Miksi jokaisen ihmisen pitäisi olla hoikka tai normaalipainoinen?
Kommentit (144)
Miten läskit selittävät itselleen ahmimisensa kun samaan aikaan toiset kuolevat nälkään kun ei ole ruokaa. Läskeille pitäisi pakkonäyttää videoita nälkiintyneistä lapsista niin jospa se menisi päähän että ei ole pakko syödä kaikkea mikä liikkuu tai tulee näköpiiriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkökeskeisyyden takia paheksumme erilaisia vartalotyyppejä. Näin ei pitäisi olla. Ylipainossa ei ole muuta ongelmaa kuin se, että sydän- ja verisuonitautien riski nousee
ja elinajan odote on lyhyempi.Aika paljonkin on muita ongelmia. Tuki- ja liikuntaelinsairaudet ovat huomattavasti yleisempi ylipainoisilla kuin normaalipainoisilla. Erilaiset kaatumisvammat ovat yleisempi ylipainoisilla ja seuraukset pahempia, koska massaa esim. jalan päälle kaatuu enemmän. Myös diabetes on paljon yleisempi ylipainoisilla kuin normaalipainoisilla. Noin muutama esimerkki mainitakseni.
Hoikilla ikääntyneillä on yleensä luukato ja kaatumisvammat paranee tosi huonosti. Ylipaino suojaa paremmin luita iskuilta.
Höpö höpö nyt taas. Jalka murtuu paljon varmemmin jos sen päälle kaatuu 100kg verrattuna 60kg. Lisäksi läskeillä on monesti niin paljon erilaisia puutoksia ravitsemuksessa, että luustokaan ei ole kovin kummoisessa kunnossa. Kun ei siitä sokeri-rasvamätöstä saa esim. D-vitamiinia ja kalsiumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro mulle miten hemmetissä se on tuomittavaa, kun sitä pläskiä tungetaan joka paikassa silmille ja vaaditaan rakastamaan sitä? Tuntuu että enemmän tuomittavaa olla kropaltaan kunnossa.
En minä ainakaan vaadi yhtään mitään. Ihan itse kannan kiloni.
Hienoa, ettet vaadi edes hoitoa lihavuutesi aiheuttamiin sairauksiin. Niin sitä pitää!
Eipä ole tullut vaadittua ja jos kuolisin , niin ei haittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Miten läskit selittävät itselleen ahmimisensa kun samaan aikaan toiset kuolevat nälkään kun ei ole ruokaa. Läskeille pitäisi pakkonäyttää videoita nälkiintyneistä lapsista niin jospa se menisi päähän että ei ole pakko syödä kaikkea mikä liikkuu tai tulee näköpiiriin.
Tuo on helppo selittää sitää, että Suomessa syömättä jättäminen ei lisää nälkäänäkevien ruokamäärää grammaakaan. Käytin tuota selitystä käänteisesti, kun äiti yritti vedota nälkäisiin afrikkalaislapsiin, kun nirsoilin. Kehotin häntä lähettämään ruokani heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro mulle miten hemmetissä se on tuomittavaa, kun sitä pläskiä tungetaan joka paikassa silmille ja vaaditaan rakastamaan sitä? Tuntuu että enemmän tuomittavaa olla kropaltaan kunnossa.
Hienoa, ettet vaadi edes hoitoa lihavuutesi aiheuttamiin sairauksiin. Niin sitä pitää!
Hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin se on säälittävää miten aikuiset ihmiset ei voi pitää mitään itsekuria tai omia rajoja tai huolehtimaan itsestään. Kuin lapsia konsanaan. Henkinen heikkous on esillä samantien. Toiseksi siitä tulee monenlaista haittaa yhteiskunnalle yhteisellä terveydenhuollolla, jolla jonot vaan pitenevät ja pitenevät, kun läskit saa monenlaista helposti väistettävää vaivaa. Kolmanneksi työssäkäyvät ihmiset käy harvemmiksi ja huonokuntoisemmaksi, heikentäen maan työllisyyttä ja sen tulosta. Ja vielä neljänneksi, täysin rehellisesti, se on vain kuvottavaa nähdä lihava ihminen kadulla etenkin näin kesällä kun ihoa näkyy enemmän. Muista ensimmäinen kohta, heti havaittavissa itsekuri nollissa ja mitään huolta ei ole pidetty itsestä, joka on vain surullista kun en edes tunne henkilöä. Nimimerkillä vähintään 4 kertaa/vko salilla käyvä ja vastaava fyysinen kunto, helposti alle 20% kehonrasvaa, kävelen melkein kaikkialle sää kuin sää koska nautin siitä. Ja ylipainoisuus on ollut tuomittavaa suht aina, ja nykyään, jos mitään, sitä puolustellaan enemmän.
Who hurt you? En kyllä voi lakata ihmettelemästä sitä tunteen paloa, millä jotkus näyttävät suhtautuvan TOISTEN ihmisten vartaloihin ja oletettuihin luonteenpiirteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä!
Näin on. Hoikka mieheni kyllä pärjäisi lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus maksaa yhteiskunnalle todella paljon. Siksi.
Minä olen lihava ja maksan enemmän veroja kuin sinä, enkä ole yhteiskunnalle ollut kuluerä sitten kouluaikojen. Ja kun aika koittaa, kuolen sydäriin kotonani alle 70-vuotiaana, kun taas sinä makaat dementoituneena hoitokodissa vielä 90-vuotiaana. Kumpi meistä siis maksaa yhteiskunnalle?
Sinä. Et taatusti jätä menemättä lääkäriin, jos sinulle tulee lihavuuden seurauksena sairauksia. Etkä muuten voi anonyymilla palstalla tietää, maksatko enemmän veroja kuin joku toinen. Epäilen vahvasti, ettet maksa veroja kovinkaan paljoa, koska ne jotka eniten maksavat eivät ole täällä kirjoittelemassa. Heillä on parempaakin tekemistä.
Minkälainen arvo esimerkiksi kirjoittajalle 31 tuo itsekuriasia on?
Tekstisi on niin heikkoa suomen kieltä, että kerrot itsestäsi jo sen kautta "itsekurin" puutteesta mahdollisesti alakouluiästä lähtien. Jos taas kyse on kykyprofiilista, et voine sitä paljonkaan parantaa - paitsi ehkä hieman kovan itsekurin kautta. Jos hoikkuutesi ja hyvä kuntosi ovat keskeisiä saavutuksiasi, voit iloita niistä. Kaikille pätemisen alueet eivät ole samoja, ja he voivat toteuttaa itseään älyllisesti vaativampienkin aktiviteettien kautta.
Toivottavasti voit oppia ajattelemaan inhimillisemmin, kun varmasti itsessäsikin on heikommin kehittyneitä puolia - tämä olo vastaukseni ydin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska siitä tulee yhteiskunnalle hirveät määrät kuluja ja toisekseen omaan painoon voi aina itse vaikuttaa.
Tuleehan monesta muustakin asiasta yhteiskunnalle paljon kuluja esim pitkäaikaistyöttömistä.
Jep ja siksi myös pitkäaikaistyöttömyyteen pyritään puuttumaan, vielä oikeastaan vahvemmin kuin ylipainoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lihava ja maksan enemmän veroja kuin sinä, enkä ole yhteiskunnalle ollut kuluerä sitten kouluaikojen. Ja kun aika koittaa, kuolen sydäriin kotonani alle 70-vuotiaana, kun taas sinä makaat dementoituneena hoitokodissa vielä 90-vuotiaana. Kumpi meistä siis maksaa yhteiskunnalle?
Sinä. Et taatusti jätä menemättä lääkäriin, jos sinulle tulee lihavuuden seurauksena sairauksia. Etkä muuten voi anonyymilla palstalla tietää, maksatko enemmän veroja kuin joku toinen. Epäilen vahvasti, ettet maksa veroja kovinkaan paljoa, koska ne jotka eniten maksavat eivät ole täällä kirjoittelemassa. Heillä on parempaakin tekemistä.
Tupakoiva alkoholisti mt-tapaus uhoamassa.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkökeskeisyyden takia paheksumme erilaisia vartalotyyppejä. Näin ei pitäisi olla. Ylipainossa ei ole muuta ongelmaa kuin se, että sydän- ja verisuonitautien riski nousee
ja elinajan odote on lyhyempi.
Lihava ei ole vartalotyyppi...
Vierailija kirjoitti:
Saako kehitysmaiden lapset siis lisäannoksen ruokaa, jos minä jätän ostamatta sipsit ja karkit? Niinpä, eivät saa. Eli sillä ei ole mitään merkiytstä, vaikka näytettäisiin videoita. Kyllä aikuinen ihminen muutenkin tietää, että kaikilla ei ole ruokaa. Kutenkin senkin, että oma syöminen ei vaikuta köyhien maiden tilanteeseen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska siitä tulee yhteiskunnalle hirveät määrät kuluja ja toisekseen omaan painoon voi aina itse vaikuttaa.
Omaan painoon EI AINA pysty vaikuttaa itse. Muuten läskejä ei olisi niin paljoa. On hormonaallisia ja aineenvaihdunnallisia sairauksia, jotka lihottaa etenkin naisia. Silti läskejä miehiä on enemmän.
Niin, mutta ylipainoiset aina nojautuvat tuohon selitykseen ettei pysty laihtumaan koska sairaus. Ei jokainen ylipainoinen voi olla sairas!
Ja ainoa tapa laihtua on nykyään näköjään diabeteslääke.Syömisen vähentäminen ei käy.
Mä en vaadi ketään olemaan minkään tietyn kokoinen. Hoikkuuden vaatiminen on sitäpaitsi aika älytöntä, sillä ihmiset on rakenteeltaan erilaisia. Tosiasia kuitenkin on, että normaalipaino on yleisesti katsoen tavoiteltava asia terveyden kannalta. Mut en mä sitäkään kenellekään tuputa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoiva alkoholisti mt-tapaus uhoamassa.
Niin näytti olevan tuo, joka väitti maksavansa kovinkin paljon veroja :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleehan monesta muustakin asiasta yhteiskunnalle paljon kuluja esim pitkäaikaistyöttömistä.
Tulee, mutta pitkäaikaistyötön ei välttämättä itse pysty asiaan vaikuttamaan, miksi hän ei työllisty esim. iän vuoksi.
Ylipainoon voi itse vaikuttaa.
Hoikilla ikääntyneillä on yleensä luukato ja kaatumisvammat paranee tosi huonosti. Ylipaino suojaa paremmin luita iskuilta.