Tavalliselle vanhemmalle on kauheaa jos aikuinen lapsi laittaa välit yhtäkkiä poikki ja katoaa elämästä
Tälläkin palstalla peukutetaan ihmisiä jotka ovat kadonneet vanhempiensa elämästä täysin, tai ovat suunnittelemassa sitä. Oikein kannustetaan siihen.
En hetkeäkään epäile etteikö olisi olemassa hirviövanhempia jotka tietentahtoen ovat halunneet tuhota lapsensa elämän. Vanhempia jotka ovat ilkeitä, fyysisesti ja henkisesti väkivaltaisia, petollisia, myrkyllisiä, päihteileviä, ailahtelevia, välinpitämättömiä, kiristäviä, hyväksikäyttäviä, arvostelevia, kateellisia, etäisiä, tunkeilevia, painostavia, vähätteleviä jne. Ei sellaisen kanssa halua eikä tarvitse olla tekemisissä.
Sitten on ne vanhemmat joiden lasta on rakastettu, kannustettu, oltu tukena elämän ylä- ja alamäissä. Oltu ihan tavallisia vanhempia, jotka ovat halunneet olla tietoisia kasvattajia. On yritetty tietoisesti välttää niitä virheitä mitä esimerkiksi omassa suvussa on tehty ja mikä on aiheuttanut vahinkoa.
Sitten yhtenä päivänä lapsi ei vain enää ota yhteyttä eikä vastaa puhelimeen. Vanhemmalle tulee tunne että kaikki ei ole kunnossa. Kysytään varovasti että onko kaikki hyvin. Huoli herää. Ei vastausta, vaikka viestit luettu. Muutaman viikon päästä lapselta tulee katkera viesti että kokee vanhempiensa pilanneen hänen elämänsä eikä halua enää olla väleissä. Asiaa ei suostu sen kummemmin avaamaan että saisi edes jonkunlaisen käsityksen tilanteesta. Hämmennys iskee, alkaa loputon miettiminen ja kelaaminen. Oliko syynä kenties muutto toiselle paikkakunnalle kun lapsi oli 10-vuotias? Oliko syynä äidin hetkellinen työttömyys ja huonompi rahatilanne? Mitään selkeästi vahingollista tapahtumaa ei tule mieleen historiasta.
Tätä tilannetta voisi verrata oman lapsen katoamiseen. Ei selityksiä tai vastauksia. Kyse ei ole siitä etteikö vanhempi pystyisi näkemään virheitään, päinvastoin hän etsii niitä itsestään ja historiasta, etsii vertaistukea ja puhuu ammattilaisten kanssa.
Sureva äiti
Kommentit (1125)
Mä epäilen et tän ketjun pro-narsisti on ns kultapoju joka parhaillaan kiouilee sen kans kun äidin bullshit ei toimi oikeassa maailmassa ja nyt sen mielenterveys taiteilee narsismin rajalla, nyt näkyy jo mihin suuntaan pullamössö on päätymässä kun logiikka ja todellisuus eivaan silleen nappaa enää.
Luuseri. :'D
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on miellyttävä, ei häneen katkaista yhteyksiä.
Vaikuttaako ketjun itseensä ottanut viestejä poisteleva vanhempi sinusta miellyttävältä seuralta? Melkoinen jyrä.
Onks nyt semmonen olo et kulissit ja valheet on turvattu?
Kaivatte omaa kuoppaanne syvemmäksi jokaisella valheella.
Luuuuuuuuserit :'DDD
Herran jumala mikä ketju, yleinen narsistin mollaamis ja päälle sylkemis tapahtuma.
Jos ne ois ihmisiä niin säälisin mut kun tietää mistä puhutaan ei voi kun sanoa et sylkekää vaan.
Mä haluan kans kokeilla tota sotahuutoa.
Luuuuuuuuuuuuseri :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi riehaantuu kun häntä kutsuu narsistiksi, ei voi muka tehdä niin ilman pätevyyttä. Vanhempi itse sinnikkäästi kutsuu lasta sairaaksi ilman mitään pätevyyttä, ja levittää juttua pitkin maita ja mantuja kuinka lapsella on mielenterveysongelmia. Vaatii myös psykologeja muuttamaan päätöstään, kun nämä toteavat ettei lapsessa ole mitään vikaa. Diagnosoi sitten nämä psykologitkin sairaiksi ilman mitään pätevyyttä.
Sun äitis on kyllä aivan syystä yrittänyt saada sua hoitoon. Kun sä oot täällä nettimaailmassakin noin pakkomielteinen sekopää. Niin miten karseaa se käyttäytyminen onkaan muuten.
Äitis on oikeassa. Sulla viiraa päässä todella pahasti.
Olen pahoillani sairaudestasi ;(
Oletko kokeillut olla poistamatta viestejä pakkomielteisesti aamusta iltaan, joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on miellyttävä, ei häneen katkaista yhteyksiä.
Vaikuttaako ketjun itseensä ottanut viestejä poisteleva vanhempi sinusta miellyttävältä seuralta? Melkoinen jyrä.
Jep. Yksi ainoa mielipide sallittu. Hänen oma. Sietääkin olla yksin!
Herran jumala mikä ketju, yleinen narsistin mollaamis ja päälle sylkemis tapahtuma.
Jos ne ois ihmisiä niin säälisin mut kun tietää mistä puhutaan ei voi kun sanoa et sylkekää vaan.
Onks nyt semmonen olo et kulissit ja valheet on turvattu?
Kaivatte omaa kuoppaanne syvemmäksi jokaisella valheella.
Luuuuuuuuserit :'DDD
Sitä oppii kyllä tunnistamaan narsistit jos joutuu läheisesti sellaisen kanssa olemaan tekemisissä vuosikausia. Kaikilla on samat sairaat käytösmallit ja kieroilut. Oikeastaan heidän käytös on aika helposti ennustettavissa. Aina saa odottaa samoja kostoja ja uhrautumisia, jos uskaltaa olla rehellinen.
Mä epäilen et tän ketjun pro-narsisti on ns kultapoju joka parhaillaan kiouilee sen kans kun äidin bullshit ei toimi oikeassa maailmassa ja nyt sen mielenterveys taiteilee narsismin rajalla, nyt näkyy jo mihin suuntaan pullamössö on päätymässä kun logiikka ja todellisuus eivaan silleen nappaa enää.
Luuseri. :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fakta on kyllä se, että jos kertaalleen joutuu narsistin uhriksi, niin osaa varoa näitä mieleltään vioutuneita jatkossa.
Fakta on kyllä se, että ne jotka nimittelee jatkuvasti toisia narsisteiksi ovat niitä itse.
T. Psykiatri
Diagnosoin aikuisen mielisairaaksi matalalla koulutuksellani. Eikö seurani muka vaikuta kivalta? Teen tällaisen ulinaketjun tänne vähän väliä itkeäkseni kun minut hylätään vaikka olen niin mukava :(((
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole muuta elämää kuin jauhaa päivästä toiseen narsismista. Olen pelkkä tyhjä kuori.
Tyhjyys minussa ajaa jauhamaan narsisteista.
Lempipuuhaani on erityisesti diagnosoida vanhempia. Myös anonyymit keskustelijat kelpaa arvostelun kohteeksi.
Kaikki ovat narskuja jotka ovat eri mieltä kanssani. En pysty hyväksymään muuta kuin oman kapean näkökulmani.
Miksiköhän reagoit noin kiihkeästi niiden avauksiin, joilla on vaikeuksia vanhempiensa kanssa. Ihan pitää joka ikinen päivä tulla poistamaan viestit aamusta iltaan.
Vanhempi riehaantuu kun häntä kutsuu narsistiksi, ei voi muka tehdä niin ilman pätevyyttä. Vanhempi itse sinnikkäästi kutsuu lasta sairaaksi ilman mitään pätevyyttä, ja levittää juttua pitkin maita ja mantuja kuinka lapsella on mielenterveysongelmia. Vaatii myös psykologeja muuttamaan päätöstään, kun nämä toteavat ettei lapsessa ole mitään vikaa. Diagnosoi sitten nämä psykologitkin sairaiksi ilman mitään pätevyyttä.
Huh mitä tekstiä, aloitus on aivan käsittämätön. Mikä on tavallienen vanhempi josta jalkeläinen haluaa täysin eroon, siihen on oltava hyvin paha ja vakava syy, johon täältä on turha hakea tukea ja vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Huh mitä tekstiä, aloitus on aivan käsittämätön. Mikä on tavallienen vanhempi josta jalkeläinen haluaa täysin eroon, siihen on oltava hyvin paha ja vakava syy, johon täältä on turha hakea tukea ja vastauksia.
No onhan vanhempi jo keksinyt miten saa "tukea":
1) Poista kaikki viestit joissa sympatiat eivät ole vanhemman puolella (n.100 sivua).
2) Lisää viestejä jotka komppaavat vanhempaa.
3) Lisää muutamassa sekunnissa kymmeniä yläpeukkuja näihin juuri lisäämiisi viesteihin.
Joskus tajuaa vasta itsenäistyttyä, itsetuntemuksen kasvaessa ja oman elämän rakentuessa ettei se lapsuus ja nuoruus ole ollutkaan niin hyvä. Jotkin asiat eivät ole vaikuttaneet kovin hyvin omaan elämään, olleet jopa vahingollisia. Jotkut asiat ovat niin syvälle uppoutuneita ettei niitä sanoiksi edes osaa järkevästi pukea.
Juuri näin. Aikuisena ja omien lasten myötä sitä tajuaa, mikä kaikki oli pielessä omassa lapsuudenkodissa. Ja voi kunpa äiti joskus kysyisikin, että mitä minulle kuuluu! Kertoo vain omia asioitaan tai sitten jonkun toisen henkilön kuulumisia eli juoruilee. Kuitenkaan omasta mielestään hän ei ole koskaan ollut kiinnostunut juoruilusta ja se on alhaista.
Minulla ainakin aikuinen tytär itse ajoi minut etäiseksi. En kerro sen enempää ettei tunnisteta. Nyt on sitten turha ihmetellä kun olen todellakin etäinen.
Sitä oppii kyllä tunnistamaan narsistit jos joutuu läheisesti sellaisen kanssa olemaan tekemisissä vuosikausia. Kaikilla on samat sairaat käytösmallit ja kieroilut. Oikeastaan heidän käytös on aika helposti ennustettavissa. Aina saa odottaa samoja kostoja ja uhrautumisia, jos uskaltaa olla rehellinen.