Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan perustoimeentulotukea, ja perjantaina meni ruokakauppaan 50euroa...Silti tänään on pakko käydä hakemassa täydennystä joihinkin asioihin...Miten tällä perustoimeentulotuealla voi tulla toimeen, kun ruoka on näin kallista?

Vierailija
10.07.2023 |

Perjantaina piti myös mm. ostaa hammastahnaa, mausteita, mysliä joka oli loppu, astianpesuainetta ja shampoota.

Tuntuu että perustoimeentulotuki ei enää vain riitä...Kaikki kulut nousevat koko ajan hurjasti kun PTTT vain pari prosenttia samaan aikaan.

Täysin epäinhimmillistä elää 555e/kk, kun siitä pitää maksaa ihan KAIKKI paitsi vuokra ja sähkölasku.
Puhelinlaskukin pitää maksaa itse.

Mulla ei tuu loppukuuksi rahat riittämään!

Kommentit (432)

Vierailija
121/432 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene toihin on tyhmä kommentti!!

Se ei auta kun kuintenkin joutuu toimeentulotuelle! Ymmärrätkö?

Vierailija
122/432 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on trolli , jolla saadaan taas ihmisten raivo vallalleen. Veikkaan aloittajaa kokoomuspenikaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/432 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

got you kirjoitti:

Tämä on trolli , jolla saadaan taas ihmisten raivo vallalleen. Veikkaan aloittajaa kokoomuspenikaksi.

Tai Venäjän trolliksi

Vierailija
124/432 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, minäkään en tällä hetkellä ole töissä kun ole. 1v lapsen kanssa kotona ja ei täällä todellakaan mitään myslejä ostella. Mausteet on aina olleet hemmetin kalliita, eipä niitäkään ostella. Miksi mulla pitäisi olla rahat mysleihin ja mausteisiin, kun en käy töissä?

Mitä ihmeen mausteita te näytätte ruoanlaitossa kun ne on niin kalliita? Ihan uteliaisuudesta kysyn kun itse käyn pääasiassa k kaupoissa ja siellä maustepussit maksaa vajaa 0,60€ kpl. Esim valkopippuri, paprikajauhe, curry, niitä käytän ja pussillinen riittää ainakin puoli vuotta. Helposti saan ostettua 500€/kk tuloilla. Samoin myslipussi, jauhopussin kokoinen, maksaa noin 4 €. Sekin riittää noin 6 kk koska en syö joka päivä.

Minä olen vähentänyt erilaisten mausteiden käyttöä säästösyistä ja käytän enimmäkseen niitä, mitä saa isoissa muovipurkeissa. Joka ruokaan menee suolaa ja valkosipulijauhetta. 😄 Myslin sijasta syön muroja. Tämä myös säästösyistä.

Vierailija
125/432 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä ei ole varaa leipään, miksette syö kakkuja?

https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/836832/Kaurakakku/

Itse olen syönyt tällä reseptillä jo monen monta vuotta.

Noi aineethan ei maksakaan mitään. Meillä tiukkoina aikoina tehdään itse leipää ja sämpylöitä. Jauhot ja öljy ei kustanna paljon.

Vierailija
126/432 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan työmarkkinatukea ja toimeentulotukea 19€, joka EI kata koko vuokraa. Saan halvat lääkkeet, ja sairaanhoitokulut. Silmälaseja en ole vielä edes harkinnut. Silti tulee pitkä puutelista. Sanokaapa mitä muuta te työssäkäyvät ostatte kuin ruokaa? Siis muuta ei saa ostaa kuin ruokaa. Ei paskapaperia, eikä shampoota, eikä saa käydä muualla kuin kaupassa ja kävelyllä? Koittakaapa elää sillä tavalla vaikkapa pari kuukautta. Niin, ja ostakaa vain ruokaa. Ja maksakaa tuosta rahasta melkein satanen vuokraa.

Vierailija
127/432 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Hirveää yrittää lapsen kanssa tulla toimeen,nyt tilillä 10 e ja seuraava tuki eli peruspäiväraha tulee ensi viikolla. Lapsi on jo 10 v .....

vaikka menen syksyllä töihin jää rahaa saman verran kuin nyt ja joudun hakemaan tt tukea silti. Tuntuu ettei ole ulospääsyä tilanteessa.

Ei se haittaa jos olisin yksin mutta lapsi surettaa...nytkin taas niskassa Kelan vaatimus halvempaan asuntoon muuttanisesta olemme muuttaneet 10v aikana jo 4 kertaa aina käy niin että ku vuokra nousee vuosittain se menee jossain vaiheessa sallitun rajan yli."

Näin Suomi kohtelee omia kansalaisiaan.

Vierailija
128/432 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo 500€ yhdelle ihmiselle on enemmän kuin monella pienituloisella jää palkasta käteen kulujen jälkeen...

Riippuu paljonko siihen palkkaan on sisällytetty kuluja. Siinä voi olla autonkulut, lainanlyhennyksiä, lomamatkoja jne. Tuloihin nähden elää liian leveesti. 

Eihän sitä muuten töissä kannata käydäkkään jos jäisi palkasta sama 500e kuin toimeentulotukilaisilla jää. 

Vierailija
129/432 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vitussa et tule 500 eurolla kuussa toimeen? Et käytännössä tarvitse rahaa muuhun kuin ruokaan, julkisen kausilippuun, kännykkäliittymään ja päivittäistavaroihin kuten satunnaisiin vaatehankintoihin ja irtaimistoon. Toimarista maksetaan sähköt, vedet, vakuutukset ja lääkkeet. Kaiken viihteen saa ilmaiseksi joko suoraan netistä tai torrenteilla joten suoratoistopalvelut kannattaa ihan ensimmäiseksi heti lopettaa.

T. toimarilla ikänsä elänyt ja aina siitä on osa mennyt vuokraan.

mites esim auto? Pääkaupunkiseudun ulkopuolella et ole varteenotettava työntekijä, jos sinulla ei ole autoa käytössä.

Esim. Tampereella, Turussa ja monissa muissakin kaupungeissa on toimiva joukkoliikenne.

Harvassa taitaa olla ne työpaikat, mihin tarvitsee välttämättä auton päästäkseen töihin.

Toki, jos asuu jossakin syrjässä, mutta silloinkin muutto lähemmäksi työpaikkaa kannattaa.

Vierailija
130/432 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilpailuta puhelinliittymä ja osta shampoot, saippuat yms. jättipakkauksissa. Tulee halvemmaksi ostaa niitä isoja säästöpakkauksia kuin pikkupulloja.

Jätä lihat ruokakauppaan ja osta soijarouhetta. Yhdestä soijarouhepussista tekee ruokaa _kymmeniä_ kertoja ja siinä on enemmän proteiinia kuin lihassa.

Sitten on tietty ruokajakelukin, mutta se nyt toimii miten toimii vähän paikkakunnasta riippuen

Minä olen yh eikä lapsi syö soijarouhetta. En ole ap mutta meitä on paljon joilla on lapsia.

Sitten annat lapsen nähdä nälkää, jos ruoka ei kelpaa! Ei se sen vaikeampaa ole.

Vierailija
131/432 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menot pitää mukauttaa muiden maksamiin tuloihisi tai alkaa huolehtimaan itse omista tuloista.

Vierailija
132/432 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kasvakaa aikuisiksi ja elättäkää itse itsenne. Ei se ole valtion tehtävä."

Kasva Sinäkin siellä vihdoin aikuiseksi ja avaa silmäsi tarkastelemaan mitä ympärilläsi oikeasti tapahtuu, sen sijaan että hoet jonkun sinulle opettamaa lausetta.

Suomen valtio kerää veroja työlssäkäyviltä sen vuoksi että suojaverkkoa on. Kun työlssäkäyvä joutuu vaille palkkatyötä ja  turvautumaan maksamaansa suojaverkon varaan saakin huomata että sitä ei riittävästi ole, ainoastaan pilkkaa? 

Vierailija
133/432 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun et hanki omia tuloja, vähintä mitä sinulta vaaditaan on hallita omat menosi.

Vierailija
134/432 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"..harmittaa tämä aggressiivinen suhtautuminen tt-tuella eläviä kohtaan, vaikka kyseessä on viimesijainen tuki ja sillä ei ihan oikeasti pärjää kovin hyvin varsinkaan Suomen hintatasolla ja myös EU on antanut Suomelle varotuksia useampaan otteeseen liian pienistä tuista. Viimenen ihminen, jolle voisin olla kateellinen on nimenomaan tt-tuella elävä. Elämä on silloin maanpäällistä helvettiä."

.

Vierailija
135/432 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan minimieläkettä ja samojen asioiden kanssa painiskelen. Eilen meni kauppaan 50€. Tili vaan tyhjenee. Välillä pitää miettiä ostaako ruokaa vai lääkkeitä. Ja hemmetti kun poliklinikkakäynnitkin on niin kalliita.

Minä saan työmarkkinatukea joka on paljon vähemmän kuin minimieläke. Ruokakaupassa kun käyn ja ostan 1-2 vk ruokaostokset, saan rahaa menemään maksimissaan 35€. Kaksi kassillista yleensä. Mitä ihmettä pitää syödä että saa käytettyä 50€? Lihaa ja kalaa joka päivä? Lääkkeiden määrää olen minäkin joutunut vähentämään, eikä se kyllä työkykyä palauta. Eilen just kävin vaatekaapin läpi ja totesin että ainakaan vaatteisiin en tarvitse rahaa moneen vuoteen.

Vierailija
136/432 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta summasta jää käteen n. 100 e/kk, josta pitä ostaa ruoat, shampoot, puhdistusaineet, saippuat jne. Entä kun ainoat kengät menee rikki tms?

Vierailija
137/432 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vastuuta omasta elämästäsi. Sinä vaikutat omiin menoihisi, älä valita siitä muille.

Vierailija
138/432 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene toihin on tyhmä kommentti!!

Se ei auta kun kuintenkin joutuu toimeentulotuelle! Ymmärrätkö?

Paljonko olet tienannut palkkaa? Palkansaaja on saanut tähän mennessä asumistukea ylimenevältä osalta, jos tarvetta ja jos niiden päälle saa vielä toimeentulotukea, se tuskin tulee täysimääräisenä?

Vierailija
139/432 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...en itsekään ymmärrä, miten ihmiset selviytynyt tt-tuella.

Olen yrittänyt elää säästäväisesti ja seurata tt-tuen normeja, ja tosi vaikea olisi maksaa laskut ja vielä elää tuolla jollain reilulla 500 eurolla.

Eniten ihmetyttää se, että tt-tuki on tainnut pysyä tuolla tasolla jo yli vuosikymmenen ,

vaikka hinnat ovat nousseet."

Eivät hje selviydykään.

Miksi osaa suomalaisista pidetään tahallaan seinää vasten?

Samaan aikaan rahaa syydetään surutta tiesminne ?

Vierailija
140/432 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ei voi tulla poliitikkoja, EU-virkamiehiä. Se täytyy vain hyväksyä!