Onkohan huijaus?
Tuli tuollainen viesti:
Hyva herra/rouva,
Pakettisi on askettain saapunut Postin lajittelukeskukseen. Jotta voit vastaanottaa pakettisi, on tarkeaa maksaa toimituskulut. Kun olet maksanut toimituskulut, lahetamme pakettisi. Saat paketin viimeistaan seuraavana arkipaivana tai voit noutaa sen seuraavana arkipaivana klo 16:00 alkaen valitsemastasi noutopisteesta.
Maksa toimituskulut
(Tässä oli linkki)
Ysavallisin terveisin,
Posti
Posti FI - 2023
Kommentit (11)
Menin sitten sivulle ja siellä oli että pitää maksaa 2.95 käsittelymaksu niin saa paketin.
Porvoon postistako haet pakettisi 😀?
Vierailija kirjoitti:
Menin sitten sivulle ja siellä oli että pitää maksaa 2.95 käsittelymaksu niin saa paketin.
juu tosiaan kannattaa mennä epämääräisille sivuille suoralla linkillä hoono soomi viestistä ja maksaa siellä "halpa" käsittelymaksu vaikka mitään ei ole itse tilannut. voihan se joltain tuntemattomalta ameriikan serkulta olla...
Ei vaan kannata tulla tänne ihmettelemään miksi onkin tilit tyhjentyneet, eikä vain 2,95 lähtenyt tililtä.
Mä olen saanut kahdesti viestin Vaasan työkkäristä. Toisessa oli varattu puhelinaika työnhakuun liittyen, toisessa oli varattu aika toimistolle myös työnhakuun liittyen. Molemmissa viesteissä oli linkki liitteisiin.
En tietenkään avannut niitä, olenhan 65v. eläkeläinen ja asun Helsingissä.
Laitoin numeron estoon.
Näitä erilaisia kummallisia viestejä tulee aika-ajoin, eikä se numeron esto mitään auta, huijareilla niitä numeroita löytyy aina uusia.
Noi huijarit lähettää lukemattomia viestejä, aina joku menee vipuun. Se on inhimillistä.
Suomessa ei käytetä ilmoituksissa (tai missään) titteleitä herra tai rouva ilman sukunimeä siihen perään. Jo heti siitä huomaa huijauksen.
Luin tuon ilmoituksen uudestaan. Joo, ensin virallinen ja muodollinen aloitus ja siihen perään epämuodollisesti sinuttelua. Ei suomalaisen kirjoittamaa tekstiä. Sitä paitsi Suomessa postilähetyksissä on aina vastaanottajan etunimi mukana ja niistä kyllä huomaa, onko vastaanottaja herra vai rouva!
Jo ihan noinkin pienistä asioista huomaa, onko oikea viesti vai huijaus.
kuinka tyhmä voi olla.