En usko tippaakaan että niillä ihmisillä on kaikki hyvin joiden somepäivitykset ovat luokkaa "leipaisin mustikkapiirakan heti aamusta,linnut laulaa, odotan rakastani töistä"
Jotain tuolla pinkillä disney-kuorrouuksella salataan.
Kommentit (70)
wööö, ei kukaan voi oikeasti tykätä elämästään!!
Eihän kukaan someen negatiivisia asioita postaa. Useimpien perheidyllien taakse kätkeytyy kaikenlaista mistä ei puhuta. Naapurissani asui tällainen somen perusteella idylliperhe, kunnes ukko tappoi itsensä ja eukko taitaa olla hyvää vauhtia alkoholisoitunut, lasten kohtalosta ei tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten arki koostuu arkisista asioista. Miksi hyvää mieltä ei saa jakaa? Ja joskus kuvata perhettäkin.
Ei tässä tainnut olla pointtina tuo arki, vaan se, että feikataan kaiken olevan NIIIIIN ihanaa. Jokainen elää arkea, kyllä, mutta moni postaa kuvia piirakoista ja pullista, jotka ovat hampaat irvessä leivottu ja siinä on ollut ilo kaukana. Anorektikkokin kokkaa mielellään muille, voihan hänkin postata näitä ruokakuvia, vaikka ei itse voisi edes haarukalla koskea niihin. Silti anoreksia ja muut ongelmat eivät välttämättä ole muiden tiedossa edes.
No jos elämäsi on niiiin kurjaa voit postailla vaikka siitä. Ole sinä niiiin aito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee feediin näitä tiettyjen tuttujen umpitylsiä leipomus/sää/viikonpäivä-päivityksiä ja mietin aina että täytyy jollakin olla tylsä elämä. Ei siis siksi, että jakaa elämäänsä someen, itsekin jaan ja siksi siellä somessa olenkin, vaan sen sisällön köyhyyden vuoksi. On kiva seurata niitä tuttuja jotka postaavat tekemisiä, tapahtumia, saavutuksia, hauskanpitoa, reissuja, oivalluksia... Ja sitten ne muutamat "leivoin sämpylöitä sadannen kerran, oi onnea <3". "Hyvää tiistaita <3".
En tiedä. Jotenkin ne pistää ahdistamaan.
Ahdistu sinä rauhassa, toiset ovat ihan tyytyväisiä siihen sun mielestä tylsään elämään. Et sinä heistä kaikkea tiedä kuitenkaan.
No sehän se kaikkein kamalinta onkin. Että joku on tyytyväinen tuollaiseen. Tik tak, kello käy. Neuloin taas sukan. Kas, aurinko paistaa tänäänkin. Maanantai, tiistai, keskiviikko....
Hrrr.
Vierailija kirjoitti:
Tää on kanssa: Luontopäiväkirja! Jos päivityksissä on esim. ulkoilureiteillä kulkiessa otettuja luontoaiheisia kuvia.
"Luontopäiväkirja", huutaa joku, joka ei virallisesti ole edes seuraaja, mutta kyttää ja vahtii uteliaisuuttaan muuten vaan... ja huutelee jossain kylillä!
No, mitähän kuvia sillä huutelijalla on, tai yleensäkään mitään muuta asiaa, kuin se, että haluaa kertoa, että mä VAHTAAN SUA!
😅 Laita yksityisyysasetukset kuntoon jos tyyppi häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Ketä varten ne julkaistaan?
Kenen oletetaan niitä tyhjänpäiväisiä oman päivänsä tapahtumia innolla seuraavan?
Kukaan ei kuitenkaan sinne laita, että meillä menee huonosti, poika tuli yöllä kännissä kotiin, miehellä on suhde naapurin naiseen, tyttö jäi luokalleen, töissä oli veemäinen päivä jne.
Kaikkihan laittaa sinne pelkkää lallallaata. Ketä se kiinnostaa? Nuo tavalliset arkitekemiset?
Ennen päiväkirjat oli salaisia, ei niitä kenenkään annettu lukea.
Eri asia jos olisi tehnyt jotain erikoista, mutta sitähän me kukaan ei tehdä kuin äärimmäisen harvoin. Jos koskaan.
