Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monella on anoppi edellyttää miniän

Miniäkokelas
12.07.2023 |

Piikomista anopin kotona?
Kuinka monella anoppi on sitä mieltä, että miniä on ensisijaisesti anopin apulainen eikä kotityöt kuulu anopin pojalle?

Nämä kysymykset tulivat mieleen toisesta ketjusta missä aihetta ruodittiin.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain kotikasvatuksen jossa opetettiin kysymään voinko auttaa, enkä sitä että etten voi tehdä sitä ja tätä, koska se on naisen arvoa alentavaa. Anoppini on myös kasvattanut minulle unelmamieheni, joka käy töissä, hoitaa lapsia, tekee koitöitä, jne. Kun menemme anoppilaan me menemme sinne vieraaksi, jossa hallitsen ne peruskäytöstavat, jotka sain kodin perintönä.

Tätähän ei kysytty vaan sitä että suhtautuuko anoppisi sinuun kuin piikaan.

Minun anoppini nimenomaan kohteli minua kuin alempiarvoista, ei kuten vierasta.

Minun oletettiin palvelevan anoppia, appea, kälyjä ja näiden puolisoja ja anopin ja apen sukulaisia.

En kyllä kävisi tuollaisessa paikassa.

Vierailija
42/87 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ivan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se miniän osallistuminen ole piikomista, vaan yhdessä tekemistä. Kun menemme anoppilaan tai hänen mökilleen kylään, niin tietenkin haluan viettää aikaa anopin kanssa ja mikä onkaan mukavampaa, kuin kokata yhdessä ja sitten vaikka tiskata. Tuo on oikeasti erityisen hauskaa puuhaa. Mukana voi olla myös ruoanlaittoviiniä tai kahvia. Oikein tosissaan olen tehnyt kotitöitä esim. kun kun siivottu anopin edesmenneiden sukulaisten kotia tms. Tottakai osallistun.

Samoin on oikein mukavaa kokata pojan ja tämän tyttöystävän kanssa. Kokeillaan vaikka uusia reseptejä. Olisin muuten voinut hyvinkin pyytää pojan tyttöystävän avuksi keittiöön pojan yo-juhliin, koska hän on niin läheinen, siis perhettä, ei vieras. Hän kuitenkin oli samaa aikaan omissa juhlissaan.

Ettekö koskaan tee muita kotitöitä ystävienne kanssa. Esim. jos läheinen ystävä tulee kylään, sanot hänelle, että istu sinä sohvalle odottelemaan, minä sulkeudun tunniksi keittiöön käärimään susheja. Vai voisiko sitä ruokaa tehdä yhdessä? Ja vielä lopuksi siivota paikat.

En tee kotitöitä vieraideni kanssa.

Sushit tehdään valmiiksi ennen kuin he tulevat.

Siivotaan vieraiden lähdettyä.

Minä en koe olevani vieras mieheni vanhemmilla vaan osa perhettä.

No silti sinä tai edes miehesi ette siellä anoppilassa ole perhettä.

Kyllä me olemme osa sitäkin yhteisöä.

Vierailija
44/87 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tiskasin ihan vapaaehtoisesti, mutta se taisi olla aivan ensimmäinen kerta. Nuorempana aina tein juuri sen mitä mieheltänikin pyydettiin, en tippaakaan enempää.

Vierailija
45/87 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa hyvä anoppi on kuollut anoppi.

Vierailija
46/87 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asijantuntia kirjoitti:

Hyvä anoppi on myös sellainen anoppi, joka kohtelee miehiä ja naisia samalla tavalla, ja on muutenkin ystävällinen ja tasapuolinen.

Vierailija
47/87 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asijantuntia kirjoitti:

Hyvä anoppi on myös sellainen anoppi, joka kohtelee miehiä ja naisia samalla tavalla, ja on muutenkin ystävällinen ja tasapuolinen.

Olisikin näin. Minun miestä passataan anopin toimesta aina, kun siellä käydään eikä edellytetä viemään edes omia asioita tiskipöydälle. Itse saan osakseni ynseää kohtelua, jos en koko ajan puuhaile joko sisällä tai kukkapenkissä. Auta armias, jos erehdyn istumaan sohvalle! Miehelle reissut anoppilaan on yhtä lomaa.

Vierailija
48/87 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden tuttuni anoppi suunnitteli ihan tosissaan, että hänen miniänsä ryhtyy tulevaisuudessa hänen omaishoitajaksi. Onneksi miniä otti miehestään eron ja muutti muualle. Oma anoppi on ihan kiva, mutta hänenkin suvussaan oletetaan miniöiden olevan jokaisen synttäreillä keittiövastuussa. Minusta anopin omat pojat voivat autella, minä en.

Jännä, kun anoppien pojilta ei mitään vaadita ikinä. Olen seurustellut ennen tätä nykyistä yhden toisen miehen kanssa ja hänet niinkuin nykyinenkin oli paasaamalla passattu.

Minun ainut vika on se, että minulla ei ole munia haarojen välissä.

Vierailija
49/87 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko te siis anopin nurkissa loisina?

