Onko mielestäsi outoa, jos joku lukee oikeita kirjoja vuonna 2023?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. En ole koskaan tykännyt kuunnella äänikirjoja, mutta tykkään lukea. Mulle helpompi keskittyä kirjaan lukemalla.
Minä en sisäistä sisältöä yhtä hyvin jos kuuntelen sen. Sen(kin) takia luen mieluummin. Kokemus vaan on paljon autenttisempi.
Totta. Lisäksi minä aina kuvittelen lukiessani henkilöiden äänenkin, joten ihan hirveää, kun mies lukee naisen repliikkejä ja päinvastoin.
Ei kyllä pääse tunnelmaan yhtään.
Itse ajattelen, että kuka ei lukis kirjoja? Äänikirjoja kuuntelen bussimatkalle ja kotitöiden ohessa. Nämä ovat kevyempiä teoksia, joita ei todennäköisesti tulis ikinä luettua. Luettavaksi valikoituu sitten tasokkaammat teokset. Lukuhetki on mielestäni enemmän luksusta, koska sitä ei usein ehdi tehdä.
Luen kirjoja ja kuuntelen kirjoja. Lukemismääräni ovat kasvaneet eksponentiaalisesti, koska en pysty pahoinvoinnin takia lukemaan autossa tai junassa, mutta kuuntelemaan pystyn. Tykkään lukea romaanit, mutta kuuntelen tietokirjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan kuuntele äänikirjoja, ne ovat niin ärsyttäviä. Kirjoja luen noin viisi viikossa.
Oletko työtön? Vai luetko jotain maks. 200-sivuisia kirjoja?
Työaikani on 8 tuntia ja nukun 7 tuntia, kyllä siinä ehtii lukea tunnin jos toisenkin. Ohis
No ei ole outoa. Itse luen "oikeita" paperikirjoja ja mulla on myös lukulaite e-kirjoja varten. Äänikirjoja en kuuntele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan kuuntele äänikirjoja, ne ovat niin ärsyttäviä. Kirjoja luen noin viisi viikossa.
Oletko työtön? Vai luetko jotain maks. 200-sivuisia kirjoja?
Olet ilmeisesti aika hidas lukija.
Minä en sisäistä sisältöä yhtä hyvin jos kuuntelen sen. Sen(kin) takia luen mieluummin. Kokemus vaan on paljon autenttisempi.