Kyllä minusta on ihana nähdä iloisia päivityksiä. Viimeksi näin ylpeiden vanhempien päivityksen lapsensa valmistumisjuhlasta, toisen perheen lapsen innostumisesta eläinpuistossa, ystävysten festari viikonlopusta ja taisi olla kesälomakuvakin mökkirannalta.
En epäile lainkaan, etteikö heillä olisi ollut onnellinen hetki, jonka he halusivat jakaa ystävilleen. Harvalla ystävistäni on muuten julkinen profiili, joten iloisten hetkien päivittäminen tuntui aidommalta kuin julkisivun vuoksi tehtävä. Enkä haluaisi niin ajatellakaan ystävistäni, etteivät he olisi oikeasti onnellisia.
Nykyisin saa muutenkin olla tarkka yksityisyydestään, koska mitä tahansa kuvaa tai kommenttia voidaan myöhemmin käyttää sen julkaisijaa vastaan täysin tarpeettomassa yhteydessä. Onnelliset kuvat ovat harvemmin riski kuin henkilökohtaiset avautumiset esim. vastikkeen maksuerän kuukausittainen lyhentäminen - ja onhan se vätän tylsääkin, ei edes henkilö itseään kiinnosta kuin pakollinen hetki.
Ei se itse asia ahdista terapian tarpeen arvoisesti vaan se miten se asia tuodaan esille ja kuka se esille tuoja on. Niinhän se naisten kanssa aina on että itse asialla ei ole mitään merkitystä kun ainoat merkittävät asiat on se kuka sen asian sanoo ja miten se sen asian sanoo
Yleensä mustikkapiirakoiden leipaisijat ovat jo fyysisestikin huonossa kunnossa ja lihavia. Se, mitä leivot, joku sen myös syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on kanssa: Luontopäiväkirja! Jos päivityksissä on esim. ulkoilureiteillä kulkiessa otettuja luontoaiheisia kuvia.
"Luontopäiväkirja", huutaa joku, joka ei virallisesti ole edes seuraaja, mutta kyttää ja vahtii uteliaisuuttaan muuten vaan... ja huutelee jossain kylillä!
No, mitähän kuvia sillä huutelijalla on, tai yleensäkään mitään muuta asiaa, kuin se, että haluaa kertoa, että mä VAHTAAN SUA!
😅 Laita yksityisyysasetukset kuntoon jos tyyppi häiritsee.
Nii no, pitää laittaa viattomat tekstit ja kuvat piiloon, jottei joku urpo pääse kyttäämään...
Hah!
Mun mielestä se kyttääjä on kyllä sairas... Eihän niitä päivityksiä toki hänen viihdyttämisekseenkään ole tarkoitus tehdä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee feediin näitä tiettyjen tuttujen umpitylsiä leipomus/sää/viikonpäivä-päivityksiä ja mietin aina että täytyy jollakin olla tylsä elämä. Ei siis siksi, että jakaa elämäänsä someen, itsekin jaan ja siksi siellä somessa olenkin, vaan sen sisällön köyhyyden vuoksi. On kiva seurata niitä tuttuja jotka postaavat tekemisiä, tapahtumia, saavutuksia, hauskanpitoa, reissuja, oivalluksia... Ja sitten ne muutamat "leivoin sämpylöitä sadannen kerran, oi onnea <3". "Hyvää tiistaita <3".
Ahdistu sinä rauhassa, toiset ovat ihan tyytyväisiä siihen sun mielestä tylsään elämään. Et sinä heistä kaikkea tiedä kuitenkaan.
No sehän se kaikkein kamalinta onkin. Että joku on tyytyväinen tuollaiseen. Tik tak, kello käy. Neuloin taas sukan. Kas, aurinko paistaa tänäänkin. Maanantai, tiistai, keskiviikko....
Hrrr.
Ei sellaiset ihmiset minua ahdista pätkääkään, antaa kaikkien kukkien kukkia jne. Ellei heitä menot kiinnosta niin onko se sinulta pois? Saattavat olla jopa sinua huomattavasti onnellisempia. Lakkaa sit seuraamasta kun noin ahdistaa.
Nauratti eilen pariskunta pyörälenkillä.Olivat pysähtyneet poseerauskuviin.Ukko oli ihan kiukkuinen,että jatketaan jo...Rouva vaati uutta kuvaa ja hymyä...kun aiemmissa ei mies kuulemma ollut tarpeeksi iloinen.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä mustikkapiirakoiden leipaisijat ovat jo fyysisestikin huonossa kunnossa ja lihavia. Se, mitä leivot, joku sen myös syö.
Niinpä, sitä minäkin että yleensä ne leipomukset on tarkoitettu syötäviksi. Mutta mitäs siitä sitten jos joku kerrostaloidioottinaapuri huutelee silloin kun hänen kämppäänsä kiirii ilmanvaihtokanavien kautta jonkun toisen asukkaan leipomusten tuoksut ja se idiootti rupeaa sitten kovaan ääneen vessassansa möykkäämään: "leipasenpa tässä nyt pari ruskeaa pullaa..." Että jokuhan ne leipomukset aina syö... Se idiootti syö sitten omaa pskaansa.
En ole tämän ihmisen kanssa enää missään tekemisissä enkä enää seuraa hänen someaan, mutta huomasin että mitä huonommin menee sitä enemmän tuuttasi kuvia itsestään ja lapsestaan, miten ihanaa ja kivaa on. 🧡🧡🧡 Totuushan oli että päihdeongelman takia näki lastaan vain harvoin ja koko elämä pelkkää sekoilua. Tuo oli jotenkin ihan viimeinen herätys mulle somen suhteen, täysin oksettava feikkimaailma (joo on siellä hyviäkin juttuja mutta sain vaan tarpeekseni.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hrrr.
Ei sellaiset ihmiset minua ahdista pätkääkään, antaa kaikkien kukkien kukkia jne. Ellei heitä menot kiinnosta niin onko se sinulta pois? Saattavat olla jopa sinua huomattavasti onnellisempia. Lakkaa sit seuraamasta kun noin ahdistaa.
En raaski olla seuraamatta kun heillä on seuraajia jotain muutama kymmen :,) Huomaisivat heti ja pahoittaisivat mielensä.
Kuka kyttää taustalla, olematta kaveri tai seuraaja, jonkun tavisihmisen tekstejä ja kuvia somessa?
Mitä se pelkää, jos pitää kytätä!
Se on vähän samanlaista korostamista kuin vanhemmalla jonka on pakko tatuoida lastensa nimet iholleen. Ei kai siinä mitään, mutta mulla rakkaimmat on sydämessä eikä niitä tarvitse mihinkään kirjoitella.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mielikuvia herättää ainaiset parisuhdekuvat, aina niin iloisena hymyillään. En tiedä olenko liian negatiivinen, mutta kun itsekin hymyllä peitän (en postaa kuviani someen) vaikeita asioita, niin hempeät parisuhdekuvat kertovat minusta muusta kuin oikeasta onnesta. Kuin että vakuuteltaisiin, että me olemme ME.
Minä laitan aina silloin tällöin juuri tällaisia kuvia miehestäni ja itsestäni, olemme oikeasti vielä 20 vuoden jälkeenkin ihan normionnellisia, Ei ole mitään piilotettava. Se taitaa herättää kateutta kaltaisissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että niillä ihmisillä on kaikki hyvin, jotka ylipäänsä tekevät mitään tilapäivityksiä elämästään someen.
Aika raskas yleistys ja näkemys sinulla ihmisistä. Onko sinulla kaikki hyvin?
No vitsiksihän se oli tarkoitettu. Ei minulla varmasti ihan kaikki ole hyvin ainakaan koko ajan. Tuskin on kenelläkään muullakaan.
Ja siis oikeasti tietysti uskon, että ei siinä somen käyttämisessä sinänsä mitään pahaa ole. Silloin alkaa asiat olla huonosti, jos pakonomaisesti tarvitsee siellä toisten huomiota ja tykkäyksiä ja murehtii sitä, jos oma some-edustus ei näytä täydelliseltä.
Mika ja Amadi kirjoitti:
Miksi ei olisi?
Niin, jotkut näkevät tässä elämässä pieniäkin onnenaiheita.
Toisia puolestaan harmittaa vietävästi jos sattuvat loukkaamaan varpaansa soratiellä kulkiessaan.