päästävä karkuun. Itse hän tuskin ymmärtää tekemäänsä vaikutelmaa. Paperilla hänenkin kohdallaan kaikki on kunnossa, varsinkin ulkonäkö.
Jokin tuollainen asia voi olla pariutumisen este myös, ei vain paha haju, boan katse tai mykkyys ja passiivisuus.
*Kun puhutaan muut pyörryksiin (=muut eivät oikein saa suunvuoroa), on usemmiten kyse pelosta. Puheryöpyllä pidetään yllä tilanteen hallintaa. Aika yleinen ilmiö jännittäjillä: kaikki jännittäjät eivät mykisty.
Vierailija kirjoitti:
Kävin eilen treffeillä naisen kanssa, joka valitteli miesten huonoa tasoa ja sitä että on melkein mahdoton löytää hyvää miestä, vaikka on tyyliin vuosikymmenen yrittänyt.
Tein treffit todella helpoksi hänelle. Olin aktiivinen keskustelussa, kohtelias, rauhallinen, kevensin tunnelmaa, olin hyväntuulinen. Mutta hän oli silti koko treffien ajan neuroottinen. Menossa sinne tänne ja missään ei ollut hyvä. Kaunis ranta ja valitteli että hyttynen puree ja piti taas lähteä.
Luulen että hän ei halunnut myöntää itselleen että on aika mahdoton seurusteltava.
Mitä ihmettä, ollaankohan me käyty treffeillä saman tyypin kanssa 😀? Kävin treffeillä keväällä naisen kanssa, joka täsmää kuvaukseesi lähes yksi yhteen.
1,5 tunnin treffit hänen kanssaan kävi ihan työstä, olin aivan loppu kun pääsin kotiin. Lähetin seuraavana päivänä "kiitos mukavista treffeistä, mutta en tuntenut kipinää" viestin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi - tosin harvinainen - syy sille miksi nainen ei löydä seuraa voi olla se, että hän ei peseydy tarpeeksi usein eli kerran päivässä. Itse ei välttämättä omaa hajuaan haista, mutta muut haistavat. Aspa-töissä näkee viikoittain myös naisia, jotka haisevat. Miehiä on tietty enemmän.
Joko siellä yksi haisuli miinusti? Suomessa riittää vettä, eikä kukaan mene konkkaan siitä että käy päivittäin suihkussa.
Kyllä muuten menee. Tiedätkö paljon rasvaa kuluu kun joka suihkukerran jälkeen pitää rasvata koko kroppa varpaista suunnilleen päänahkaan? Ja jos joka päivä kävisi, ei sekään edes riittäisi. Ei atoopikko voi peseytyä joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa vastata, enhän tunne sinua eikä muutenkaan kannata lähteä siitä, että sinussa olisi jotain vikaa. Exän sanomisissa voi sikäli olla perää, että minun elämänkokemuksellani siitä on pariutumisessa naiselle haittaa, jos on liian joustava ja särmätön. Miehen ihailu on myös tärkeää (eikä kannata valita miestä, joka ei ihaile vastavuoroisesti sinua).
Se ainoa tuntemani nainen, joka on jäänyt eronsa jälkeen sinkuksi on elänyt huonossa suhteessa eikä hänellä sen vuoksi ole tarpeeksi korkeaa rimaa miehille. Siksi hän ajautuu toistuvasti tilanteisiin, joissa hän ei ns. kelpaa parisuhteeseen. Jolloin hän on omaksunut puolustusmekanismin, missä jatkuvasti korostaa omaa pärjäävyyttään ja itsenäisyyttään sekä omaa rauhaansa, vaikka kuitenkin haluaisi seurustella. Tuollaisia asioita voi ja kannattaisi miettiä psykoterapiassa.
Suomalaiset naiset eivät ole kovin naisellisia ja seksikkäitä, joten oletan, että kuvaamasi virkanaislook tarkoittaa sellaista tyyliä, missä omaa naisellisuutta ei tuoda esille. Mutta seksikkäämpi ja feminiinisempi olemus ei auta pariutumisessa, jos sitä seksikkyyttä ja feminiinisyyttä ei kanna itsevarma ja humoristinen naaras. Henkinen työ on tärkeää ulkoisen trimmaamisen rinnalla.
