Miksi jokaisen ihmisen pitäisi olla hoikka tai normaalipainoinen?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska siitä tulee yhteiskunnalle hirveät määrät kuluja ja toisekseen omaan painoon voi aina itse vaikuttaa.
Omaan painoon EI AINA pysty vaikuttaa itse. Muuten läskejä ei olisi niin paljoa. On hormonaallisia ja aineenvaihdunnallisia sairauksia, jotka lihottaa etenkin naisia. Silti läskejä miehiä on enemmän.
Lihottavia sairauksia on todella vähän. Av-palstan yleisin tekosyy lihavuudelle eli kilpirauhasen vajaatoimintakin on hoidettavissa ja kun hoitotasapaino saavutetaan, alkaa painokin tippua. Hormonaalisiin ja aineenvaihdunnaillisiin sairauksiin auttaa monesti ruokavalio.
Kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavana voin kyllä kertoa ettei laihdutus ole silti helppoa. Rääkkään itseäni päivittäin pätkäpaastolla ja liikunnalla. Kun olin vielä terve painonhallinta oli huomattavasti helpompaa. Tyroksiini ei ole ihmelääke.
Sulla on väärät menetelmät. Ei paino paastoamalla tipu, vaan terveellisellä ruokavaliolla ja riittävällä liikunnalla. Esimerkiksi hyvässä ja hoikassa kunnossa olevat urheilijat eivät todellakaan harrasta mitään pätkäpaastoja, vaan syövät säännöllisesti ja riittävästi, mutta eivät mässäile.
No mä olen vain tällä tavalla saanut painoa putoamaan. En siis syö aamiaista ja päivän isoimmat ateriat ajoittuvat iltaan. Ennen sairautta en pätkäpaastoillut ja pystyin harrastamaan mm. juoksua. En nyt ymmärrä miksi pitäisi syödä väkisin joku aamiainen.
Mun keho ei enää toimi kuin terveellä, mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Ja jos esim. Keski-Euroopassa syödään näin ja ollaan hoikkia suht helposti niin mitä väärää tässä on? Mä syön terveellisesti, en mässäile sekä liikun lähes joka päivä 1 h 15 min suht kovaa. Mielestäni on törkeää verrata sairasta ihmistä terveeseen.
Valitettava tosiasia on se, että ns. hoitotasapainosta huolimatta vajaatoimintaisen aineenvaihdunta jää pysyvästi alemmalle tasolle kuin mitä se tervellä on.
Läskit käyttävät tätä tekosyynä siihen, ettei ruokailu- ja liikkumistottumuksia tarvitse muuttaa.
Kuules sileäaivo, päin vastoin. He joutuvat muuttamaan tottumuksiaan vielä paljon enemmän kuin terveet.
Vierailija kirjoitti:
Helppo ratkaisu tähän on että verotus kovemmaksi ylipainoisille. Painoindeksi ei ole tähän sopiva vaan vyötärönympärysmitta. Veroa voi nostaa reilusti, jolla rahoitetaan tulevat ja mahdolliset terveyskulut.
Käytetään Suomen virallisia suositeltuja vyötärönympärysmittoja:
Naisilla alle 80cm
Miehillä alle 94 cmJos suurempi niin veroa maksetaan enemmän.
Rasvaprosentti on kylläkin paras mittari.
Hoikkuus ei ole estänyt kaikkia hoikkia kuolemasta. Koitetaan nyt pysyä hengissä oli missä koossa tahansa.
Miksi lihavuutta käsketään ihannoida joka paikassa? Ja miksi ap on aggressiivinen hoikkia kohtaan?