Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En usko tippaakaan että niillä ihmisillä on kaikki hyvin joiden somepäivitykset ovat luokkaa "leipaisin mustikkapiirakan heti aamusta,linnut laulaa, odotan rakastani töistä"

Vierailija
14.07.2023 |

Jotain tuolla pinkillä disney-kuorrouuksella salataan.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes teet tulkintoja tai analyysejä jostain tuollaisesta some-päivityksestä? Ja toisaalta mitä Disneytä tuossa edes on? Miksi et ota sitä sanatarkasti: kaveri on tehnyt mustikkapiirakan ollessaan päivällä itsekseen kotona. Sehän on ihan positiivinen juttu, koska mustikkapiirakka on kivan kesäinen ja ainahan herkut ovat hyviä. Tässä ei kuitenkaan ole mitään Disney-kuorrutusta, onpahan vain kiva juttu.

Vierailija
42/70 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse julkaissut onnellisia, iloisia päivityksiä ja olen ollut ihan oikeastikin iloinen ja onnellinen, eikä se ole ollut mitään kulissia.

Toisaalta yksi tuttu julkaisi hiljattain idyllisen perhekuvan. Satun tietämään, että heillä on todella riitainen perhe ja ko henkilö on heittänyt lapsensa pois kotoa ja eron partaalla puolisonsa kanssa. Siinä on kauhea kontrasti totuuden ja somen välillä.

Tää on jännä juttu tää "kontrasti" ja miten ihmiset sen mieltää. Mitä te haluaisitte siis nähdä? Mikä on oikeutettua mikä huijausta?

Kyllä meistäkin saisi vaikka millaisia kuvia ihan jo pelkästään saman päivän aikana. Onko se kontrastia, jos on monenlaisia hetkiä elämässä? Eikö sitä yhtä kivaa kuvaa saa laittaa, jos on riitoja ja ongelmia?

Ja säästääkseni monen aikaa ja energiaa: en laita itse tällaisia kuvia, siitä ei ole nyt kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on kaikenlaisia teeskentelijöitä, mutta voi siellä olla aitojakin tuntumuksia. Eli, älä vihaa kun et tiedä totuutta. Todella tarkka kuvaus myös. 

Vierailija
44/70 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole ihan tutkittukin että onnelliset parisuhdekuvat somessa ennakoivat eroa ?

Vierailija
45/70 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahansuopaiset ja kateelliset ihmiset haluaa aina nähdä kaikkea pahaa ympärillään ja toisissa.

Ei se ole tie onneen kuitenkaan.

Vierailija
46/70 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kiinnittää huomion, jos joku lavastaa niitä kuvia kovin ahkeraan, ts. näkyy että on tekemällä tehtyjä naminami-päivityksiä ja niitä tulee tiuhaan, voi miettiä että onko kaikki kunnossa.

Vierailija
47/70 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että niillä ihmisillä on kaikki hyvin, jotka ylipäänsä tekevät mitään tilapäivityksiä elämästään someen.

Eli siis n. 90% ihmisistä ei ole kaikki hyvin, vain teillä nykyaikaa vastustavilla yrmyillä on onnellinen elämä, niinkö:D

Vierailija
48/70 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee feediin näitä tiettyjen tuttujen umpitylsiä leipomus/sää/viikonpäivä-päivityksiä ja mietin aina että täytyy jollakin olla tylsä elämä. Ei siis siksi, että jakaa elämäänsä someen, itsekin jaan ja siksi siellä somessa olenkin, vaan sen sisällön köyhyyden vuoksi. On kiva seurata niitä tuttuja jotka postaavat tekemisiä, tapahtumia, saavutuksia, hauskanpitoa, reissuja, oivalluksia... Ja sitten ne muutamat "leivoin sämpylöitä sadannen kerran, oi onnea <3". "Hyvää tiistaita <3".

En tiedä. Jotenkin ne pistää ahdistamaan.

Ahdistu sinä rauhassa, toiset ovat ihan tyytyväisiä siihen sun mielestä tylsään elämään. Et sinä heistä kaikkea tiedä kuitenkaan.

No sehän se kaikkein kamalinta onkin. Että joku on tyytyväinen tuollaiseen. Tik tak, kello käy. Neuloin taas sukan. Kas, aurinko paistaa tänäänkin. Maanantai, tiistai, keskiviikko....

Hrrr.

Ei sellaiset ihmiset minua ahdista pätkääkään, antaa kaikkien kukkien kukkia jne. Ellei heitä menot kiinnosta niin onko se sinulta pois? Saattavat olla jopa sinua huomattavasti onnellisempia. Lakkaa sit seuraamasta kun noin ahdistaa.

En raaski olla seuraamatta kun heillä on seuraajia jotain muutama kymmen :,) Huomaisivat heti ja pahoittaisivat mielensä.

No itse en käytä sometilejä enää mutta kai siellä asetuksissa on joku paikka josta voi laittaa ns ihmisen postaukset mykäksi vaikkei poistakaan kavereista/seurattavista? Tai vaihtoehtoisesti skrollata ohi ja jättää omaan arvoonsa?

Vierailija
49/70 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee feediin näitä tiettyjen tuttujen umpitylsiä leipomus/sää/viikonpäivä-päivityksiä ja mietin aina että täytyy jollakin olla tylsä elämä. Ei siis siksi, että jakaa elämäänsä someen, itsekin jaan ja siksi siellä somessa olenkin, vaan sen sisällön köyhyyden vuoksi. On kiva seurata niitä tuttuja jotka postaavat tekemisiä, tapahtumia, saavutuksia, hauskanpitoa, reissuja, oivalluksia... Ja sitten ne muutamat "leivoin sämpylöitä sadannen kerran, oi onnea <3". "Hyvää tiistaita <3".

En tiedä. Jotenkin ne pistää ahdistamaan.

Nojaa. Jos itse olen vaikka kolmen viime päivän aikana nähnyt miesystävää, jonka kanssa on käyty syömässä, harrastettu seksiä, vietetty kivaa aikaa yhdessä, ja sitten toisena päivänä olen käynyt lasteni kanssa uimassa, pelannut heidän kanssaan lautapeliä ja katsonut leffaa, ja sitten olen lukenut itsekseni kirjaa tai katsonut sarjaa, ja leiponut sämpylöitä, niin vaikka näistä kaikista olisi otettu valokuvia, postaisin todennäköisimmin ne tylsät sämpyläkuvat (joskaan en tuontyyppisellä oi onnea -tekstillä) ja ehkä jotkut luontokuvat siihen lisäksi. No, ehkä siitä lukemastani kirjasta olisin voinut postata jotain. Oman someni perusteella ei oikeasti tiedä mitään siitä, millaista elämää elän, mutta treffeiltä en laita ikinä yhtään kuvaa, suhteesta en kirjoita mitään, lasten kuvia en julkaise enkä heidän kuulumisiaan.... Ystäville kerron sitten tarkempia kuulumisia. Viime aikoina olen someen laittanut lähinnä luontokuvia, kun harrastan valokuvaamista.

Vierailija
50/70 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole ihan tutkittukin että onnelliset parisuhdekuvat somessa ennakoivat eroa ?

Ei vielä olla erottu, postattu harvakseltaan onnellisia parisuhdekuvia jo 10 vuotta, pahoittelut siitä. Se on vatmaan rankkaa kateellisille, kun toiset näyttää onnensa myös muille. Tosin omissa seuraajissa on paljon ystäviä ja tuttuja ja tykkäyksiä tulee aina muutama sata, sekös kurjimuksia vituttaa :D

Vierailija
51/70 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla on välillä ikäviä asioita elämässä, mutta välillä myös hyviä, se ettei jaa niitä huonoja asioita ja kirjoittaa vaan silloin, kun menee hyvin, ei tarkoita että yrittäisi antaa itsestään kuvan, että kaikki on aina hyvin. Kenelläkään ei voi olla aina ja kaikki hyvin. Joten joo, eihän sellaista tarvitse uskoa, tosin voihan kirjoittajalla olla sillä hetkellä kaikki hyvin. Tai sitten ei, kukapa sellaista voi pelkän blogin perusteella edes tietää, ja miksi pitäisikään? 

Vierailija
52/70 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mielikuvia herättää ainaiset parisuhdekuvat, aina niin iloisena hymyillään. En tiedä olenko liian negatiivinen, mutta kun itsekin hymyllä peitän (en postaa kuviani someen) vaikeita asioita, niin hempeät parisuhdekuvat kertovat minusta muusta kuin oikeasta onnesta. Kuin että vakuuteltaisiin, että me olemme ME.

