Miksi raadamme niska limassa jotta ahneella sukupolvella olisi suurempi eläke?
Ovat kaiken ovat muutenkin saaneet helpolla verrattuna nykynuoriin/työikäisiin? Ja niin ahneita ja itsekkäitä ovat vielä kaiken päälle. Omilla 70+ vanhemmillakin omaisuutta useampi asunto, miljoonien arvosta yhteensä, eivätkä MITÄÄN ole koskaan antaneet lapsilleen. Ei puhettakaan että olisivat auttaneet vaikkapa ensiasunnon ostossa tai vastaavaa. Siinä vaan hilloavat omaisuuttaan varmaan hautaan asti, vaikka jo vuosia ovat mukamas lupailleet kaikkea.
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005122519.html
Kommentit (1202)
Vierailija kirjoitti:
Missään nimessä ei kannata maksaa asumistukea vuokra-asuntoon niin että 2 lasta saisi omat huoneet. Mielummin kannattaa maksaa 50 vuotta kansaneläke + takuueläke 922 netto + elekeläisen asumistuki.
Ei ole edes hyötyä tehdä 6 kuukautta palkkatukityötä 1600 netto palkalla ja sen jälkeen 580 netto työmarkkinatukea puolitoista vuotta.
Kun masennut ja jäät eläkkeelle niin saat enemmän rahaa.
Ja kokoomus leikkaa ansiosidonnaista joten ei kun soitto sairaalaan hoitajalle : olen masentunut ja pahasti.
Voi luoja näitä kuvitelmia. Kun vaan masennut niin pääset eläkkeelle. Voithan yrittää. Aika härskiä teeskennellä masentunutta ja hankaloittaa sitten niiden oikeasti masentuneiden hoitoonpääsyä. Kannattaa itse tehdä jotain sen eteen että työllistyy. Itse työttömyysjakson aikana kouluttauduin lisää ja sen jälkeen en ole työttömänä ollut ja aikaa tästä on lähes 20 vuotta. Että ihan omilla valinnoilla voit vaikuttaa siihen miten se sinun elämäsi etenee.
Lukiessa näitä kommentteja ei näytä monelta halua löytyvän siihen työntekoon tai kouluttautumiseen mutta rahaa pitäisi silti saada ja mielummin ilmaiseksi. Miten voi ihmiset olla noin saamattomia? Varmasti niitä työhaluja alkaa hetken päästä löytyä kun tarpeeksi kiristetään sitä ilmaisen rahan jakamista niin että ei raha riitä asumiseen ja ruokaan. Kyllä vika on ihan itsessä jos vuosikausia roikkuu työttömänä.
"Isoa osaa asuntovelallisista odottaa karmea yllätys loppuvuodesta"
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6a28941b-7d6f-4a77-a76e-5222ef687ee9
"Taloyhtiöt eivät saa remonttilainaa"
Vierailija kirjoitti:
Nuoremmat ei auta eläkeläisiä, miten liikuntarajoitteiset sitten liikkuu, jos ei heitä auteta, miten huonokuntoiset pärjäävät, kun ovat suututtaneet nuoremmat.
Sodassa aina sähköt katkeaa ja ruokaa vaikea saada. Vielä vaikeampaa, jos olet fyysisesti heikko.
Kannattaa suututtaa nuorempi sukupolvi. Voidaan hyvällä omalla tunnolla jättää auttamatta
Oletkin ainut, joka morkkaa vanhempaa väkeä. Työskentelen nuorten kanssa, fiksujen nuorten, ja mitään tuonkaltaista, mitä sinä suollat täällä, en ole kuullut.
Joten ihan uskallan luottaa tulevaisuuteen, ja siihen, että kaikkia hoidetaan niin kuin asiaan kuuluu. Ikäluokat 20-65, kyllä löytyy ahkeria, viisaita tekijöitä meidän maassamme
"Remontti on tehtävä 1970 - luvun kerrostaloon"
Kaikki russakat pitää tappaa, ap etenkin.
Kerrostalo voi mennä konkurssiin.
"Olet vastuussa naapurisi yhtiölainoista ja vastikkeista"
"Vastikkeet nousevat paljon uusissa taloissa"
"Ulosottoa pukkaa"
"Perintöveroja 12 miljoonaa euroa ulosottoon"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi ahne 66 v. eläkeläinen, nettoeläke 1450 e/kk 43 vuoden työurasta, ei omaisuutta koska en ole halunnut sitä kerätä. Saat olla kateellinen, ole hyvä vaan.
Se on melkein saman verran kun saan matalapalkka-alalla töissä (olen vaihtanut alaa) neljä päivää viikossa (en tällä hetkellä jaksa enempää, kun ala on sen verran raskas ja pienet lapset). Ja on tosiaan ne lapsetkin vielä elätettävänä.
Omathan ovat valintasi.
43 vuotta tein kokopäivätöitä, 2 lasta, olemattomat äitiyslomat siihen aikaan, eläke 1650 netto. Riittää hyvin. Mummo 77 v.Todella ilkeää tekstiä. Meillä nuoremmilla on valta jättää teidät hoitamatta.
Minä olen aikoinani tehnyt 41-v työuran, lisäksi 3 lasta. Olen hoitanut sairastuneen puolisoni ja hänen ikääntyneet vanhempansa.
Tämän kaiken siis ollessani ihan kokoaikaisesti töissä.
Nyt kun olen itse eläkkeellä hoidan omia ikääntyneitä vanhempiani. Ilmaiseksi .
Omille aikuisille lapsilleni olen sanonut ettei heidän tarvitse minua alkaa hoitamaan kun tästä vielä vanhenen.
Kärrätköön vanhainkotiin ja jos sinne ei mahdu niin jättäkööt vanhainkodin kuistille jonottamaan. Olen tehnyt työtä 15-v lähtien ja aina veroni maksanut.
Mikäli valtio eli hyvinvointialue ei minusta huolehdi kun sen aika tulee, niin olkoot sitten huolehtimatta.
Minä en pysty ymmärtämään tuota jankutusta "ahneesta sukupolvesta", varsinkaan heiltä jotka ovat syntyneet ja varttuneet kaiken tämän hyvän keskelle.Eläkkeellä hoidat omia vanhempia. Mä olen 40 ja toinen vanhempi jo kuollut.
Osanottoni vanhempasi kuoleman johdosta.
Tosiasia on ettei yhteiskunnan tukitoimet todellakaan riitä huolehtimaan ikääntyneistä ja heikentyneen toimintakyvyn omaavista ihmisistä. Paljon jää omaisien vastuulle.
Töitä kuitenkin on koko elämä tehty ja verot maksettu, joskus väsyneenä turhautuu ja huomaa miettivänsä että mihin ne verorahat on mennyt? Kannattiko tehdä töitä nuoresta pitäen, varsinkin kun eläke alkoi kertymään vasta 23-v lähtien ja töitä verokortilla tehty kuitenkin jo 15-vuotiaasta.Kannattiko tehdä töitä 15 vuotiaasta? No tietysti kannatti, sai rahaa elämiseen ja viisashan osasi jo alusta alkaen laittaa joka palkasta säästöön. Vielä fiksummat sijoitti. Eläkkeiden pienuutta aina itketään vaikka säästöjä olisi satoja tuhansia euroja ja kiinteistöjä toinen mokoma. Valivalivali. Töitä on SAANUT tehdä niin paljon kuin jaksaa. Jopa ilman minkään alan koulutusta. Toista se on tänä päivänä, edes korkeakoulutus ei takaa alipalkattua osapäivätyötä.
Tämä! Rutistaan pienestä eläkkeestä ja sitten käyttötilillä on kolmesataatonnia jota inflaatio nakertaa.
Vierailija kirjoitti:
Nuoremmat ei auta eläkeläisiä, miten liikuntarajoitteiset sitten liikkuu, jos ei heitä auteta, miten huonokuntoiset pärjäävät, kun ovat suututtaneet nuoremmat.
Sodassa aina sähköt katkeaa ja ruokaa vaikea saada. Vielä vaikeampaa, jos olet fyysisesti heikko.
Kannattaa suututtaa nuorempi sukupolvi. Voidaan hyvällä omalla tunnolla jättää auttamatta
Mielummin autan sitä vanhaa ihmistä kuin sinua. Sinunlaisiasi ei sitten kukaan tulekkaan hädän tullessa auttamaan. Muista tämä silloin, kun hyvällä omatunnolla kävelen ohitsesi mahdollisen sodan aikana, vaikka apua huudat.
Putkiremontti on pakko tehdä.
Sosiaaliturvamenoista 40% menee eläkeläisille.
https://thl.fi/fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terv…
Tuohon lisäksi maksetaan 30 miljardia työeläkkeitä.
Me nuoremmat kieltäydymme eläkeläisten auttamisesta, se tuo työpaikkoja, kun he ostavat palveluita 1000 netto eläkkeellään.
Herpes, raskaus, synnytys
https://www.terveyskyla.fi/naistalo/raskaus-ja-synnytys/infektiot-ja-ra…
Suomessa minimieläke on 922 eikä mene veroa.
Miljoona satatuhatta eläkeläistä saa tuosta enemmän eläkettä.
Mutta me nuoret perustamme firmoja ja otamme esim. kodin siivouksesta 500 kerta
Nimittäin eläkeläisille ei ole kodin siivousta kunnilla eikä kaupungeilla.
Myös iäkkäämmät saavat pskoja palkkoja. "Ahne sukupolvi" on vain nuorempien keksimä termi, joka ei pohjaudu millään lailla todellisuuteen.