Koko tekstisi henkii huonoa itseluottamusta, panosta sen kehittämiseen monin tavoin ja monilla tasoilla. Lue kirjoja, katso ulkonäköäsi naisellisuuden näkökulmasta ja selvitä erosi ja mieskäsityksesi (isäsuhde) psykoterapiassa. Sen uskon auttavan.
En rehellisesti sanottuna ole ymmärtänyt tätä exän ihailuntarvetta. Tein 99% kotitöistä sisällä ja ulkona. Ainoa mitä mies teki oli renkaiden vaihto ja satunnainen tiskikoneen tyhjennys. Exän mukaan minun olisi pitänyt kiittää ja ihailla häntä tiskikoneen tyhjentämisestä ja se oli yksi eron syy.
Se mikä tässä ei mene ymmärrykseeni on, että mies ei koskaan kiittänyt tai ihaillut minua mistään. Koko 20 vuotisen liiton ajan ajoin nurmikon, kannoin polttopuut , lämmitin talvella takan keran päivässä, tein perheen kaikki ruuat, kävin kaupassa , pesin pyykit, vaihdoin lakanat, imuroin, moppasin, pesin ikkunat, tein miehelle joka päivä eväät töihin, tankkasin, hoidin kukkapenkit. Mies ei pyynnöistä huolimatta suostunut auttamaan - saati kiittämään minua- kotitöistä. Istui vain tietokoneella. Ja sitten yhdeksi eron syyksi sanotaan että en ihaillut ja kiittänyt häntä tiskikoneen satunnaisesta tyhjentämisestä. Olihan tuo kotitöiden määrä epäsuhtainen mutta ei lapsiperheessä voi molemmat vanhemmat velttoilla.
Ehkä sitten olen liian kiltti mutta ei kai luonteellen mitään voi. En voi keinotekoisesti alkaa käskyttämään miestä ja näyttämään kaapin paikkaa.
Ap
Viestistäsi vielä tämä pistää silmään. Ketään ei voi pakottaa mihinkään eikä kannata edes yrittää. Tuollainenhan on yksi sairas parisuhdemalli, missä toinen jahtaa, toinen pakenee. Rajojen asettaminen tarkoittaa ihan muuta.
Mustavalkoisuus ajattelussa tuottaa sellaista, että on olemassa vain kaksi vaihtoehtoa, ääripäät. Omien rajojen hahmottaminen ja puolustaminen tarvittaessa on yksi aikuiseksi kasvamisen haasteista, joissa monilla on vaikeuksia. Ei ole olemassa muuta tapaa pitää puoliaan kuin käskyttäminen, riiteleminen ja räyhääminen, joilla ei oikeastaan ole juuri mitään tekemistä terveen rajojen asettamisen kanssa, vaan ne ovat vain osoitus keinottomuudesta.
Tärkeimmät:
ikä > 35
lapsia > 0
vyötärölantiosuhde > 0.75
painoindeksi > 25
rasvat > 0.25
Vierailija kirjoitti:
Olen kuulemma liian rauhallinen luonteeltani eikä minussa ole haastetta eli minusta ei kuulemma saa väittely- ja riitelykaveria. En kuulemma myöskään ihaillut eksää ja lisäksi olin huono, kun en ollut valmis antamaan miehelle kaksi kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitä mieltä ex on miksi suhde päättyi on aivan yhden tekevää. Tässäkin hänessä ei ilmeisesti ollut mitään vikaa. Olipa hieno mies.
Ei aina tarvitse tapella astiat ja huonekalut hajoten. Asiat voi sanoa vain jämäkästi, ja pitää puolensa. Itse olen hyvin paljon ap kaltainen, mutta minulle on sanottu, että minulla on rajat ja todellakin pidän niistä kiinni. Ilman huutamista ja tavaroiden paiskomista. Ehkä exäsi lapsuuden perheessä on ollut jatkuvaa draamaa ja sitähän haluaa nytkin, jotta tuntisi olonsa turvalliseksi. Hänen pitäisi käsitellä lapsuuden traumansa, eikä ihmisen, joka käyttäytyy kuin aikuinen itsenäinen ihminen.
