Onko mielestäsi outoa, jos joku lukee oikeita kirjoja vuonna 2023?
Kommentit (27)
Ei todellakaan. Luin juuri taas yhden kirjan loppuun. Äänikirjoja en kuuntele.
Ei. En minä luokittele oudoksi jos joku tekee jotain, jota tehtiin jo 1900-luvulla. Kuten ajaa tavallisella pyörällä tai tankkaa autoonsa bensiiniä.
Lukisin jos ehtisin muulloin kuin lomilla. Äänikirjat ovat tehokasta ajankäyttöä lenkeillä, työmatkoilla jne.
Lukutaito on sivistyksen kulmakivi ollut aina.
Outoa on se, että ihmiset jotka kuuntelee vain äänikirjoja sanovat lukevansa paljon
Lukeminen on lukemista, kuuntelu on kuuntelua.
Moni sekä lukee että kuuntelee. Ja eräät jopa kirjoittavat.
Ei ole koskaan outoa lukea kirjoja.
Ei se niin outoo oo. Mut jotku kävelee ja juoksee niin ku kivikaudella ennen pyörän keksimistä.
Luen oikeita kirjoja 5 - 10 viikossa. En kuuntele äänikirjoja enkä lue e-kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan kuuntele äänikirjoja, ne ovat niin ärsyttäviä. Kirjoja luen noin viisi viikossa.
Oletko työtön? Vai luetko jotain maks. 200-sivuisia kirjoja?
Vierailija kirjoitti:
Lukisin jos ehtisin muulloin kuin lomilla. Äänikirjat ovat tehokasta ajankäyttöä lenkeillä, työmatkoilla jne.
Ei missään nimessä suostu kuuntelemaan mitään kun olen lenkillä. En tosiaankaan ymmärrä miksi ihmiset eivät ymmärrä elää hetkessä.
Ei. En ole koskaan tykännyt kuunnella äänikirjoja, mutta tykkään lukea. Mulle helpompi keskittyä kirjaan lukemalla.
Kirja! Kirjasto! Oikea Kirja sen olla pitää. Ei kirjaa voi kuuntelemalla 'sisäistää' ja päästä lukemisen flow-tilaan, jos koko ajan touhuaa muuta. Miksi ei ihminen osaa enää edes rentoutua kirjan kera?
Onhan tuo outoa, vähintään jokin epävakaa persoonallisuushäiriö kyseessä, jos nykypäivänä lukee mieluummin paperista kirjaa kuin e-kirjaa saati jos ei edes äänikirjaa voi kuunnella. Psykiatrille sellaiset!
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo outoa, vähintään jokin epävakaa persoonallisuushäiriö kyseessä, jos nykypäivänä lukee mieluummin paperista kirjaa kuin e-kirjaa saati jos ei edes äänikirjaa voi kuunnella. Psykiatrille sellaiset!
🤣Siinäpä se vitsin murjaisit.
Ystävä- ja perhepiirissäni kaikki lukevat kirjoja.
En koskaan kuuntele äänikirjoja, ne ovat niin ärsyttäviä. Kirjoja luen noin viisi viikossa.