Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ranne kipeä ja turvoksissa

Vierailija
27.02.2023 |

ja mulle hoetaan vaan että ei sulla mitään ole, oot vaan nukkunu huonossa asennossa tai jotain. Siitäkö ranne tulee niin kipeäksi että on monen päivän päästä jostain kohdasta turvonnut ja kosketusarka? Lisäksi sanottiin ettei mun pidä mennä lääkäriin viemään oikeasti sairailta lääkäriaikoja!

Mikä ihmisiä vaivaa nykyään?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kohti se on kipeä? Kuvaile tarkemmin.

Vierailija
2/14 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan vaivaa AV:n päteviä valelääkäreitä moisilla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko laittanut jääpussia siihen kohtaan. Voi auttaa moniin kipuihin ja rasitukseen. Muista ettei jääpussia saa laittaa suoraan iholle.

Vierailija
4/14 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se runkkaaminen ja heti!

Vierailija
5/14 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut pikkurilli ja nimetön puuduksissa kohta 10 vuotta, johtuu siitä kun kannoin lapsenlasta aikoinaan yhdellä ja samalla puolella. Hoidin tuolloin lapsenlastani vuoden ajan lähes joka arkipäivä. Joku jänne siitä on mielestäni mennyt. Nyt sitten viime viikolla yksi päivä painelin sen puolen olkapään kipukohtia ja seurauksena ranne niin kipeä seuraavana päivänä että se käsi oli poissa pelistä pari kolme päivää. Kipu säteilee sormiin ja myös ylös olkavarteen. Turvonnut kohta on pikkurillistä n. 5 cm alaspäin, siis ulkosyrjän puoli. Myös sormet on turvoksissa. 

Vierailija
6/14 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet työksesi? Minulla ranteet kipeytyy tietokonetyöstä jos kirjoitan koko päivän.

Vierailija
7/14 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet työksesi? Minulla ranteet kipeytyy tietokonetyöstä jos kirjoitan koko päivän.

Olen eläkkeellä. Tämä kipeä on lisäksi se käsi jota käytän vähemmän kuin toista.

Vierailija
8/14 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut pikkurilli ja nimetön puuduksissa kohta 10 vuotta, johtuu siitä kun kannoin lapsenlasta aikoinaan yhdellä ja samalla puolella. Hoidin tuolloin lapsenlastani vuoden ajan lähes joka arkipäivä. Joku jänne siitä on mielestäni mennyt. Nyt sitten viime viikolla yksi päivä painelin sen puolen olkapään kipukohtia ja seurauksena ranne niin kipeä seuraavana päivänä että se käsi oli poissa pelistä pari kolme päivää. Kipu säteilee sormiin ja myös ylös olkavarteen. Turvonnut kohta on pikkurillistä n. 5 cm alaspäin, siis ulkosyrjän puoli. Myös sormet on turvoksissa. 

Hermopinne, korjautuu fysioterapeutin avulla ja joskus ihan jumppaamalla.  Jos ei auta, niin leikkaus helpottaa. 

Vierailija
9/14 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eläkkeellä. Tämä kipeä on lisäksi se käsi jota käytän vähemmän kuin toista.

Neulotko tai teetkö muita käsitöitä? Minulla sukkien teko ei suju kun parituntia kerrallaan normipuikoilla kivun takia. Looppaminen ei kipeytä. Outoa...

Vierailija
10/14 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kauanko se ranne on ollut nyt turvoksissa ja kipeä? Etkä varmasti ole tehnyt sillä mitää, mikä sen olisi aiheuttanut. Pakkasesta jotain jäistä tai kylmägeelipussia pidät välillä n10 min ja anna olla rayhassa. Viikon kuluttua kaikki on toisin.

Vierailija
11/14 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hermopinne, korjautuu fysioterapeutin avulla ja joskus ihan jumppaamalla.  Jos ei auta, niin leikkaus helpottaa. 

No tätä minä juuri itsekin epäilen. Mutta silloin kun tämä oli ollut noin vuoden puuduksissa, pikkurilli ja nimetön siis, lääkäri tökki niitä tikulla ja tuhahti että ei niissä mitään vikaa ole kun ne ei ole tunnottomia. 

Tietääkseni tunnottomuus ja puutuneisuus on kaksi eri asiaa. Lääkäri oli eri mieltä. Näin kipeä tämä ei ole kertaakaan vielä ollut. Ja nyt tosiaan niin turvoksissa että ranteen ulkosyrjällä kunnon "patti." Sormet ei meinaa suoristua kuin pakottamalla. Pikkurilli ja nimetön jo selvästi sisäänpäin taipuneet.

Vierailija
12/14 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kauanko se ranne on ollut nyt turvoksissa ja kipeä? Etkä varmasti ole tehnyt sillä mitää, mikä sen olisi aiheuttanut. Pakkasesta jotain jäistä tai kylmägeelipussia pidät välillä n10 min ja anna olla rayhassa. Viikon kuluttua kaikki on toisin.

Minähän sanoin että painelin olkapään kipukohtia, että siitäkö tämä johtuu. Ei tässä nyt jäät auta.

Vierailija
13/14 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa aloittaa ihan reumatutkimuksista. Nivelreuma aiheuttaa turvotusta ja se alkaa yleensä käden pienistä nivelistä.

Vierailija
14/14 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minähän sanoin että painelin olkapään kipukohtia, että siitäkö tämä johtuu. Ei tässä nyt jäät auta.

No siitäpä tietenkin, paineleppa lisää! Nyt oot tyytyväinen ,kun ollaan samaa mieltä.