Minä laitan aina silloin tällöin juuri tällaisia kuvia miehestäni ja itsestäni, olemme oikeasti vielä 20 vuoden jälkeenkin ihan normionnellisia, Ei ole mitään piilotettava. Se taitaa herättää kateutta kaltaisissasi.

Mä olen laittanut ei-seurattaviin tällaiset kaverit, ei vaan jaksa näitä tyyppejä. Etenkään niitä, jotka keskustelevat kumppaninsa kanssa somessa. Hyvää yötä rakas ja toinen vastaa Hyvää yötä pusi pusi,

Vierailija
53/70 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai he niin yritä uskotellakaan.

Itse en ole somessa, mutta jos olisin, niin en minäkään sinne mitään avautumisia kirjoittelisi vaan saattaisin laittaa nimenomaan vähän kevyempää höttöä. Traumadumppaaminen on  taidettu normalisoida niin, että jos joku ei heti ensi kättelyssä kerro kaikkia diagnoosejaan ja traumojaan, niin hänet koetaan jonkinlaiseksi teeskentelijäksi. Minä pidän yksityisasiani yksityisenä.

Vierailija
54/70 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamu-uinnilla meressä ja poimin äsken mustikoita. Mikäs minä sille voin että linnut laulaa ja on kaunista. Ai että kun on Disneytä!

Vierailija
55/70 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vielä olla erottu, postattu harvakseltaan onnellisia parisuhdekuvia jo 10 vuotta, pahoittelut siitä. Se on vatmaan rankkaa kateellisille, kun toiset näyttää onnensa myös muille. Tosin omissa seuraajissa on paljon ystäviä ja tuttuja ja tykkäyksiä tulee aina muutama sata, sekös kurjimuksia vituttaa :D

Hmmm, on sullakin asenne ystäviäsi kohtaan: kurjimuksia, joille on tarve aiheuttaa widudusta vaikkapa näin. Mitenhän sen onnen laita sittenkään on.

Voihan se vaikka olla, että jollakulla on itsellä rankkaa omassa parisuhteessa. Tai on eronnut ja siitä on jäänyt syvä haava. Silloin se tuntuu raskaalta lukea hanihanipusipusipäivityksiä.

Varmaan sama, kuin lapsettomilla voi olla vaikea lukea jatkuvia vauvapäivityksiä,

Eli saa olla onnellinen, mutta jollei joku tykkää niistä päivityksistä, voi olla myös hieman empaattisempi.

Vierailija
56/70 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten ilo ei ole sinulta pois. Uskon että kaikki voivat löytää jonkun asian tai ihmisen joka tekee heidät onnelliseksi. Älä ole katkera.

Vierailija
57/70 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
58/70 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, että pieniäkään ilonaiheita ei saisi kertoa, kun ap ei usko sellaiseen ilmiöön kuin onni.

Mun onneni on se, että kaikki läheiset ovat tällä hetkellä tiettävästi elossa ja suht terveitä, mulla on turvattu toimeentulo, kiva velaton koti ja loma, ulkona on lämmintä ja sisällä viileää, lähikaupasta löytyi kaikki tarvittava ja löysin matkalla euron kolikon maasta :D

Lisäksi mulla on tässä korkeassa iässäni tuore kumppani, joka on töissä ja joka minua intohimoisesti rakastaa ja rakastelee illalla kotiin tultuaan samaan aikaan kuin incel-parvi kitisee avuttomana ja aikaansaamattomana somessa.

Vierailija
59/70 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tulkinta kertoo 100%:sti susta, ei noista päivityksistä. Se kertoo, että oot kasvanut ympäristössä, jossa negatiiviset asiat salataan ja positiivinen on valhetta. Et luota hyvään aikuisenakaan. 

Vierailija
60/70 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha, että pieniäkään ilonaiheita ei saisi kertoa, kun ap ei usko sellaiseen ilmiöön kuin onni.

Mun onneni on se, että kaikki läheiset ovat tällä hetkellä tiettävästi elossa ja suht terveitä, mulla on turvattu toimeentulo, kiva velaton koti ja loma, ulkona on lämmintä ja sisällä viileää, lähikaupasta löytyi kaikki tarvittava ja löysin matkalla euron kolikon maasta :D

Lisäksi mulla on tässä korkeassa iässäni tuore kumppani, joka on töissä ja joka minua intohimoisesti rakastaa ja rakastelee illalla kotiin tultuaan samaan aikaan kuin incel-parvi kitisee avuttomana ja aikaansaamattomana somessa.

Äiti koneella :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä