Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä: lapsi käyttäytyy huonosti vain äidin läsnäollessa

Vierailija
14.07.2023 |

Päiväkodin kasvatuskeskustelu. Ylimääräinen, koska lapsi käytös päiväkodissa ei ole hyvää (vajaa viisivuotias saattaa vaikkapa laittaa voita korvaan).

Isä kertoo, että kotona hänellä ei ole mitään pulmaa lapsen kanssa, mutta huonoa käytöstä esiintyy, jos äiti on paikalla.

Isän näkemys kuulostaa minusta syyllistävältä (olen siis tämä äiti).

Asiahan on niin, että isä ei ota lapsesta mitään vastuuta, jos olen paikalla. Kommentoi korkeintaan sohvalta käsin, että lapsi on huonosti kasvatettu (jos lapsi tekee jotain sopimatonta, kiusaa isoveljeään tms).

Mies ei myöskään jaksa lapsen seuraa kovin pitkään yhtäjaksoisesti, vaan viettää aikaa melko paljon pois kotoa ja käytännössä olen lapsen kanssa melko paljon yksin illat ja viikonloput.

Meillä on myös kaksi vanhempaa lasta, jotka pitävät huoneensa oven pääosin tiukasti lukittuna saadakseen olla rauhassa pikkuveljeltä.

Päiväkodin toiveesta meillä on myös ylimääräisiä käyntejä neuvolaan, mikä on sinällään hyvä. Esim. juuri ruokailuhetket lapsen kanssa ovat hankalia ja kaipaan niihin tukea.

Mutta ahdistaa jo etukäteen seuraava käynti. Jos mies neuvolassakin alkaa kertoa, että hänellä ei lapsen kanssa ole mitään pulmaa. Kaikki ongelmat esiintyvät vain, kun äiti on paikalla.

Miten sinä toimisit tässä tilanteessa?

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin neuvolassa, että olen samaa mieltä, lapsi on hankala. Sitten toisin esille sen, että isä ei ole paljon läsnä, mutta sinä olet, ja sinun seurassani tapahtuu eniten huonoa käytöstä (mikä on normaalia). Eiköhän se pointti tässä ole saada apua hankalalle lapselle. Isän mielipiteistä viis.

Vierailija
82/88 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies neuvoo, että minulla tulisi olla auktoriteettia enemmän. Myönnän, että minulla on sitä kovin vähän. Mutta ajattelen, minun tulee löytää omat keinoni toimia lapsen kanssa. Miehen neuvot ei siihen auta.

Kyseessä oli poikalapsi? Kyllä, tarvitset aimoannoksen auktoriteettia ja nyt heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi parka :( Isän jutut ja tyyli olla vanhempana kuulostaa surkealta :( 

Hatunnosto sinulle, teet parhaasi ja yrität! Pidä kiinni tuosta harrastuksesta, jonka haluat aloittaa. Jos sinä päivystät kotona kuusi iltaa viikossa, mies voi järjestellä hommiaan niin että olet kerran viikossa pois.

Onko mies maanviljelijä tms? 

Vierailija
84/88 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäisin isän ja lapsen yhdessäoloa ilman äitiä. Sehän tuon viestin takana on.

Juu, mutta se tarkoittanee että lapsi istuu vaan ruudulla. Kiva isi antaa olla pädillä koko päivän. 

Ja tuo tekee erittäin pahaa ap:n lapsen kaltaiselle, hieman erityiselle lapselle. 

-eri

Vierailija
85/88 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen maalaisperheessä kasvanut. Jos mies tekee välillä konehommia niin ottaako lasta koskaan mukaan? Meillä lapsille tehtiin muovikanisterista, pehmukkeista ym istuin traktoriin (silloin ei ollut vielä turvaistuimia saatavilla kaupasta). Siellä istuimessa lapset olivat isän mukana aika pienestä ja pitkiä aikoja. Toki 5v iässä ei enää tarvittu erikoisistuinta ja alettiin jo opetella itse ajamaan traktoria. Veljeni otti jo kuukauden ikäisen vauvansa kainaloon kun kävi pieniä traktorihommia tekemässä. Näin perheen äiti sai välillä hetken olla rauhassa isompien lasten kanssa.

Eli voiko mies ottaa lasta mukaan konehommiin tai hallille? Jos hallilla liian vaarallista niin voiko sinne erottaa oman karsinan lapselle ja sinne iso kasa ruuveja, pultteja ym tavaraa josta saa rakennella ja katsoa isän työtä. Meillä lapset teki mielellään jo pienestä asti hommia autotallissa eli heitä varten ostettiin pussi pultteja, ruuveja, ja annettiin puukapuloja joissa reikiä ja ei kun rakentelemaan.

Vierailija
86/88 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käväisi illalla lyhyesti kodissa sisällä. Valitti, kiire.

Inhoan sanaa 'kiire'. Mies käyttää sanaa kahdessa merkityksessä. On fifty-sixty, kumpi tapaus kyseessä, ja puheesta sitä ei ota selvää. Miehellä voi olla oikeasti kiire. Mutta yhtä hyvin hän sanoo, hänellä kiire, jos erehdyn kertomaan asioistani enemmän kuin kahdella sanalla. Mies kyllästyy nopeasti. Omaa puhettaan jaksaa ylläpitää minuuttitolkulla.

Vierailija
87/88 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies toivoo, arvostaisin hänen tekemäänsä työtä.

Minusta tuntuu, toivoo jotain palvonnan kaltaista arvostamista. Jotain, mikä menee kaiken (vaikkapa lasten, parisuhteen ja muun edelle).

Itse pystyn arvostamaan vain sillä tasolla, millä arvostan kaikkea rehellistä työtä. Se ei riitä miehelle.

Toisaalta kykyni arvostaa miehen tekemää työtä on koetuksella, koska miehen työ vie kaiken ajan. Näennäisesti tai ei, mutta minä pyöritän arjen. Mitä nyt mies ohikulkiessaan neuvoo.

Vierailija
88/88 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä toimisin? Ottaisin eron. En tekisi mitään tuollaisella miehellä ja lasten isällä.

Isä saisi jatkossa ottaa lapsensa vaikka viikko-viikko-systeemillä ja hoitaa omat lapsensa omalla viikollaan täydellisesti, kun kerta sen osaa.

Aavee-mammojen yleispätevä ratkaisu kaikkiin maailman ongelmiin: "ota ero". 

Höpö höpö, incel-pieni. Se on yleispätevä ratkaisu kusipäisen miehen aiheuttamiin ongelmiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän