Tavalliselle vanhemmalle on kauheaa jos aikuinen lapsi laittaa välit yhtäkkiä poikki ja katoaa elämästä
Tälläkin palstalla peukutetaan ihmisiä jotka ovat kadonneet vanhempiensa elämästä täysin, tai ovat suunnittelemassa sitä. Oikein kannustetaan siihen.
En hetkeäkään epäile etteikö olisi olemassa hirviövanhempia jotka tietentahtoen ovat halunneet tuhota lapsensa elämän. Vanhempia jotka ovat ilkeitä, fyysisesti ja henkisesti väkivaltaisia, petollisia, myrkyllisiä, päihteileviä, ailahtelevia, välinpitämättömiä, kiristäviä, hyväksikäyttäviä, arvostelevia, kateellisia, etäisiä, tunkeilevia, painostavia, vähätteleviä jne. Ei sellaisen kanssa halua eikä tarvitse olla tekemisissä.
Sitten on ne vanhemmat joiden lasta on rakastettu, kannustettu, oltu tukena elämän ylä- ja alamäissä. Oltu ihan tavallisia vanhempia, jotka ovat halunneet olla tietoisia kasvattajia. On yritetty tietoisesti välttää niitä virheitä mitä esimerkiksi omassa suvussa on tehty ja mikä on aiheuttanut vahinkoa.
Sitten yhtenä päivänä lapsi ei vain enää ota yhteyttä eikä vastaa puhelimeen. Vanhemmalle tulee tunne että kaikki ei ole kunnossa. Kysytään varovasti että onko kaikki hyvin. Huoli herää. Ei vastausta, vaikka viestit luettu. Muutaman viikon päästä lapselta tulee katkera viesti että kokee vanhempiensa pilanneen hänen elämänsä eikä halua enää olla väleissä. Asiaa ei suostu sen kummemmin avaamaan että saisi edes jonkunlaisen käsityksen tilanteesta. Hämmennys iskee, alkaa loputon miettiminen ja kelaaminen. Oliko syynä kenties muutto toiselle paikkakunnalle kun lapsi oli 10-vuotias? Oliko syynä äidin hetkellinen työttömyys ja huonompi rahatilanne? Mitään selkeästi vahingollista tapahtumaa ei tule mieleen historiasta.
Tätä tilannetta voisi verrata oman lapsen katoamiseen. Ei selityksiä tai vastauksia. Kyse ei ole siitä etteikö vanhempi pystyisi näkemään virheitään, päinvastoin hän etsii niitä itsestään ja historiasta, etsii vertaistukea ja puhuu ammattilaisten kanssa.
Sureva äiti
Kommentit (1125)
Vanhempi on pahasti mielenterveysongelmainen ja käyttäytyy vaarallisesti. Syyttelee mielipuolisesta käytöksestään lasta, joka pyrkii pysymään kaukana ja tämä vanhempi stalkkaa ja pyrkii toistuvasti seuraan.
Taas yksi rajaton äiti. Hanki harrastus ja oma elämä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku poisti viestini, jossa kerroin myrkyllisestä anopista, johon mieheni joutui pistämään välit poikki?
Se ei edusta sallittua näkökulmaa.
Jos ihminen on miellyttävä, ei häneen katkaista yhteyksiä.
Luonnehäiriöisiä on todella paljon nykyisissä n. 70+ ihmisissä. Sellaisia jotka ajattelevat olevansa aina oikeassa ja luulevat että on ok määräillä ja hallinnoida muita, etenkin nuorempia ihmisiä. Anteeksi pyytäminen on täysin vieras sana, sitä ei sanota vaikka miten törkeästi olisi itse käyttäydytty. Ikävistä asioista ei osata puhua rakentavasti, selän takana kyllä sitäkin enemmän. Eivät nuo enää muuksi edes muutu, joten turha olla tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla provo, ei kukaan ihana vanhempi tee tällaista aloitusta tai sitten vaan joku sairas vanhempi.
Kaikkihan tietää että jos lapsi katkoo välin on tapahtunut todella traagisia asioita.
Tämä. Mene Ap terapiaan ja ole rehellinen. Olen huomannut että tällaiset vanhemmat ovat TÄYSIN sokeita omalle käytökselleen ja sille miten se vaikuttaa muihin ihmisiin. Todennäköisesti toinen vanhemmista narsisti tms ja toinen sellainen tossukka jolla ei ole omaa tahtoa, nujerrettu hänkin.
Kypsää keskustelua vanhemman kanssa, joka jättää keskusteluun näkyviin vain oman näkökantansa 👍
Vierailija kirjoitti:
Väkivaltatapaukset ei kuuluneet aloittajan hakemaan keskusteluun.
Henkinen väkivalta kuuluu selkeästi hänen repertuaariinsa.
Ahne sukupolvi ei lakkaa yllättämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat ovat lapsen ensimmäiset 10 vuotta tämän rakkaimmat ihmiset ja koko maailma.
Jos vanhemmat eivät ymmärrä panostaa lapsiinsa tätä aikaa ja antaa kaikkensa, tulee näitä etäisiä aikuisia lapsia.
Jos vanhemmat ovat aidosti välittäneet ja olleet normaalin epäitsekkäitä, eivät välit katkea.
Piste.Olkoon lapsuus miten täydellinen vain, niin harvempi aikuinen haluaa päivittäisiä tenttaus- ja kasvatuspuheluita, joita osa etenkin äideistä harrastaa.
Jotenkin tuo asenteesi vaikuttaa liioitellulta. Ketjua lukiessa alkaa epäillä onko kyseessä trollaus. On puhuttu eripuran lietsomisesta jonkun maan asukkaiden keskuuteen vieraan valtion taholta.
Tavallisen vanhemman lapsi ei katkaise välejä.
On ollut mielenkiintoista lukea muiden kokemuksia. Ei kannata pitää yhteyttä, jos siltä tuntuu. Yhteys on hyvä korjata, jos siltä tuntuu. Jokainen toimikoon itselleen parhaaksi näkemällään tavalla.
Ei se mitään niin kauheaa ole. Tämä siis vastauksena ap:lle. Me luullaan olevamme normaali perhe, niin tmän ns peseron ottanut yli lapsi,kuin me vanhemmatkin. Pysytään etäällä, kun lapsi tahtoo. Ollaan raittiita, normielämää viettäviä vanhuksia ja ollaan hyvin koulutettulapsi, annettu apua asunnon ostoon suurestikin ja tehty normaalisti töitä .
Kemiat ei vain käy yksiin. Hän haluaa meidän muuttuvan erilaiseksi ja kasvavan nyt kasikymppisenäkin ja me emme myöskään ymmärrä hänen elämäntapaansa.
Ei haittaa , jos on lopun ikäänsä omissa oloissaan. Muut lapset on tyytyväisiä elämäänsä ja vanhempiinsa.
Jos syyksi lasketaan eri arvot elämässä, niin se on sitten niin ja antaa olla.
Kuka on täydellinen-ei kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on jotenkin uskomatonta et täälä on 40 sivua vastauksia kysymykseen 'miks?' jotka ei vaan kelpaa kun siihen liittyis vastuuta mukana kans.
Ei ei ei, vika on 1000% vain ja pelkästään paskan lapsen vika.
On se tosiaan ihme että tuommoista ei kukaan oikein jaksa, mä odotan mun ala-asteikäiseltä enemmän kun nää normaalit vanhemmat iteltään.Tämä on minun postaus joka on poistettu ja uudelleen postattu jo ainakin kymmenisen kertaa, minä en tehny niistä kun ekan.
Ilmiantaminen ei nyt auta arvon tavalliset vanhemmat. <3
Minä lisäsin sen. Jos jokainen lisäisi omansa takaisin niin minulla ei olisi niin kova työ taistella Narskua vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi rajaton narsistijankkaaja on postannut jo lähes 50 sivua omaa katkeraa valitustaan vanhemmistaan.
Nimittelee muita narskuiksi vaikka itse käyttäytyy kuin sellainen.
Hanki harrastus ja elämä.🤭
Mikä ihmeen valhe tämä nyt on?
Se ois fyysisesti mahdotonta yhdelle ihmiselle, tää on ollut kiivastahtinen keskustelu.
Valehtelet kun kulissit romahtaa?Täysin mahdollista. Vaatii vain paljon joutilasta aikaa ja sairaan mielen.
Kopioi liitä, kopioi liitä. Repeat. Ei päivän aikana ole pakko edes syödä.
Ei täälä ole mitään kopioituja viestejä, mitä ihmettä sä satuilet :O
Iltalääkkeiden aika?Täällä ei ole mitään muuta kuin sinun kopioituja viestejä.
Olet valehtelija ja manipuloit, eikö nämä ollut niitä narsismin tunnusmerkkejä.
Syö itse lääkkeesi.
Ei ne ole kopioituja vaan ne sun ilmiantamat viestit julkaistaan uusiks kun modet käy ne läpi ja ne onkin asiallisia.
Sä olet ihan uskomattoman tyhmä :'DNo ei tosiaankaan modet laita niitä takaisin. Noissa viesteissä on paljon nimittelyä ja kirosanojakin.
Sinä olet sitä paitsi itse sanonut lisääväsi kommentit uudelleen jos ne poistetaan.
Mutta narsismiin kuuluu valehtelu, joten eipä yllätä tuo sinun selittely.
Laittaapas, mun postaukset tulee uudestaan ja uudestaan takas.
Se oli joku muu joka uhos kopioimisella, meitä ei todellakaan ole täälä vain yhtä.
Ja minä en ikinä valehtele <3Niinpä, narsistijankkaaja laittaa ne takaisin. Kopioi myös muiden viestejä. On itse tämän kertonut.
Tallentaa toisten ja omat kommentit tiedostoihinsa ja liittää sitten niitä eri ketjuihin.On myös kertonut pitävänsä tarkkaa kirjaa poistetuista ja lähetetyistä viesteistä.
Todella pakkomielteinen siis!Mhm.. tää kuulostaa sulle todennäköisemmältä kun se että ne ilmotetut viestit tulee takas kun ne onkin tarkistettu ja todettu asiallisiks?
Kuulostat itse aika sekopäältä.
Kiva ajatus, mutta Narsku on jo pelkästään tästä ketjusta ilmiantanut useita kertoja sellaisia 3-4 sivun jättipoistoja kerralla, ja sama tapahtunut jo kymmeniä kertoja. Ei niitä mikään tekoälymode lue ja analysoi :D
Kerroin jo aikaisemmin tunnistavani viestit jotka Narsku ilmiantaa, niitä ovat kaikki joissa ei jotenkin analysoida lasta mielisairaaksi. Postatkaa siis viestinne uudestaan, ettei narsisti pääse jyräämään ja päättämään mitä viestejä ja mistä näkökulmasta täällä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on jotenkin uskomatonta et täälä on 40 sivua vastauksia kysymykseen 'miks?' jotka ei vaan kelpaa kun siihen liittyis vastuuta mukana kans.
Ei ei ei, vika on 1000% vain ja pelkästään paskan lapsen vika.
On se tosiaan ihme että tuommoista ei kukaan oikein jaksa, mä odotan mun ala-asteikäiseltä enemmän kun nää normaalit vanhemmat iteltään.Tämä on minun postaus joka on poistettu ja uudelleen postattu jo ainakin kymmenisen kertaa, minä en tehny niistä kun ekan.
Ilmiantaminen ei nyt auta arvon tavalliset vanhemmat. <3Minä lisäsin sen. Jos jokainen lisäisi omansa takaisin niin minulla ei olisi niin kova työ taistella Narskua vastaan.
Sulla on kyllä raskasta. Aamu seitsemältä pitää aloittaa katkera viestien tykittäminen palstalle ja kaikkien nimittely narskuiksi.
Noh, meneehän se elämä noinkin. Ennen kuin huomaatkaan olet itse kohta se boomer jota täällä niin nälvit :D
Minä en ole nälvinyt ketään. Eikä ole raskasta ilmiantaa kaikkia viestejä aamusta iltaan, sen kun teet sinä :D
Tämmöset ketjut on kyl taivaanlahja meille kaikille paskoille lapsille.
Törky esiin ettei jää kenellekkään epäselväks minkä sortin hirviöitä nää meidän tavalliset vanhemmat on.
Anna lapsen (ja tämän ketjun) olla. Oma valinta.
Jo lapsena aistin ja ymmärsin kaverini äidin lyttäävän, dominoivan kasvatustavan jolla hän jyräsi tyttärensä itseluottamuksen ja ilon.
Tytär on muuttanut kauaksi kotoaan. Kummasti nyt aikuisena tyttärelle sattuu työvuoro aina joulun aikaan, ettei voi tulla joulujakaan viettämään niin rakastavan äitinsä luokse.
Mitätöinti, vähättely, yksityisasioiden lörpöttely kaikille, valehtelu, tyhjät lupaukset, rajattomuus, täyskyvyttömyys kuunnella tai kunnioittaa, asioihin sekaantuminen, häiriköinti, pilkkaaminen julkisesti, jyrääminen. Hapen vieminen huoneesta ja elämänilon sammuttaminen vartissa. Hysteerinen pakko olla päätähti vaikka lapsenlasten kustannuksella.
Siinä nyt muutamia syitä miksi en ole äitini kanssa tekemisissä.
(Tämä viesti toistuvasti poistetaan koska siinä kerrottaan syyt)