Miesystävä aloitti synttärionnittelut sanoilla: "ET ole kaikkein kaunein tai muodokkain, mutta olet mulle rakkain"...Marssin saman tien ulos ravintolasta, ruoatkin oli vielä tulematta
Nyt en ole 4 päivään vastannut viesteihin tai puheluihin.
Olemme olleet 1,5v yhdessä.
En voi käsittää miten mies voi sanoa noin
Kommentit (948)
Silloin kun rakastaa sydämestään täysillä, kumppani tuntuu kauneimmalta/komeimmalta.
Vierailija kirjoitti:
Mies oli vain rehellinen, et varmasti ole se maailman kaunein nainen vaan maailmassa on miljoonia kauniimpia naisia kuin sinä. Miksi te naiset ette kestä totuutta vaan suututte siitä?
M33
Sinunkaltaiset sitten itkee Iltalehdessä miksi on vielä 49-vuotiaanakin sinkkuna. Ja se on kai naisten syy kuten aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa näissä on se että jos tuollaisille miehille sanoisi noin niin loukkaantuisi itse verisesti. Naisen vaan pitäisi niellä moiset "totuudet" ja arvostaa. Kaikkea ei kannata sanoa toiselle. :D
Miksi kukaan loukkaantuisi faktoista? Oletko jotenkin tyhmä?
Lähes jokainen neurotyypillinen loukkaantuu tällaisista faktoista. Niiden sanomatta jättäminen on sosiaalinen normi, joka on itsestään selvää neurotyypillisille.
Eli olet jotenkin tyhmä, oletan.
Nyt ymmärrät käsitteen neuronormaali ja sosiaalinen normi ihan väärin. Ei se mitään, toiset vaan ovat tietämättömiä. Voit kyl oppia, paitsi jos olet tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Mies oli vain rehellinen, et varmasti ole se maailman kaunein nainen vaan maailmassa on miljoonia kauniimpia naisia kuin sinä. Miksi te naiset ette kestä totuutta vaan suututte siitä?
M33
Siksi, että Suomessa yksikään nainen ei ole maailman kaunein, edes missit ja mallit. Että miksi pitää jotain noin tyhmää edes sanoa.
Hei hani, vaikket ole Jason Momoa, Elon Musk, Dolph Lundgren tai pääsisi Chippendalesiin niin mulle olet silti rakas..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M33
Sinunkaltaiset sitten itkee Iltalehdessä miksi on vielä 49-vuotiaanakin sinkkuna. Ja se on kai naisten syy kuten aina.
En minä itke sitä että olen sinkku, osaan elää hyvin sinkkunakin enkä tarvitse naista elämääni vaikka seksiä kyllä naisilta haluan.
M33
Ja ap on elänyt tähän saakka autuaassa luulossa, että maailman kaunein ja muodokkain nainen?
Ehkä oli aikakin tulla maanpinnalle.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nykyajan ulkonäkökeskeisenä aikana ole juuri hyvä sanoa, että mies ei rakasta sinua ulkonäön takia, vaan jonkin luonteenominaisuutesi takia, joka ei rapistu ajan mukana. Mutta huumorintaju se ei ainakaan ole. :)
Ja tykkäättekö te sitten valehtelijamiehistä, jotka kirkkain silmin väittää, että olette kaunein. Ei minun mieheni ainakaan tarvitse olla komein edes mun silmissä. Komeus on kvaliteetti erikseen, ja syy, miksi rakastan häntä, ei ole hänen ulkonäössään.
Minkä takia pitää vetää ääripäästä toiseen? Miksi pitää joko haukkua tai valehdella? Onko sosiaalisissa taidoissa vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M33
Siksi, että Suomessa yksikään nainen ei ole maailman kaunein, edes missit ja mallit. Että miksi pitää jotain noin tyhmää edes sanoa.
Hei hani, vaikket ole Jason Momoa, Elon Musk, Dolph Lundgren tai pääsisi Chippendalesiin niin mulle olet silti rakas..
Mutta mieshän puhui totta kun sanoi että "et ole kaikkein kaunein", miksi siitä pitää suuttua?
M33
Outo lause. Todennäköisesti se on totta, mutta mitä sitten? Se, että sanoo noin, kertoo oletuksen että naiselle olisi jotenkin tärkeää olla kaunis tai vieläpä kaunein. Oikeasti kauneus on aivan turhanpäiväinen ominaisuus, jolla ei tee mitään, ellei nyt sitten haaveile jostain missin urasta. Sitä paitsi kauneutta ei ole olemassa objektiivista, toisen mielestä kaunis ei ole toisen mielestä jne. Muodokkuus sen sijaan on objektiivisempaa eikä niinkään mielipiteestä kiinni. Se sitten on mielipide, pitääkö viehättävänä muodokasta vai vähemmän muodokasta. Tuo lause ei sisällä informaatiota siitä, kummasta sanoja pitää enemmän.
