Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riikka Purran ajojahti - mihin tämä maa on menossa?

Vierailija
14.07.2023 |

Tämä ketju on tarkoitettu asialliseen keskusteluun ja vertaistukeen maamme suunnasta huolestuneille kansalaisille. Siksi pyydän, että ne jotka haluavat panetella valtiovarainministeriä osoittavat kommenttinsa johonkin muuhun ketjuun - tai mieluimmin tietysti, jättävät kommenttinsa kirjoittamatta.

Olen syvästi huolissani siitä, mihin tämä maa on menossa, kun näen että jo asiallista uskonto- ja kulttuurikritiikkiä aletaan väittää yksilöitä alistavaksi ja halventavaksi. Selvää on, että tämä on tahallista ajojahtia, maalittamista ja provokaatiota tietyiltä poliittisilta tahoilta, mutta en olisi uskonut että tämä propaganda oikeasti uppoaa järkevään kansaan. Mitä tahansa tekstiä on mahdollista lukea kuin piru raamattua, jos nostetaan esille vain kontekstista irrotettuja lauseita. Kuka tahansa, jolla on edes alkeellinen käsitys kirjallisuudesta ymmärtää, että esimerkiksi kielikuvat, sarkasmi ja kärjistäminen on tavallisia tyylikeinoja eri tyyppisissä teksteissä. Siksi alkuperäistekstiin perehtyminen on välttämätöntä kontekstin ymmärtämiseksi.

Yritän kai tässä sanoa, että vastaava ajojahti voidaan näköjään aloittaa ketä tahansa vastaan, koska mikä tahansa ihmisen kirjoitus (toistan, mikä tahansa ja vaikka miten kaukaa historiasta) voidaan ottaa tarkasteluun ja irrottaa sieltä mitä tahansa sarkastisesti tai kärjistäen kirjoitettuja lauseita. Mitään muuta ei oikeastaan tarvita kuin tarpeeksi palstatilaa ja näkyvyyttä kampanjalle.

Eikö tämä huolestuta teitä muita, ihan puoluekantaan katsomatta?

Kommentit (5746)

Vierailija
2701/5746 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy myös sanoa aika törkeästi kirjoitettu Riikasta. Joku kirjoitti hänen lapsistaan ja siitä , kun taisi olla joku keskenmeno. Ne on sairaita juttuja kirjoittaa tuollaista. Älkää sotkeko lapsia juttuun.

Itse hän oli kuitenkin niitä ampumassakin?

Vierailija
2702/5746 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin äsken kuvia täyspeittäviin siveysasuihin peitetyistä naisista ja tytöistä. En tiedä syytä, miksi heillä oli myös käsikahleet, kun he kävelivät parijonossa. Varmasti joku "hyvä syy" kahleisiin.

Järkyttäviä kuvia. 

Porukka ei suuttunut näistä kuvista. Tai mistään muustakaan täyspeittävien siveysasujen edustamasta naisvihasta, jota nyt Suomessakin tulee suvaita ja hyväksyä tai leimautuu n atsi ksi ja r a sis tiks i.

Se suuttui siitä, että naisen tunnistamattomaksi henkilöoletetuksi peittäviä, uskonnon varjolla pakotettuja siveysasuja kuvailtiin sanalla jätesäkki.

Varmasti naiset ja tytöt, jotka eivät tahdo elää ääripatriarkaattisessa alistussuhteessa koko elämäänsä ovat teille todella kiitollisia suurenmoisesta avustanne.

Varmasti kutsutte niitä naisia, jotka oman henkensä uhalla polttavat näitä "jätesäkkejä" ja kieltäytyvät niitä käyttämästä myös n at se iksi ja ra sis teik si ja vaaditte addresilla heille siveysasut takaisin.

Erittäin hyvä ja totuudenmukainen kirjoitus.

Tämä pitäisi kaikkien täällä lukea ajatuksella.

En käsitä ideologiaa suuttua, nimitellä, hyökätä ja vaatia erottamisella ihmistä, joka näkee nämä samat asiat.

En vaan millään käsitä mitä tätä vaatetuskulttuuria ym. puolustavien päässä liikkuu. Varsinkin jos ovat vielä naisia niin vielä vähemmän.

Ihan käsittämätöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2703/5746 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nämä jutut ole jo käsitelty. Purra jatkaa hommiaan, jossa on hyvä. 

Hullua ruveta kaivamaan jotain vanhoja juttuja. 

Jokainen tekee virheitä, kyllä näistä kansanedustajista ja ministereistä löytyy jos jonninmoista rötöstä, kun tonkimaan lähdetään.

Minä en tee sellaisia virheitä, että haaveilisin ampuvani ketään. Toista se on teikäläisillä.

Tarkoitatko vasurien puoluevirkailijaa joka sai lopulta potkut kun kaverin perustama twitter tili ei juuri muuta spämminytkään kuin eri tahojen ampumisviestejä. 

Vierailija
2704/5746 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009717257.html

Tämän päivän Hesarissa oli otteita Purran blogista. Olen samaa mieltä joka ainoasta sitaatista. Enkä näe noita kommentteja rasisitisina, vaan maahanmuuttokriittisinä. Toki joitakin sanamuotoja olisi voinut harkita. Mutta kaikki tuo mitä purra sanoo islamin naisvihamielisyydestä yms. olen samaa mieltä. En halua tuollaista kulttuuria Suomeen. Mutta koska noita asioita, kouluun liittyen tosiasioita, ei saisi sanoa ääneen koska se ei ole poliittisesti korrektia, niin jatketaan hymistelyn tiellä. Tiellä jossa kaikki kriittinen ajattelu ja kriittiset mielipiteet leimataan rasistisiksi. Se on helpompi tie. Voidaan ummistaa silmät tosiasioilta ja patsastella suvaitsevaisina.

Et tietenkään näe noita rasistisina, koska olet itsekin rasisti. 

"Minä en hyväksy burkineita. En hyväksy säkkejä enkä kaapuja, en erityisesti huiviakaan, mutta ei mennä nyt siihen. En haluaisi nähdä yhtä ainutta. Niiden näkemisestä tulee paha olo, inho, kiukku, sääli. Minä en halua niitä tänne. (29.8.2016)"

Mitä muuta tuo on kuin selkeää rasismia? 

Ei ole. Vaan näkökanta naisten puolesta, koetaan burkat ja muu siihen liittyvä naisia alistavana.

Minä käsitän tämän ihan näin. Niin se oli uskoakseni tarkoitettukin.

Puolustatko sinä burkaan pukeutumista Suomessa? Onko se naisen vapautta? Entä naisten silpominen? Naisten alistaminen miesten vallan alle yms. ?

Nykyään kaikki pienikin kyseenalaistaminen on rasismia tai suvaitsemattomuutta.

Ja kaikkein suvaitsemattomia ja puusilmäisiä ovat nämä ihmiset, jotka kaikessa näkevät rasismia ja suvaitsemattomuutta.

Ja sitä suurennuslasilla hakevat ja julkituovat vihaisena ja ehdottomana.

Ahdistavaa. Kaipaan vanhaan elämääni, kuten monet muutkin.

Naisen vapautta on pukeutua kuten haluaa. Vaikka siihen burkaan, jos se naisen harjoittamaan uskontoon kuuluu. Todellinen vapaus on sitä, että nainen saa pukeutua tai olla pukeutumatta uskontonsa vaatekappaleisiin, poliittisten päättäjien, vastaantulijoiden, tai oman perheen siihen puuttumatta.

Minä henkilökohtaisesti ateistina en haluaisi nähdä ristejä kaikkialla, tai yleensä joutua uskontojen kanssa tekemisiin. Aika vaikeaa on, mutta en minä nosta siitä äläkkää, että taas joutuu kuuntelemaan ensi jouluna Jeesus-aiheisia joululauluja ruokakaupoissa. Enkä suunnittele mitään iskuja jumalanpalveluksiin tms. Kun minä aikuisena ihmisenä ymmärrän, ettei ne muut ihmiset ola täällä minun silmiäni ja korviani miellyttämässä, vaan elämässä omaa elämäänsä.

Luuletko ihan tosissasi näillä naisilla olevan vapaus pukeutua tai olla pukeutumatta uskontonsa vaatimiin vaatteisiin?

Siitähän on juuri kysymys kun sitä vapautta ei ole.

Ja heidän "oma elämänsä" ei ole omaa vaan muiden määräämää.

Lastensa lukumääräääkään ei voi päättää. Jopa sukuelimet vielä monilta silvotaan.

Tämä kommentti on taas sarjassamme ei mitään asiaa tutkinut, lukenut tai sitten täydellisesti asioita ymmärtämätön.

Minä kyllä tiedän tosiasiat tuosta kulttuurista, älä huoli. Tunnen kuitenkin ihan syntyperäisen suomalaisen sinkkunaisen, joka on kyseiseen uskontoon kääntynyt ja käyttää burkaa ihan itse valitsemanaan vaatekappaleena. Hänen suomalainen, evlut-perheensä ei millään tasolla pakota sitä käyttämään, eikä ole puolisoakaan pakottamassa. Samaan aikaan kun haluan turvata jokaiselle naiselle oikeuden olla käyttämättä burkaa, haluan myös turvata oikeuden käyttää sitä, jos he niin valitsevat, ilman että yhdelläkään persulla tai purralla on siihen mitään mutisemista jos kaupungilla vastaan kävelevät.

Vierailija
2705/5746 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Purran adressi erosta on muutamassa päivässä kerännyt jo 120.000 allekirjoitusta.

Nolla pois niin ehkä siinä on oikea luku.

Ei ole mikään virallinen eikä vahvisteta pankkitunnuksilla joten tuloksella voi pyyhkiä peetä.

Sama ihminen voi kirjata vaikka satoja kertoja.,.

Edellyttänee satoja sähköposteja ja naamakirjoja. Adressia tarkastellaan, jos joku toistuvasti ottaa osaa, adressia siivotaan. Älä yritä sabotoida adressin merkitystä, se on kannanotto ja pulinat pois !

Sähköpostilla "tunnistettujen" nimien keruu on nykyaikana täysin arvoton näytelmä kun yksikin skriptaaja täyttää tuollaisen hetkessä uskottavilla allekirjoituksilla. Järjestäytynyt porukka vaikka olisi mitä captshaa välissä. Siksipä oikeasti tärkeissä asioissa vaaditaan vahvempi tunnistautuminen esim. mobiilivarmenteilla, pankkitunnareilla tai henkilökortilla. 

Vierailija
2706/5746 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009717257.html

Tämän päivän Hesarissa oli otteita Purran blogista. Olen samaa mieltä joka ainoasta sitaatista. Enkä näe noita kommentteja rasisitisina, vaan maahanmuuttokriittisinä. Toki joitakin sanamuotoja olisi voinut harkita. Mutta kaikki tuo mitä purra sanoo islamin naisvihamielisyydestä yms. olen samaa mieltä. En halua tuollaista kulttuuria Suomeen. Mutta koska noita asioita, kouluun liittyen tosiasioita, ei saisi sanoa ääneen koska se ei ole poliittisesti korrektia, niin jatketaan hymistelyn tiellä. Tiellä jossa kaikki kriittinen ajattelu ja kriittiset mielipiteet leimataan rasistisiksi. Se on helpompi tie. Voidaan ummistaa silmät tosiasioilta ja patsastella suvaitsevaisina.

Et tietenkään näe noita rasistisina, koska olet itsekin rasisti. 

"Minä en hyväksy burkineita. En hyväksy säkkejä enkä kaapuja, en erityisesti huiviakaan, mutta ei mennä nyt siihen. En haluaisi nähdä yhtä ainutta. Niiden näkemisestä tulee paha olo, inho, kiukku, sääli. Minä en halua niitä tänne. (29.8.2016)"

Mitä muuta tuo on kuin selkeää rasismia? 

Ei ole. Vaan näkökanta naisten puolesta, koetaan burkat ja muu siihen liittyvä naisia alistavana.

Minä käsitän tämän ihan näin. Niin se oli uskoakseni tarkoitettukin.

Puolustatko sinä burkaan pukeutumista Suomessa? Onko se naisen vapautta? Entä naisten silpominen? Naisten alistaminen miesten vallan alle yms. ?

Nykyään kaikki pienikin kyseenalaistaminen on rasismia tai suvaitsemattomuutta.

Ja kaikkein suvaitsemattomia ja puusilmäisiä ovat nämä ihmiset, jotka kaikessa näkevät rasismia ja suvaitsemattomuutta.

Ja sitä suurennuslasilla hakevat ja julkituovat vihaisena ja ehdottomana.

Ahdistavaa. Kaipaan vanhaan elämääni, kuten monet muutkin.

Naisen vapautta on pukeutua kuten haluaa. Vaikka siihen burkaan, jos se naisen harjoittamaan uskontoon kuuluu. Todellinen vapaus on sitä, että nainen saa pukeutua tai olla pukeutumatta uskontonsa vaatekappaleisiin, poliittisten päättäjien, vastaantulijoiden, tai oman perheen siihen puuttumatta.

Minä henkilökohtaisesti ateistina en haluaisi nähdä ristejä kaikkialla, tai yleensä joutua uskontojen kanssa tekemisiin. Aika vaikeaa on, mutta en minä nosta siitä äläkkää, että taas joutuu kuuntelemaan ensi jouluna Jeesus-aiheisia joululauluja ruokakaupoissa. Enkä suunnittele mitään iskuja jumalanpalveluksiin tms. Kun minä aikuisena ihmisenä ymmärrän, ettei ne muut ihmiset ola täällä minun silmiäni ja korviani miellyttämässä, vaan elämässä omaa elämäänsä.

Luuletko ihan tosissasi näillä naisilla olevan vapaus pukeutua tai olla pukeutumatta uskontonsa vaatimiin vaatteisiin?

Siitähän on juuri kysymys kun sitä vapautta ei ole.

Ja heidän "oma elämänsä" ei ole omaa vaan muiden määräämää.

Lastensa lukumääräääkään ei voi päättää. Jopa sukuelimet vielä monilta silvotaan.

Tämä kommentti on taas sarjassamme ei mitään asiaa tutkinut, lukenut tai sitten täydellisesti asioita ymmärtämätön.

Minä kyllä tiedän tosiasiat tuosta kulttuurista, älä huoli. Tunnen kuitenkin ihan syntyperäisen suomalaisen sinkkunaisen, joka on kyseiseen uskontoon kääntynyt ja käyttää burkaa ihan itse valitsemanaan vaatekappaleena. Hänen suomalainen, evlut-perheensä ei millään tasolla pakota sitä käyttämään, eikä ole puolisoakaan pakottamassa. Samaan aikaan kun haluan turvata jokaiselle naiselle oikeuden olla käyttämättä burkaa, haluan myös turvata oikeuden käyttää sitä, jos he niin valitsevat, ilman että yhdelläkään persulla tai purralla on siihen mitään mutisemista jos kaupungilla vastaan kävelevät.

Aina on poikkeuksia olemassa.

Mutta et voi vedota siihen, että kun tunnet tämmöisiä muutaman niin se on sitten kaikilla niin. Kun ei ole. Totuus on, että suurin osa on pakotettu määrättyyn vaatetukseen. Tai ympäristön paine tai pelko on niin kova, ei voi muuta.

Se, että on valinnanvapaus käyttää myös muita vaatteita ei millään tasolla sulje pois sitä, että voi halutessaan myös käyttää uskontonsa vaatimaa vaatetusta, ymmärrätkö sen?

Ei Perussuomalaiset mihinkään vaatetukseen pakota vaan juuri tähtäävät omaan valinnan mahdollisuuteen.

Näet taas asiat kovin yksinkertaisesti.

Vierailija
2707/5746 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Purran adressi erosta on muutamassa päivässä kerännyt jo 120.000 allekirjoitusta.

Ei sillä ole mitään vaikutusta, mutta osoittaa kyllä sen, miten ministeri Purra on suututtanut ihmisiä.

Tuo määrä ja vähän ylikin nyt menee yksiin vasemmisto puolueen kannatuksen kanssa, joita suurin osa allekirjoittaneista lienee.

Purra/persut on suututtanut niitä aina.

Hmm, en ole käynyt allekirjoittamassa. Henkilökohtaisesti minua suututtaa rasseilu ja nassseilu. Ministeri Purra on nyt mitä on, ei hänelle mitään voi.

Voisitko ystävällisesti lopettaa tuon vasemmistojankkauksen. 

Mitä väärää on sanoa vasemmisto puolue?

Onko sekin jo menossa kiellettyjen sanojen joukkoon?

Kepusta ei kukaan sano mitään, miksi ?

Vierailija
2708/5746 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tämä maa on menossa, jos törkypuheita

ja rasismia aletaan kutsua "suoraksi puheeksi"? Mihin tämä maa on menossa, jos nasseiluatai rasismia ei saa tuomita, vaan sitä kutsutaan ajojahdiksi? Miksi sananvapaus koskee vaan persuja, silloin ku he haluavat rasseilla?

Totta, täällä hyvin monet Purraa ja Perusssuomalaisia vastustavat ja vihaa uhkuvat kommentit ovat olleet kyllä todellista törkypuhetta. Nimittelyä ja suoranaista sontaa. Viipymättä, josta voisi nostaa jo syytteen.

Ei mitään "suoraa puhetta" vaan halveksuntaa. Mitään asiaa ei joissain ole kuin ryöppy hyvin rumaa tekstiä. Osa on kuin jonkun mielenhäiriöisen.

Fkisuus loistaa poissaolollaan.

Näin ala-arvoista tekstiä en ole huomannut Purraa ja Perussuomalaisia kannattavissa yhdessäkään viesteissä.

Ne ovat suurelta osin hyvin perusteltuja ja asiallisia.

Perussuomalaisia jotkut sanovat sivistymättämiksi, mutta tämä ketju kyllä puhuu toista.

Aivan, toista se oli keväällä Marinia kohtaan. Persut kilpaa kehumassa silloista pääministeriä. Lyhyt on persun muisti.

Niin on sinullakin.

Näytähän edes yksikin Marinia koskeva kommentti joka on edes lähelläkään tuota sontaa ja törkyä mitä Purraa kohtaan on kirjoitettu. Suoranaista nimittelyä, josta minä nostaisin syytteen.

Joissakin on vain perä perää haukkumasanoja ja mitä rumempaa nimittelyä.

Vastaavia ei todellakaan Marinista kirjoitettu, ja se on tosi, jänkkäätte mitä jänkkäätte.

Mutta muisti tosiaan pätkii osittain.

Etkö enää muista mitä ketjuja täällä olit peukuttelemassa puoluetoimistosi kanssa? Joo-o.

Olet sairas ja vainoharhainen. Olen yksityinen ihminen enkä minkään puolueen jäsen.

Täytyy kai sitten liittyä jos kirjoitukseni ovat mielestäni niin hyviä, että kelpaisi puoluetoimistollekin.

Mutta minähän pyysin, että laittakaa esimerkki vastaavasta kommentista. Taitaa olla vaikeaa ja muutit puheenaihetta ja kiemurtelit asian pois ja suuntasit minuun.

Huono veto ja läpinäkyvä. Ja tosi käytetty metodi kun keinot ovat vähissä näköjään.

Älä jaksa sössöttää. Samaa tuubaa tuli jo keväällä. Hauskaa ettei se olekaan enää kivaa kun kohde vaihtui.

Vierailija
2709/5746 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja rasismia aletaan kutsua "suoraksi puheeksi"? Mihin tämä maa on menossa, jos nasseiluatai rasismia ei saa tuomita, vaan sitä kutsutaan ajojahdiksi? Miksi sananvapaus koskee vaan persuja, silloin ku he haluavat rasseilla?

Totta, täällä hyvin monet Purraa ja Perusssuomalaisia vastustavat ja vihaa uhkuvat kommentit ovat olleet kyllä todellista törkypuhetta. Nimittelyä ja suoranaista sontaa. Viipymättä, josta voisi nostaa jo syytteen.

Ei mitään "suoraa puhetta" vaan halveksuntaa. Mitään asiaa ei joissain ole kuin ryöppy hyvin rumaa tekstiä. Osa on kuin jonkun mielenhäiriöisen.

Näin ala-arvoista tekstiä en ole huomannut Purraa ja Perussuomalaisia kannattavissa yhdessäkään viesteissä.

Perussuomalaisia jotkut sanovat sivistymättämiksi, mutta tämä ketju kyllä puhuu toista.

Aivan, toista se oli keväällä Marinia kohtaan. Persut kilpaa kehumassa silloista pääministeriä. Lyhyt on persun muisti.

Niin on sinullakin.

Näytähän edes yksikin Marinia koskeva kommentti joka on edes lähelläkään tuota sontaa ja törkyä mitä Purraa kohtaan on kirjoitettu. Suoranaista nimittelyä, josta minä nostaisin syytteen.

Vastaavia ei todellakaan Marinista kirjoitettu, ja se on tosi, jänkkäätte mitä jänkkäätte.

Etkö enää muista mitä ketjuja täällä olit peukuttelemassa puoluetoimistosi kanssa? Joo-o.

Olet sairas ja vainoharhainen. Olen yksityinen ihminen enkä minkään puolueen jäsen.

Täytyy kai sitten liittyä jos kirjoitukseni ovat mielestäni niin hyviä, että kelpaisi puoluetoimistollekin.

Mutta minähän pyysin, että laittakaa esimerkki vastaavasta kommentista. Taitaa olla vaikeaa ja muutit puheenaihetta ja kiemurtelit asian pois ja suuntasit minuun.

Huono veto ja läpinäkyvä. Ja tosi käytetty metodi kun keinot ovat vähissä näköjään.

Älä jaksa sössöttää. Samaa tuubaa tuli jo keväällä. Hauskaa ettei se olekaan enää kivaa kun kohde vaihtui.

Älä sössötä vaan toimita niitä viestejä!

Vierailija
2710/5746 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on sinullakin.

Älä itse sössötä, ja hyvä, että noin läpinäkyvästi tulee ilmi, että kostohan teitä ajaa eteenpäin. Ei mikään pöyristyminen tai huoli yhtään mistään muusta kuin omasta poliittisesta menestyksestänne. Käytätte kaikki epätoivoiset mahdollisuudet kostamiseen.

Vierailija
2711/5746 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Marinilta sentään ihmisarvoa riistetty kuten kommarit nyt tekevät Purralle ja Orpolle. Aika hyytävä tekstiä Ylenkin jutussa, Orpoa verrataan rottaan. Kun Purra suutuspäissään kutsui häntä ahdistelleita miehiä turkkilaisiksi apinoiksi (minä olisin kutsunut paljon pahemmilla nimillä tuossa tilanteessa ihan suomalaisiakin) niin tästä kommarit valheellisesti levittelevät ulkomaita myöten että Riikka kutsui koko Turkin kansaa apinoiksi. Ja samalla sitten itse kutsuvat Orpoa rotaksi Ylen ala-arvoisissa haastatteluissa .

Kommunisteilla on aika pahat kaksoisstandardit.

Eikö? Kyllä ne niin veetuttavia, ne pääministeriin kohdistuneet kommentit olivat: varasti aamupalat. bilortto, kokan käyttäjä, väärin valinnut ystävänsä jne. Mutta mitä sitä vanhoja muistelemaan, kun meillä nyt on Purralort-to.

Vierailija
2712/5746 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Marinilta sentään ihmisarvoa riistetty kuten kommarit nyt tekevät Purralle ja Orpolle. Aika hyytävä tekstiä Ylenkin jutussa, Orpoa verrataan rottaan. Kun Purra suutuspäissään kutsui häntä ahdistelleita miehiä turkkilaisiksi apinoiksi (minä olisin kutsunut paljon pahemmilla nimillä tuossa tilanteessa ihan suomalaisiakin) niin tästä kommarit valheellisesti levittelevät ulkomaita myöten että Riikka kutsui koko Turkin kansaa apinoiksi. Ja samalla sitten itse kutsuvat Orpoa rotaksi Ylen ala-arvoisissa haastatteluissa .

Kyllä Marin ihan järkyttävä sylkykuppi oli. Toisaalta ilman sitä tuskin olisin häntä äänestänyt.

Ja Sipilä kusitolppa. Varmasti olisit äänestänyt myötätunnossasi häntäkin?

Vierailija
2713/5746 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sananvapaus on tosiaankin tässä maassa ja monesti muissakin länsimaissa mennyt täydeksi pelleilyksi, koska sillä perustelleen enemmänkin sitä, että toisista saa sanoa mitä tahansa tai levittää täydellistä törkyä ja halveksivaa P..kaa. Olisi kai aika pestä monienkin suut saippualla, ja sillä pitäisi "eräiden" joka päivänsä kyllä aloittaakin.

Joka tapauksessa keskustelukulttuuri on nyt naurettavan omahyväksi ja itseriittoista törkyä. Sananvapauden kanssa pitäisi olla vähintäänkin "sananvastuulaki", että jokainen koettaisi sen mukaan edes jotenkin miettiä sitä mitä kenestäkin voi sanoa. Negatiivisuus ja kyräilevä kaunominen ei kun lisääntyy ja lisääntyy vuosi vuodelta, ja sitä perustellaan jollakin sananvapaudella. Kyllä vastuuttomista sanomisista ja kirjoittamisista pitää tulle jatkosssa automaattisesti kovia rangaistuksia. Mitään rakentavaa ei nykymenolla enää synny !!

Vierailija
2714/5746 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on sinullakin.

Älä itse sössötä, ja hyvä, että noin läpinäkyvästi tulee ilmi, että kostohan teitä ajaa eteenpäin. Ei mikään pöyristyminen tai huoli yhtään mistään muusta kuin omasta poliittisesta menestyksestänne. Käytätte kaikki epätoivoiset mahdollisuudet kostamiseen.

Mitä siinä kiemurtelet? Mikä ihmeen kosto? Mistä? siitäkö, että Purra on rasse?

Vierailija
2715/5746 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ne, jotka ovat nyt vähemmistö, voivat taas joskus olla enemmistö. Silloin hekin ovat sitä mieltä, että vähemmistö ei voi mielensä mukaan keskeyttää istuntotaukoa, ja kiittävät minua siitä, ettei heidän tarvitse keksiä selityksiä sille, miksi kyseessä olisi "ihan eri asia"."

Näin sanoo Halla-aho.

Se ei vaan malta pitää suutaan kiinni, vaikka on puhemies. Saa kohta kenkää. Kuka oikeasti luuli, että se pystyy tuohon hommaan?

Persut kaivaa omaa hautaansa niin vauhdilla, että Suomesta loppuu lapiot. Ne taitaa tosiaan haluta hajottaa hallituksen.

Vierailija
2716/5746 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä ole mitään vaikutusta, mutta osoittaa kyllä sen, miten ministeri Purra on suututtanut ihmisiä.

Tuo määrä ja vähän ylikin nyt menee yksiin vasemmisto puolueen kannatuksen kanssa, joita suurin osa allekirjoittaneista lienee.

Purra/persut on suututtanut niitä aina.

Hmm, en ole käynyt allekirjoittamassa. Henkilökohtaisesti minua suututtaa rasseilu ja nassseilu. Ministeri Purra on nyt mitä on, ei hänelle mitään voi.

Voisitko ystävällisesti lopettaa tuon vasemmistojankkauksen. 

Mitä väärää on sanoa vasemmisto puolue?

Onko sekin jo menossa kiellettyjen sanojen joukkoon?

Kepusta ei kukaan sano mitään, miksi ?

"pettäneet aina"

Vierailija
2717/5746 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on sinullakin.

Älä nyt ala kiemurrella, vaan toimita tänne niitä esimerkkejä Marinin vastaavista viesteistä.

Kaiva ite. Ei kiinnosta enää palata niihin. Aika sinisilmäinen täytyy olla jos ei tajua millaiseen ryöpytykseen Marin keväällä joutui.

Vierailija
2718/5746 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Marin ihan järkyttävä sylkykuppi oli. Toisaalta ilman sitä tuskin olisin häntä äänestänyt.

Ja Sipilä kusitolppa. Varmasti olisit äänestänyt myötätunnossasi häntäkin?

Sipilä nimitti itse itsensä koko kansan kusitolpaksi. Etkö muista?

Vierailija
2719/5746 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on sinullakin.

Älä nyt ala kiemurrella, vaan toimita tänne niitä esimerkkejä Marinin vastaavista viesteistä.

Älä nyt jaksa, tiedät hyvin että me poistettiin noin minuutissa jokainen mariiniketju jos oli epäilyskin että siihen tulisi sisältöä muutakin kuin kehuja. t. vasuri

Vierailija
2720/5746 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäävi asianosainen puhemies estää eduskunnan koollekutsun luottamusäänestyksen lopputuloksen pelossa

Oikeustieteilijät arvostelevat: "Ei ole asianmukaista, että puhemies pohtii kysymystä mahdollisen luottamusäänestyksen lopputuloksen kannalta"

Hän on vielä asianosainen blogin pitäjänä johon Riikka Purra kirjoitti vihapuheviestinsä. Jäävätköön itsensä.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009722321.html

Ketju on lukittu.