Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unettomuus

Vierailija
11.07.2023 |

Unettomana kaipaisin vertaistukea. Lääkkeet eivät pidemmän päälle auttaneet kohdallani. Valvon monena yönä viikossa koko yön, ja silloin kun nukun niin saan unta 2-4h kerrallaan. Toisinaan saattaa viikko mennä esimerkiksi yhdeksän tunnin unilla.

Olen jo tottunut unettomuuteen, mutta aina välillä vajoan synkkyyteen: Onko tämä mun elämä aina tällaista, saankohan kohta nukutuksi enää lainkaan. Tällaisia ajatuksia sinkoilee mielessä paniikinomaisesti. Näitä ajatuksia tulee jo päivällä, kun mieliala on jo valmiiksi matalalla.

Öisin koitan valvoessa siirtää ajatuksia muualle kuten kutomiseen, kirjaan, telkkarisarjaan tms. Silti välillä tuntuu, että yö kestää ja kestää. 😔

Millaisia kokemuksia teillä muilla on?

Kommentit (152)

Vierailija
101/152 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilitko koskaan binauraaliääntä delta-taajudella? Semmoista ihme pörinää kuunnellaan joko ennen unta tai jopa koko yön. Esim tästä:

%3D

Vierailija
102/152 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile glysiiniä ja valeriaanaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/152 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vältellä älylaitteiden käyttöä illalla. Myös unihygieniasta kannattaa pitää kiinni. Fyysinen tekeminen kuten vaikkapa juokseminen auttaa nukkumaan kunnolla.

Vierailija
104/152 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilitko koskaan binauraaliääntä delta-taajudella? Semmoista ihme pörinää kuunnellaan joko ennen unta tai jopa koko yön. Esim tästä:

%3D

Tuota taidankin kuunnella ensi yönä. 😀

Ap.

Vierailija
105/152 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile glysiiniä ja valeriaanaa

Kaipa noitakin voisi kokeilla. Melatoniini ei minua juurikaan auttanut.

Ap.

Vierailija
106/152 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vältellä älylaitteiden käyttöä illalla. Myös unihygieniasta kannattaa pitää kiinni. Fyysinen tekeminen kuten vaikkapa juokseminen auttaa nukkumaan kunnolla.

Tämä on hyvä tiivistelmä uneen vaikuttavista taustatekijöistä. Niitä olen yrittänytkin noudattaa parhaani mukaan.

Ap.

Vierailija
107/152 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on kesällä mahdotonta saada kämppä täysin pimeäksi. Vaikka on auringon estävät verhot, niin sitä valoa tulee aina jostain välistä. Vessa on ainoa täysin pimeä paikka, mutta siellä kolisee putket kun joku käy paskalla.

Vierailija
108/152 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on kesällä mahdotonta saada kämppä täysin pimeäksi. Vaikka on auringon estävät verhot, niin sitä valoa tulee aina jostain välistä. Vessa on ainoa täysin pimeä paikka, mutta siellä kolisee putket kun joku käy paskalla.

Mullakin on auringon estävät verhot. 😀

Ap.

Vierailija
109/152 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy maalata seinät mustaksi niin tulee pimeää..

Vierailija
110/152 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyylikästä. 😂

Vierailija
111/152 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirsin kellon pois seinältä komeroon, kun sen tikitys alkoi ahdistamaan yöllä. 😂

Ap.

Vierailija
112/152 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirsin kellon pois seinältä komeroon, kun sen tikitys alkoi ahdistamaan yöllä. 😂

Ap.

Kun on pimeää ja hiljaista, niin kellon raksutus tuntuu kuin joltain kidutusmenetelmältä. 😔

Ap.

Vierailija
113/152 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui sanoa että jos kokeilet tota binauraaliäänijuttua, niin kuuntele kuulokkeilla että se efekti korostuu kunnolla.

Vierailija
114/152 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohtui sanoa että jos kokeilet tota binauraaliäänijuttua, niin kuuntele kuulokkeilla että se efekti korostuu kunnolla.

👍

Ap.

Vierailija
115/152 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on taas niitä päiviä, kun jo päivällä ahdistaa seuraava yö. Siltikin, vaikka unettomuus on mulle jo tuttua.

Ap.

Vierailija
116/152 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
117/152 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on taas niitä päiviä, kun jo päivällä ahdistaa seuraava yö. Siltikin, vaikka unettomuus on mulle jo tuttua.

Ap.

Kaipa mä sitten olen liian herkkä.

Ap.

Vierailija
118/152 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tässä karmeassa

vuokrap💩skaläävässä mustat seinät sekä makuu-ja olohuoneessa, muttei täällä valitettavasti sittenkään ole pimeää..

Vierailija
119/152 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tässä karmeassa

vuokrap💩skaläävässä mustat seinät sekä makuu-ja olohuoneessa, muttei täällä valitettavasti sittenkään ole pimeää..

Pimennysverhot pitäisi teipata ikkunaan niin, ettei valo pääsisi mistään raosta huoneisiin.

Ap.

Vierailija
120/152 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulutko Ap mihinkään "uniryhmään"?

Mä en tiedä nimeltä muuta kuin

"Nuku paremmin" ryhmän, mihin itsekin kuulun. Siellä aika vilkasta keskustelua, joten ehkä löytyisi myös vertaistukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan