Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jokaisen ihmisen pitäisi olla hoikka tai normaalipainoinen?

Vierailija
12.07.2023 |

Miksi lihavuus on niin tuomittavaa nykyään?

Kommentit (144)

Vierailija
21/144 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska siitä tulee yhteiskunnalle hirveät määrät kuluja ja toisekseen omaan painoon voi aina itse vaikuttaa.

Omaan painoon EI AINA pysty vaikuttaa itse. Muuten läskejä ei olisi niin paljoa. On hormonaallisia ja aineenvaihdunnallisia sairauksia, jotka lihottaa etenkin naisia. Silti läskejä miehiä on enemmän.

Lihottavia sairauksia on todella vähän. Av-palstan yleisin tekosyy lihavuudelle eli kilpirauhasen vajaatoimintakin on hoidettavissa ja kun hoitotasapaino saavutetaan, alkaa painokin tippua. Hormonaalisiin ja aineenvaihdunnaillisiin sairauksiin auttaa monesti ruokavalio. 

Vierailija
22/144 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska siitä tulee yhteiskunnalle hirveät määrät kuluja ja toisekseen omaan painoon voi aina itse vaikuttaa.

Omaan painoon EI AINA pysty vaikuttaa itse. Muuten läskejä ei olisi niin paljoa. On hormonaallisia ja aineenvaihdunnallisia sairauksia, jotka lihottaa etenkin naisia. Silti läskejä miehiä on enemmän.

Naisten ainoa tehtävä on olla kauniita ja siinäkään suomalaiset naiset eivät onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/144 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus maksaa yhteiskunnalle todella paljon. Siksi.

Minä olen lihava ja maksan enemmän veroja kuin sinä, enkä ole yhteiskunnalle ollut kuluerä sitten kouluaikojen. Ja kun aika koittaa, kuolen sydäriin kotonani alle 70-vuotiaana, kun taas sinä makaat dementoituneena hoitokodissa vielä 90-vuotiaana. Kumpi meistä siis maksaa yhteiskunnalle?

Vierailija
24/144 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihottavia sairauksia on todella vähän. Av-palstan yleisin tekosyy lihavuudelle eli kilpirauhasen vajaatoimintakin on hoidettavissa ja kun hoitotasapaino saavutetaan, alkaa painokin tippua. Hormonaalisiin ja aineenvaihdunnaillisiin sairauksiin auttaa monesti ruokavalio. 

Kilpirauhasen vajaatoiminta ei välttämättä edes aiheuta lihavuutta. Voi olla hyvin hoikka ja sairastaa silti kilpirauhasen vajaatoimintaa.

Vierailija
25/144 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleehan monesta muustakin asiasta yhteiskunnalle paljon kuluja esim pitkäaikaistyöttömistä.

Pitkäaikaistyöttömyyteen ei itse pysty vaikuttamaan, se on työnantajasta kiinni ottaako töihin.

Vierailija
26/144 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkos muut sitten muka ihan kuluttomia ihmisiä. 

Ylipainoko se on ainoa joka kuluja aiheuttaa. 

Liika syöjät, juojat ja tupakoivat tuottaa verojakin kaikkein eniten valtion kassaan. 

Vierailija
27/144 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta ylipainoiset aina nojautuvat tuohon selitykseen ettei pysty laihtumaan koska sairaus. Ei jokainen ylipainoinen voi olla sairas!

Hyvin pieni osa lihavista ihmisistä on lihavia lääketieteellisistä syistä. Lähes kaikki lihavat johtuvat siitä, että he syövät liikaa ja liikkuvat liian vähän.

Vierailija
28/144 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleehan monesta muustakin asiasta yhteiskunnalle paljon kuluja esim pitkäaikaistyöttömistä.

Älä vaan sano, että olet pikäaikaistyötönkin?!

Vierailija
29/144 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkökeskeisyyden takia paheksumme erilaisia vartalotyyppejä. Näin ei pitäisi olla. Ylipainossa ei ole muuta ongelmaa kuin se, että sydän- ja verisuonitautien riski nousee

ja elinajan odote on lyhyempi.

Vierailija
30/144 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin se on säälittävää miten aikuiset ihmiset ei voi pitää mitään itsekuria tai omia rajoja tai huolehtimaan itsestään. Kuin lapsia konsanaan. Henkinen heikkous on esillä samantien. Toiseksi siitä tulee monenlaista haittaa yhteiskunnalle yhteisellä terveydenhuollolla, jolla jonot vaan pitenevät ja pitenevät, kun läskit saa monenlaista helposti väistettävää vaivaa. Kolmanneksi työssäkäyvät ihmiset käy harvemmiksi ja huonokuntoisemmaksi, heikentäen maan työllisyyttä ja sen tulosta. Ja vielä neljänneksi, täysin rehellisesti, se on vain kuvottavaa nähdä lihava ihminen kadulla etenkin näin kesällä kun ihoa näkyy enemmän. Muista ensimmäinen kohta, heti havaittavissa itsekuri nollissa ja mitään huolta ei ole pidetty itsestä, joka on vain surullista kun en edes tunne henkilöä. Nimimerkillä vähintään 4 kertaa/vko salilla käyvä ja vastaava fyysinen kunto, helposti alle 20% kehonrasvaa, kävelen melkein kaikkialle sää kuin sää koska nautin siitä. Ja ylipainoisuus on ollut tuomittavaa suht aina, ja nykyään, jos mitään, sitä puolustellaan enemmän. 

Vierailija
31/144 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ikävää että toiset saa syödä mitä tahtoo ja pysyy hoikkana, mutta silti pitäs yrittää pysyä kunnossa vaikka se vaatis 4x työn toiseen verrattuna. Maailma ei oo reilu.

Vierailija
32/144 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkökeskeisyyden takia paheksumme erilaisia vartalotyyppejä. Näin ei pitäisi olla. Ylipainossa ei ole muuta ongelmaa kuin se, että sydän- ja verisuonitautien riski nousee

Aika paljonkin on muita ongelmia. Tuki- ja liikuntaelinsairaudet ovat huomattavasti yleisempi ylipainoisilla kuin normaalipainoisilla. Erilaiset kaatumisvammat ovat yleisempi ylipainoisilla ja seuraukset pahempia, koska massaa esim. jalan päälle kaatuu enemmän. Myös diabetes on paljon yleisempi ylipainoisilla kuin normaalipainoisilla. Noin muutama esimerkki mainitakseni. 

Vierailija
33/144 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta ylipainoiset aina nojautuvat tuohon selitykseen ettei pysty laihtumaan koska sairaus. Ei jokainen ylipainoinen voi olla sairas!

Hyvin pieni osa lihavista ihmisistä on lihavia lääketieteellisistä syistä. Lähes kaikki lihavat johtuvat siitä, että he syövät liikaa ja liikkuvat liian vähän.

Eiköhän ne kuule kaikki tiedä sen ihan itse. Tuliko äkillinen älynväläys.🤣

Vierailija
34/144 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse valitsen sen lyhyemmän elämän. Katsos kun elämä on valintoja. 

Vierailija
35/144 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne kuule kaikki tiedä sen ihan itse. Tuliko äkillinen älynväläys.🤣

Ei tunnu tietävän, kun ties mitä tekosyitä keksitään sen sijaan. että vain opeteltaisiin elämään terveellisesti. 

Vierailija
36/144 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mulle miten hemmetissä se on tuomittavaa, kun sitä pläskiä tungetaan joka paikassa silmille ja vaaditaan rakastamaan sitä? Tuntuu että enemmän tuomittavaa olla kropaltaan kunnossa.

Vierailija
37/144 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro mulle miten hemmetissä se on tuomittavaa, kun sitä pläskiä tungetaan joka paikassa silmille ja vaaditaan rakastamaan sitä? Tuntuu että enemmän tuomittavaa olla kropaltaan kunnossa.

Mainoksissakin tuppaa olemaan ne kiintiölihavat nykyään kaikkien muiden ohella.

Vierailija
38/144 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan vaadi yhtään mitään. Ihan itse kannan kiloni.

Vierailija
39/144 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Nykyisin on varsin kummallinen tarve normalisoida ja jopa ihannoida epäterveellistä painomäärää. "Kehopositiivisuus" ei tarkoita sitä, että on pakko olla läski. 

Vierailija
40/144 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan vaadi yhtään mitään. Ihan itse kannan kiloni.

Hienoa, ettet vaadi edes hoitoa lihavuutesi aiheuttamiin sairauksiin. Niin sitä pitää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi