IS: Jussi, 47, yrittää iskeä naisia tavalla, jota pidetään jopa pelottavana Minulle on sanottu, ettei niin saa tehdä
http://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009682460.html
"Lada-Jussi" teki tänä aamuna paluun lehtien palstoille. Mies ei ole koskaan seurustellut, mutta on ilmeisesti koskenut naista. Jussin kuvat ovat paljon puhuvia ja niistä varmasti löytyy informaatiota, mitä korjata esimerkiksi ensi kesän aitoja kohtaamisia ajatellen.
Miten sinä neuvoisit Jussia? Itse puuttuisin ulkoiseen habitukseen: risuparta pois, hiukset pois, silmälasit pois, kiloja pois, hammaslääkäriin, dieetille, salille, vaatekauppaan yms. Myös kuvissa esiintyvä Hello Kitty-peitto kiinnittää huomion.
Kommentit (921)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En missään nimessä koe, että hänen kannattaisi alkaa muuttaa itseään. Sehän olisi vain teennäistä huijausta. Omalaatuinen tyyppi tarvitsisi omalaatuisen kumppanin, eikä sellaista löydy, jos yrittää esittää normaalia.
Ehkä kaveri ei ole ihan neurotyypillinen? Jos näin, niin ehkä toinen epätyypillinen voisi ymmärtää? 🤔
Ei olisi teennäistä, vaan itsestä huolehtimista. Mies voi olla oma itsensä siitä huolimatta, vaikka laittaa itsensä kuntoon. Ovatko kaikki naiset teennäisiä huijareita meikkeineen?
Ihme kyllä, tämä oli suomalaisten enemmistön näkemys vielä 1980-luvulla.
Pieni meikkaus naiselle oli ok, mutta vähänkin enemmän oli epäaitoa ja epärehellistä. Näin muistelen.
Jussi antaa persoonansa näkyä. Mielestäni se on enemmän hyvä kuin huono. Formaatin mukaisia ihmisiä on jo, ja aika paljonkin. Toki parturi ja suihku sekä parran muokkaus voisivat olla hyvä ajatus eli varovaista tuunausta.
Persoonan näyttäminen on eri kuin epäsiisteys.
Myös tuo, että kysyy kaikilta vapaaksi olettamiltaan naisilta tulevatko vaimoksi kertoo jotain Jussin persoonasta.
Joko ei välitä suodattaa tai ei vain suodata mitä puhuu. En haluaisi olla tuontyyppisen persoonan kumppani.
Saisi olla koko ajan varuillaan mitä mies suustaan päästää.
Yksi parisuhteen plussapuolia on, että kumppani on siistin ja siedettävän näkoinen ja minun ei tarvitse jännittää hänen käytöstään.
En halua heti alkuun todeta selkeitä miinuksia uudessa kumppanissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikitään ajatuksella.
Jussi menis laser hoitoon= lasit pois.
Jussi ottaisi pt ja alkaisi juosta salilla= lihaksikkaampi vartalo.Jussi menis plastiikkakirugille ja hoitaisi hiusrajan kuntoon.
Jussi menis hammaslääkäriin ja laittais hampaat kuntoon..
Jussi palkkaisi stylistin, joka tekisi jussista trendikkään.
Möis ranchin, autot ja kt kämpän pois, ostaisi Espoosta omakotitalon ja pihalle Teslan..Kuinka paljon Jussi sais naisia? Ihan älyttömästi.
Mut onneks naiset ei ole pinnallisia.
Jos voi tehdä itsestään paremman version, jonka myötä saa itselleen sen haluamansa lopputuloksen, miksi ei tekisi sitä sitten? Totta hitossa minua kiinnostaisi kuvailemasi mies ennemmin kuin Jussin kaltainen epäsiisti mies. Sinulleko kelpaisi Kontulan lähiöpubista löytyvä mustahampainen Maire, jonka kämppään joutuisit kolaamaan käytävän roskien läpi? Innokkaasti kävisit muumilakanoille lempimään, vaikka pohjaväriä niistä ei erottaisi?