Todella kummallisia kommentteja ap:n itsetunnon puutteesta ja kuinka hän on kynnysmatto. Jonkunhan on asiat tehtävä, ja jos mies on väsykkä, joka tekee asioita vasta vuorokauden draaman jälkeen, itse ainakin näytän vain ovea kyseiselle herralle.
Se miksi et löydä miestä johtuu enemmänkin nykypäivän deittailukulttuurista. Pelkkää oman edun tavoittelua ja jos kaikki ei natsaa ekoilla treffeillä, olet historiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei näyttänyt ovea vaan raatoi yksin 20 vuotta. Siksi hän on kynnymatto. Sinusta ilmeisesti ei ole.
Ja kukahan ne asiat olisi sitten tehnyt? Asioilla kun on kaksi puolta. Jos olisi vain jättänyt tekemättä, nainen olisi ollut miehen mielestä aikaan saamaton jne ja nyt oli kynnysmatto. EIkö aikuisella ihmisellä ole mitään korvien välissä, eli ihan omaehtoisesti hoidetaan niitä kotijuttuja yhdessä ilman draamaa? Miten tuo mies pärjää yksinään tai on pärjännyt? Oletan, ettei aikuiselle ihmiselle ihan persuasioita tarvitse opettaa ja sanoa. Tosin minä en ole mikään kynnysmatto vaan näytän sitä ovea jos ei kapasiteettia korvien välistä omaehtoisesti mieheltä löydy. En ala kenenkään äidiksi tai terapeutiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi - tosin harvinainen - syy sille miksi nainen ei löydä seuraa voi olla se, että hän ei peseydy tarpeeksi usein eli kerran päivässä. Itse ei välttämättä omaa hajuaan haista, mutta muut haistavat. Aspa-töissä näkee viikoittain myös naisia, jotka haisevat. Miehiä on tietty enemmän.
Joko siellä yksi haisuli miinusti? Suomessa riittää vettä, eikä kukaan mene konkkaan siitä että käy päivittäin suihkussa.
Kyllä muuten menee. Tiedätkö paljon rasvaa kuluu kun joka suihkukerran jälkeen pitää rasvata koko kroppa varpaista suunnilleen päänahkaan? Ja jos joka päivä kävisi, ei sekään edes riittäisi. Ei atoopikko voi peseytyä joka päivä.
Etkö pese edes intiimiosiasi, kasvojasi ja kainaloitasi päivittäin?
Oma iäkäs isäni on niin haurasihoinen, ettei häntä voida käyttää päivittäin suihkussa. Mutta pestään silti päivittäin strategiset paikat. Kyllähän sitä hajua tulee varsinkin helteellä, jos ei peseydy.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi halusi kaksi kertaa päivässä ja heitit aarteen menemään? Onko hän vielä vapaa?
Miten sen nyt ottaa. Seurustelee, mutta tiedän 100% varmuudella että on jo pettänyt nykyistä naistaan (ei minun kanssa!). Että helposti hän kyllä tarttuu koukkuun mutta joutunet jakamaan hänet monen muun naisen kanssa
Ap
Mikset ap etsi kaltaisiasi miehiä, eli miehiä joilla on useita lapsia ja pitkä liitto takana?
Itse lapsettomana miehenä en ainakaan ihan periaatteesta halua olla mikään seuraneiti naiselle sen jälkeen, kun exän kanssa hoidettu perhe-elämät ja nuoruuden parisuhde-elämä jne. Olen mieluummin yksin, jos en muuta saa. Tosin viimevuosina on kyllä ollut naisissa mistä valita, on voinut valita lapsettomiakin. Tuntuu että valinnanvara lisääntyy näin vanhemmiten, ilmeisesti naisille tulee vanhemmiten pula edes semi kunnollisista miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Mikset ap etsi kaltaisiasi miehiä, eli miehiä joilla on useita lapsia ja pitkä liitto takana?
