Miksi raadamme niska limassa jotta ahneella sukupolvella olisi suurempi eläke?
Ovat kaiken ovat muutenkin saaneet helpolla verrattuna nykynuoriin/työikäisiin? Ja niin ahneita ja itsekkäitä ovat vielä kaiken päälle. Omilla 70+ vanhemmillakin omaisuutta useampi asunto, miljoonien arvosta yhteensä, eivätkä MITÄÄN ole koskaan antaneet lapsilleen. Ei puhettakaan että olisivat auttaneet vaikkapa ensiasunnon ostossa tai vastaavaa. Siinä vaan hilloavat omaisuuttaan varmaan hautaan asti, vaikka jo vuosia ovat mukamas lupailleet kaikkea.
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005122519.html
Kommentit (1202)
Miksi tuoreessa hesarissa on juttu että puolet päihdekuntoutuskodin hoidokeista on hoitajia?
Miksi hoitoalalla on niin paljon päihderiippuvuutta?
En mä ainakaan raada, 18 h/ vkossa töitä, loput tulot eläkkeestä 😊
Kiinteistövero nousee 40%
https://www.tivi.fi/uutiset/karu-arvio-asunnonomistajille-perati-40-pro…
Työkkäri järjestää työkokeilua. Moni naimisissa oleva mies on puutteessa. Heille voisi myydä pimppaa.
Mies voi soittaa vaimolle, että on ylitöissä ja tulla työttömän luo esim. 20 euroa yksi pano.
Kun tukia tarpeeksi leikataan niin keksitään muuta. Moni mies tykkää nuoresta kauniista työttömästä, kun oma vaimo on vanha kurppa.
Vaimo haukkuu työttömiä ja yhtäkkiä oma avioliitto onkin piloilla. Vaimo ihmettelee, että miten hän on saanut genitaaliherpeksen, vaikka on ollut vain aviomiehen kanssa.
Vaimo pukeutuu hienosti, naama on täynnä meikkiä ja parturissa on käyty. Vaimo juttelee kahvitauolla työkavereille, että oltiin viikonloppuna mökillä. Vaimo miettii miksi alapää tuntuu kummalliselta, työpaikan vessassa paljastuu rakkulat.
Vaimo ei vielä tiedä, että työtön odottaa hänen miehelleen vauvaa ja lapset saavat sisarpuolen.
"Perintöasunnoista ei pääse eroon."
Tiedätkö yhtään kuinka pieni työmarkkinatuki on? Ei kaikki työttömät saa toimeentulotukea ja asumistukea.
Se on alle 600€/kk. Sen päälle maksetaan sitten toimeentulotukea, asumistukea. Asuminen ei maksa mitään, ei sähkö, lasten päivähoito, terveydenhuolto, ei mikään. Aika herroiksi sillä elää.
Ei makseta, jos puoliso töissä tai on asuntovelkaa. Tiedät sitten ensi talvena, kun sinut irtisanotaan.
Meillä muuten meni lapsista työkokeilussa työmarkkinatuella hoitomaksut, kun puoliso tienasi 1600 netto.
Kuinka monessa perinnönjaossa paljastuu lisälapsia. Ja vaimo on raatanut perintöä niidenkin eteen
Osa saa valtiolla 5000 palkkaa, tuo summa voidaan puolittaa ja palkata 1 henkilö lisää töihin.
Tuo ehdotus pitää laittaa poliitikoille.
Opettajilla on 2 kuukautta kesälomaa, he voisivat pyörittää iltistä heinakuun niin vanhemmat pääsevät töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, työmarkkinatuki on 580 netto kuukaudessa ja 740 netto, jos 2 lasta.
Jos puoliso tienaa 2400 brutto niin perhe ei saa vuokra-asuntoon asumistukea eikä toimeentulotukea.
Ja siksi meillä on teinityttöjä ja teinipoikia samassa huoneessa, kun perheitä asuu kaksiossa.
Itselläni on suunnitelma, kun nuorin lapsi täyttää 18 niin sossu ei enää puutu. Eli menen lääkäriin ja sanon, että olen niin masentunut, että en jaksa nousta sängystä ylös ja jään vallan kotiin.
Työttömiä haukutaan, koko ajan leikataan tukia. En voi enää tarjota lapselle omaa huonetta, kun hän muuttaa pois kotoa enkä tarvitse enkä halua enää työpaikkaa.
Yhteiskunnan olisi kuulunut ottaa minut töihin jo aikaisemmin tai maksaa asumistukea, jotta olisin saanut 2 lapselle omat huoneet vuokra-asuntoon.
Nyt maksettavaksi tulee eläke 40 vuodeksi ja teen käsitöitä ja katson telkkaria.
Yhteiskunnanko se pitää sinut töihin ottaa? Kyllä minä olen päässyt töihin ihan omalla aktiivisuudella. Ei sitä ennenkään ollut omaa huonetta lapsilla. Ihan normaalia oli että huone jaetaan kahden tai useamman kesken ja 18 vuotiaana pärjäät ihan omillasi koska olet oikeutettu niihin tukiin jos ei töitä ole. Juuri sinunlaisesi takia näitä kiristyksiä kaikkeen nyt tulee. Nauti nyt sitten niistä kun ei kerran se työnteko houkuta. Minä käyn töissä ja saan siitä ihan mukavasti rahaa jolla sitten voin hankkia kaikenlaista. Varmasti masentaa kun on tiukkaa jatkuvasti mutta rahallisen tilanteen parantamiseksi ei auta kuin työnteko.
Matkatöissä ehtii myös pitää muita naisia.
Meillä oli taloyhtiössä joskus putkiremontti ja yksi työmies nukkui viikot naapurin naisen luona, hän oli toisesta kaupungista. Kyllä heillä suhde oli.
Itse en alkaisi seurustella miehen kanssa, joka on viikon jossain muualla töissä, en nyt oikein luota mitä olen nähnyt kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa menee isot rahat armeijaan, mutta ikinä et näe armeijan upseeria livenä.
Kun nyt mennään natoon niin näemmekö me sitten joskus edes yhden sotilaan vai nouseeko vain verot?
Kaikki terveet suomalaiset miehet ovat reserviläisiä! Etkö sitä tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso ikäluokkalainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
> Ovat kaiken ovat muutenkin saaneet helpolla verrattuna nykynuoriin/työikäisiin? Ja niin ahneita ja itsekkäitä ovat vielä kaiken päälle. Omilla 70+ vanhemmillakin omaisuutta useampi asunto, miljoonien arvosta yhteensä, eivätkä MITÄÄN ole koskaan antaneet lapsilleen. Ei puhettakaan että olisivat auttaneet vaikkapa ensiasunnon ostossa tai vastaavaa. Siinä vaan hilloavat omaisuuttaan varmaan hautaan asti, vaikka jo vuosia ovat mukamas lupailleet kaikkea.
Mitä ihmeen höpinää? Lääkkeet!
Vapaa-ajan asunnon olen lahjoittanut lapselleni ja hänen perheelleen. Yhdessä sijoitusasunnossani on asunut yksi lapseni, kunnes saivat säästettyä rivitaloasuntoon tarvittavan summan. Asuntojen osakekirjat ovat olleet lainojen lisävakuuksina lasten lainoissa (parhaillaankin). Lapsenlapset tulevat asumaan asuntoihin edullisesti opiskeluaikoinaan. Itse aion vanhana muuttaa pieneen, edulliseen yksiööni.
En siis "hilloa" mitään. Elän hyvin säästeliäästi ja nuukasti.Jaa me ollaan oltu puolison kanssa kohta 30 vuotta yhdessä ja asutaan vuokralla kolmiossa, 2 lasta. Puolisolla vakituinen kokoaikatyö ollut jo 20 vuotta ja itse aina palkkatukitöissä, työkokeiluissa ja teen sijaisuuksia, jos saa. Ei saada edes pankista lainaa ja molemmilla AMK tutkinto.
Olen ollut elämässäni yhden kerran lentokoneessa ja ulkomailla lapsena eli siitä on 30 vuotta.
60000 ihmistä kuolee vuodessa ja heidän tilalla on me tyhjätaskut. Yrittäjäparat, kun me nuoremmat ei käydä edes parturissa. Puoliso leikkasi mun hiukset ja laitan ne ponnarille, letille tai nutturalle.
Ja ei tod. käydä missään kahviloissa jne.
Puhu vaan omasta puolestasi. Kyllä me työikäiset käytetään enemmän palveluita kuin pihit eläkeläiset.
Ammattikorkeakoulussa oli 6 kuukauden palkaton työharjoittelu. Hoidin puhelinvaihdetta yksin kuukauden, kun sihteerit lomautettiin.
Itse olen kyllä ihan itse pitänyt palkkarahani. Oma vika, jos annat ne eläkeläisille.