No kukin tyylillään.
Toi mun kuvailema Jussi sais tuhansia naisia. Mun mielestä on aika ironista et naiset selittää aina sitä sisin on tärkein shittiä. Jos näin olis toi nyky jussikin olis parisuhteessa.
Jutun Jussilla on paskainen kämppä ja epäsiisti olemus. En huolisi.
Jos jutun Jussi olisi kuvailemasi komea-Jussi JA ystävällinen, mukava, toiset huomioonottava, huolisin, mutta vain jos kemiat natsaisi.
Jos komea-Jussi olisi kaltaisesi vänkäävä, katkeranoloinen besserwisser, en huolisi.
Niin. Ainut vaan et silloin ei olis kysymys huolisitko sinä.. Kysymys olisi kenet Jussi huolii.
Todennäköisesti tässä vaiheessa Jussi muuttuisi myös ihmisenä paljon huonompaan ja alkaisi käyttää naisia hyväkseen.
Oli niin tai näin, sinä se saat kaiken käännettyä negatiiviseksi. Mahdat olla juhlien ilopilleri. Maitokin happanee, kun kuljet ohi. En ihmettele sinkkuuttasi yhtään. Ja usko pois, se aitohiusperuukkikaan ei tässä nyt auta.
Sori mut mä seurustelen. Tein melkein yhtä ison muutoksen kun Jussille suosittelin. Ei oo ollut naisista pulaa sen jälkeen.
Sen aitohiusperuukin avullako sait itsellesi kumppanin? Ehehehe....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä ilkeitä kommentoijia vaivaa? Jussi on rehellisesti oma itsensä ja niin olisi syytä muidenkin olla. Minä en näe hänessä mitään erityistä vikaa. Ei ihmisen pidä muuttua toisten vuoksi.
Kyllä nimenomaan toisten vuoksi kannattaa muuttua. Sehän tässä just on pointti. Jussi haluaa naisen, ihan kenet tahansa, siis kuka vaan kelpaa, jotta hän saa olla oma itsensä. Ei sellanen ole parisuhde. Jussille naiset ovat kauppatavaraa, vaihdannan välineitä, jotta aviostatus täyttyy. Kun oikeasti rakastuu, haluaa muuttua juuri sen toisen ja yhteisen hyvän vuoksi.
Ei kannata alkaa miellyttää ketään. Se ei ole kestävä eikä onnellinen tapa olla parisuhteessa.
Matkailun suosiota kasvattava vaikutus perustuu näihin.
1. Harva köyhä/ työtön reissailee ulkomailla.
2. Ihmiset jotka eivät ole matkailleet pitävät tuota paljon vaikeampaa ym kun se oikeasti on..
Jolloin matkailijasta tulee mielikuva ihmisestä joka osaa ja kykenee huolehtimaan itsestään yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se tosiaan ollut tutkittu, että jos mies lisää tinderiin matkailukuvan, naiset kiinnostuvat enemmän, oli hän sitten ihmisenä millainen vain?
Osaisiko joku nainen selittää miksi näin on?
Ne tykkää, jotka itsekin tykkäävät käydä matkoilla. Miehille on ilmeisesti ihan sama vaikkei naisen kanssa ole mitään yhteistä. Pelkistä kuvista ei saa selville, millainen toinen on ihmisenä, kuten tiedät vallan hyvin.
Tekeminen on kuitenkin aika sivuseikka. Oleminen, ajattelu, arvot, käytös, tunteet ja viestintä ovat erittäin paljon tärkeämpiä hyvälle suhteelle kuin yhteinen tekeminen/aktiviteetti.
Toki, vietetään sitten lomat ja muut vapaa-ajat erillään. En silti suostu yksin hoitamaan kotitöitä, kun toista ei kiinnosta.
Harrastusten samuus ei ennusta yksistään hyvää suhdetta. Vastaavasti eri harrastukset eivät ennakoi hankalaa suhdetta. Siksi matkailun näkeminen miehellä hienoksi on omituista.