Ei ehkä kantsi ottaa tuollaista mammanpoikaa, koska sehän tiedetään, ettei mammanpojasta ikinä miestä kasva, ainakaan vaimolleen. 

Vierailija
50/87 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntynyt naiseksi. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden tuttuni anoppi suunnitteli ihan tosissaan, että hänen miniänsä ryhtyy tulevaisuudessa hänen omaishoitajaksi. Onneksi miniä otti miehestään eron ja muutti muualle. Oma anoppi on ihan kiva, mutta hänenkin suvussaan oletetaan miniöiden olevan jokaisen synttäreillä keittiövastuussa. Minusta anopin omat pojat voivat autella, minä en.

Jännä, kun anoppien pojilta ei mitään vaadita ikinä. Olen seurustellut ennen tätä nykyistä yhden toisen miehen kanssa ja hänet niinkuin nykyinenkin oli paasaamalla passattu.

Minun ainut vika on se, että minulla ei ole munia haarojen välissä.

Haloo, ei se ole vika.  Aivojen puute olisi vika ja sitähän nämä mammanpoikia kasvattaneet ja sellaisia puolustelevat potevat.

Vierailija
51/87 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se miniän osallistuminen ole piikomista, vaan yhdessä tekemistä. Kun menemme anoppilaan tai hänen mökilleen kylään, niin tietenkin haluan viettää aikaa anopin kanssa ja mikä onkaan mukavampaa, kuin kokata yhdessä ja sitten vaikka tiskata. Tuo on oikeasti erityisen hauskaa puuhaa. Mukana voi olla myös ruoanlaittoviiniä tai kahvia. Oikein tosissaan olen tehnyt kotitöitä esim. kun kun siivottu anopin edesmenneiden sukulaisten kotia tms. Tottakai osallistun.

Samoin on oikein mukavaa kokata pojan ja tämän tyttöystävän kanssa. Kokeillaan vaikka uusia reseptejä. Olisin muuten voinut hyvinkin pyytää pojan tyttöystävän avuksi keittiöön pojan yo-juhliin, koska hän on niin läheinen, siis perhettä, ei vieras. Hän kuitenkin oli samaa aikaan omissa juhlissaan.

Ettekö koskaan tee muita kotitöitä ystävienne kanssa. Esim. jos läheinen ystävä tulee kylään, sanot hänelle, että istu sinä sohvalle odottelemaan, minä sulkeudun tunniksi keittiöön käärimään susheja. Vai voisiko sitä ruokaa tehdä yhdessä? Ja vielä lopuksi siivota paikat.

En tee kotitöitä vieraideni kanssa.

Sushit tehdään valmiiksi ennen kuin he tulevat.

Siivotaan vieraiden lähdettyä.

Minä en koe olevani vieras mieheni vanhemmilla vaan osa perhettä.

No silti sinä tai edes miehesi ette siellä anoppilassa ole perhettä.

Kyllä me olemme osa sitäkin yhteisöä.

Ette ole perhettä eikä ole mitään anoppi-yhteisöä.

Anoppi on miehesi sukulaisia.

Vierailija
52/87 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun anoppini ja appeni käyttäytyi noin 80-90-luvulla. Olin aika järkyttynyt siinä ketjussa, että nykyäänkin on samanlaisia kuspäitä vielä.

Minut kutsuttiin poikaystävän veljen lakkiaisiin. Ilahduin kutsusta ja että tapaisin sukua. Ostin sievän mekon vähillä rahoillani, ja se sopikin hyvin niiden tiskihanskojen kanssa jotka kädessä jouduin tiskaamaan koko päivän.

Meillä taas ei kutsuttu pojan tyttökaveria tyttäremme lakkiaisiin. Kuitenkin tuo tyttöystävä oli jälkikäteen selittänyt, miten joutui tiskaajaksi ja piikomaan. Piti ihan kysyä tuolta asiaa kauhistelevalle, että miten tuo oli mahdollista, kun koko tyttöä ei meillä kyseisenä päivänä näkynyt, onko sillä samaan aikaan kaksi poikakaveria.

Vierailija
53/87 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin ja miehensä mökillä ollessa tilanne on sinänsä kinkkinen, että mieheni voi olla mamman passattavana koko viikonlopun mutta minä en. Minä en voi heitellä tikkaa ulkona kun äitinsä tekee ruokaa keittiössä, vaan minun on totta kai kysyttävä miten autan ja osallistuttava ruoan valmistukseen ja pöydän kattamiseen. Mieheltäni ja veljeltään anoppi ei tietenkään lomareissulla odota mitään, ja voi olla ettei minultakaan, mutta selvää on etten voi vaan lepäillä kun toinen touhuaa.

Eniten kyrsii se, että palvelen samalla miehen veljeä joka on aikamies mutta mieheni lailla taantuu taaperoksi äidin helmoissa. Naiset kokkaavat ja kattavat pöydän ja kutsuvat sitten miesväen valmiiseen pöytään syömään. Argh.

Vierailija
54/87 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutteko te siis anopin nurkissa loisina?

Ei ehkä kantsi ottaa tuollaista mammanpoikaa, koska sehän tiedetään, ettei mammanpojasta ikinä miestä kasva, ainakaan vaimolleen. 

Mistä sinä puhut? Ketju koskee anopin käyttäytymistä.

Vierailija
55/87 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopin ja miehensä mökillä ollessa tilanne on sinänsä kinkkinen, että mieheni voi olla mamman passattavana koko viikonlopun mutta minä en. Minä en voi heitellä tikkaa ulkona kun äitinsä tekee ruokaa keittiössä, vaan minun on totta kai kysyttävä miten autan ja osallistuttava ruoan valmistukseen ja pöydän kattamiseen. Mieheltäni ja veljeltään anoppi ei tietenkään lomareissulla odota mitään, ja voi olla ettei minultakaan, mutta selvää on etten voi vaan lepäillä kun toinen touhuaa.

Eniten kyrsii se, että palvelen samalla miehen veljeä joka on aikamies mutta mieheni lailla taantuu taaperoksi äidin helmoissa. Naiset kokkaavat ja kattavat pöydän ja kutsuvat sitten miesväen valmiiseen pöytään syömään. Argh.

Nyt mä en ymmärrä, miksi sun on kysyttävä? Joo, on kohteliasta, mutta ei välttämättä tarvitse. Ja sille miehelleen voi myös neuvoa, et mies auttaan äitiäs siinä tai tuossa tai huudella auttamaan jos on itsekin tekemässä.

Vierailija
56/87 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt mä en ymmärrä, miksi sun on kysyttävä? Joo, on kohteliasta, mutta ei välttämättä tarvitse. Ja sille miehelleen voi myös neuvoa, et mies auttaan äitiäs siinä tai tuossa tai huudella auttamaan jos on itsekin tekemässä.

Ei toki pakko ole kysyä, mutta täytyy sanoa etten osaisi ikinä maata toisten passattavana kun olen heidän luonaan vierailulla. Oma jälkeläinen voi ehkä niin tehdäkin jos mamma ja pappa haluavat passata, mutta ei jälkeläisen puoliso. Näin itse asian näen.

Ja kyllä, ollaan puhuttu asiasta ja seuraavalla reissulla mies lupasi olla keittiössä apuna aina kun minäkin olen.

Vierailija
57/87 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun anoppini ja appeni käyttäytyi noin 80-90-luvulla. Olin aika järkyttynyt siinä ketjussa, että nykyäänkin on samanlaisia kuspäitä vielä.

Minut kutsuttiin poikaystävän veljen lakkiaisiin. Ilahduin kutsusta ja että tapaisin sukua. Ostin sievän mekon vähillä rahoillani, ja se sopikin hyvin niiden tiskihanskojen kanssa jotka kädessä jouduin tiskaamaan koko päivän.

"Jouduit" = sulta kysyttiin ja sä suostuit. Oma vika. Tästä se alkaa, näin niitä marttyyreja syntyy.

Nämä on niitä paikkoja, joissa ne rajat asetetaan.

Vierailija
58/87 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä sivustolla anopit on helvetistä, miniöiden mielestä..

Minä olen anoppi ja minulla on kiva miniä. Tullaan hyvin toimeen keskenämme.

Minä olen miniä, ja anoppini on aivan huipputyyppi. Mekin tullaan todella hyvin toimeen keskenämme.

Vierailija
59/87 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla aivan ihana anoppi. Muutoinkin ja lisäksi korkeintaan tytärtään pyytää aina apuun ja minulle sanoo ettei tarvitse. Tottakai yhdessä sitten häntä autetaan joten ehkä anoppi on erityisen fiksu. Eilen me pakastimme mansikoita vaimon kanssa ja anoppi paistoi lettuja lapset apuna. Lasten suurin apu oli lettukasan pienentäminen.

Kaikilla ei käy yhtä hyvä flaksi appivanhempien kanssa.

Ei kyse ole aina flaksista, vaan varmaan valtaosassa kyse on molemminpuolisesta vuorovaikutusongelmasta. Se kauhuanoppi voi olla toisen miniän kanssa ihan paras anoppi ikinä. Sama miniän kanssa.

Ohis

60/87 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä nuorena seurustelin puoli vuotta samanikäisen miehen kanssa, oli mies kesätöissä kotipaikkakunnalla ja asui äitinsä asunnossa silloin. Kövin sitten hänen luonaan kylässä yhtenä viikonloppuna pe-su kun tämä äiti oli mökillä silloin. Se äiti oli sanonut pojalleen, että siivoatte sitten täällä. Poikaystäväni alkoi sitten sunnuntaina imuroida siellä ja tamppasi matot ulkona. Mietin vaan, että tarkoittiko se äiti tällä, että meidän pitää siivota omat "sotkut" mikä tosin on mielestäni ihan itsestään selvä asia, vai tarkoittiko hän, että minunkin pitäisi osallistua johonkin kodin yleissiivoukseen. En ainakaan itse kehtaisi vieraita pyytää kotiin tekemään siivoushommia.