Jos mieheni sanoisi mulle noin, minua ei haittaisi niinkään se sisältö lauseessa, vaan se että sen sanominen kertoisi ettei hän tuntisi minua yhtään. En ole kiinnostunut siitä olenko kaunis. Koska mieheni on kanssani, oletan että olen hänen mielestään riittävä ulkonäöllisestikin. Se riittää. Ei ole tarvetta kuulla mieheltäni että "olet kaunis", koska se on teennäistä paskaa, enkä ole kiinnostunut siitä olenko kaunis. Olen ihan normaalin ja keskiverron näköinen, ja se riittää minulle hyvin. Haluan kuulla sen sijaan arvostusta henkisistä ominaisuuksistani.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun rakastaa sydämestään täysillä, kumppani tuntuu kauneimmalta/komeimmalta.
Nojaa, tuo on klisee, jota en allekirjoita. Kun rakastaa, kumppani vetää puoleensa täysillä ja sitä haluaa jostain mystisestä syystä, ei siitä syystä, että pitää sitä niin komeana tai kauniina! Ei mulla ainakaan tule sellaisia vaaleanpunaisia silmälaseja päähän, jotka muuttaisi mun näköhavaintoa, vaikka syvästi rakastan mun miestä. Ei sen tartte näyttää komealta, riittää kun näyttää kiinnostavalta! :)
Vierailija kirjoitti:
Ja ap on elänyt tähän saakka autuaassa luulossa, että maailman kaunein ja muodokkain nainen?
Ehkä oli aikakin tulla maanpinnalle.
Ja siitähän tässä juuri on kyse. Kummasti takerrutte vain tähän oletukseen ja jätätte kaikkiin oleellisiin kysymyksiin täysin vastaamatta.
Mutta AP:n puolesta olen iloinen että hän tajusi ajoissa ja väisti luodin. Valitettavasti en itse aikoinani ollut yhtä välkky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nojaa, tuo on klisee, jota en allekirjoita. Kun rakastaa, kumppani vetää puoleensa täysillä ja sitä haluaa jostain mystisestä syystä, ei siitä syystä, että pitää sitä niin komeana tai kauniina! Ei mulla ainakaan tule sellaisia vaaleanpunaisia silmälaseja päähän, jotka muuttaisi mun näköhavaintoa, vaikka syvästi rakastan mun miestä. Ei sen tartte näyttää komealta, riittää kun näyttää kiinnostavalta! :)
Tuo on saivartelua.
Tuntuisiko miehistä kivalta jos nainen sanoisi: ei sulla ole kaikkein suurin etkä ole sängyssä paras mutta olet minulle rakkain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakin näkemys asiaan. Eli teoriassa AP voi olla miehen mielestä maailman toiseksi kaunein nainen. Pitäiskö olla ihan ykkönen kaikista maailman naisista.
Mitäs jos kymmenen vuoden päästä mies näkee jossain hieman kauniimman, pitäiskö hänen vaihtaa.
Entä tämä kaikkein muodokkain. Jospa hän ei edes tykkää kaikkein muodokkaimmista, tämä kuitenkin oli kyllä tökerösti sanottu.
No mutta jos AP:n kuvaileva tilanne on tosijuttu, kuvailemasi reagointi tilanteeseen oli mun mielestä turhan dramaattinen.
Ehkäpä tämä kaikki on saivartelua, mutta kyllähän tuo reagointi oli myös ylilyönti.
Saattaa olla että mies on huumorimiehiä. Toki tilanteessa mies olisi voinut jättää vitsailut sikseen, jos siis vitsaili..
Muuten yleisesti parinvalinnasta, Monelle miehelle nyt vaan sattuu riittämään se että puoliso näyttää hyvältä.
Ei tietenkään tarvitse olla kaikkein kaunein. Eikä toiseksi tai kolmanneksi jne. Mutta miksi tuollainen asia pitää SANOA? SE on nyt tämä asian ydin. Siitä tulee sellainen vähättelyn asetelma, että mä nyt huolin sut kun en parempaakaan saa. Ja se on se naisten suurin pelko, että mies vaan huolii vakipilluksi vaikkei kiinnosta muuten ollenkaan koko harakka.
Miehillä ei ole niinkään tätä ongelmaa ja sen takia ette näköjään suostu ymmärtämään mikä tässä asiassa haisee.
Mutta kaikesta huolimatta hän on rakkain. Olisiko nainen mieluummin kaunein ja muodokkain mutta miehelle vähemmän rakas kuin joku toinen?
Minäkin olen nainen ja minusta tuossa on vähän ylireagointia. En esim. ole koskaan ajatellut, että saisin maailman koneimman ja fiksuimmat miehen. Miten nuo asiat edes voisi mitata?
Toki olisi mukavaa, jos mies olisi älynnyt kertoa, miksi ketjun aloittaja on hänelle rakkain.
Tuli mieleen vanha laulu "My Funny Valentine".
Se vähän järkytti, kun nuorena kuuntelin sanoja ensi kerran. Sitten ajattelin, että kai sen voi sanoa noinkin. "Your looks are laughable, unphotographable, yet you're my favorite work of art..."
Mutta aina kannattaa tietysti kuunnella itseään. Jos tulee paha olo tuollaisesta, niin ero on varmaan paras ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakin näkemys asiaan. Eli teoriassa AP voi olla miehen mielestä maailman toiseksi kaunein nainen. Pitäiskö olla ihan ykkönen kaikista maailman naisista.
Mitäs jos kymmenen vuoden päästä mies näkee jossain hieman kauniimman, pitäiskö hänen vaihtaa.
Entä tämä kaikkein muodokkain. Jospa hän ei edes tykkää kaikkein muodokkaimmista, tämä kuitenkin oli kyllä tökerösti sanottu.
No mutta jos AP:n kuvaileva tilanne on tosijuttu, kuvailemasi reagointi tilanteeseen oli mun mielestä turhan dramaattinen.
Ehkäpä tämä kaikki on saivartelua, mutta kyllähän tuo reagointi oli myös ylilyönti.
Saattaa olla että mies on huumorimiehiä. Toki tilanteessa mies olisi voinut jättää vitsailut sikseen, jos siis vitsaili..
Muuten yleisesti parinvalinnasta, Monelle miehelle nyt vaan sattuu riittämään se että puoliso näyttää hyvältä.
Ei tietenkään tarvitse olla kaikkein kaunein. Eikä toiseksi tai kolmanneksi jne. Mutta miksi tuollainen asia pitää SANOA? SE on nyt tämä asian ydin. Siitä tulee sellainen vähättelyn asetelma, että mä nyt huolin sut kun en parempaakaan saa. Ja se on se naisten suurin pelko, että mies vaan huolii vakipilluksi vaikkei kiinnosta muuten ollenkaan koko harakka.
Miehillä ei ole niinkään tätä ongelmaa ja sen takia ette näköjään suostu ymmärtämään mikä tässä asiassa haisee.
Vastaan.
Kyllä mies sanoi todella tökerön jutun ja tässä kohtaa sen olisi voinut jättää sanomatta. Kaikkihan sen ymmärtää, tai no monikin.
Ehkäpä tilanteesta voisi keskustella, mitä on hyvä sanoa ja mitä ei. Jos ei meinaa itte ymmärtää.
Se että nainen ei ois maailman kaunein, ei tarkoita ettei nainen ois juuri sille miehelle paras ja sopivin! On niitä muitakin kriteereitä parinvalinnassa kuin se kauneus. Ja edelleen nainen voi olla miehen mielestä kaunis, vaikka ei olisi kaikista kaunein nainen maailmassa!
Tökeröä juu, mutta oletkos silti vähän herkkänahkainen? Tarkoitus oli miehellä kuitenkin hyvä.
Mieshän yritti alistaa ja sadistisesti pahoittaa mielen _tarkoituksella_. Tarvitsee olla naivi ja debiili jos muuta uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä AP ole kovin hyvällä itsetunnolla varustettu...
Taas meni pieleen. Hyvällä itsetunnolla varustettu ei anna kohdella itseään huonosti. Huonolla itsetunnolla varustettu olisi jäänyt tuohon suhteeseen yrittämään miellyttää väkisin.
Ai normaali ihminen poistuu tilanteesta parin sanan jälkeen? :D eihän me edes tiedetä miten miehen koko teksti olisi kuulunut. Kuulostaa enemmänkin siltä että on ladattu odotuksia ka sit petytään heti kun tulee pienikin särö. No, elämä opettaa.
Mies on idiootti.