Lisäksi matkailu on arjelle vastakkaista aikaa ja runsas matkailu on iso haaste suhteelle. Elämässä korostuu elämyksellisyys ja levottomuus harmonian ja rauhallisuuden sijasta. Myös yksinäisyyskokemuksia ja toisen poissaolon kokemuksia voi esiintyä.
Anekdoottina tunnen avioeroperheen, joka reissasi todella paljon. Suhteessa oli perusaineksia pielessä, jota reissaaminen peitteli. Ei luultavasti edes harvinainen tarina.
Miten paljon autoharrastajat käyttävät aikaa harrastukseensa keskimäärin? Mitä jos puolisoa ei autot kiinnosta yhtään? Jääkö heille aikaa olla yhdessä ja tehdä jotain, johon menee rahaa? Vai onko autot ja niiden tarpeet toiselle aina ykkösenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikitään ajatuksella.
Jussi ottaisi pt ja alkaisi juosta salilla= lihaksikkaampi vartalo.Jussi menis plastiikkakirugille ja hoitaisi hiusrajan kuntoon.
Möis ranchin, autot ja kt kämpän pois, ostaisi Espoosta omakotitalon ja pihalle Teslan..Kuinka paljon Jussi sais naisia? Ihan älyttömästi.
Jos voi tehdä itsestään paremman version, jonka myötä saa itselleen sen haluamansa lopputuloksen, miksi ei tekisi sitä sitten? Totta hitossa minua kiinnostaisi kuvailemasi mies ennemmin kuin Jussin kaltainen epäsiisti mies. Sinulleko kelpaisi Kontulan lähiöpubista löytyvä mustahampainen Maire, jonka kämppään joutuisit kolaamaan käytävän roskien läpi? Innokkaasti kävisit muumilakanoille lempimään, vaikka pohjaväriä niistä ei erottaisi?
No kukin tyylillään.
Toi mun kuvailema Jussi sais tuhansia naisia. Mun mielestä on aika ironista et naiset selittää aina sitä sisin on tärkein shittiä. Jos näin olis toi nyky jussikin olis parisuhteessa.
Jos jutun Jussi olisi kuvailemasi komea-Jussi JA ystävällinen, mukava, toiset huomioonottava, huolisin, mutta vain jos kemiat natsaisi.
Jos komea-Jussi olisi kaltaisesi vänkäävä, katkeranoloinen besserwisser, en huolisi.
Niin. Ainut vaan et silloin ei olis kysymys huolisitko sinä.. Kysymys olisi kenet Jussi huolii.
Todennäköisesti tässä vaiheessa Jussi muuttuisi myös ihmisenä paljon huonompaan ja alkaisi käyttää naisia hyväkseen.
Oli niin tai näin, sinä se saat kaiken käännettyä negatiiviseksi. Mahdat olla juhlien ilopilleri. Maitokin happanee, kun kuljet ohi. En ihmettele sinkkuuttasi yhtään. Ja usko pois, se aitohiusperuukkikaan ei tässä nyt auta.
Sori mut mä seurustelen. Tein melkein yhtä ison muutoksen kun Jussille suosittelin. Ei oo ollut naisista pulaa sen jälkeen.
Eikun tiputin 26kg painoa bodaten.
Kävin laserissa, lasit pois ja hommasin filmitähti hymyn. Otin myös niin klisee kuin onkaan ranteesta olkapäähän tatuoinnin.
Vaatteet hommasin Sokoksen stylistin avulla.
Myin kt luukkuni ja ostin omakotitalon.
Voin myös kertoa että musta tuli melkoinen kusipää naisia kohtaan tuon jälkeen. Kunnes tapasin nykyisen vaimon.
Vierailija kirjoitti:
Matkailun suosiota kasvattava vaikutus perustuu näihin.
1. Harva köyhä/ työtön reissailee ulkomailla.
2. Ihmiset jotka eivät ole matkailleet pitävät tuota paljon vaikeampaa ym kun se oikeasti on..
Jolloin matkailijasta tulee mielikuva ihmisestä joka osaa ja kykenee huolehtimaan itsestään yms.
Niin, haluaako olla ihmisen vai julkisen statuksen kanssa yhdessä. Kulissit kuntoon matkailulla, mutta perusasiat rempallaan...? Mikä oikeasti on tärkeää, arvokasta toisessa? Itsessä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme siinä onkin, ettei nää sinkkumiehet koskaan tajua katsoa peiliin, käydä pesulla ja parturissa, hoidattaa hampaitaan ja pukeutua siististi?
Kämppäkin kuin kaatopaikka, pinnoitteet repsottaa seinillä, piha täynnä autonraatoja ja varmaan kattokin vuotaa. Hello Kitty-lakanat varmaan lahja äitevainaalta v. 1988 ja äitevainaa itte istuu kiikkustuolissa vintillä.
Mua ei sinällään haittaisi yhtään kaikki tuo, mistä sanoit. Itsekin aloin keräämään viiskymppisenä Barbie-nukkeja. Tosin luovuin harrastuksesta ja lahjoitin nuket vähävaraisten perheiden lapsille. Jos Hello Kitty-lakanat olisivatkin lahja äitivainaalta, niin mä ymmärrän sen, että joihinkin esineisiin voi liittyä aika suurtakin tunnearvoa. Mä en esimerkiksi ole vieläkään pessyt sitä juomalasia, josta siskoni mies meillä joi vettä päivää ennen kuolemaansa. Se juomalasi on mulla kirjahyllyssä, vaikka langon kuolemasta on kulunut jo yli 30 vuotta. Siskoni meni naimisiin, kun mä olin 13v ja lankoni oli mulle kuin isoveli siihen asti, kun kuoli. Mutta mä en olekaan mikään trendisisustaja. Viimeksi seurasin sisustustrendejä kasarilla, kun ostin olohuoneen seinälle pari sellaista isoa viuhkaa :D
Reaalimaailman Lada-Jussista en tiedä, mutta näistä hänen esiintuloistaan saa sellaisen vaikutelman, että hän on kaikenkaikkiaan epäsiisti. Ei sillä ole väliä, jos autojen rassauspaikka on epäsiisti, koska ei mahdollisen puolison olisi tarkoituiskaan asua autojen rassauspaikalla. Mun mielestä Lada-Jussin pitäisi tuoda esille enemmän sitä puolta itsestään ja ympäristöstään, missä hän ajatteli elävänsä parisuhteessa.
Kai 47-vuotiaskin saa pitää Hello Kittystä jos on pitääkseen? Ei kenenkään tarvitse miettiä liiaksi mitä muut sanovat ja ajattelevat.
Toki jos Jussi kysyy kaikilta naisilta ensiksi vaimoksi tulemista, se on melkein kaikille liian hämmentävä tapa aloittaa tutustuminen Suomessa. Mutta tämänkään ei pitäisi tehdä hänestä huonoa kumppania. Metsä pitäisi nähdä puilta.
Ulkonäköseikkojenkaan ei pitäisi olla huiman tärkeitä koska ne ovat muokattavissa. Sydäntä, ajattelua, ym. on hankalampi muokata.
Homssuinen olemus, sosiaalinen kömpelyys, röttelössä asuminen ja kymmenet autonromut pihalla sikseen, mutta eniten kalahti korvaan se että hän toivoo naisten Nettiautoa josta voisi ruksia vaatimuksensa ja valita mieleisensä. Kun kerran toimii autoille, niin toimisi vaimoillekin, tuumii hän. Ei sitten kaverilla käy mielessä että ne naiset ovat ihmisiä omine elämineen, toiveineen ja vaatimuksineen, eivät jotain mitä ostetaan netistä kuten ne Ladat.
