Unettomuus
Unettomana kaipaisin vertaistukea. Lääkkeet eivät pidemmän päälle auttaneet kohdallani. Valvon monena yönä viikossa koko yön, ja silloin kun nukun niin saan unta 2-4h kerrallaan. Toisinaan saattaa viikko mennä esimerkiksi yhdeksän tunnin unilla.
Olen jo tottunut unettomuuteen, mutta aina välillä vajoan synkkyyteen: Onko tämä mun elämä aina tällaista, saankohan kohta nukutuksi enää lainkaan. Tällaisia ajatuksia sinkoilee mielessä paniikinomaisesti. Näitä ajatuksia tulee jo päivällä, kun mieliala on jo valmiiksi matalalla.
Öisin koitan valvoessa siirtää ajatuksia muualle kuten kutomiseen, kirjaan, telkkarisarjaan tms. Silti välillä tuntuu, että yö kestää ja kestää. 😔
Millaisia kokemuksia teillä muilla on?
Kommentit (152)
Sanokaa joku, että kaikki menee parhain päin. 😔
Tänään on tosi vaikea päivä.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putkirullalla rullaamalla aukeavat kehon jänteet ja nikamat. Samalla rentoudut. Toinen hyvä apuväline on piikkimatto. Pistää endorfiinit liikkeelle.
Lämpöpeittoon kääriytyminen rentouttaa myös.
Mulla taas on keho niin kuumana illalla ja yöllä, että en voi nukkua kuin alushousuissa ja pelkällä pussilakanalla ilman peittoa siellä sisällä ja välillä pitää heittää sekin sivuun. Jalat hohkaa tulikuumana jne. En vois ikinä kuumentaa itteäni vielä enempää, kun yritän viilentää itseäni. Jopa Ikeasta ostettu "viilennyssijauspatja" ja "viilentävä peitto" ei auta yhtään. Se kylmin ja ohuin lumihiutaleen kuvalla varustettu peittokin on liian kuuma mulle.
Tän takia en voi edes ajatella painopeittoa.
Ja ei ole vaihdevuosia (verikokeilla testattu) enkä hikoile. Ei siis tule hikeä. Minulla on vain kuuma ja iho tuntuu käteen kuumalta.
Vierailija kirjoitti:
Ota Ketipinoria tarpeeksi niin uni tulee hyvin.
Mulla ei Ketipinor auttanut yhtään, saman vaikutuksen oisin saanut syömällä fluoritabletin, tai d-vitamiinipillerin.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei Ketipinor auttanut yhtään, saman vaikutuksen oisin saanut syömällä fluoritabletin, tai d-vitamiinipillerin.
-eri
Lääkkeiden vaikutukset ovat aina yksilöllisiä.
Hieman viileä parempi unelle kuin lämmin.
Siihen on syy , ettei saa unta vaikka olisi kuinka väsynyt poikki. Keho erittää jotain adrenaliinia kai liikaa. Sitten et millään saa nukahdettua. En kyllä muista oliko se adrenaliini :D :D :D Mutta kaikki on varmaan kokenut sen tunteen, kun olet ihan poikki ja uupunut mutta et saa silti unen päästä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Ketipinor ei ole unilääke. Pienenä annoksena joillain auttaa. Huono neuvo.
Nyt vaan kaikki keinot käyttöön ennenkuin sekoat.
Tänään aamulla pihalla oli kolme rusakon poikasta. Tuli hetkeksi parempi olo.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Aurinkoa päivääsi 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.Aurinkoa päivääsi 😊
Kiitos. Ulkona on kaunis sää. 🙃