Kerropa mistä löydän ? Kuten sanoin, harrastuksista ja työympyröistä ei ole löytynyt. Tinderin lopetin kun siellä kyseltiin vain fwb seuraa.
Ei mua haittaa jos miehellä on lapsia, kunhan minun ei tarvitse elättää heitä ja alkaa täysipäiväiseksi äitipuoleksi. Onhan minullakin lapsia enkä odota että mies elättäisi heitä.
Rehellisesti sanottuna haluaisin mieluummin miehen jolla on lapsia.
Ap
Hei Ap! Olet useassa viestissä niin kovin kiinni exässäsi ajatuksen tasolla, että siksi et löydä uutta kunppania. Irtautuminen ja itsenäistyminen ovat sinulla vielä kesken.
Vaikka et olekaan tekemisissä entisen miehesi kanssa, tiedät tai oletat hänen nykyisen parisuhteensa todellisen laidan ja menneet 20 vuotta jäytävät sinua. Aevelen, että kuulet miehesi arvostelun jatkuvana sisäisenä puheena, mitä sitten teetkin nyt ilman häntä.
Kaikki on tietysti normaalia, enkä sano tätä kiusatakseni sinua karkealla realismilla. Voit irtautua menneestä tiedostavalla ajattelulla ja joskus nopein tie on saada omaan pohdintaan tukea ammattilaiselta.
Kaunista kesää ja onnea uuden elämän edessä!
Kukaan poika/mies ei ole päässyt tekemään minuun tarpeitaan kuuteen vuoteen. Ilmeisesti joihinkin kuitenkin pääsevät, kun ovat oppineet niin sinnikkäiksi.
T31
"Nainen on yksin onnellisimmillaan ja elää silloin pidempään" ;)
Vierailija kirjoitti:
Tärkeimmät:
ikä > 35
lapsia > 0
vyötärölantiosuhde > 0.75
painoindeksi > 25
rasvat > 0.25
Oooh, sittenhän valtaosalla keski-ikäisistä naisista on mahdollisuuksia
AP sinun ikäisesi miehet ikäluokassa +40-60 vuotiaat miehet ovat todella nirsoja. Hyvin harva mies haluaa pitkän parisuhteen jälkeen kumppania, miehet etsivät seksiä eivät parisuhdetta.
Myös ne harvat miehet, jotka etsivät parisuhdetta, etsivät sitä itseään nuoremmista naisista, 20-35 vuotiaista naisista.
Naisen parisuhdemarkkinat-arvo on huono yli 35 vuotiaana.
Rauhallinen nainen kelpaisi minulle. Elämäni on rauhallista ja se pysyy sellaisena. En halua mitään öyhöttäjää elämään joka järjestää draamaa. Sellaisen naisen jätän samantien muuten. Tykkään mökkeilystä ja kalastuksesta ja luonnosta muuten. Minäkään en ole koskaan tupakkia polttanut. Alkoholia juon harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa haisevista ihmisistä ei ole atoopikkoja.
Negatiivinen elämänasenne on luotaantyöntävä, sellaisen ihmisen seurassa on raskasta olla. Yltiöpäinen positiivisuuskin voi olla luotaantyötävää, koska siitä tulee vaikutella epäaitoudesta. Eräs hyvin kaukainen tuttavani on oikein nätti nainen, mutta hän on jotenkin todella epäaidolla tavalla positiivinen ja liian puhelias. Häntä on ehkä kiusattu koulussa tms. kun hän pelkää niin valtavasti ihmisiä. Vaikutelma on se, että hän puhuu ja livertelee muut pyörryksiin, jolloin kaikille täysjärkisille tulee mieleen vain, että on päästävä karkuun. Itse hän tuskin ymmärtää tekemäänsä vaikutelmaa. Paperilla hänenkin kohdallaan kaikki on kunnossa, varsinkin ulkonäkö.
Jokin tuollainen asia voi olla pariutumisen este myös, ei vain paha haju, boan katse tai mykkyys ja passiivisuus.