Miksi joku mies, joka inhoaa hevosia, on allerginen koirille eikä laskettele antaisi tykkäyksen naiselle, jolla on kuvat hänestä ratsastamassa, koirien kanssa ja laskettelurinteessä ja nainen vielä tekstissä kertoisi, että hänellä on oma hevonen, hänellä on koiria ja agility-harrastus ja että hän käy laskettelumatkoilla talvisin Suomessa ja ulkomailla? Eihän tuosta tule kuin ongelmia, kun mies kiukuttelee, kun naisen aika ja rahat menee hevoseen, koiriin ja lasketteluun. Kyllä niillä harrastuksilla on väliä, nehän kertoo, mikä toiselle on tärkeää ja mihin hän haluaa käyttää aikaa ja rahaa.
Lada-Jussin tarvii muuttaa vain:
- ihmiskäsitys
- mielikuva parisuhteesta
- huolenpito keräämiään Ladoja kohtaan
- siisteysrutiinit asumuksiaan kohtaan
- pesurutiinit koko kehoaan koskien
- parturilla käynnit
- tinderkäytös
- ihmisen kohtaamistaidot
- oma sisäinen tapa puhua
Minusta Hello Kitty -lakanat voi jäädä kuumapesun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku mies, joka inhoaa hevosia, on allerginen koirille eikä laskettele antaisi tykkäyksen naiselle, jolla on kuvat hänestä ratsastamassa, koirien kanssa ja laskettelurinteessä ja nainen vielä tekstissä kertoisi, että hänellä on oma hevonen, hänellä on koiria ja agility-harrastus ja että hän käy laskettelumatkoilla talvisin Suomessa ja ulkomailla? Eihän tuosta tule kuin ongelmia, kun mies kiukuttelee, kun naisen aika ja rahat menee hevoseen, koiriin ja lasketteluun. Kyllä niillä harrastuksilla on väliä, nehän kertoo, mikä toiselle on tärkeää ja mihin hän haluaa käyttää aikaa ja rahaa.
Näin juuri. Lada-Jussin ikäluokassa on aivan varmasti naisia, jotka eivät edes kaipaa jatkuvaa kylki kyljessä nyhjäämistä. Ei välttämättä edes saman katon alle muuttamista. Jotkut jopa arvostaisivat runsasta omaa aikaa siitäkin huolimatta, että ovat parisuhteessa. Monella Lada-Jussin ikäisellä naisella on lapset teini-iässä ja nk kotileikkien leikkiminen ei enää naistakaan kiinnosta vaan mieluummin haluaa saada lapsensa kunnialla aikuisiksi ja sen jälkeen käyttää vapaa-aikansa miten haluaa. Joskus siihen sopii erittäin hyvin parisuhde, jossa molemmilla on omat juttunsa, mutta sitten välillä vietetään aikaa yhdessäkin.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin silloin jos on terveydellisiä ongelmia tai jos toinen harrastaa fanaattisesti jotain sellaista, mitä itse ei voi sietää. Useimmiten kiinnostukset eivät ole näin ääripäitä keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikitään ajatuksella.
No kukin tyylillään.
Eikun tiputin 26kg painoa bodaten.
Kävin laserissa, lasit pois ja hommasin filmitähti hymyn. Otin myös niin klisee kuin onkaan ranteesta olkapäähän tatuoinnin.
Vaatteet hommasin Sokoksen stylistin avulla.Myin kt luukkuni ja ostin omakotitalon.
Voin myös kertoa että musta tuli melkoinen kusipää naisia kohtaan tuon jälkeen. Kunnes tapasin nykyisen vaimon.
Äsken sanoit seurustelevasi ja nyt sinulla on jo vaimo. Jotenkin en usko sanaakaan sepustuksistasi. Tai sitten olet kovin nuori.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisin kaljuuntumisesta puhumisen, jos tyyppi olisi kolmekymppinen. Mutta 3 vuoden päästä hän on jo viiskymppinen. Viiskymppisen kanssa pariutuva samaa ikäluokkaa oleva nainen kyllä on jo huomannut, että varsin moni hänen ikäisensä suomalainen mies on alkanut kaljuuntua. Valtaosa Lada-Jussin ikäisistä naisista ei itsekään ole enää mitään kaunottaria. Ikääntymisen merkit toisessa ihmisessä hyväksyy paremin sitten, kun ikääntymisen merkit näkyy jo omastakin peilikuvasta. Ehkä Lada-Jussin olisi hyvä laittaa juttuihinsa kuvia myös siitä kaupunkiasunnosta (joka toivon mukaan on ihan siisti ja normaali asunto) ja tuo Janakkalan ulkohuussilinen omakotitalo olisi selkeästi vain Lada-Jussin harrastuspaikka autonromuilleen. Ei siis paikka, jossa kenenkään naisen olisi tarkoituskaan viettää aikaansa.
Mummelille tiedoksi, että kaljuuntuminen alkaa monissa tapauksissa miehillä jo 14-16-vuotiaana. Se ei ole mikään viisikymppisten juttu. Ihan näin by the way se on iso kärsimys paljon nuoremmillekin. Ja sinun puhetyylistäsi huomaa, että kaljuuntuminen on selkeä vakava haitta naissuhteiden kannalta ja myöskin epäviehättävää, jonka naiset linkittävät vanhentuneeseen mieheen. Vähän sama, kuin ne silmälasit yhdistetään nörttiyteen ja heikkouteen.
Mummeli tietää, että kaljuuntuminen voi alkaa jo nuorena. Ja mummeli tietää, että se on nuorille miehille kova paikka. Mutta nyt puhutaan kuitenkin viiskymppisestä miehestä, jonka ei tuossa iässä enää - ainakaan mun mielestä - tarvitsisi murehtia kaljuuntumistaan. Nuorille naisille asialla on merkitystä, mutta todennäköisesti ei enää viiskymppisille naisille. Sen vuoksi en oikein ymmärrä tässä ketjussa monessa kommentissa ollutta kaljuuntumisasiaa.
Miksi ei tarvitse murehtia kaljuuntumistaan? Ei se murhe mihinkään välttämättä katoa.
Koska se kaljuuntuminen on normaalia. Viiskymppisenä kun katselee ikäisiään miehiä, niin suurimmalla osalla vähintään hiusraja on jo alkanut nousemaan, monilla myös päälaella alkanut kaljuuntuminen. Eiköhän suurin osa viiskymppisistä naisista hyväksy sen, ettei ikäisensä mies ole enää tuuheatukkainen.
Ei noiden mielestä yli nelikymppiset naiset edes ole naisia.
Ovathan yli 4-kymppisetkin naisia, mutta se on vain itse kunkin hyväksyttävä, että fyysinen viehättävyys vähenee niin naisilla kuin miehilläkin keski-iässä. Sen takia itse lakkasin käymästä treffeillä yli nelikymppisenä, kun koin, etten ole kiinnostunut itseni ikäisistä naisista eivätkä selvästi nuoremmat naiset taas kiinnostu minusta.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä Jussi olisi juoppo muusikko riittäisi naisia joka sormelle.
Hän olisi "jännittävä" mies.
Jos olisin 10 vuotta nuorempi, lähtisin mielelläni tälle miehelle morsiameksi. Hän vaikuttaa mukavalta, löytyy huumoria ja heittäytymiskykyä. Minusta hän on myös kivan näköinen.
Niin se taitaa olle, että autoja saa netistä, mutta ei viisautta.
Kyllä nimenomaan toisten vuoksi kannattaa muuttua. Sehän tässä just on pointti. Jussi haluaa naisen, ihan kenet tahansa, siis kuka vaan kelpaa, jotta hän saa olla oma itsensä. Ei sellanen ole parisuhde. Jussille naiset ovat kauppatavaraa, vaihdannan välineitä, jotta aviostatus täyttyy. Kun oikeasti rakastuu, haluaa muuttua juuri sen toisen ja yhteisen hyvän vuoksi.